4 клас Я досліджую світ Урок "Як заощадити електроенергію"

Про матеріал
Урок розроблено в цікавій формі. Учні дізнаються як можна заощадити електроенергію, що для цього птрібно робити.
Перегляд файлу

4 клас

Я досліджую світ

(до підручника Гільберг)

Тема. Як заощадити електроенергію

Мета

  • навчати застосовувати в житті знання про збереження тепла й електроенергії в побуті;
  • дослідити, як можна зменшити втрати тепла та електроенергії в оселях;
  • активізувати пізнавальну діяльність дітей;
  • розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу критичне мислення ;
  • виховувати пізнавальний інтерес, бережливе ставлення до навколишнього середовища, естетичний смак.

Обладнання

  • аркуші паперу;
  • кольорові олівці, фломастери
  • цеглинки ЛЕГО

Тип уроку: комбінований

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

1.  Емоційне налаштування

2. Вправа “Ранкова зустріч”

 

Розкажіть про свої ранкові враження, продовжуючи речення.

Вранці мене здивувало…
Сьогодні я помітив / помітила…
Я звернув / звернула увагу на…
Мене засмутило…

3. Вправа «Клубочок»

 (для закріплення вивченого)

Діти передають у колі клубочок один одному і дають відповіді на запитання

  • Які відновлювальні джерела енергії ви знаєте?
  • Які їх переваги?

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Коли надворі холодно, кожен з нас прагне грітися вдома. Пригадаймо, звідки береться тепло в будинках.

«Мозковий штурм»

  • Що використовується для опалення, підігріву води, освітлення приміщень, роботи електроприладів?
  • З чого виробляють теплову енергію для опалення? (Спалюють нафту, газ, вугілля, або виробляють електроенергію на гідроелектростанціях тощо. По лініях електропередачі енергія надходить до нас.)
  • Що таке енергія? (Це здатність будь-якого тіла діяти.)
  • До яких джерел енергії належать вітер, Сонце, рухома вода? ( Відновлювальна енергія.)
  • А природний газ, кам’яне вугілля, нафта? Чому? (Це непоновні джерела. Процес утворення цих корисних копалин дуже тривалий. І колись вони можуть просто закінчитися.)

ІІІ. Повідомлення теми уроку

 

Щороку на планеті Земля зменшуються запаси корисних копалин. Тому треба не збільшувати виробництво енергії, а економно її використовувати, а також шукати інші джерела енергії. На уроці продовжимо з’ясовувати, що ми можемо зробити, щоб зменшити витрати палива та економно використовувати енергію.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Казка про Зайчика та Лисичку

 

Навчитись ощадному використанню енергії нам допоможуть казкові герої.

 

Були собі Заєць і Лисиця. У зайця була хата з глини, а в Лисиці — з льоду. Прийшла весна і хатинка Лисиці розтанула.

Пусти мене до себе жити, Зайчику! Я тобі в пригоді стану.

Живуть вони разом, але ніяк Зайчик не догодить Лисиці — усе їй не так.

— Холодно мені, мусиш замінити вікна на сучасний пластиковий пакет і поставити нові двері.

— Заміню, Лисичко, коли так кажеш.

Тільки-но Зайчик упорався, як Лисичка йому знову:

— Хочу переставити в кімнаті меблі від вікна та замінити шпалери на нові, світлих тонів.

Зранку до вечора працював Зайчик — втомився, а Лисичка знову незадоволена.

— Підрахувала я витрати за спожиту електроенергію та взяв мене жах. Хутко заміни лампочки, Зайчику, на енергоощадні.

— Я із задоволенням візьмусь за роботу, бо бачу, що ти справді хочеш мені допомогти.

Стало в хатинці тепло й затишно. Живуть Зайчик із Лисичкою разом і не натішаться.

 

 Що  вирішила зробити Лисичка і для чого?

Відповіді дітей:

  • Поставити нові вікна та двері, щоб зберігати тепло в хатинці.
  • Переклеїти шпалери, підбираючи світлі кольори, щоб була світла кімната.
  • Переставити меблі від вікна, щоб сонячне світло без перешкод надходило до кімнати та меблі не закривали батарею, яка  опалює кімнату.
  • Замінити електричні лампи на енергозберігаючі, щоб економно використовувати електроенергію і економити кошти

 

2. «Економні споживачі світла»

 Чому потрібно економно споживати  світло?

 Найбільше електроенергії витрачається на штучне освітлення приміщень. Щоб заощадити електроенергію, потрібно збільшити надходження природного світла. Цьому сприятимуть світлі кольори стін і стелі. Брудні вікна затримують третю частину сонячного світла. Тому віконне скло має бути чистим.

       Значно скоротити споживання електроенергії можна, якщо щоразу, виходячи останнім з кімнати, вимикати після себе світло. При цьому ти заощаджуєш не тільки електроенергію, але й гроші за неї. Звичайні лампочки бажано замінити на енергозберігаючі. Це дасть змогу знизити оплату за споживання електроенергії в 2,5–3 рази.                Сьогодні в усьому світі користуються енергозберігаючими лампами. Хоч і коштують вони дорожче, зате служать довше і зберігають енергію та кошти родини. Та й прослужить енергозберігаюча лампа набагато довше.

 Висновки:

  1. Найбільше електроенергії витрачається на штучне освітлення приміщень.
  2. Значно скоротити споживання електроенергії можна, якщо щоразу, виходячи останнім з кімнати, вимикати після себе світло.
  3. Звичайні лампочки бажано замінити на енергозберігаючі.
  4. Математична хвилина.

