Психолого-педагогічна характеристика
11-А класу
В класі навчається 29 учнів — 13 хлопців, 16 дівчат. Віковий склад 1516 років.
Клас був сформований у 2013 році при вступі учнів на навчання до першого класу. На протязі навчання до класу прийшло 4 учні, 3 учні вибули у різні роки з різних причин. Злиття з іншим класом у паралелі не було. На протязі навчання з 1 по 4 клас вчитель залишався не змінним. З 5 по 11 клас — було три класні керівники.
Соціально-психологічна характеристика класу:
а) в цілому колектив класу дружній згуртований, але у зв’язку із тривалим періодом он-лайн навчання відчувається нестача комунікації і складнощі у соціалізації між дівчатами та хлопцями. Це проявляється у їх розмежуванні на дві окремі групи. Також зберігаються мікрогрупи, які сформувалися під час навчання оф-лайн. Авторитетом серед однокласників користуються групи: Меньшикова А, Свистенко А, Свистенко А; Ликон І, Петров Д, Бондар Є, Ришко А. Ці групи складаються із учнів з найвищими показниками у навчанні, активними у позакласних заходах;
б) у зв’язку з особливостями навчання он-лайн у період військового стану, офіційний актив класу не перевибирався; позакласна робота організовується за методом проектів в яких приймають участь учні відповідно до власних інтересів. Вони створюють ініціативні групи і розподіляють ролі на час проекту. Це дає учням можливість спробувати себе у різних ролях відповідно до мети та потреб проекту;
в) на сьогоднішній день, неофіційні лідери: Ковт Т, Федоренко Г, Толстокіна Л живуть і навчаються за кордоном. З колективом класу постійно не спілкуються;
г) у класі є декілька учнів, які не приймають участі в організації позакласних заходів, але із задоволенням беруть в них участь. Навчаються вони також без зацікавлення. Це — Бивняк С, Литенко Я,, Золотенко Л;
д) взаємини між хлопцями та дівчатами полягають у співпраці в навчальному процесі та позакласних заходах. У позашкільний час вони не спілкуються в наслідок того, що більша частина класу знаходиться за кордоном і в інших областях України. Учні, які знаходяться у Харкові з причин пов’язаних з тривалим часом навчання он-лайн та військовим станом не встигли налагодити комунікацію хлопці - дівчата, яка була притаманна підліткам цього віку у звичайних обставинах;
е) взаємини з класним керівником теплі, базуються на взаємній повазі та розумінні;
ж) Золотенко Л не знайшла підтримки у класі. З батьками ситуація обговорювалася. Родина отримує допомогу шкільного психолога.
Навчальна діяльність класу:
а) Навчальний профіль класу — філолого-географічний. Навчальні досягнення в класі в цілому вище середнього: 6 учнів показують результати рівня срібної та золотої медалей; 10 навчаються на середньому та високому рівні, решта класу показує результати навчання на середньому, достатньому та високому рівнях. Найбільше учнів цікавить вивчення таких предметів як: ангійська мова, математика, інформатика, географія.
б) найвищі результати у навчанні показують: Бондар Є, Ликон І, Свистенко А, Свистенко А, Меньшикова А, Шевченко О. Вони були і залишаються лідерами у навчанні, показуючи приклад для наслідування. Невстигаючих учнів у класі немає;
в) усі учні приділяють значну увагу навчанню про що свідчать їх результати. Відмінників і учнів, які добре навчаються в колективі поважають, до їх думки прислухаються.
Позакласна і позашкільна діяльність класу:
а) в складних умовах сьогодення учні гідно приймають виклики, показуючи високі результати на рівні школи, України і закордоном. Свинаренко Аліна і Ришковець Артем посіли призові місця на міжнародних спортивних змаганнях, Меньшова А, Лиска І, Бондаренко Є посіли перші місця на Районних та обласних Олімпіадах з учбових дисциплін. Завдяки кмітливості, енергійності і творчому потенціалу учнів завжди запрошують до участі у загальношкільних заходах. Учні приймають в них участь із задоволенням тому, що ім цікаво проявити себе і вони це можуть;
б) не зважаючи на те, що навчальна діяльність є у приоритеті учнів, вони із задоволенням приймають участь у позашкільних заходах класу та загальношкільних активностях;
в) багато учнів проявляють інтерес до політики, літератури, мистецтва, спорту.
Прогноз подальшого розвитку класу оптимістичний. До кінця учбового року у класі планується провести нові проекти, години спілкування і екскурсію. Спільна діяльність надасть можливість іще глибше розкрити потенціал кожного учня і колективу в цілому.