На прикладі героїзму земляка, який служив в АТО показати героїзм, мужність, чуйність та відважність наших героїв. Виховувати почуття гордості за наших героїв.
Уроку мужності на тему:
«Ми гордимося вами»
Мета: поглибити знання учнів про героїчне минуле нашого народу, допомогти усвідомити велич подвигу у АТО, виховувати в учнів шану і повагу до тих, хто цінною свого життя здобуває нам перемогу; ознайомилися з життєписом та переглянули фото та відеопрезентацію колишнього учня Дунаєвецької ЗОШ І-ІІІ ст..№3 - Пекарського Артема, який присвятив своє життя військовій справі, а нині є учасником АТО на сході України, виховувати бойовий й патріотичний дух майбутніх захисників Вітчизни.
Обладнання: виставка літератури , малюнки дітей, фото з домашнього архіву А.Пекарського, відео презентація,фото солдатів з малюнками дітей , прапор України зроблений з долоньок дітей та прапор з сніжинками-побажаннями, вітальні Новорічні листівки солдатам та листівки з Днем Збройних сил України, зроблені дітьми і їх батьками.
Вислови:
„Вічна слава солдату – герою і солдатові без нагород, хто загинув хоробро у бою, захищаючи рідний народ”,
„І хай як далеко від дому бійця не сховала зима, солдатів нема невідомих, батьків невідомих нема”,
„Чиї б серця забуть могли тих, хто у тяжку годину у грізних битвах полягли за рідну Україну”,
„За цвіт життя завдячує народ полеглим і посивілим солдатам”.
Хід уроку
1.Організаційний момент
Доброго ранку травам росистим.
Доброго ранку квітам барвистим.
Доброго ранку сонечку ясному,
Людям усім і усьому прекрасному!
- Любі мої діти – ці слова завжди будуть висловлювати радість зустрічі нового дня, для мене також і радість зустрічі з вами. Маю надію, що ви будете гідними громадянами неньки УКРАЇНИ.
2. Оголошення теми і мети уроку
Важкі випробування переживає зараз Україна. Події останніх місяців примусили кожного українця відчути свою причетність до своєї країни, а також зрозуміти, що ми господарі на власній землі. Сьогодні, захищаючи власну гідність і незалежність, ми, українці, знайшли себе, показали всьому світові, що Україна – це не просто точка на карті світу, Україна – це демократична, європейська країна.
На Сході України точаться криваві бої. Там вирішується доля і майбутнє країни. Тому всі ми повинні бути вдячні тим, хто відстоює право України бути гордою державою, хто захищає її територіальну цілісність. Багато бійців з Дунаєвець і району мобілізовано до Збройних Сил України, захищати нас із вами. Але особливу увагу привертають ті, хто знаходиться в зоні АТО. В їх числі наш земляк, учень нашої школи, яким ми дуже пишаємось – Артем Пекарський. Саме йому ми присвячуємо сьогоднішній урок мужності, який відбувається в переддень Дня Збройних Сил України. Маю надію, що хоробрість нашого земляка надихне наших майбутніх захисників, учнів нашого класу, на патріотизм та хоробрість.
По завершенні уроку прошу висловити свою думку, продовжуючи речення:
Бути мужнім означає…..
Бути патріотом в щоденному житті означає для мене… .
3.Робота над новим матеріалом
Життя в незалежній Україні склалось не на благо народу. Народне обурення вилилось в протистояння на Майдані в столиці України – Києві.
Ми повинні вчитися любити свою землю, свій народ, культуру, як її любили ті, хто загинув за нашу незалежність на Майдані та у військових діях, названих АТО. Прошу встати і вшанувати загиблих героїв хвилиною мовчання та виконати Гімн України.
ЗАВЖДИ БУДЕМО ПАМ`ЯТАТИ БОРЦІВ ЗА ЄДНІСТЬ ТА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ!
Робота з акровіршем.
Акровірш «Наш вибір – свобода»
Нарешті ми отримали свободу.
Але нелегким був той шлях.
Швидкий порив прозрілого народу…
Він на Майдан всіх вивів водночас.
І потяглись осінній вогким шляхом
Багаті й бідні, молоді й старі.
І враз засяяв помаранчем Київ.
Раділи люди – ми вже не раби.
Стояли, захищаючи свій вибір –
Вони вже не могли терпіти цю брехню.
О, Боже, дякую тобі за вибір –
Без крові допоміг народу в тім бою!
Отримали свободу слова, вибору і змогу,
Давати владу й забирати її знов.
А я пишаюсь – з днем свободи.
-То чому наші українці бажають бути вільними?
Вчитель: Відбулась зміна влади. На позачергових виборах Президента України, що відбулися 25 травня 2014 року, в першому турі Президентом обрано Петра Порошенка. Саме на нього маємо надію, як головного головнокомандуючого України.
Учень:Та жевріє надія, не згаса.
На всіх дітей любові в тебе стане
Ще припадуть до золотого лану
Блакитні над тобою небеса.
Вчитель: В ході неоголошеної російсько-української війни нашим керівництвом було сплановано АТО (Антитерористична операція). В антитерористичній операції (АТО) на сході України сьогодні беруть участь близько 50 тис. бійців. Мужньо тримаються й наші прикордонники.
В ході АТО визволено вже ряд міст від сепаратистів та терористів. Міста повертаються до мирного життя, розуміючи, що тільки єдність українців, що тільки розуміння того, що Україна – єдина країна допоможе нам вистояти і розбудовувати свою державу вільною й незалежною.
Учень:
Люблю тебе, Вітчизно,
мила Україно,
Бо щастя жити
ти мені дала.
Для мене ти одна
і рідна, і єдина,
Я все зроблю,
щоб ти завжди цвіла.
Учень:
Скільки світлих доріг
Ти для мене відкрила
До високих зірок,
У широкі поля.
У мені твоя кров,
У мені твоя сила,
Найдорожча з усіх,
Рідна земле моя.
Презентація Про Пекарського Артема
Артем є захисником, військовим, солдатом, хоробрим, вірним сином України, витривалим, але разом з тим чуйним сином, братом, другом. Він є герой, миротворець, воїн світла…
Хочемо, щоб сьогодні, Артеме, ти розповів про себе, свій життєвий шлях і все, що можеш розповісти нам.
(Запитання до нашого гостя)
Незважаючи на всі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного – миру, спокою, міцної, багатої та квітучої держави, чистого неба над головою.
Артеме. Ми бажаємо тобі міцного здоров’я,усмішки, радості, підтримки, вірних друзів,які в тебе були і з’явились в зоні АТО,щасливого майбутнього. Нехай ці ангелочки-охоронці будуть завжди поруч, а портрет,згадкою про сьогоднішній урок. Ми дякуємо тобі за мужність. (Даруємо квіти, ангелочки і портрет Артему)
Учень:
Україна — в давній славі,
В козацьких пригодах,
На заквітчаних левадах,
В рідних синіх водах.
Учень:
Україна — в тих долинах
І високих горах,
На степах буйних, широких
У гаях, у борах.
Учень:
Україна — в білих селах,
У густих садочках,
У хрещатому барвінку,
У синіх квіточках.
Учень:
Україна на яворах
Пташкою співає;
На стрілецькії могили
Голову схиляє.
Звучить пісня «Маки червоні»
Учень:
Україна — в чорноземі,
Що родить пшеницю, —
В глибинах, що дають нафту
І сіль-сировицю.
Учень:
Україна — в рідній мові
І в пісні прекрасній.
Україна — в рідній школі,
В майбутності ясній.
Учень:
Україна — в ясних зорях,
В сонці, що над нами,
І в очах добрячих, ясних
Рідненької мами.
4.Фізкультхвилинка. Хода під музику маршу.