Електроенергія вимірюється в кВ / год. Так от , щоб ви знали , для вироблення 1 кВ електроенергії потрібно 300 г умовного палива.

 

А всі побутові прилади в домі за 1 год  роботи разом споживають 28 кВ, що встановить 25 грн.

 Дорого чи ні ?

 

Зараз ми спробуємо з допомогою математики з'ясувати , як заощадити наші кошти і зменшити використання електроенергії в повсякденному житті.

 

У вас на картках записані задачі. Спробуйте дати відповідь.

 

1. Лампа розжарювання використовує 100В (ват) електроенергії за годину , а енергозберігаюча  - 20 В ( ват).

Люстра в кількості енергозберігаючих ламп може замінити одну лампу розжарювання?

 

2. У режимі очікування побутові прилади поглинають електроенергію. Якщо телевізор постійно ввімкнений у розетку , то ми платимо щомісяця на 4 грн більше , а за ввімкнену зарядку  - на 7 грн більше.

Скільки заощадить сім'я за 9 місяців , якщо буде вимикати з розетки телевізор ?

Скільки можна заощадити за економне користування телевізором і телефоном разом ?

 

  1. «Економні споживачі побутової електроенергії»

  У кожному будинку, квартирі люди використовують для власних потреб побутову електричну техніку: телевізор, праску, пральну машину, комп’ютер та іншу. З кожним роком кількість таких приладів зростає. Для роботи кожного із цих приладів витрачається багато електроенергії.

 Найбільше електроенергії на кухні витрачають електроплити. Їжу, яка має варитися довго, слід готувати на маленькій конфорці, прикривши посудину кришкою.

 Холодильник працює цілодобово, тому витрачає електроенергії більше, ніж інші електроприлади. Щоб заощадити електроенергію, не тримай дверцята холодильника довго відчиненими. Не став у нього гарячі продукти.

 Комп’ютер краще вмикати тоді, коли ти збираєшся на ньому працювати.

 Не користуйся багатьма електроприладами одночасно.

Висновки:

1. Для роботи кожного із побутових приладів витрачається багато електроенергії.

2. Не користуйся багатьма електроприладами одночасно.

 

6. Робота з таблицею «Пам'ятайте» - ст. 96 підручник

 

Фізкультхвилинка

7. Робота в парах

Познач " + " , що треба робити для збереження електроенергії.

            Підтримувати чистоту віконного скла.

            Використовувати енергозберігаючі лампочки.

            Залишати комп'ютер увімкненим протягом цілого дня.

            Дверцята холодильника не відчиняти надовго.

            Ставити в холодильник гарячі страви.

            Холодильник розміщувати біля батареї.

            Використовувати пилосос з чистими фільтрами.

 

Познач " + " , що треба робити для збереження тепла в будинку.

            Зменшити подачу тепла в разі відсутності вдома мешканців.

            Нещільно зачиняти двері помешкання .

            Не відключати подачу тепла під час потепління.

            Загромадити простір перед батареями.

            Утеплювати вікна на зиму.

            Установити подвійні двері в помешканні.

            Замінити старі вікна на металопластикові.

  1. «Знавці  правил техніки безпеки»

 Кожен день ми користуємося електричними приладами, але потрібно знати, що вони криють у собі небезпеку. Так, дія електричного струму на людину може призводити до електричних травм та пошкоджень. Іноді трапляються нещасні випадки від дії електричного струму, які приводять до смерті людини. Та щоб уникнути багатьох неприємностей, достатньо завжди пам’ятати та дотримуватись правил поводження з електричними приладами:

 

  1. Електронагрівальні прилади потрібно включати в електромережу справними.
  2. Не залишайте без нагляду увімкненими в розетку електроприлади.
  3. Забороняється тягнути за електричний шнур руками, тому що він може обірватися і вразити електричним струмом.
  4. Не можна заповнювати водою ввімкнені в електромережу чайники, кавоварки, каструлі.
  5. Не торкайся мокрими руками та не витирай вологою ганчіркою електроприлади ввімкнені в електромережу.
  6. Коли ідеш з дому – всі електроприлади мають бути вимкнені.
  7. Використання електричних приладів не за призначенням або невміле користування ними, може призвести до пожежі!
  8. Тоді  терміново телефонуй за номером 101 і викликай пожежників на допомогу.
  9.  Пам’ятай, несправності в електромережі й електричних приладах може усунути лише спеціаліст-електрик!

 

  1.  Робота з сигналами (Лего) (так чи ні)

Правила безпечної поведінки з електроприладами

  1. Вмикати і вимикати електроприлади слід сухими руками.
  2. Користуватися лише справними електроприладами.
  3. Не слід торкатися руками води, коли електронагрівач увімкнено.
  4. Потрібно від’єднувати електроприлади від розетки, тримаючись за вилку.
  5. Слід вмикати електроприлади в пошкоджену розетку.
  6. Не залишайти електроприлади ввімкненими без нагляду.
  7. Слід від’єднувати електроприлади від розетки, тримаючись за шнур.
  1. Виконання завдань у зошиті ст.48-49
  2.  Створення плакату.

 

 

 

Складемо поради, як  заощаджувати електроенергію.

 

Завжди вимикай світло, коли виходиш із кімнати надовго.

Без потреби не вмикай електроприлади.

Не залишай електроприлади без нагляду.

Удень не вмикай світла.

Домашнє завдання намагайся робити при денному світлі.

VII. Підбиття підсумків.

  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Які відкриття ви зробили сьогодні?
  • Що хочеться вам зробити негайно?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://svitdovkola.org/images/metodic/3/tema4/kids_energy.png

 

 

docx
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
12751
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку