Звіт вчителя історії Піпаш М.І.
Верхньоводянського ЗЗСО I-III ст.№1
Протягом 2023-2024 н.р. продовжено роботу над проблемною темою «Впровадження елементів краєзнавства засобами ІКТ на уроках історії» Першочергово у своїй роботі керуюся Державним стандаром- базовим документом, що визначає обов’язкові результати навчання для учнів 5-9 класів
Планування своєї педагогічної діяльності здійснено згідно:
1. Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти
(автори Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.) 2022р.
Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
2. Модельна навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Піскарьова І.О., Бурлака О.В., Майорський В.В., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795
3. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти
«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Модельні навчальні програми згідно яких укладено календарно тематичні плани у 5-6 класах (НУШ) ґрунтуються на визначених Державним стандартом ціннісних орієнтирах; охоплюють формування наскрізних умінь в усіх ключових компетентностях; передбачають реалізацію вимог до обов’язкових результатів вивчення предметів історично-освітньої галузі;ураховують наступність між циклами навчання на рівнях та базової середньої освіти;
Метою освітньої історичної галузі є забезпечення розвитку учня як особистості, що керується гуманістичними нормами і цінностями, усвідомлює себе громадянином України та успішно самореалізується в сучасному глобалізованому та цифровому суспільстві.
Вимоги сучасної освіти можливо реалізувати, в першу чергу, через використання технологій ІКТ та традиційних методів (дслідницький; частково-пошуковий; пояснювально-ілюстративний тощо).
Тому протягом 2023-2024 н.р. в роботі використано онлайн-сервіси як один із головних елементів навчання, що дає можливість зацікавити учнів, залучити їх до співпраці в команді, розвинути емоційний інтелект та емпатію, розвинути комунікативні навички, творчий підхід, критичне мислення.
Learning Apps.org. – узагальнення та систематизації знань учнів на уроці за допомогою інтерактивних завдань в ігровій формі;
Goоgle – документи, таблиці, форми, презентації та малюнки, блоги;
Kahoot – навчальні ігри, вікторини.
Здобувачі освіти вчаться ставити запитання, самостійно знаходити та оцінювати інформацію створюючи:
Допомагають нестандартно організувати навчальну діяльність та урізноманітнити урок:
Матеріали присвячені актуальним питанням історії, а також нові підручники і навчально-методичне забезпечення знахожу на на ютуб каналах та інтернет-сайтах:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzUTzJWWg_NrQAm0xoxTS05LPLs02BAO0 «Пізнаємо історію»
https://lms.e-school.net.ua/courses/course-v1:UIED+History-of-Ukraine-9th-grade+2020/course/
https://www.youtube.com/playlist?list=PL-iBihR3h6LtQy8HOkAQz2zWnj6_tbz1u
https://www.youtube.com/watch?v=wSrR2X0dO58-
https://youtu.be/wSrR2X0dO58
https://www.youtube.com/@Cikava_Istorija/videos -Цікава Історія
Застосовую технології, які передбачають як індивідуальну (особлива увага приділяється учням з особливими освітніми потребами) так і спільну роботу всього класу : «Досліджуємо» «Незакінчене речення», «Кошик ідей», «Навчаючись - учись», «Мікрофон», «Три речення», «Чиста дошка».
Оцінка навчальних досягнень учнів є однією з найважливіших і водночас найскладніших проблем сучасної української школи.
При цьому оцінювання ґрунтується на таких принципах:
- Позитивний підхід. Оцінка орієнтується на рівень досягнень і прогрес учня, не наголошуючи на рівні його невдач.
- Чітке визначення результатів навчання. Визначення очікуваних результатів навчання має відповідати критеріям SMART (конкретність, можливість перевірки, досяжність, відповідність цілям і завданням, достатність часу на вивчення).
- Багатовимірність. Оцінюватися мають одночасно всі визначальні складники поведінкової компетентності учнів.
- Урахування індивідуальних стилів навчання. Оцінка має здійснюватися з урахуванням домінантних стилів навчання учнів (візуального, слухового, тактильного), а також з урахуванням різних видів компетентностей (мовної, логічної, музичної, просторово візуальної, міжособистісної, природничої).
- Дотримання балансу суб’єктів оцінювання. Сучасна концепція оцінювання передбачає, що тільки 20 % оцінювання здійснює вчитель, 50% — сам учень і 30% відбувається через взаємооцінювання.
- Формувальне оцінювання. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне.
Нижче подані результати моніторингу (замірів знань) за II семестр 2023- 2024н.р. з історії України у 9-А, Б та В класах.
Результати моніторингу (замірів знань) за II семестр 2023- 2024н.р.
Історія України 9-А, Б та В класи
№ п/п |
Предмет |
Клас |
К-ть учнів |
Рівень навчальних досягнень |
|||||||
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
||||||||
К-ть уч |
% |
К-ть уч |
% |
К-ть уч |
% |
К-ть уч |
% |
||||
1 |
Історія України моніторинг/ (заміри знань) 23.05.2024 р.
|
9-А |
25 |
- |
- |
5 |
20% |
14 |
56% |
6 |
24% |
Історія України/ Il семестр |
9-А |
25 |
- |
- |
9 |
36% |
9 |
36% |
7 |
28% |
№ п/п |
Предмет |
Клас |
К-ть учнів |
Рівень навчальних досягнень |
|||||||
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
||||||||
К-ть уч |
% |
К-ть уч |
% |
К-ть уч |
% |
К-ть уч |
% |
||||
1 |
Історія України моніторинг/(заміри знань) 24.05.2024 р.
|
9-Б |
26 |
- |
- |
6 |
23% |
20 |
77% |
- |
- |
Історія України/ Il семестр |
9-Б |
26 |
- |
- |
4 |
15% |
18 |
70% |
4 |
15% |
№ п/п |
Предмет |
Клас |
К-ть учнів |
Рівень навчальних досягнень |
|||||||
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
||||||||
К-ть уч |
% |
К-ть уч |
% |
К-ть уч |
% |
К-ть уч |
% |
||||
1 |
Історія України моніторинг/(заміри знань) 24.05.2024р. |
9-В |
15
|
- |
- |
10 |
67% |
5 |
33% |
- |
- |
Історія України/ II семестр |
9-В |
15 |
- |
- |
8 |
53% |
7 |
47% |
- |
-% |
В наступному 2024-2025 н.р. маю на меті більше уваги приділити роботі з обдарованими учнями та покращити роботу з учнями, що мають достатній рівень навченості.