Мета і завдання роботи з батьками на навчальний рік
1.Забезпечити повне взаєморозуміння і взаємодію школи і сім'ї у здійсненні комплексного підходу до виховання.
2.Максимально розвивати виховання батьків у "шкільній родині".
3.Сприяти створенню в кожній сім'ї умов для всебічного виховання дітей.
4.Сприяти активізації діяльності батьків з метою трудового і фізичного загартування дітей.
5.Мобілізувати колектив учителів, які працюють у класі, на прискорення процесу адаптації учнів до умов навчання і виховання у 5-му класі:
а) здійснювати принципи наступності у керівництві дитячим і
батьківським колективами;
б) сприяти дальшому розвиткові традицій колективу ростові активності;
Зміст папки
-Лекції для батьків
-Практичні поради батькам
-Діагностична робота (анкети)
ЗРАЗОК ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ З БАТЬКАМИ
Мета і завдання роботи з батьками на навчальний рік
а) здійснювати принципи наступності у керівництві дитячим і
батьківським колективами;
б) сприяти дальшому розвиткові традицій колективу ростові активності;
№ |
Тематика педагогічної освіти батьків |
Індивідуальна робота з сім'ями |
Робота з батьківським комітетом, громадськими організаціями |
Робота з сім'ями, які потребують особливої уваги |
Термін виконання |
П Примітка |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
1. І. |
Зміна соціально-психологічної ситуації розвитку учнів п'ятих класів і її вплив на особистість дитини. |
Знайомство з сім'ями учнів класу. |
Підготовка до проведення перших батьківських зборів. |
Сім'я Сашка В.: неузгодженість впливу батьків. |
|
|
|
ІІ. |
Роль сім'ї та школи у прискоренні адаптації дітей до навчання у 5-му класі. |
Визначення конкретних завдань виховання кожної дитини |
Підбір членів батьківського комітету і учасників ініціативних груп: складання проекту плану роботи. |
Сім'я Наталі П.'. п'янство батьків. Сім'я Олега Д.: неправильні методи виховання. (Встановлено із бесід з учителем початкової школи.) |
|
|
|
III. |
У якому колективі хотіли б ви бачити свою дитину в школі? Що потрібно зробити для цього педагогам? |
Підведення батьків до складання програм індивідуального всебічного розвитку дитини. Відвідування сімей; проведення індивідуальних консультацій. |
Створення матеріальної бази для позаклас-ної роботи. Запис дітей в гуртки і секції. Організація гуртків і секцій за інтересами силами батьків |
Вивчення сімей. Індивідуальні бесіди з батьками. Вироблення практичних рекомендацій по вихованню. |
|
|
|
IV. |
Внутрішній світ дитини. Що заважає дітям бути вихованими? |
Вручення батькам характеристик учнів. Одержання від батьків відгуків і доповнень до характерис-тик. Відвідування сімей, проведення педагогічних консультацій. |
Встановлення зв'язку з шефами класу. Створення матеріальної бази для поза-класної роботи. Збір матеріалу для проведення наступного заняття батьківського всеобучу. |
Бесіда з батьками Оксани І. про здійснення нагляду за дітьми. Залучення батька Миколи Д до громадської роботи в школі. |
|
|
|
V. |
Яких дітей хотіли б ви бачній в оточенні ваших нащадків? Назвіть їх із числа незнайомих чи знайомих вам дітей. Розбір ситуації родинної педагогіки. |
Складання індивідуальних програм виховання. Розробка практичних рекомендацій батькам. Відвідування сімей, проведення консультацій. |
. Підготовка до проведення усного журналу "Життя і праця "важких" батьків". |
Бесіда з батьками Олега С. Доручення зробити огляд педагогічної літератури. (Література підібрана спеціально). |
|
|
|
VI. |
Завдання школи ч умовах побудови української державності. Моральність у родині. У чому вона полягає? |
Складання індивідуальних проірам виховання. Розробка практичних рекомендацій на адресу батьків. |
Збір матеріалів для проведення чергового заняття батьківського всеобучу. Підго- товка до конференції за матеріалами книги В. Сухо-млииського "Народження громадянина". |
Відвідування сімей членами батьківського комітету з тематичними. рейдами. |
|
|
|
VII. |
Режим школяра. Переваги і перспективи. Як ми відпочиваємо? |
Аналіз роботи за індивідуальними програмами виховання. Відвідування сімей, проведення консультацій. |
Збір матеріалів для батьківського всеобучу. |
Відвідування сімей, що потребують особливої педагогічно; уваги, членами батьківського комітету у зв'язку тематичними рейдами. |
|
|
|
VIII. |
Раціональне використання вільного часу учня. (На рік у дитини 135 вільних днів!) Помилки родинного виховання. В чому вони полягають? |
Аналіз роботи батьків за індивідуальними програмами виховання. Відвідування сімей і проведення консультацій. |
Збір матеріалу для проведення останнього дзвінка (вітання одинадцяти класників). |
Бесіда з батьками по виконанню рекомендацій і рішень, які приймаються на батьківських зборах. |
|
|
|
IX. |
Батьківська хата. Радість материнства і батьківства. Дерево родоводу. |
Аналіз роботи батьків за індивідуальними програмами виховання. Відвідування сімей і проведення консультацій. Складання нсихолого-педагогі чної характеристики учнів |
Проведення підсумків роботи з батьками. Підготовка до проведення родинного свята. Свято закінчення навчального року. План відпочинку дітей влітку. |
Аналіз характеристики, даної батьками з метою коригування виховання. Аналіз характеристик Наталі К., Олега Д., з метою на- |
|
|
|
Взаємодія класного керівника з батьками класу
№ п/п |
ПІБ |
Доручення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Протокол батьківських зборів
Дата ____________________________
Кількість присутніх _______________
Кількість відсутніх ________________
Порядок денний _____________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Організаційні питання ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Слухали _____________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ухвалили __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Голова засідання _______________ (_______________)
Секретар ________________ (_________________