5.Закріплення вивченого матеріалу
Вчитель: У рідному краю кожна травинка людині допомагає, кожна квіточка дарує усмішку, кожна пташечка співає тільки для тебе. Кажуть, що в рідній хаті і стіни допомагають, і це правда. У себе вдома людина впевнена в собі, почувається вільною, сміливою і сильною. Адже поряд рідні люди, друзі й просто земляки. Рідна земля, як мати, — добра, щира, мила. Вона готова захистити кожного з нас. Але й ми не забуваймо про свій обов’язок дбати про неї і завжди бути готовими боронити свою Вітчизну.
Гра «Сонце Батьківщини».
Учитель пропонує учням перерахувати все найкраще, що подарувала їм Вітчизна (родину, друзів, улюблене заняття, тваринку, місце відпочинку тощо) і малює на дошці сонце Батьківщини. Від сонця повинно відходити стільки промінців, скільки хорошого перерахували діти.
Вчитель:
Немає на світі кращого неба, ніж небо України. Високе, мов наш дух, воно благословляє свою Україну, береже у віках її материнську любов, тому його ніколи не відділити під рідної матінки-землі. Подивімось на своє небо і думкою, як у тій чудовій-пречудовій пісні, полиньмо аж до сонця і зірок і глянемо на трепетну землю, і тоді відкриється нам на зелено-голубому лику планети край, що нагадує собою серце — Україна!
Добери риму
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна – найкраща у (світі!)
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні (джерельця.)
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки (глибокі.)
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже (сучасні.)
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня (весела.)
Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна, (чудова!)
Її обереги – верба і калина.
Найкраща у світі – моя (Україна.)
Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не (кохати!)
Моя Україна – козацькая слава!
Така волелюбна і мирна (держава.)
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати, (відкрила.)
Вітчизно свята, дорога Україно,
Для кожного з нас ти у світі (єдина)
Акція: «Напиши листа і подаруй малюнок, вітальну листівку солдату».
Завершимо наш урок ми акцією: «Напиши листа , подаруй малюнок, або вітальну листівку з Днем Збройних Сил, або з новорічними святами солдату». Ці роботи ми передамо Артему,який завтра повертається в частину і передасть ці вітання своїм друзям, які розповідають, що це для них- славних воїнів є своєрідними талісманами, оберегами. Це моральна підтримка для них у цей складний час.
(Звучить запис пісні Н. Валевської«Моїй Україні»)
Учитель. Незалежність України дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі. А для цього потрібно любити свою Батьківщину, віддавати їй розум і серце.
Ви - юний цвіт нової України,
У ваші очі дивиться народ.
Верстати шлях вам суджено єдиний:
Під кольорами сонця й неба сині
- Сягнуть в житті небачених висот.
Учні виготовили паперових голубів як символ Миру та побажали односельцям «Повертайтеся живими!».
На закінчення уроку діти виготовили малюнок Прапору України своїми долоньками, передавши тепло своїх долонь неньці Україні, а також прапор , який містить сніжинки з побажаннями для наших героїв, який Артем передасть нашим героям.
Закінчили урок словами: «Слава Україні!», «Героям слава!».
6. Підсумок уроку.
Пропоную намалювати картину дружби, єдності, любові, поваги колективу нашого класу, щоб усе це поширилося на простори нашої єдиної України (малюємо на ватмані обводячи пальчики фломастером, діти підходять один за одним, а кожного дня будемо її вдосконалювати новими елементами: квіти, райдуга , світлі яскраві фарби тощо.
-Ось такі ви – маленькі українці. І на завершення заспіваємо пісню» Українці ми маленькі». Тож не дамо жодного шансу тим, хто бажає безладу в нашій державі, війни. Сьогодні ми з вами проклали дорогу добра, взаєморозуміння, любові, злагоди …
БОГ,природа нам усім
збудувала красень дім.
ГЕРБОМ- ВОЛЯ написала.
Небо й хліб у прапор вклала.
Хай завжди у домі цім,
ЩАСТЯ,РАДІСТЬ буде всім!
Тут і ТИ, і МИ, І Я –
ДРУЖНО житиме СІМ`Я.
(Учитель промовляє фрази, а діти за ним повторюють)