Ярмаркова торгівля на Харківщині

Про матеріал
Презентація на тему: "Ярмаркова торгівля на Харківщині" для інтегрованого краєзнавчого курсу "Харківщинознаство"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ярмаркова торгівля на ХарківщиніПідготував: учитель історії комунального закладу «Харківський ліцей № 140 Харківської міської ради» Сидорчук Віктор Миколайович.

Номер слайду 2

Зі змінами у сільському господарстві та промисловості відбувається трансформація торговельної діяльності. Мережа ярмарок забезпечувала тогочасний обіг найважливішою продукцією харчування і товарами. Ярмарки були великими, середніми та малими. Переважно вони проходили на великі християнські свята.

Номер слайду 3

Виникненню ярмарків, як правило, була поява локальних щотижневих міських торгів. Особливістю ярмаркової мережі є її прив’язаність до певних дат (переважно церковних свят) та існування певних юридичних обмежень і привілеїв на ведення торгівлі в ярмаркові дні. Торгівля на Харківщині почалася разом з заселенням, тобто у XVII ст. Проте тодішні ярмарки були невеликими, малолюдними, з незначними торговими оборотами.

Номер слайду 4

Найбільше торгівля була розповсюджена у Харкові. З 1659 р. московським царем було дозволено проведення у Харкові ярмарку, присвяченого Успінню Пресвятої Богородиці – Успенського ярмарку. Крім того, було наказано воєводі дозволити місцем жителям та приїжджим торгувати в Харкові кожний тиждень по четвергах. Успенський собор

Номер слайду 5

Люди приходили на ярмарки не тільки заради купівлі або продажу, а й для того, щоб подивитися на виступи подорожуючих акторів, фокусників, циркачів, вертеп, послухати шарманщиків i просто поcпiлкуватиcя. Усі слобідсько-українські ярмарки розподілялися на три частини: великі, середні й малі.

Номер слайду 6

Сюди належало 4 харківських і 2 сумських ярмарки. На середніх ярмарках велася більш усього роздрібна торгівля. На малих ярмарках торгували нашвидку; і селяни, і продавці поспішали з них на інші ярмарки. Великі ярмарки проходили в головних містах (Харкові, Сумах, Полтаві). На такі ярмарки приїздило багато іноземних купців. Купівлю та продаж товарів торговці проводили оптом. Тривалість таких ярмарків була від 15 до 30 днів.

Номер слайду 7

Харківські ярмарки належали до числа найбільших. У місті проводилися чотири ярмарки: Хрещенський, Успенський, Троїцький та Покровський. Хрещенський ярмарок починався 6 січня і тривав 20 днів, Троїцький проходив після свята Трійці протягом 15 днів, Успенський ярмарок був присвячений Успінню Богородиці, він починався 15 серпня й тривав 20 днів, Покровський ярмарок присвячувався народженню Богородиці, він починався 8 вересня й тривав 17 днів. Торгівля велася на ярмаркових площах. Торгували міддю, посудом, продуктами харчування, худобою, шкірою, хутром так ін. Окрім того околишні поміщики приводили на продаж коней. Покровський монастир

Номер слайду 8

Успенський і Покровський ярмарки проходили на Торговельній площі (тепер Павловська площа). Продаж товарів головним чином був оптовим, але існувала й роздрібна торгівля. Торговельна площа. XIX ст. XX ст.

Номер слайду 9

На початку XX cт. Харків залишався одним із провідних центрів ярмаркової торгівлі Російської імперії. У місті проходило п’ять ярмарків на рік загальною тривалістю 80 днів. Найбільшим вважався Хрещенський ярмарок, Другим за значенням залишався Покровський. Поступались цим двом ярмаркам Троїцький, Успенський та Провідський (після Великих свят – протягом Фоміного тижня та тижня жон Мироносиць). У 90-х роках ХХ ст. стало проведення щорічних міжнародних салонів-ярмарків «Слов’янський базар», передноворічних ярмарків, на яких збиралися підприємства легкої, харчової, переробної промисловості й торгівлі.

Номер слайду 10

Ярмарочні традиції зберігаються. Останнім часом Великий Слобожанський ярмарок проходить у вересні на відкритому майдані презентаційно-виставкового центру «Радмір–Експохол» та площі Свободи. На ярмарку збираються всі райони Харківщини, щоб показати, чим вони багаті. Кожен охочий може придбати продукцію безпосередньо у виробника. Мешканці області можуть не тільки придбати необхідні товари, а й зарядитися гарним настроєм. Шинки, шалаші, ятки, вози, - все це створює особливий ярмарковий дух, яким переймалася душа кожного.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Отже, виставки та ярмарки мають надзвичайне значення в економіці регіону, а також в історичному значенні, як важливий чинник розвитку внутрішнього ринку та експорту, залучення інвестицій та технологій. Сучасні ярмарки – це перш за все, місце особистої зустрічі виробників та постачальників із їхніми клієнтами, споживачами, діловими партнерами. Ярмарки сьогодні розцінюється як найефективніший інструмент маркетингу та збуту, встановлення контактів із новими клієнтами та утримання існуючих, вивчення ринку та виведення на ринок нових товарів і послуг, створення позитивного іміджу компанії та її торговельних марок. Ярмарки в центрі міста Харкова

Номер слайду 13

Дякую за увагу!

pptx
Додано
29 листопада
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку