Календарно- тематичне планування з інтегрованого курсу "Громадянська освіта" 10 клас за новою програмою чинною з 1 вересня 2018 року на 2018-2019 навчальний рік. Розраховане на 70 годин, тобто 2 години на тиждень.
Календарне планування уроків
Інтегрованого курсу «Громадянська освіта» для 10-го класу у 2018/2019 н. р.
2 години на тиждень
Навчальні програми з історії: Україна і світ (інтегрований курс) для учнів 10-11 кл. затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 р. № 1407
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
|||
РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ |
|||
1. |
Що таке ідентичність? Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість. |
|
|
2. |
Практичне заняття «Хто я?» (усвідомлення своєї ідентичності). |
|
|
3. |
Соціалізація особистості Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності. |
|
|
4. |
Соціалізація в сім’ї. Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури. Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї. |
|
|
5. |
Самореалізація людини Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. |
|
|
6. |
Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність. |
|
|
7. |
Практичне заняття «Визначаємо найнеобхідніші умови для самореалізації людини» |
|
|
РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ |
|||
8. |
Людська гідність і права людини Поняття людської гідності. Людська гідність – основа природного права. Рівноправність. Охорона й захист людської гідності. |
|
|
9. |
Еволюція прав людини Природа прав людини. Основоположні права і свободи людини. Покоління прав людини. |
|
|
10. |
Класифікація прав людини. Борці за права людини. Майбутнє прав людини. |
|
|
11. |
Людина і держава Взаємовідносини «людина – держава». Верховенство права. |
|
|
12. |
Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист. Позитивні і негативні зобов’язання держави. |
|
|
13. |
Практичне заняття «Європейський суд з прав людини» |
|
|
14. |
Права дитини Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини. Захист прав дитини. |
|
|
15. |
Практичне заняття «Порушення прав дитини та як забезпечити їхнє дотримання в Україні». |
|
|
16. |
Механізми захисту прав людини і прав дитини Порушення прав людини. Поняття механізмів захисту прав людини. Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. |
|
|
17. |
Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація. Правозахисні організації. |
|
|
РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ |
|||
18. |
Соціокультурна багатоманітність. Поняття суспільства. Соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність. |
|
|
19. |
Соціальні цінності. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність. |
|
|
20. |
Ефективна комунікація. Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація |
|
|
21. |
Практичне заняття «Мистецтво спілкування»
|
|
|
22. |
Стереотипи та упередження. Дискримінація. Конфлікти. Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів. |
|
|
23. |
Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзія. |
|
|
24. |
Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс. |
|
|
25. |
Практичне заняття «Розв'язання конфліктів у нашій школі». Вчимося вирішувати проблему (у класі, школі). |
|
|
РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТ |
|||
26. |
Демократична держава Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах. |
|
|
27. |
Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу. Роль політичних партій в розвитку демократії. |
|
|
28. |
Правовий статус політичних партій в Україні. Діяльність та вплив політичних партій на демократію. Громадські організації: правовий статус, діяльність та вплив на демократію. |
|
|
29. |
Громадянське суспільство Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. |
|
|
30. |
Громадянське суспільство та правова держава.
|
|
|
31. |
Громада Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Вплив громадян на вирішення проблем громади. |
|
|
32. |
Практичне заняття «Організація і проведення загальношкільного громадського слухання щодо…. (користування мобільними телефонами, повсякденного носіння шкільної форми, створення електронного класного журналу…)» |
|
|
33. |
Громадянська участь у житті суспільства Роль громадянина у демократизації суспільства. Демократичний громадянин. Культура громадянськості. Активна громадянська позиція. |
|
|
34. |
Школа – простір демократії Шкільна громада. Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя. Врядування та управління школою. |
|
|
35. |
Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). Принципи та цінності учнівського самоврядування. Моделі учнівського самоврядування. Школа і місцева громада. |
|
|
36. |
Практичне заняття «Створюємо дитячу організацію в школі». |
|
|
37. |
Дитячі й молодіжні громадські об'єднання Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об'єднання й рухи. |
|
|
38. |
Створення молодіжної громадської організації. Молодіжні соціальні проекти. Учнівське самоврядування он-лайн |
|
|
39. |
Практичне заняття «Участь шкільної молоді у прийнятті рішень в місцевій громаді». |
|
|
РОЗДІЛ 5. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА |
|||
40. |
Комунікація, інформація, медіа Поняття мас-медіа(медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас-медіа, комунікація, аудиторія. Медіатекст. |
|
|
41. |
Практичне заняття «Аналіз медіатексту»
|
|
|
42. |
Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок) та їхній розвиток. Реклама. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини. |
|
|
43. |
Медіа і демократія. Свобода, етика і відповідальність. Свобода слова. Обмеження свободи слова. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. |
|
|
44. |
Свобода мас-медіа – критерій демократичності суспільства. Що таке цензура. Замовні матеріали («джинса») та їхні ознаки.Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа. |
|
|
45. |
Практичне заняття «Створюємо шкільні медіа»
|
|
|
46. |
Маніпулятивний вплив медіа Маніпуляції в медіапросторі. Як розпізнати фейкову інформацію, пропаганду. Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів. Що таке «мова ворожнечі», і як її розпізнати. |
|
|
47. |
Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство медіа тексту Стандарти подання інформації. Критичний аналіз медіатекстів. |
|
|
48. |
Інтернет Приватність та конфіденційність у віртуальному світі. Цифрова ідентичність. Соціальні мережі. |
|
|
49. |
Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність. |
|
|
50. |
Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті. |
|
|
РОЗДІЛ 6. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ |
|||
51. |
Соціальні цілі економіки Економіка як сфера життя людей. Економічні потреби та блага. Процеси, що забезпечують задоволення потреб: виробництво, розподіл, обмін і споживання. Учасники (субʼєкти ) економічних відносин. |
|
|
52. |
Сталий розвиток Обмеженість ресурсів. Необхідність раціонального та ефективного використання ресурсів. Вплив діяльності людини на довкілля. Сталий розвиток як спосіб збереження довкілля. |
|
|
53. |
Ринкова економіка Принципи ринкової економіки. Кругообіг в ринковій економіці. Попит і пропозиція, ринкова ціна, конкуренція. |
|
|
54. |
Функції держави в ринковій економіці. Державний бюджет, податки, напрямки видатків. |
|
|
55. |
Практичне заняття «Місцевий бюджет:основні статті доходів та видатків» |
|
|
56. |
Економіка домогосподарства Домашнє господарство як власник і споживач. Поняття про раціональне споживання. Права споживачів. |
|
|
57. |
Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження. |
|
|
58. |
Практичне заняття «Родинний бюджет»
|
|
|
59. |
Підприємництво Підприємницька діяльність. Мета і соціальна відповідальність підприємця. Правовий захист бізнесу. |
|
|
60. |
Практичне заняття «Створюємо бізнес-план власного підприємства» |
|
|
61. |
Ринок праці Учасники ринку праці: роботодавці і наймані працівники. Поняття професії, спеціальності, кваліфікації працівника. Заробітна плата як дохід найманого працівника. |
|
|
62. |
Практичне заняття «Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме» |
|
|
63. |
Любіювання інтересів та корупція Поняття лобізму. Сутність корупції та корупціогенних ризиків. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці. Шляхи подолання корупції. |
|
|
РОЗДІЛ 7. УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ |
|||
64. |
Інтеграція та глобалізація Поняття інтеграції та глобалізації. Вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину. |
|
|
65. |
Витоки та процес європейської інтеграції. Міграційні процеси. Види та форми сучасної міграції. Виклики сучасного світу |
|
|
66. |
Міжнародні відносини та міжнародне право Поняття міжнародних відносин. Особливості міжнародного права |
|
|
67. |
Система безпеки. Міжнародне гуманітарне право. Урядові і неурядові міжнародні організації. |
|
|
68. |
Україна – член європейського та світового співтовариства Європейське і світове співробітництво. Участь України в ООН, ОБСЄ, Раді Європи, СОТ тощо. |
|
|
69. |
Європейський вибір України. Угода про асоціацію Україна – ЄС. |
|
|
70. |
«Економічні, соціальні та політичні переваги вступу до ЄС». |
|
|