26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ

Права дитини урок з громадянської освіти в 10 класі

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів зі змістом основних прав дитини;

розвивати вміння аргументувати відповідь,дискутувати,критично мислити;

формувати вміння розв'язувати важливі життєві ситуації,вміння захищати свої права та обов'язки ,аналізувати гарантії прав і свобод

anguage:UK'> Виховання в учнів інтересу до правових знань

Обладнання: Лозунги,Конституція України,Конвенція про права дитини,кросворди,стіннівки

'> допомогти учням усвідомити трагедію народу,окремої людини того

часу;

виховувати повагу до народу,його долі нашої історії

Перегляд файлу

 

                                              Права дитини    

 

                                Розробка уроку з  громадянської освіти

                                                  в 10 класі

                                                                           Славич Лідія Григорівна

                                                                            учитель історії правознавства та

                                                                       громадянської освіти

                                                                    Очаківської загальноосвітньої щколи

                                                                             І-ІІІ ступенів №4

                                                                        Очаківської  міської ради

                                                                         Миколаївської області

 

 

Мета: ознайомити учнів зі змістом основних прав дитини;

розвивати вміння аргументувати відповідь,дискутувати,критично мислити;

формувати вміння розв’язувати важливі життєві ситуації,вміння захищати свої права та обов’язки ,аналізувати гарантії прав і свобод

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма уроку: круглий стіл

 

Очікувані результати:

учні знають

 основні права дитини;

 уміють працювати з основними документами з прав дитини;

  розуміють як працює система захисту прав людини /дитини;

демонструють вміння захищати свої права;

аналізувати правові ситуації

Обладнання:  Загальна декларація прав людини, Конвенція ООН про права дитини, плакати ,присвячені захисту прав дитини, вислови про права людини,,презентація,відеосюжети про порушення прав дитини

Основні поняття: Права людини,права дитини,гарантії прав і свобод,конвенція, декларація, опіка,піклування,усиновлення

Лозунг: Всі людини народжуються рівними та вільними в правах

              Давайте менше говорити про обов’язки дітей,а більше про їх права

             Права людини починаються з прав дитини

                                    Перебіг уроку

І. Актуалізація опорних понять.

  • Давайте згадаємо кого ми називаємо дитиною?
  • Вкажіть кого ми називаємо малолітньою дитиною?

Ситуація. 12 річна Наталя розмістила на своїй сторінці в соціальній мережі фотокартки з літнього відпочинку на морі,де вона засмагає на пляжі. Побачивши це, мама Наталі заборонила доньці викладати будь-яку інформацію приватного характеру у соціальні мережі та зобов’язала надати їй пароль від своєї сторінки,щоб контролювати таким чином дії доньки.

  •  Чи погоджуєтесь ви з діями мами Наталі?
  • Чи має право Наталя самостійно вирішувати,яку інформацію розміщувати в соціальних мережах?
  •  Чи є в данній ситуації порушення прав дитини?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.                

Дитинство – це найважливіший,самобутній,неповторний період становлення особистості. Тому саме дитина потребує найбільшої уваги та захисту. Сьогодні ми з вами поговоримо про проблеми захисту прав дитини

ІІІ. Знайомство з новим матеріалом

   План уроку:

  1.  Поняття прав дитини.Історія розвитку прав дитини
  2. Конвенція ООН про  права дитини                                          
  3. Правовий тренінг в приказках
  4. Права  набуті дитиною з досягненням певного віку
  5. Механізми захисту прав дитини
  1.  Поняття прав дитини . (робота з поняттям)

Права дитини- це система можливостей необхідних для розвитку та існування дитини

1.1Виступ омбусмена

 Проблема забезпечення прав дитини має своє історичне коріння.  У первісному суспільстві до дитини ставилися двояко –з одного боку,жорстоке поводження з дитиною не вважалось ганебним явищем,а з іншого боку – діти були економічно вигідними. Якщо в сім΄ї багато дітей,а особливо синів,це гарантія соціальної міцності. Пізніше з переходом до осілого способу життя,найбільше страждали діти з фізичними вадами. Першим міжнародним документом,в якому порушуються права дитини була Женевська декларація 1923р. Вона заборонила примусову дитячу працю,визначила необхідність права на освіту,на створення умов які забезпечують нормальний фізичний і психічний розвиток дитини.

