Майстер-клас проведений для вчителів початкових класів по впровадженню в практику роботи здоров'язбережувальних технологій, адже тільки здорові діти можуть успішно здобувати знання.
Майстер-клас на тему:» Впровадження нових здоров’язбережувальних технологій у роботі з молодшими школярами»
1.Вправа «Знайомство»
Психо-емоційна вправа з метою налаштування на продуктивну працю
Уявіть себе дітьми і привітайтеся правою рукою, лівою, долоньками,мізинчиками. А тепер так, як вітаються пташечки. А тепер притуліть свої долоньки до свого серця і передайте його тепло своєму товаришеві.
Учасники утворюють коло. По черзі називає своє ім'я та доповнює речення про себе
Я веду здоровий спосіб життя, тому що...». Наступний учасник повторює ім'я попереднього учасника та відрекомендовується тощо.
2.Вправа « Очікуванння»
Завдання. На столі у вас є кульки з стрічками. Виберіть кульку і запишіть на кожній стрічці свої очікування від майстер класу. Якщо вони здійсняться, наприкінці нашого заняття, ви кульки залишите собі, принесете у свої класи разом із побажаннями міцного здоров’я та з наступним проведенням кольорового дня того кольору, який ви виберете. . А якщо ваші очікування не здійсняться — відпустите кульку у небо.
3.Групи ми сформуємо відповідно до кольорів ваших кульок(4+4)
4.Обговорення правил групи
Правила — це закони групи, за якими вона живе, під час проведення майстер-класу. Тренер з учасниками обговорюють правила спілкування в групі.
Орієнтовні правила:
Організація учасників майстер-класу.
Хто здоровий, той сміється, все й завжди вдається.
Без здоров'я немає щастя.
Було б здоров'я, а все інше наживемо.
Здоров'я — найдорожчий скарб.
Про те, що здоров'я — найбільша цінність людини, свідчать численні прислів'я і приказки якими багата скарбниця нашої мови. Ми поговоримо про збереження здоров'я наших учнів і свого власного.
Новим Держстандартом передбачено посилення використання здоров'язбережувальних техлогій.
Самопрезентація
Я-Ковальчук А.В, вчитель Дунаєвецької ЗОШ І-ІІІ ст..№3
Стаж роботи-27 років, вчитель вищої категорії, педагогічне звання- «Старший вчитель»
ПЕДАГОГІЧНЕ КРЕДО:»Не сковувати дитину, а розвивати,
Не стримувати, а підтримувати,
Дати всі можливості для фізичного та духовного розвитку»
Життєве кредо:»Людина,ЇЇ життя і здоров’я,..визначаються в Україні найвищою цінністю»(ст.3 Конституції України)
Клас є «Веселковою родиною» у школі-родині учнів початкових класів нашої школи .
Вже довгий час впроваджую в практику своєї роботи здоров’язбережувальні технології, адже актуальність проблеми вбачаю в тому, що «Даючи знання, не відбирати у дітей здоров’я”
Підготувала методичний посібник по проблемі, над якою працюю:
«Впровадження здоров’язбережувальних технологій в навчально-виховний процес» (диплом І ст.) В методичному посібнику «Школа-родина-гарант виховання вашої дитини» (диплом ІІ ст.), розкрила багато порад для батьків, щодо ведення дітьми здорового способу життя. Друкувалась по даній проблемі в збірнику наукових праць, фахових журналах Учитель поч. школи», »Початкова школа», Педагогічний вісник», у колективному збірнику «Уроки мужності», та до 12 публікацій в «Дунаєвецькому віснику»
По даній проблемі зібрано досвід роботи, оформлено 2фотоальбоми класу, зроблено 8 презентацій, проведено 2 майстер-класи та презентація досвіду роботи.
Була головою районного методичного об’єднання вчителів поч. Класів.
Була керівником районного клубу “Інтелект” творчо працюючих учителів початкових класів.
Ведуча педагогічного фестивалю між учителями Шатавського НВК та Смотрицької ЗОШ І-ІІІ ст.
