Календарно-тематичне планування уроків «Технології»
7 клас
Модельна навчальна програма «Технології 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори Ходзицька І. Ю., Горобець О. В., Медвідь О. Ю., Пасічна Т. С., Приходько Ю. М.)
(наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня № 1001)
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Технологія обробки деревинних матеріалів (технологія апсайклінгу) Об’єкт проєктної діяльності: Полігональне панно |
|||
1. |
|
Вступний урок Розроблення дій з дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця на уроках Технологій. Вибір об’єкта проєктування. Підбір моделей-аналогів. Створення ескізу в натуральну величину. Способи збільшення зображення на кілька аркушів. |
Знаходить, обирає та оцінює актуальну інформацію для виявлення творчого задуму (1) Обґрунтовано застосовує цифрові пристрої на різних етапах проєктно-технологічної діяльності: пошуку, аналізу та використання інформації, презентації проєкту тощо (1) Розробляє модель об’єкта проєктування, аналізуючи різні стилі дизайну (1) Обґрунтовує конструкцію об’єкта проєктування через добір матеріалів, методи їх обробки, обрахунок витрат на виготовлення виробу тощо (1) Організовує і планує самостійно роботу з виготовлення проєктованого виробу за наперед визначеною послідовністю (1) Доцільно використовує інструменти, пристосування, механізовані знаряддя праці; дотримується правил безпеки праці та санітарних норм (1) Проєктує власний життєвий простір із доцільним використанням екологічних матеріалів і побутових продуктів. Створює екологічні вироби з урахуванням гігієнічних властивостей матеріалів.(3) |
2. |
|
Підготовка ескізу до роботи. Підбір конструкційних матеріалів та інструментів для роботи. |
|
3. |
|
Технологічний процес виготовлення конструкції виробу. Формування елементів конструкції середньої частини. |
|
4. |
|
Технологічний процес виготовлення конструкції виробу. Формування елементів конструкції верхньої частини. |
|
5. |
|
Технологічний процес виготовлення конструкції виробу. Формування елементів конструкції нижньої частини. |
|
6. |
|
Технологічний процес виготовлення конструкції виробу. З'єднання елементів виробу. |
|
7. |
|
Технологічний процес оздоблення виробу. Підготовка та фарбування аерозольними фарбами. |
|
8. |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. |
|
Технологія обробки деревинних матеріалів (ДВП, фанера) Об’єкт проєктної діяльності: Ключниця |
|||
9. |
|
Основи проєктної діяльності. Вибір та обґрунтування теми проєкту. Вибір об’єкта проєктування. Аналіз моделей-аналогів виробу. Поняття про метод фокальних об’єктів та його використання у створенні виробів |
Обговорює спільно з учителем чи іншими особами мету проєктно-технологічної діяльності. Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до запланованого об’єкта проєктування. Розробляє за допомогою вчителя чи інших осіб критерії, яким має відповідати об’єкт проєктування, та визначає його параметри. Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, раціонально розподіляючи час. Застосовує техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі оздоблення виробу. Представляє результати власної проєктно-технологічної діяльності |
10. |
|
Елементи графічної грамоти. Розміри на креслениках. Поняття про вигляди. Створення графічних зображень ключниці |
|
11. |
|
Основи матеріалознавства. Властивості деревини. Добір та визначення необхідної кількості матеріалу для виробу. Економне розмічання деталей. Добір інструментів і пристосувань для виготовлення виробу |
|
12. |
|
Технологічний процес виготовлення деталей виробу з фанери за допомогою випилювання. Випилювання зовнішніх контурів |
|
13. |
|
Технологічний процес виготовлення деталей виробу з деревини. Шліфування поверхні деталей. Обробка крайок. |
|
14. |
|
Технологічний процес з’єднання деталей з деревини. Оздоблення виробу |
|
15. |
|
Аналіз якості виконання технологічних операцій. Усунення недоліків. Презентація та захист проєкту. |
|
Технологія обробки дроту Об’єкт проєктної діяльності: Декоративне кашпо «Велосіпед» |
|||
16. |
|
Вступний урок Розроблення дій з дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця на уроках Технологій. Створення банку ідей проєктів на рік. Ознайомлення з інструментами, матеріалами, обладнанням у разі використання нових технологій |