10грудня 1948року була прийнята Загальна декларація прав людини. В ній зафіксовані основи захисту прав дітей. Вона проголошувала право на материнство і дитинство,на особливе піклування і допомогу. Всі діти,народжені в шлюбі або поза шлюбом,повинні мати однаковий соціальний захист.

20 грудня 1959 року Генеральна Асамблея ООН прийняла Декларацію прав дитини,яка регулює права дитини в сучасному світі. Це право на соціальний захист,на фізичний та розумовий розвиток,право на захист і допомогу.

20 листопада 1989р Генеральна Асамблея ООН прийняла Конвенцію про права дитини,яка була ратифікована нашою державою27 лютого 1991року. Основні положення Конвенції були відображені у Законі України «Про охорону дитинства» Це право на охорону здоров΄я ,на життя, освіту, соціальний захист.

В листопаді 1985року були схвалені «Мінімальні стандартні правила щодо здійснення правосуддя стосовно неповнолітніх»,відомі як Пекінські правила

2.«Аналітики» (робота в групі з Конвенцією про права дитини,Конституцією України та назвати основні права  дитини , перегляд презентації «Права дитини»)

  • Наведіть приклади реалізації основних положень Конвенції про права дитини в нашій країні

Права дитини на основі Конвенції  про права дитини:

  • Право на життя,вільний розвиток;
  • Право на  прізвище та ім΄я
  • Право знати своїх батьків і користуватися батьківською турботою
  •  Діти мають право вільно висловлювати свою думку;
  • Діти мають право на вільне спілкування;
  • Діти мають право на свободу совісті ,думки і релігії;
  • Діти мають право на отримання інформації;
  • Діти мають право на відпочинок і дозвілля;
  • Право підтримувати контакт з обома батьками;
  • Діти мають право на повноцінне харчування;
  • Діти мають право на отримання освіти;
  • Діти мають право на медичну допомогу;
  • Жодна дитина на повинна бути об’єктом сексуальних домагань;
  • Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена;
  • Жодна дитина не повинна стати жертвою насильства і сексуальних домагань або війни;
  • Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці;
  • Особлива турбота дітям -  інвалідам,дітям-біженцям;
  • Особлива турбота дітям без сімей;
  • Кожна дитина має право на любов і піклування;
  • Усі діти є рівним в правах,ніхто не повинен їх порушувати.

 Вчитель:Права дитини тісно пов’язані з правами людини.

     Щоб з΄ясувати,які права людини  найважливіші пропоную гру «Політ на   повітряній кулі»

   Ми на повітряній кулі,вона швидко падає,щоб врятуватись,необхідно скинути  п’ять мішків з десяти. На мішках написи: право на освіту,право на житло,свобода слова,право на життя,право на громадянство,право на свободу слова,право на свободу думки та релігії,право на охорону здоров΄я ,право заснувати сім΄ю ,право на соціальне забезпечення.

Проаналізуйте ситуації:

        Ситуація1. Тетяна та Сергій стали щасливими батьками чудової доньки. Вони вирішили дати їй ім΄я  Весна. Представники органів реєстрації актів цивільного стану відмовили батькам у реєстрації під таким ім΄ям  і сказали,щоб обрали яке-небудь нормальне ім΄я  Засмучені батьки пішли не зареєструвавши дитину,щоб ще раз подумати над ім΄ям. Чи було в даній ситуації порушення прав дитини?

Ситуація 2. Батьки 12 річної Світлани вирішили виїхати за кордон. Про своє рішення вони повідомили доньці. Дівчинці це рішення не сподобалось,адже вона повинна була залишити своїх друзів і школу. Із рішенням батьків вона не погоджувалась,однак батьки не хотіли слухати аргументів доньки,оскільки рішення вже було прийняте. Чи було порушені права Світлани?

Ситуація 3. 14 річний Дмитро,прослухавши лекцію, про право на свободу думки і слова,вирішив,що хоче сказати своєму сусіду -12 річному Олегу - все ,що про нього думає. При цьому він використовував нецензурну лексику та принизливі слова. Чи було в цій ситуації порушення прав дитини?