Брала участь в школі вищої педмайстерності при Хмельницькому інституті післядипломної освіти у 2016 році
Сучасний урок має бути здоров'язберігаючим, здоров’яформуючим, здоров'язміцнюючим, спрямованим на формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, повинен навчати культурі здоров'я на засадах розвитку життєвих навичок.
З визначенням,основними завданнями та типами здоров’язберігаючих технологій ви можете познайомитись в пам’ятках
На жаль, сьогодні проблема збереження здоров'я як серед дорослого населення, так і серед дітей постає надзвичайно гостро.
У школі наші діти не лише здобувають знання, але й цілий букет недуг. Якщо в першому класі нараховується більше ніж 30 % учнів, які мають хронічні захворювання, то до п'ятого класу їхня кількість зростає до 50 %, до дев'ятого — до 64 %,а до одинадцятого — до 70 %. Загалом тільки у 7 % українських школярів спостерігається задовільний функціональний стан організму.
Невтішні цифри, чи не так? Отже, саме на шкільні роки припадає катастрофічне погіршення стану здоров'я дітей, виникнення у них численних захворювань.
Які саме основні причини виникнення шкільних недуг?. Пропоную розібратися разом
►► Вправа для груп «Шлях»
Завдання. Візьміть по два маркери. Чорним напишіть по 1 фактору, які, на вашу думку, мають найбільший негативний вплив на здоров'я дітей молодшого шкільного віку, тобто шлях від здоров'я та зеленим маркером — 1 фактор, що ведуть до здоров'я.
Отже,
зниження фізичних навантажень і рухової активності дітей;
Я вважаю, що здоров'язбережувальні освітні технології — це всі педагогічні технології, що не шкодять здоров'ю учнів.
Оздоровчі технології дають можливість не тільки фізичному, а й психічному, соціальному, емоційному, розумовому та духовному здоров’ю.Це можливе завдяки основним напрямкам оздоровчої роботи: туристичний, валеологічний, фізкультурний, краєзнавчий і оздоровчий та основним засобами реалізації цієї педагогічної ідеї:урок, екскурсія,гра,подорож, конкурс,інтерв’ю, вікторина,театралізація,КВК, дискусії та засоби мультимедії.
Аналіз існуючих здоров'язберігаючих технологій дає можливість виокремити такі типи:
здоров'язбережувальні :фізкультхвилинки, руханки, енергізатори
Як це впроваджує пропоную переглянути в слайдах.
Хочу презентувати вам нові здоров’язбережувальні технології,які перейняла на школі вищої педмайстерності в Хмельницькому інституті післядипломної освіти. Досвід вчительки Кам-Под. ЗОШ І-ІІІ ст.№15 Аносової Н.Г., за методикою професора В.Базарного,який писав «…Дитина нормально росте тоді, коли вона на ногах. Очі її будуть зіркими тільки в умовах зорового пошуку на просторі…»
1.)Технологія “динамічних поз”
2.) Сенсорні хрести
3.) Зорово-координаційні тренажі
4.) «Екологічне панно»
5.)Робота з мандалами
6.)Фітбол
7.)Пальчикова гімнастика (дерев’яні буси)
Презентація
Клас сприяння здоров’я Нехворійко
Мета проекту
Зарядка
Пальчикова гімнастика
Конторки (методика динамічних поз
Корсети
Соляні мішечки
Сенсорні хрести
Зорові координаційні тренажери
Руханки
Масажні килимки
Тринажери
Арт-терапія (мандали)
А зараз проведемо кілька вправ з використанням здоров’язбережувальних технологій
1.Ігротерапія Гра «Шифрувальники»
Просимо по одному учаснику з кожної команди вийти в центр, відгадати слово, яке зашифроване на аркуші і за допомогою міміки і жестів показати так, щоб його група здогадалась , яке це слово і склали асоціативний кущ до нього. Члени групи можуть давати запитання
ООООООООЯОООООООООО ППППППППЛПППП
ВВВБВВВВВВВВВВВВВВВВВ ІІІІІІІІІІІІІІІІІИІІІІІІІ
ИИИИЛИИИИИИИИИИИИИИИ ШШШШШШМШШШ
ДУДДДДДДДДДДДДДДДДДДД ЮЮЮЮОЮЮЮЮЮ
ТТТТКТТТТТТТТТТТТТТТТТТТ ТТТТТТТТТНТТТТТТТ
АООООООООООООООООООО ЛЛЛЛЛЛЛЛИЛЛЛ
Зачитування асоціативного куща
2.Пальчикова гімнастика
Ви пописали. Пальчики втомились. Пропоную пальчикову гімнастику»Буси»(порахуйте бусинки туди і назад)
3.Руханка
А як жеж без руханки
Психо-емоційна вправа
Пантоміма «Цифри»
Прошу вийти до до дошки по одному учаснику з групи: «Зараз ми будемо писати цифри у незвичний спосіб.
