Звичайні дроби. Урок систематизації знань та вмінь. Козацька Україна.

Про матеріал
Урок розв'язування вправ та задач зі звичайними дробами проведено у цікавій формі. Учні, виконуючи математичні завдання, ознайомилися з історією українського козацтва, а також вдосконалили вміння додавати і віднімати звичайні дроби з однаковими знаменниками, перетворювали мішані числа у неправильний дріб, а неправильний дріб у мішане число.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

5 клас. Звичайні дроби

Номер слайду 2

Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів щодо пордодавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; розвивати математичну мову, логічне мислення учнів; вдосконалювати навички усної та письмової лічби; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати; виховувати старанність, культуру спілкування та відповідальність, вміння співпрацювати з однокласниками; прищеплювати любов до Батьківщини; збудити в учнів інтерес до героїчного минулого українського козацтва.

Номер слайду 3

Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер. В. Сухомлинський

Номер слайду 4

1. Яке число називають звичайним дробом?2. Яку роль виконує дробова риска?3. Що показує знаменник дробу? 4. Що показує чисельник дробу?5. Прочитайте дріб і поясніть,що означає дріб? 35 ; 23 ; 27 ; 1115 .6. Який дріб називається правильним? 7. Який дріб називається неправильним?8. Прочитати і сказати, які з даних дробів : правильні, неправильні, мішані числа? 27 ; 43 ; 2 12 ; 117 ; 5 49 ; 316 ; 29 ; 52 . 

Номер слайду 5

9. Яке натуральне число записане дробом? 155 ; 88 ; 161 ; 427 ; 248 .10. Перетворити неправильний дріб у мішане число: 94 ; 52 ; 73 .11. Перетворити мішане число у неправильний дріб: 215 ; 327 ; 438 . 

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Хортиця – найбільший острів. Вона завширшки сягає 212 , а в довжину має на 912 км більше. Яка довжина острова Хортиця? 

Номер слайду 10

На острові мала Хортиця було засновано фортецю, що поклала початок Запоріжській Січі. У якому році засновано фортецю дізнаєтеся, виконавши обчислення: 180025 + 5625 - 30045  

Номер слайду 11

Номер слайду 12

𝟑𝟒 м чи 74см𝟑𝟓 т чи 640кг𝟓𝟔 год чи 2хв 𝟒𝟓 м чи 79см𝟏𝟒 т чи 260кг𝟑𝟏𝟎 хв чи 20с 

Номер слайду 13

Посівну площу 150га козаки засіяли пшеницею, житом і вівсом. Пшеницею засіяли 35 від усієї площі, житом -- 16 від усієї площі, решту засіяли вівсом Скільки гектарів засіяли вівсом?У саду росло 600 дерев. Груші становили 25 від всіх дерев, яблуні -- 16 від всіх дерев, решта дерев становили вишні. Скільки вишень було в саду? 

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

У морські походи козаки відправлялися на великих човнах. Як називалися човни дізнаєтеся, коли розв`яжете рівняння: Х + 6𝟏𝟕𝟏𝟗 = 9𝟏𝟖𝟏𝟗2) Х + 9𝟑𝟏𝟎 = 1229𝟏𝟓𝟏𝟖  - х = 12𝟏𝟐𝟏𝟖 15𝟗𝟏𝟏 - х = 10𝟕𝟏𝟏 Х - 2𝟑𝟏𝟒 = 5𝟐𝟏𝟒 

Номер слайду 18

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АИНЧКЙ2710751425383119521117318{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АИНЧКЙ

Номер слайду 19

Сума всіх розмірів чайки 44м. Ширина і висота чайки були одинакові і становили 111 всіх розмірів, довжина становила 511 всіх розмірів. Днище чайки було суцільним зі стовбура верби або липи і становило 45 від довжини. Які розміри мав козацький човен чайка? 2. В одну чайку вміщалося 50 козаків зі зброєю і харчами. Кожний козак був озброєний двома рушницями і шаблею. За часів гетьмана Сагайдачного кількість чайок доходила до 300. Скільки козаків вирушало в похід та скільки в них було зброї? 

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Фізкультхвилинка

Номер слайду 22

Фізкультхвилинка правильний дріб – руки вгору;неправильний дріб – 1 раз присідаємо.58  

Номер слайду 23

Самостійна робота

Номер слайду 24

а) 𝟐𝟏𝟐 (1б) ;   б) 𝟖𝟏𝟒(1б); в) 1 𝟑𝟒 (1б) ; г) 12𝟏𝟐𝟐𝟒 (1б) ; д) 7𝟑𝟕 (1б) ; е) 7𝟒𝟕 (1б) ;2. а) 3𝟐𝟒 (1б) ; б) 7𝟓𝟖 (1б) .3. а) 1𝟐𝟕 (0.5б) ; б) 2𝟒𝟓 (0.5б) ; в) 8𝟑𝟏𝟎 (0.5б) ; г) 9 (0.5б) .4. а) 𝟐𝟑𝟓 (0.5б) ; б) 𝟑𝟕𝟕(0.5б). а) 𝟔𝟗 (1б) ; б) 𝟔𝟏𝟕 (1б) ; в) 2𝟐𝟓(1б); г) 16𝟏𝟓𝟐𝟓 (1б) ; д) 9𝟑𝟗 (1б) ; е) 8𝟔𝟖(1б).а) 5𝟑𝟕 (1б) ; б) 𝟓𝟗 (1б) .а) 1𝟑𝟒 (0.5б) ; б) 1𝟕𝟖 (0.5б) ; в) 7𝟒𝟏𝟎 (0.5б) д) 9 (0.5б) .4. а) 𝟐𝟓𝟕(0.5б); б) 𝟒𝟏𝟔 (0.5б) .  ВАРІАНТ 1 ВАРІАНТ 2

Номер слайду 25

Що вам найбільше сподобалося на сьогоднішньому уроці? На уроці я… Дізнався… Навчився… Зрозумів… Не вмів, а тепер умію…

Номер слайду 26

Домашнє завдання на карточках

pptx
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку