Матеріали в презентації
Презентація для 7-го класу з предмету ''Технології''
Усі використані матеріали в презентації, на самому останньому слайді.
Презентацію можна використовувати як і в 6 так і в 7 класі
1. Що таке об'єкт? Назвіть об'єкти навколо вас.2. Чи важливо створювати нові речі? Чому? Як це впливає на життя людей?rnk.com.ua/106508 Чи звернули ви увагу на те, як змінюються предмети, що нас оточують? А на самі предмети та речі навколо? Усі вони мають певне призначення, і часом навіть не замислюєшся про те, чому вони саме такої форми чи розміру. Ми до них звикли і сприймаємо такими, якими вони є.
Номер слайду 3
Однак у торговельних мережах з’являються нові й нові вироби, які можуть виконувати ту ж саму функцію і плюс ще кілька. Вони приваблюють нас своїм зовнішнім сучасним виглядом, багатофункціональністю тощо.§ 2. Метод фокальних об’єктів. Дизайнери / дизайнерки та винахідниці / винахідники працюють над їхнім удосконаленням і змінами на краще. До того ж зміни відбуваються дуже швидко. Наприклад, перші праски виглядали так (мал. 2.1) і важили близько 6 кг! Для того, щоб їх нагріти, усередину закладали розжарене вугілля. Такі праски не мали регулятора температури.
Номер слайду 4
Виробники сучасних прасок продовжують їх удосконалювати: віднедавна можна регулювати температуру нагріву, вони досить легкі, а ще можуть самі вимикатися (мал. 2.2).§ 2. Метод фокальних об’єктів. Мал. 2.2. Сучасна праска
Номер слайду 5
А як розвивалася останні 100 років машинобудівна сфера! Погляньте на автомобіль минулого сторіччя (мал. 2.3). Він мав округлі плавні форми, його швидкість була достатньо повільною порівняно із сучасними можливостями швидкостей, вікно треба було відчиняти за допомогою ручки, яку доводилося прокручувати, і ще багато різного, що зараз нам уже точно не підходить.§ 2. Метод фокальних об’єктів. Мал. 2.3. Так виглядав автомобіль середини XX століття
Номер слайду 6
Сучасні автомобілі мають зовсім інший зовнішній вигляд і багато різних функцій, про які в минулому навіть не мріяли: круїз-контроль, противикрадну систему, комп’ютер із монітором, що дозволяє відстежувати роботу окремих систем автомобіля, керувати ними, клімат-контроль і ще багато інших приладів і пристосувань (мал. 2.4).§ 2. Метод фокальних об’єктів. Мал. 2.4. Сучасний автомобіль
Номер слайду 7
Винахідництво сьогодні розвивається шаленими темпами, і це стосується всіх предметів, обладнання, інструментів. Проте нові ідеї та винаходи стають можливими завдяки тому, що люди спостерігають за явищами й предметами, які їх оточують. Проектування нових об’єктів — це творчий процес. Під час такої роботи виникають завдання, які потребують саме творчого вирішення. Щоб полегшити цей процес, існує чимало методів: фантазування, комбінування, фокальних об’єктів і багато інших.§ 2. Метод фокальних об’єктів
Номер слайду 8
Сьогодні ми знайомимось із методом фокальних об’єктів. Цей метод широко застосовують для розширення асортименту товарів, сфер застосування відомих виробів, створення реклами, пошуку нових шляхів використання відходів виробництва, вирішення складних техніко-технологічних проблем тощо. Суть у тому, що ознаки випадково (або зі складеного переліку) обраних предметів (телевізор, годинник, друкарська машина тощо) переносяться на предмет, який слід удосконалити, який ніби у фокусі* уявлення. Тому цей метод і називається фокальним (або фокусним, таким, що лежить у фокусі). Предмети для проектування можуть бути не пов’язані між собою й обраними випадково (наприклад, лавка, дерево, ліхтар, годинник тощо). Можна також обирати об’єкти у вигляді слів із книг, підручників, журналів тощо. А ще можна складати перелік слів, із яких обрати ті, властивості яких підійдуть для проектування або надихнуть на нові ідеї.§ 2. Метод фокальних об’єктів* Фокус — центр, осередок чогось; точка, у якій сходиться, збирається щось головне й важливе.
Номер слайду 9
Схема 1. Застосування методу фокальних об’єктів для створення ноутбука§ 2. Метод фокальних об’єктів
Номер слайду 10
Метод фокальних об’єктів — це метод пошуку нових ідей шляхом приєднання до об’єкта, який удосконалюють, властивостей або ознак інших, випадково обраних об’єктів. На схемі 1 зображено ноутбук, який у собі має властивості фотокамери, годинника, телефона, монітора тощо. Перші ноутбуки практично нічого спільного не мали з предметами, зображеними на схемі. Як ви думаєте, чи було при створенні сучасного ноутбука застосовано метод фокальних об’єктів? Обґрунтуйте свою думку.§ 2. Метод фокальних об’єктів
Номер слайду 11
Послідовність застосування методу фокальних об’єктів§ 2. Метод фокальних об’єктів. Перш ніж розпочати процес проєктування з використанням методу фокальних об’єктів, прочитайте поради та ознайомтеся, у якій послідовності його слід застосовувати.1. Оберіть фокальний об’єкт. Наприклад, це може бути підставка під телефон.2. Визначте проблему або завдання, яке потрібно вирішити, спроєктувати. Для цього дайте відповіді на запитання: «Що слід зробити?», «Які функції має виконувати цей об’єкт?». Скажімо, підставка під телефон має бути оригінальною, виготовленою з фанери або тканини. За потреби ця підставка може підсилювати звук.3. Спробуйте обрати випадкові об’єкти (можете до цього залучити друзів): наприклад, м’яку іграшку, гучномовець, авокадо.4. Далі спробуйте скласти список ознак (властивостей) випадкових об’єктів, як-от: іграшка: м’яка, округлої форми, різнокольорова; гучномовець: прямокутної форми, у чорному та сріблястому кольорах, корпус виготовлений із ДСП і фанери, має динаміки; авокадо: зелене, овальної форми, має кісточку (мал. 2.5, а-в). Мал. 2.5. Приклад випадкових об'єктів для проєктування: а — м'яка іграшка, б — гучномовець, в — авокадо
Номер слайду 12
Послідовність застосування методу фокальних об’єктів§ 2. Метод фокальних об’єктів5. Запропонуйте нові ідеї шляхом приєднання до фокального об’єкта ознак випадкових предметів. Наприклад, це може бути м’яка іграшка у вигляді авокадо, куди легко можна поставити телефон, а може бути виготовлена з фанери підставка з формою, як у авокадо, яка має отвори у вигляді кісточки.6. Оцініть отримані ідеї відповідно до визначених завдань або запланованого кінцевого результату. Доберіть найбільш корисні ідеї шляхом аналізу можливих варіантів конструкцій, наявних матеріалів та інструментів.
Номер слайду 13
Контрольні запитання1. Що таке метод фокальних об'єктів?2. Як метод фокальних об'єктів пов'язаний із винахідництвом?3. Поясніть послідовність застосування методу фокальних об'єктів на конкретному прикладі.§ 2. Метод фокальних об’єктів
Номер слайду 14
Творче завдання1. Розробіть варіант брелока, виготовленого з текстильних матеріалів / фанери, маючи такі випадкові об'єкти: лампа, годинник, риба, ланцюжок (мал. поруч а-г). Випадкові об'єкти: а — лампа, б — годинник, в — рибка, г — ланцюжок2. Як правило, для виконання якісної роботи всі інструменти мають лежати у визначеному місці так, щоб їх легко було дістати. Для цього існують різні органайзери (див. мал. внизу сторінки). Їх можна виготовляти з різних матеріалів, до того ж не лише нових, а й використовувати речі, які вже використовувалися. (Адже ми — екосвідомі!)
Номер слайду 15
Творче завдання. Розробіть свій варіант органайзера для інструментів. Випадкові об'єкти оберіть самостійно та визначте їхні позитивні ознаки. Приклади органайзерів