Ситуація 4. 14 Тамара вирішила ,що вона достатньо доросла і може самостійно обирати собі релігію. Тому вона прийняла рішення стати буддисткою і водночас вегетаріанкою,хоча це не було передбачене релігійними постулатами. Батьки висловили заперечення щодо обох нововведень і примусили Тамару ходити до церкви та їсти м'ясо.Чи були порушені права дитини?

 Ситуація 5.  Руслана мала можливість пересуватися в інвалідному візку. Вона дуже цікавилася сучасним мистецтвом. Одного разу в місті була виставка творів Пікассо. Руслана давно мріяла відвідати таку виставку. Вона швидко зібралася до музею.однак виявилося, що виставка була розташована,а в будинку де вона відбувалася,був відсутній ліфт. Чи були в цій ситуації порушені права дитини?.

 Ситуація 6. Батько 9 річного  Сергія покинув сім΄ю  й ніякої матеріальної допомоги не надає. Мати Сергія ніде не працює,вона жебракує в метрополітені й примушує сина стояти поруч. Якщо він відмовляється,мати лякає його тим,що перестане годувати й вигоне з дому. Які правові рішення , на ваш погляд,мають бути прийняті?

Ситуація 7. Неповнолітніх учнів 9 класу затримала міліція. Однак батьків про це не повідомили. Як потрібно діяти в даній ситуації?

3.  «Правозахисники»Відгадайте про які права дитини йдеться?

Право на імя:

«Добре імя - найкраще багатство»;

«Дерево міцне корінням,а людина друзями»;

Право на громадянство:

«Де рідний край ,там і рай»;

«Кожному мила своя сторона»;

Право на спілкування:

«Що сторона,то новина»

«Умій сказати ,умій і змовчати»

Право на освіту:

«Освіта надає людині гідності»;

«Здобудеш освіту- побачиш багато світу»;

«Книжку читай і розуму набирай»;

Право на життя:

«Як будемо в дружбі жити  -нас нікому не зламати»;

«Мир будує – війна руйнує»

Право жити в родині:

«Нащо великий клад,коли в сім΄ї лад»;

«Сини і дочки одного дерева листочки»

«кожна родина – частина держави»

Право на повагу до власної гідності:

«Стався до інших людей так як би хотів,щоб відносились до тебе»

«Миром дорожити - людям довго жити»

Право на захист:

«Де закон там і захист»;

«До злого не ходи,стороною його обійди»

Право на житло:

«Щасливий той,хто щасливий у своїй оселі»

 

Види насильства серед дітей(робота в групі Аналітиків)

 Завдання1. Які права дитини порушив телеканал Інтер в ток-шоу «Стосується кожного під час передачі «Мама – дитина» показавши 12річну шестикласницю з Борислава Львівської області і як віднеслась до цього Нацрада з  питань телебачення і радіомовлення?

Завдання 2. (перегляд відеоролику) Нині в соціальних мережах багато молоді захоплюється грою Синій кит, Червона Сова - це як правило приводить до тяжких наслідків

  • Які актуальні проблеми піднімає Уповноважений з прав дитини?
  •  Назвіть ознаки комп’ютерної залежності(результати тестування на інтернет –залежність дітей) Додаток 2

Завдання 3. (перегляд відеоролику    «Підліткова злочинність зростає»)

  • Чому зростає підліткова злочинність?
  • Чим викликана дитяча жорстокість?
  • До яких наслідків вона приводить?
  • Що таке булінг? В чому він проявляється?
  • У яких випадках батьків можуть позбавити батьківських прав?
  • З  якого віку наступає юридична відповідальність неповнолітніх?

