29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Конспект уроку інтегрованого курсу «Громадянська освіта» у 10 класі з теми "Права дитини"

Про матеріал

Конспект уроку інтегрованого курсу «Громадянська освіта»

у 10 класі Тема: Права дитини

Мета: дати уявлення про поняття «права і свободи дитини», види прав і свобод дитини, міжнародні документи з прав людини і прав дитини; розвивати вміння тлумачити поняття «права і свободи людини і дитини», описувати види прав і свобод дитини і наводити приклади; аналізувати зміст окремих статей, Конвенції ООН про права, конституції України, Загальної декларації прав людини

Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку

інтегрованого курсу «Громадянська освіта»

у 10 класі

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель громадянської освіти

Панасюк Г.В.

Тема: Права дитини

Мета: дати уявлення про поняття «права і свободи дитини», види прав і свобод дитини, міжнародні документи з прав людини і прав дитини; розвивати вміння тлумачити поняття «права і свободи людини і дитини», описувати види прав і свобод дитини і наводити приклади; аналізувати зміст окремих статей, Конвенції ООН про права, конституції України, Загальної декларації прав людини

Перебіг уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Добрий день. Я вітаю всіх вас на нашому уроці. Як і завжди, першим що ми зробимо, перевіримо ваші знання із попередніх тем.

  1. Дати визначення поняттю право?
  2. Що таке гідність і свобода людини?
  3. Назвіть групи прав і свобод людини.

ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вам потрібно зробити правовий аналіз ситуацій.

Хлопець не виконав домашнє завдання, за що отримав 2. Вдома, від батька дістав так, що опинився у лікарні.

Чиї права порушено?

Які обов’язки не виконав син?

 IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 У різні епохи неоднаково дивилися на виховання та догляд за дітьми. У 17 -18 ст. на дітей починають звертати увагу, - шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, пісні та музику. А хіба давніше діти не мали іграшок? - запитаєте ви, так - не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виросла - одягала вбрання як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово дитина було синонімом слова дурень. Дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їх життя.

Проте, 1924 р. у місті Женева було прийнято Декларацію прав дитини.

У 1959 р. було прийнято Декларацію прав дитини.

Декларація – латинське слово, у перекладі означає «оголошення, заява» - це

документ, у якому викладено основні принципи, офіційно проголошені державою, міжнародними та іншими організаціями, у якому визначено основні права кожної людини у світі й передбачено, що вони є основою свободи, справедливості й миру.

У Декларації передбачено, що всі люди народжуються вільними і рівними у

своїх правах і що не можна їх піддавати дискримінації через національну, етнічну, релігійну, расову ознаки, а також через стать, політичні переконання. У ній 10 статей, 10 принципів захисту прав дітей. А в 1989 році країни світу підписали Конвенцію про права дитини, яка набула чинності в України з 27 вересня 1991 року.

 

А у 1989р. прогресивні країни світу підписали Конвенцію прав дитини.

Конвенція — угода, міжнародний договір між державами з певних питань.

У Конвенції ООН про права дитини записано, що дитиною вважається людина, якій ще не виповнилося 18 років.

У 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції, а у 2001р. - прийняла закон «Про охорону дитинства».

Запитання від Феміди

1. У 1948 році була прийнята ……прав людини (Декларація)

2. Дитиною вважається людина, якій ще не виповнилося …(18 років)

3. Що є найціннішим для людини? (Життя)

4. Основний документ України, в якому закріплені права,свободи і

обов’язки людини ….(Конституція)

 5 .У якому році   Україна прийняла закон «Про охорону дитинства». (2001р)

Робота з витягом з Конвенції ООН про права дитини

 Зараз глибше познайомимося із правами дитини згідно Конвенції. Конвенція складається з преамбули та 54 статей, написаних шістьома мовами. ООН має комітет із прав дитини. Кожна держава звітує йому про заходи, яких ужито згідно з Конституцією. Головне завдання Конвенції - забезпечити дітей особливим піклуванням і допомогою, надання необхідного захисту, сприяння родини як основному осередку у якому росте і виховується дитина.

Робота  із змістом Конвенції.

Стаття 2 - усі діти мають рівні права.

Стаття 6 - право на життя та охорону здоров’я

Стаття 13 - право висловлювати власну думку ( якщо це не порушує прав інших людей)

Стаття 19 - дитина не має бути жертвою насильства та війни.

 Стаття 20 - діти, позбавлені родини, мають право на охорону та опіку.

Стаття 24 - право на медичне обслуговування.

Стаття 27 - право на гідний рівень життя. 

Стаття 28 - право на навчання.

Стаття 31- право на гру, відпочинок, дозвілля.

Стаття 32 - дитина не має примушуватися до важкої праці, не може бути скривджена та зневажена.

скривджена та зневажена.

Діти, запам’ятайте - права нерозривно пов’язані з обов’язком. Важливо є не лише знати свої права, а й виконувати обов’язки!

Давайте пригадаємо обов’язки 

1. Поважати і любити близьких та друзів.

2. Бути толерантним до людей.

3. Дотримуватись режиму харчування.

4. Сумлінно навчатись.

5. Активно працювати на уроках.

6. Старанно виконувати домашні завдання.

7. Дотримуватись норм і правил поведінки.

8. Цінувати і дбати про своє здоров'я.

9. Дотримуватись правил етикету.

10. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.

11. Не ображати і не принижувати оточуючих.

V.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ  

Вправа «Справедливий суд»

Учасники діляться на групи і отримують картки з завданнями.

 Вам потрібно зробити правовий аналіз ситуацій.

Мета: навчитися давати юридичну оцінку певним ситуаціям, вміти захищати свої права та свободи.

Ситуація 1

Хлопець не виконав домашнє завдання, за що отримав 2. Вдома, від батька дістав так, що опинився у лікарні.

Чиї права порушено?

Які обов’язки не виконав син?

 

Ситуація 2

 На другий день посилає сина — меншого. Пас, пас хлопець козу аж до вечора та й став гонити додому. Тільки став до воріт доганяти, а дід став на воротях у червоних чоботях та й питається:

— Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла?

— Ні, дідусю, я не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку, — тільки пила, тільки й їла!

От дід і того сина прогнав…

Ситуація 3

Була собі на світі стара коза. Мала вона семеро маленьких козенят і любила їх так, як тільки може любити рідна мати. От якось надумала вона піти в ліс травички нарвати, діток нагодувати.

Покликала їх усіх та й каже:

- Дітоньки мої любі, я йду в ліс, а ви тут добре замкніться, вовка в хату не пускайте, бо як улізе, то всіх вас із кісточками поїсть. Цей душогубець ким завгодно прикинутись може, але ви його зразу впізнаєте: у нього товстий голос і чорні лапи.

Козенята загукали:

- Матусю, йди, не бійся за нас, ми будемо стерегтися!

Вовк поклав на вікно білу лапу, козенята повірили, що то справді прийшла матуся, та й відімкнули двері. Але то була не матуся, а вовк.

Козенятка перелякались та й ну ховатися!

Одне стрибнуло під стіл, друге під ліжко, трете в грубку, четверте в кухню, п'яте в шафу, шосте під умивальник, а сьоме сховалось у великому годиннику, що висів на стіні. Але вовк познаходив їх і недовго з ними панькався: роззявив пащеку та й поковтав усіх, одного по одному. Пощастило тільки найменшому, що сховалося в годиннику: його вовк не знайшов.

Напхавши своє голодне чорево, вовк посунув надвір, на зелений моріжок, розлігся в холодочку під дубом та й заснув.

Ситуація 4

Отож мачуха й загадувала дівчині робити найбруднішу роботу в домі - мити посуд, прати одежу, прибирати кімнати.

Спала дівчина аж під самісіньким дахом, на горищі, на благенькому солом'яникові, тоді як сестри її жили в розкішних покоях з м'якими постелями та дзеркалами, що в них бачили себе з голови до п'ят…

Вони кинулися їй до ніг і благали вибачити за те, що зле з нею поводились і кривдили її.

Попелюшка підвела їх і сказала, що вибачає їм од щирого серця і просить наперед завжди її любити.

Потім Попелюшку повезли до палацу, і принц побачив, що вона ще краща, ніж раніше.

За кілька день відгуляли весілля.

А Попелюшка, така ж добра, як і вродлива, взяла сестер у палац і незабаром видала їх заміж за двох молодих вельмож.

 

VІ. РЕФЛЕКСІЯ

 За допомогою жестів потрібно показати вид права

 - Усі діти мають право вільно висловлювати свою думку.

- Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

- Усі діти мають право на повноцінне харчування.

- Усі діти мають право на отримання освіти.

- Усі діти мають право на медичну допомогу.

VIІ. ПІДСУМОК УРОКУ

У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх та вміти ними користуватися. Але слід знати не лише свої права, а й обов’язки. Прагнучи відстояти свої права, не порушуйте права інших!   Пам’ятайте! Незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність.

VIІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дякую всім присутнім за увагу, учням за роботу. Молодці, ви гарно попрацювали.  Прочитати ст.. 32-36 підручника Громадянська освіта 10 клас  О.О.. Гісем, О.О. Мартинюк

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дранічнікова Вікторія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Карпик Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
4317
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку