10 клас
Календарно-тематичне планування курсу «Громадянська освіта»
Навчальні програми з історії: Україна і світ (інтегрований курс) для учнів 10-11 кл. затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 р. № 1407
До підручника «Громадянська освіта» 10 клас, Львів, Нова Доба,:2018р.
Авторський колектив:
Вербицька Поліна, Волошенюк Оксана, Горленко Ганна, Кендзьор Петро,
Козорог Олександра, Маркусь Наталія, Махун Людмила,
Педан-Слєпухіна Ольга, Ратушняк Святослав, Ситник Елла10 клас
Календарно-тематичне планування курсу
«Громадянська освіта»
Навчальні програми з історії: Україна і світ (інтегрований курс) для учнів 10-
11 кл. затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від
23.10.2017 р. № 1407
До підручника «Громадянська освіта» 10 клас, Львів, Нова Доба,:2018р.
Авторський колектив:
Вербицька Поліна, Волошенюк Оксана, Горленко Ганна, Кендзьор Петро,
Козорог Олександра, Маркусь Наталія, Махун Людмила,
Педан-Слєпухіна Ольга, Ратушняк Святослав, Ситник Елла
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ
|
||
1. |
|
Що таке ідентичність? |
|
2. |
|
Що означає бути громадянином / громадянкою України? |
|
3. |
|
Як соціалізація допомагає нам знайти своє місце в суспільстві |
|
4. |
|
Ціннісні орієнтири — основа життєвого вибору та успішної самореалізації особистості |
|
5. |
|
Майстерня громадянина. Як ідентифікувати наше середовище (практичне заняття) |
|
6. |
|
Тематичне оцінювання |
|
|
РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ |
||
7. |
|
Який зв’язок існує між людською гідністю та правами людини? |
|
8. |
|
Звідки беруться права людини та яку вони мають історію |
|
9. |
|
Які права ми маємо як люди? |
|
10. |
|
Хто відповідає за дотримання та забезпечення прав людини? |
|
11. |
|
Які права мають діти? |
|
12. |
|
Як зрозуміти, що твої права порушують? |
|
13. |
|
Які механізми захисту прав людини існують? |
|
14. |
|
Майстерня громадянина. «Як захистити свої права у Європейському суді з прав людини» (практичне заняття) |
|
15. |
|
Тематичне оцінювання |
|
|
РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ |
||
16. |
|
Що таке суспільство та як воно виражає себе через культуру |
|
17. |
|
У чому суть багатокультурності, і як вона проявляється в |
|
|
|
українському суспільстві |
|
18. |
|
Як розпізнати стереотипи і протистояти дискримінації? |
|
19. |
|
Яким чином толерантність та інклюзія торують шлях до суспільства рівних можливостей |
|
20. |
|
Конфлікти у нашому житті, і чому їх необхідно вирішувати |
|
21. |
|
Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння |
|
22. |
|
Якою є сутність та особливості комунікації у житті людини та громадянина |
|
23. |
|
Чому невербальна комунікація є важливою в соціокультурному просторі |
|
24. |
|
Мистецтво спілкуватися |
|
25. |
|
Майстерня громадянина. «Жива бібліотека», «Експедиція у глибини культури». (практичне заняття) |
|
26. |
|
Тематичне оцінювання |
|
РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ |
|||
27. |
|
Що таке демократія |
|
28. |
|
Як демократичні процедури забезпечують народовладдя у демократичній державі |
|
29. |
|
Яку роль відіграють політичні партії та громадські організації у розвитку демократії |
|
30. |
|
Що таке громадянське суспільство і яка роль у ньому належить правовій державі |
|
31. |
|
Якими є умови та форми активної громадянської участі у житті суспільства? |
|
32. |
|
Яку роль відіграє громада в житті людини, суспільства і держави? |
|
33. |
|
Як громада реалізує та захищає свої права і законні інтереси? |
|
34. |
|
Як живе і врядується шкільна громада та як влаштоване і працює учнівське самоврядування |
|
35.
|
|
Як і для чого створюються і діють дитячі й молодіжні громадськітоб'єднання? Майстерня громадянина. Створюємо шкільні правила разом» (написання та внесення змін до шкільного статуту) (практичне заняття 1) «Участь шкільної молоді у справах місцевої громади» (практичне заняття 2) |
|
36. |
|
Тематичне оцінювання |
|
РОЗДІЛ 5. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ |
|||
37. |
|
Для чого необхідна економіка |
|
38. |
|
Як забезпечити сталий розвиток |
|
39. |
|
Як працює ринкова економіка |
|
40. |
|
Як ринковий попит та ринкова пропозиція визначають ціни товарів |
|
41. |
|
Яку роль в ринковій економіці відіграє держава |
|
42. |
|
Навіщо ми сплачуємо податки |
|
43. |
|
Домашнє господарство як власник і споживач |
|
44. |
|
Домогосподарство на ринку грошей |
|
45. |
|
В чому полягає суть підприємництва |
|
46. |
|
Що продається на ринку праці Майстерня громадянина. «Як започаткувати власну справу» (практичне заняття 1) «Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме»(практичне заняття 2) |
|
47. |
|
Як захищати власні інтереси |
|
48. |
|
Як корупція краде можливості |
|
49. |
|
Тематичне оцінювання |
|
|
РОЗДІЛ 6. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ, МАС-МЕДІА ТА МЕДІАГРАМОТНІСТЬ |
||
50. |
|
Що таке мас-медіа? |
|
51. |
|
Як медіа впливають на людину і суспільство |
|
52. |
|
Медіа і демократія |
|
53. |
|
Права і відповідальність медіа: де баланс? |
|
54. |
|
Як функціонує медіаринок (медіаринок і медіавласність) |
|
55. |
|
Як медіа маніпулюють аудиторіями |
|
56. |
|
Як медіа провокують конфлікти |
|
57. |
|
Для чого існують стандарти подання інформації |
|
58. |
|
Чому необхідно бути медіаграмотним? |
|
59. |
|
Твоя цифрова ідентичність |
|
60. |
|
Як убезпечити себе у віртуальному світі Майстерня громадянина. «Створюємо шкільні медіа» (практичне заняття) |
|
61 |
|
Тематичне оцінювання |
|
|
РОЗДІЛ 7. УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ
|
||
62. |
|
Яким є вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину |
|
63. |
|
Як і чому відбувається процес європейської інтеграції |
|
64. |
|
Що загрожує стабільному і безпечному існуванню сучасного світу |
|
65. |
|
Якими є сучасні міжнародні відносини |
|
66. |
|
Як здійснюється співробітництво в Європі та світі |
|
67. |
|
Яким є становище України в Європі та світі |
|
68. |
|
Які можливості дає співпраця з міжнародними організаціями |
|
69. |
|
Як реалізується європейський вектор розвитку України Майстерня громадянина. «Як волонтерство змінює світ» (практичне заняття) |
|
70 |
|
Тематичне оцінювання |
|