Цифру 1 «пишемо» носом (кажемо і виконуємо),
цифру 2 – підборіддям,
цифру 3 – правим плечем,
цифру 4 – лівим плечем,
цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,
цифру 6 – лівим ліктем,
цифру 7 – правим коліном,
цифру 8 – лівим коліном,
цифру 9 – правою ногою,
а десяточку – «хвостиком».
4.Кольоротерапія
Перегляд слайдів, що містять елементи кольоротерапії.
Слайди демонструються під супровід спокійної музики.
Вчитель:Переглядаючи слайди,зупиніть свій погляд на тому кольорі-про який я буду говорити
Природа – джерело нашого здоров’я
(зразки слайдів)
5.Дихальна гімнастика. Дихальні вправи добре очищають дихальні органи, поліпшують їхню роботу.
Хід вправи
6.Ароматерапія з релаксацією «Оздоровлення духовного тіла» і дихальною гімнастикою
Вчитель: Шановні колеги!Пропоную вам заплющити очі. Уявіть себе в найпрекраснішому місці на землі. Це галявина, на якій зелена трава. Ви відчуваєте як ноги ступають по ранковій росі, як тіло огортає ранкова прохолода. Повіває ніжний вітерець і вам хочеться бути серед цієї краси.
Чуєте якісь звуки? Може це шумлять дерева чи співають пташки? Може ви чуєте як звучить тиша?Ви підійшли до великого дерева, обійняли його, при цьому розповіли про неприємні ситуації, свої проблеми. Дерево так само відчуває як і людина, тому позитивну енергію дерево віддає людині, а собі забирає весь негатив.
-А тепер давайте вдихнемо і видихнемо повітря. Давайте спочатку подихаємо аромамаслами. Уявіть, що ви хочете понюхати гарну весняну квіточку. Сьогодні ми будемо дихати аромамаслами евкаліпту і бергамоту, які є противірусним засобом у весняну пору року.
А тепер розплющіть очі й повільно озирніться довкола. Спробуйте зберегти бадьорість і гарний настрій до кінця дня.
Завдання. Поверніться до «Кульок здоров'я», на листках яких ви писали свої очікування. Якщо ваші очікування
Оправдалися залишіть собі,якщо ні-випустіть її.
І на завершення. Так, як я пропагую здоровий спосіб життя, учасникам майстер класу хочу подарувати щіточки і зубну пасту, а всі присутніх пригостити смачними яблуками, адже є прислів’я: “Одне яблуко в день – лікарі без роботи”. Той, хто з’їдає по яблуку на день, має менше шансів захворіти хворобою Альцгеймера. Речовини, що містяться в яблуках, зокрема кверцетин, здатні гальмувати розвиток ракових клітин, має протизапальну дію. Яблука не лише лікують, але й попереджують розвиток атеросклерозу, зміцнюють стінки кровоносних судин, особливо судин серцевого м’яза і судин головного мозку.
Я маю досвід свій,
Бо впевнена і добре знаю,
Що тільки творчий вчитель,
Здібності дитини розвиває