Завдання 4. Перегляд відеоролику Підліткова злочинність(«Сніданок 1+1» від 14.11.2017р )

  • Хто на ваш погляд повинен захищати права дитини?
  • Яким чином держава бореться з дитячою злочинністю?
  • Чим викликана пасивність підлітків?
  • До яких наслідків це приводить?
  • Проаналізуйте таблицю

Вид відповідальності

Вік з якого можливе притягнення до кримінальної відповідальності

Кримінальна

За всі злочини з 16 років,а найтяжчі з 14 років

Адміністративна

З 16років

Цивільно-правова

З 14-до18 років – несе відповідальність самостійно,у разі недостатності коштів  -відповідають батьки

З 18років-несе відповідальність самостійно

Дисциплінарна,матеріальна

 З часу влаштування на роботу(з14років- за згодою батьків,з 16 років за загальними правилами

 

Правова абетка

Завдання групам

1.Шлюбний вік для жінок -18 років

1. Шлюбний вік для чоловіків -18років

2.Шлюб без наміру створити сім΄ю - фіктивний

2. Орган,який визнає шлюб недійсним - суд

3. Вид прав , який регулюється шлюбним договором- майнові

3. Вид прав,які не регулюються шлюбним договором- особисті

4.Назва органу,який розриває шлюб за спільною заявою подружжя,яке має дітей - суд

4.Назва органу,який розірвав шлюб за спільною заявою подружжя,при відсутності дітей - РАЦС

5.Термін протягом якого має бути зареєстрована новонароджена дитина -1місяць

5.Який орган реєструє новонароджених дітей-РАЦС

6.Мінімальний вік для вступу в шлюб за рішенням суду -14років

6.Вік ,до якого дитина вважається малолітньою-14років

7.Час,протягом якого реєструється шлюб-1 місяць

7.До якого віку батьки повинні утримувати свою дитину -18 років

8.Назва особи чоловічої статі,яка подала заяву про вступ до шлюбу- наречений

8. Максимальний строк чинності заяви про реєстрацію шлюбу- 3 місяці

9.Періодичність сплати аліментів-щомісячно

9.Час,з якого сплачуються аліменти- з дня подання позовної заяви

10.Орган,який може зміни шлюбний договір-суд

10.Особа ,яка засвідчує шлюбний договір- нотаріус

11.Вік,з якого дитина може самостійно звернутися за захистом своїх прав -14 років

11.Назва особи жіночої статі,яка подала заяву про вступ до шлюбу- наречена

12.Орган ,який приймає рішення про розірвання шлюбу-суд

12.Орган,який приймає рішення про визнання шлюбного договору недійсним - суд

 Група Експертів отримують завдання

Визначити гарантії прав і свобод людини та заповніть схему

 

 

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

Економічні гарантії

Рівень економічних відносин,матеріальні і фінансові ресурси

Політичні гарантії

Повновладдя народу,багатопартійна система,діяльність держави по закріпленню та реалізації прав і свобод

Юридичні гарантії

Наявність інститутів,які забезпечують права і свободи,їх охорона від протиправних посягань.захист,поновлення

Організаційні гарантії

Діяльність державних і громадських організацій.спрямована на їхнє визнання,правове закріплення та реалізацію

Міжнародні гарантії

 Їх міжнародне визнання як загальнолюдських цінностей,закріплення в діяльності міжнародних організацій

 

 

 

4. Правозахисники

 Права  дитини набуті із досягненням певного віку(робота з витягом Сімейного кодексу та Конвенцією про права дитини та презентацією  «Права дитини» .)

  • Як ви розумієте вислів: «Права людини починаються з прав людини»?
  • Проаналізуйте які права мають діти?

Діти мають право:

  •  З 6 років бути засновником дитячих організацій;
  • З  7 років дає згоду на зміну свого прізвища у разі зміни прізвища батьків,або одного з них;
  •  На запис усиновлювача її матір΄ю чи батьком;
  • З 10років дає згоду на визначення місця проживання;
  • З 14 років:
  • отримує право на свободу пересування і вибір місця проживання;
  • право самостійно розпоряджатися своїм заробітком,стипендією;
  • право брати участь в розпорядженні аліментів;
  • право укладати банківський договір,вклад і розпоряджатися ним;
  • Право самостійно здійснювати інтелектуальну діяльність;
  •  З 14до18років:
  • Набуття або вихід з громадянства;
  • Право на зміну прізвища;
  • Право відмовитись від спадщини;
  • Право звертатись до суду;
  • Право на отримання ІD -карти
  • З 15 років:
  • Право працювати 24 години на тиждень;
  • Бути засновником молодіжних і громадських організацій;
  • З 16 років:
  • Право на зміну прізвища,імені;
  • Право здійснювати підприємницьку діяльність;
  • Працювати 36 годин на тиждень;
  • На отримання паспорта;
  • З 17 років юнаки приписуються до призовних дільниць

 

Бесіда:

  •  Згадайте в яких випадках встановлюється опіка та піклування?
  • Які існують підстави позбавлення батьківських прав?

 

            Підстави позбавлення батьківських прав:

    - залишення дитини в пологовому будинку або медичному закладі(протягом 6 місяців);

-ухилення від виконання обовязків щодо виховання дитини;

- жорстоке поводження з дитиною;

-експлуатація дитини,примушування її до жебракування;

-хронічний алкоголізм чи наркоманія батьків;

-засудження за вчинення тяжкого злочину щодо дитини.

5.Механізми захисту прав  дитини(група Правозахисників  працює з документами та презентацією )

  • Позбавлення та поновлення батьківських прав;
  • Відібрання дитини від одного з батьків;
  • Встановлення аліментів за минулий час,сплата заборгованості;
  • Влаштування дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківських прав;
  • Встановлення опіки до 14років;
  •  Усиновлення,за рішенням суду;
  • Встановлення піклування від 14до18років;
  • Передача до прийомної сім΄ї;
  • Захист дітей - інвалідів, дітей з вадами фізичного розвитку;
  • Державна підтримка дітей,які потерпіли від стихійного лиха,техногенних аварій;
  • Допомога хворим ,враженим ВІЛ інфекцією,тяжко хворим дітям;
  • Захист дітей,які перебувають в зоні збройних конфліктів.

Омбудсмен:

 Які основні порушення прав дітей на основі звернень громадян:

  •  Про невиконання батьками обов’язків по сплаті аліментів;
  • Щодо визначення місця проживання дитини,батьки якої розлучилися;
  • Про викрадення дітей одним з батьків;
  • Про майнові спори між батьками,або між батьками і третіми особами;
  • Не видача свідоцтва про народження дитини;
  • Не реєстрація місця проживання дитини;
  • Неправильне нарахування соціальних виплат;
  • Відмова від дітей у пологовому будинку;
  • Безграмотність правоохоронних органів в дотриманні прав дитини;
  • Вимагання грошей у  батьків  «благодійний внесок»;
  • Не достатнє забезпечення потреб  дітей-інвалідів, щодо  запровадження  інклюзивної΄  освіти;
  • Насильство над дітьми в сім΄ї,дитячих садках;
  • Щодо лікування дітей з рідкісними  хворобами та їх реабілітацію.
  • Де можна захисти права дитини?
  • Самозахист;
  • Захист з боку батьків;
  • Звернення до органів опіки й піклування;
  • Звернення до суду;
  • Звернення до органів державної влади;
  • Звернення до громадських організацій;
  • Звернення до Уповноваженого з прав дитини;
  • Звернення до представників у справах дітей та соціальних служб
  •  Які існують механізми захисту прав дитини/людини?                                                   

Національні механізми                   Міжнародні механізми

Суд;                                                  Європейський суд з прав людини;

Поліція;                                            Верховний комісар ООН;

Адвокат;                                            Комітет ООН з прав людини;

      Президент;                                         Дитячий фонд ООН(ЮНІСЕФ);

      Омбудсмен                                      Міжнародні недержавні організації

Міністерства,відомства

ΙΥ. Рефлексійно-корективний етап

Запитання до учнів:

  • Що нового  ви дізналися  сьогодні на уроці?
  • Чи добре ви вмієте розрізняти права та обов’язки?
  • Як ви будете використовувати знання отримані сьогодні на уроці?
  • Чи згодні ви з думкою,що права людини починаються з прав дитини?
  •  Чому важливо вміти захищати свої права?
  •  Чому  міжнародна спільнота вирішила запровадити 1червня та 20листопада Міжнародний день захисту дітей та Всесвітній день дитини?
  • Якщо ваші права порушено в школі,куди ви мате звернутися для захисту своїх прав?