Обговорює і визначає спільно з учителем та іншими особами раціональне застосування цифрових пристроїв на різних етапах проєктно-технологічної діяльності. Визначає потреби та смаки споживачів обраного об’єкта проєктування, особливості його конструкції, функціональності, естетичності за допомогою проведення невеликих за обсягом і масштабом маркетингових досліджень. Здійснює пошук актуальної інформації про об’єкт проєктування і упорядковує її. Розробляє за допомогою вчителя чи інших осіб критерії, яким має відповідати об’єкт проєктування, та визначає його параметри. Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до запланованого об’єкта проєктування. Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з іншими особами у процесі комбінування власної моделі на основі аналізу найкращих ознак моделей -аналогів. Застосовує методи проєктування відповідно до індивідуальних здібностей та власних інтересів з метою втілення творчих ідей у конструкції виробу. Продукує та відображає творчий задум у зручній формі. Оцінює власні результати художнього конструювання виробу. Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості використання цифрових засобів. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. Працює самостійно чи спільно з іншими особами відповідно до наданої інструкції, за потреби розподіляючи частини роботи. Використовує інструменти та пристосування самостійно або за допомогою інших, дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. |
17. |
|
Основи проєктування Алгоритм методу фокальних об'єктів для вдосконалення чи створення виробу. Вибір виробу для проєктування. Створення банку ідей для виконання проєкту. Добір та аналіз моделей-аналогів |
|
18. |
|
Конструювання виробу. Виконання графічного зображення виробу з використанням методу фантазування фокальних об’єктів. Добір конструкційних матеріалів для виготовлення виробу; інструментів і пристосувань. Розрахунок кількості матеріалів |
|
19. |
|
Виготовлення деталей виробу відповідно до обраної технології. З’єднання деталей виробу |
|
20. |
|
Виготовлення, оздоблення та опорядження виробу. Контроль і самоконтроль виготовлення виробу. Оформлення виробу. Презентація проєктної діяльності. Оцінка якості виготовленого виробу |
|
Технологія соломоплетіння (технологія апсайклінгу) Об’єкт проєктної діяльності Різдвяний павук (прикраса «Хіммелі») |
|||
21. |
|
Вибір об’єкта проєктування. Історія в Україні та Європі. Аналіз моделей-аналогів. Підбір конструкційнихматеріалів та інструментів для роботи. |
Розрізняє автентичні твори, стилізовані вироби, вироби в етностилі, науково інтерпретуючи власні знання. Визначає ознаки декоративно-ужиткового мистецтва за етнографічними регіонами України. Із розумінням добирає та застосовує методи проєктування у створенні предметного середовища в етностилі. Стилізує виріб технологіями декоративно-ужиткового мистецтва, техніками художнього оздоблення з урахуванням функційних і естетичних вимог до об’єкта проєктування. Характеризує новітні матеріали й техніки, визначає їхні вартісні показники, обґрунтовуючи використання їх у проєкті. Виконує інноваційні проєкти, STEM-проєкти, які передбачають дослідження, пов’язані з використанням вторинних ресурсів Проєктує власний життєвий простір із доцільним використанням екологічних матеріалів і побутових продуктів. Створює екологічні вироби з урахуванням гігієнічних властивостей матеріалів |
22. |
|
Послідовність виготовлення виробу «Павук». Розмічання та підготовка соломинок потрібної довжини. |
|
23. |
|
Виконання тренувальних вправ з виготовлення першої фігури октаедра. Послідовність та способи з’єднання. Виготовлення основного елемента виробу. |
|
24. |
|
Технологічний процес виготовлення конструкції виробу. Виготовлення 5-ти середніх елементів конструкції виробу. |
|
25. |
|
Технологічний процес виготовлення конструкції виробу. Виготовлення 5-ти малих елементів конструкції. |
|
26. |
|
Технологічний процес виготовлення конструкції виробу. З’єднання елементів конструкції виробу. |
|
27. |
|
Технологічний процес оздоблення виробу. Особливості фарбування об’ємних елементів аерозольними фарбами. |
|
28. |
|
Остаточна обробка виробу. Виготовлення декоративних елементів (підвісок, помпонів тощо) |
|
29. |
|
Захист проекту. |
|
Технологія приготування їжі Об’єкт проєктної діяльності: Вареники |
|||
30. |
|
Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування. Планування роботи з виконання проєкту. Страви та вироби з борошна. Вареники |
Визначає власні потреби та потреби інших осіб стосовно організації побуту. Здійснює пошук та опрацювання інформації для генерування ідей облаштування власного чи спільного життєвого простору, предметного середовища, організації побуту. Реалізовує проєкт у власному життєвому просторі. Презентує результати проєкту через різні комунікаційні канали, засоби презентації, зокрема з використанням цифрових пристроїв. Облаштовує власний чи спільний життєвий простір у побуті [інтер’єр, одяг, естетика харчування тощо] та удосконалює його на основі вимог дизайну і власних потреб, інтересів, можливостей. Ощадно і безпечно застосовує побутову техніку для вирішення практичних завдань. |
31. |
|
Технологія приготування вареників. Вимоги до якості. Добір рецептури та продуктів. Добір та визначення необхідної кількості інгредієнтів. Добір необхідного кухонного інвентаря та посуду |
|
32. |
|
Приготування вареників. Виконання робіт відповідно до обраних технік та технологій. Правила подачі |
|
33. |
|
Вимоги до якості готових страв. Захист проєкту |
|
34. |
|
Підсумкова робота |
|
35. |
|
Підсумковий урок за рік |
|