Інтегрований урок "Я у світі" для учнів 4 класу проводить у формі гри. Учні застосовують набуті знання з предметів "Я у світі", " Української мови (тема "Прикметник"), "Логка"" (тема "Алгоритми") ""Інформатика" (тема "Складання алгоритмів") для вирішення життєвих ситуацій. Робота організовується у групах. До уроку додається презентація.
Урок «Я у світі» 4 клас
Тема. Інтелектуальна гра «У школі ввічливості». Чемним треба бути скрізь.
Мета. формувати в учнів навички культурної поведінки; виховувати повагу до однолітків, людей старшого віку, вчити доречно вживати слова етикету, виховувати бажання дотримуватися встановлених норм поведінки; розвивати вміння застосовувати знання з української мови (тема “Прикметник”) , логіки та інформатики (тема “Алгоритм”) для вирішення життєвих ситуацій.
Обладнання: комп’ютери, презентація до уроку, картки для роботи в групах, предметні малюнки, Підручники «Українська мова », «Логіка» для 4 класу
Тип уроку : інтегрований
Форма проведення: інтелектуальна гра.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
Всіх вітаю на уроці.
Бажаю успіху на кожному кроці.
Щоб кожен «поповнив валізу знань»,
Буде запропоновано багато цікавих завдань.
Тож урок у нас незвичний -
Він життєвий, мовознавчий, логічний…
Тому і девіз уроку прошу прочитати зі слайду №1
“ Вимагати від іншого можна тільки те, що ти здатний йому дати і даєш сам ”
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Дискусія «Яка дорога краща? » (Слайд №2)
- Діти, уявіть, що ви заблукали в лісі. І ось, як у казці, перед вами з*явилися три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов. Сюди підеш – велике багатство знайдеш та втратиш вихованість. Цією дорогою підеш – половину багатства знайдеш, а половину вихованості загубиш. Сюди підеш – нічого не знайдеш, а свою вихованість збережеш.
- Яку дорогу ви обираєте ? Чому?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Слово вчителя
Я запрошую вас до сучасної школи з назвою « Школа вихованості» (Діти обирають квитки – запрошення червоного і зеленого кольорів).
Ви отримаєте завдання від учнів, які успішно навчаються у цьому закладі і хочуть перевірити ваші знання, вміння та практичні навички.
2. Об’єднання в групи за кольорами квитків
ІV. Основна частина уроку – гри.
Завдання №1 “Світлофор ввічливості” (Слайд 6)
- Сигналізувати “ввічливо” зеленим кольором, “неввічливо”- червоним кольором.
1.”Дайте мені книжку ”, - звертається хлопчик у бібліотеці .
2.”Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисно ”, каже дівчинка автобусі.
3. “Покличте до телефону Нелю!”
4.”Люба бабусю! Я із задоволенням тобі допоможу”
5. Коридором йде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, портфель. Назустріч їй – учень: “Добрий день”,- і пішов далі
6. Після обіду Сергійко сказав матусі: “Дякую, борщ дуже смачний”
(Діти самостійно читають, а потім вчитель називає номер запитання , а воно сигналізують картками відповідь).
Завдання №2. Додати кінцівку ситуації (Слайд 7)
Завдання №3. Вправа “Сонечко” (слайд 8) ( На картках для роботи в групах «Ввічлива людина»
Завдання 1. Представлення себе за допомогою прикметників
Завдання 2. Робота з підручником “Української мови” 4 клас.(Впр.167 ст.87 Слайд 10)
Прочитати вірш. Пояснити, яка частина мови найчастіше вживається у вірші.
- Яким словам у своїй розмові надаєте перевагу?
СЛОВА, СЛОВА…. ВОНИ В СОБІ ВСІ РІЗНІ:
ТРИВОЖНІ Й ТИХІ, РАДІСНІ Й СУМНІ,
Є ТЕРПЕЛИВІ, Є ЖОРСТОКІ Й ГРІЗНІ,
ЛУКАВІ Й ЧЕСНІ , МУДРІ І СМІШНІ…
Михайло Ткач
Завдання 3. Роз'єднай слова в реченні і утвори прислів'я(Слайд 11)
V.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( Танцювальні вправи) (Слайд 12)
V.Завдання від знавців логіки та інформатики(Слайд 13)
Завдання 1 (Підручник “Логіка 4 клас” Впр.1 ст.30).
Виправте помилки в алгоритмі
1.Купити морозиво.
2. Покласти морозиво в шафу.
3.Розгорнути морозиво.
4.З`їсти морозиво.
5.Покласти обгортку в холодильник.
Завдання2(Слайд 14)
Завдання 3 (Слайд 15)
Робота за комп*ютерами ( програма “Сходинки до інформатики ” )
ВПРАВА “ДОПОМОЖИ САДІВНИКУ ПОСАДИТИ ДЕРЕВО”
(скласти алгоритм)
VII.Підсумок уроку.
Вчитель називає якість характеру , якщо подобається – плескати в долоні, якщо ні – хитати головою.
Сміливий, злий, щедрий, активний, уважний, грубий, правдивий, добрий, веселий, дружелюбний…
І ,як завжди, отримайте пораду від мудрого Володимира Мономаха
( Діти читають запис хором на слайді №17)
3.В зошитах «Письмо для себе» занотувати думку «Що я можу зробити для своїх однокласників?»