Υ. Підведення підсумків уроку

 Д/З  опрацювати підручник П. Вербицької  Громадянська освіта (Тема2.4-2.6)

 Напишіть есе « Що треба зробити,щоб уникнути  порушення прав дитини в суспільстві?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток1:  Що таке булінг?

Булінг це різновидність насилля. Існують різні види боулінгу це:

  •  Булінг в школі;
  • Булінг на робочому місці;
  • Булінг в армії(«дідівщина»);
  • Кібербулінг(насилля в інформаційному просторі)

    Шкільний булінг можна поділити на дві форми:

  1. Фізичний шкільний боулінг – навмисні поштовхи, удари, пинки, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень;

 Сексуальний булінг – різновид фізичного насилля;

  1. Психологічний шкільний боулінг – насилля пов’язане з діями на психіку,залякування,словесні образи. До цієї форми можна віднести:
  •  Вербальний боулінг(обзивання,розповсюдження неправдивих відомостей)
  •  Залякування( використання агресивної мови тіла,інтонацій голосу)
  •  Образливі жести та дії ( плювання в сторону жертви)
  • Ізоляція(жертва навмисно ізолюється або ігнорується класом)
  • Вимагання (грошей,їжі,щось украсти)
  • Пошкодження та інші дії з майном (крадіжка,грабіж,ховання особистих речей жерви;)
  • Шкільний кібербулінг(знищення з допомогою мобільних телефонів, інтернету,пересилка компрометуючих фото, розповсюдження слухів)

 Кібер-булінг –це підлітковий віртуальний терор,який отримав назву від англійського  бик.(агресивно нападати,травити,придиратись) Кібербулінг –це нападки з метою нанесення психологічного шкоди,яке здійснюється з допомогою електронної пошти,повідомлень, в чатах,соціальних мережах, веб-сайтах, з допомогою мобільного зв΄язку. Дорослі мало задумуються до чого це приводить. Але часто ми чуємо про спроби суїцидів,дитячої смерті. Це  традиційне замовчування проблеми. Але кібер –булінг є невидимим,а наслідки особливо тяжкі.

Додаток 2   Тест  на Інтернет-залежність у дітей

 Дайте відповідь на запропоновані запитання,використовуючи наступну шкалу:

          «дуже рідко» -1бал

          «інколи»        - 2 бали

          «часто»   -        3 бали

         « дуже часто» -4 бали

          « завжди» - 5 балів

  1. Як часто ти порушуєш часові рамки, встановлені батьками для користування Інтернетом?
  2. Як часто не виконуєш обов’язки по дому,щоб провести більше часу в Інтернеті?
  3. Як часто вибираєш провести час в Інтернеті замість того,щоб провести час в сімї?
  4. Як часто формуєш нові знайомства в Інтернеті?
  5. Як часто батьки нарікають на кількість часу,проведеного тобою в Інтернеті?
  6. Як часто твоє навчання страждає через кількість часу,проведеного тобою в Інтернеті?
  7. Як часто ти перевіряєш електронну скриньку,перш ніж зайнятись чимось іншим?
  8. Як часто вибираєш спілкування в Інтернеті замість спілкування з оточуючими?
  9.  Як часто не відповідаєш на запитання про те ,що робиш в Інтернеті?
  10. Як часто батьки заставали тебе,коли заходив(ла) в Інтернет без їхнього дозволу?
  11. Як часто проводиш в кімнаті,граючи в комп’ютерні ігри?
  12. Як часто відповідаєш на «дивні дзвінки від нових «інтернет- друзів»?
  13. Як часто сваришся і гніваєшся,коли батьки обмежують твоє перебування в інтернеті?
  14.  Як часто відчуваєш пригнічення,погіршення настрою,нервуєш,коли знаходишся поза Інтернет-мережою?
  15. Як часто замість своїх колишніх улюблених занять,хобі,вибираєш перебуванні в Інтернеті?

Якщо набрано 50-79балів,варт то врахувати серйозний вплив Інтернету на твоє життя?

Якщо 80 балів і більше ,у тебе можна діагностувати інтернет-залежність з допомогою спеціаліста. Анкета використовується для вивчення рівня комп΄ютерної залежності

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тушина Світлана Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
3558
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку