Урок. Інтелектуальна гра "У школі ввічливості" 4 клас

Про матеріал

Інтегрований урок "Я у світі" для учнів 4 класу проводить у формі гри. Учні застосовують набуті знання з предметів "Я у світі", " Української мови (тема "Прикметник"), "Логка"" (тема "Алгоритми") ""Інформатика" (тема "Складання алгоритмів") для вирішення життєвих ситуацій. Робота організовується у групах. До уроку додається презентація.

Перегляд файлу

Урок «Я у світі»  4 клас

Тема.  Інтелектуальна гра «У школі ввічливості». Чемним треба бути скрізь.

Мета. формувати в учнів навички культурної поведінки; виховувати повагу до однолітків, людей старшого віку, вчити доречно вживати слова етикету, виховувати бажання дотримуватися встановлених норм поведінки; розвивати вміння застосовувати знання з української мови (тема “Прикметник”) , логіки  та інформатики (тема “Алгоритм”) для вирішення життєвих ситуацій.

Обладнання: комп’ютери, презентація до уроку, картки для роботи в групах, предметні малюнки, Підручники «Українська мова », «Логіка» для 4 класу

Тип уроку : інтегрований

Форма проведення:  інтелектуальна гра.

                                                          ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Всіх вітаю на уроці.

Бажаю успіху на кожному кроці.

Щоб кожен «поповнив валізу знань»,

Буде запропоновано багато цікавих завдань.

Тож урок у нас незвичний -

Він життєвий, мовознавчий, логічний…

  • А який ,на вашу думку, може бути ще цей урок? (акцент на виховний)

Тому і девіз уроку прошу прочитати зі слайду №1

Вимагати від іншого можна тільки те, що ти здатний йому дати і даєш сам ”

  • Як ви розумієте дану думку ?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Дискусія «Яка дорога краща? » (Слайд №2)

- Діти, уявіть, що ви заблукали в лісі. І ось, як у казці, перед вами з*явилися три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов. Сюди підеш – велике багатство знайдеш та втратиш вихованість. Цією дорогою підеш – половину багатства знайдеш, а половину вихованості загубиш. Сюди підеш – нічого не знайдеш, а свою вихованість збережеш.

- Яку дорогу ви обираєте ? Чому?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 1. Слово вчителя

  • Сьогодні на уроці за допомогою інтелектуальної гри, ви більше дізнаєтесь про вихованість, зможете застосувати знання з уроків української мови, логіки та інформатики для вирішення життєвих ситуацій. Сподіваюсь, що із собою для роботи ви візьмете  крім багажу знань ще й дружбу, взаєморозуміння, активність, доброту, чесність.

Я запрошую вас до сучасної школи з назвою « Школа вихованості» (Діти обирають квитки – запрошення червоного і зеленого кольорів).

 Ви  отримаєте завдання від учнів, які  успішно навчаються у цьому закладі і хочуть перевірити ваші знання, вміння та практичні навички.

2. Об’єднання в групи за кольорами квитків

ІV. Основна частина уроку – гри.

  1. Ознайомлення з класними кімнатами «Школи вихованості» припущення тем завдань, або предметів, знання яких потрібно демонструвати. ( слайди 3,4,5)
  2.  ЗАВДАННЯ  від учнів , що вивчають «Культуру поведінки»

Завдання №1 “Світлофор ввічливості”  (Слайд 6)

- Сигналізувати “ввічливо” зеленим кольором, “неввічливо”- червоним кольором.

1.”Дайте мені книжку ”, - звертається хлопчик  у бібліотеці .

2.”Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисно ”, каже дівчинка  автобусі.

3. “Покличте до телефону Нелю!”

4.”Люба бабусю! Я із задоволенням тобі допоможу”

5. Коридором йде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, портфель. Назустріч їй – учень: “Добрий день”,- і пішов далі

6. Після обіду Сергійко сказав матусі: “Дякую, борщ дуже смачний”

(Діти самостійно читають, а потім вчитель називає номер запитання , а воно сигналізують картками відповідь).

Завдання №2.  Додати кінцівку ситуації (Слайд 7)

  • Мама несе багато сумок. Їй важко…
  • Діти катаються на ковзанах. Одна дівчинка впала…
  • Дідусь ішов тротуаром, підсковзнувся і впав…

Завдання №3. Вправа “Сонечко” (слайд 8) ( На картках для роботи в групах «Ввічлива людина»

  • Що слід робити , щоб тебе вважали ввічливим? (Запис думки у зошитах «Письмо для себе»)
  • Вас вітають мовознавці  і дуже хочуть познайомитися.  (Слайд 9)

Завдання 1. Представлення себе за допомогою прикметників

  • “Я- людина…”

Завдання 2.  Робота з підручником “Української мови” 4 клас.(Впр.167 ст.87 Слайд 10)

Прочитати вірш. Пояснити, яка частина мови найчастіше вживається у вірші.

- Яким словам у своїй розмові  надаєте перевагу?

СЛОВА, СЛОВА…. ВОНИ В СОБІ ВСІ РІЗНІ:

ТРИВОЖНІ Й ТИХІ, РАДІСНІ Й СУМНІ,

Є ТЕРПЕЛИВІ, Є ЖОРСТОКІ Й ГРІЗНІ,
ЛУКАВІ Й ЧЕСНІ , МУДРІ І СМІШНІ…

Михайло Ткач

Завдання 3. Роз'єднай слова в реченні і утвори прислів'я(Слайд 11)

V.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( Танцювальні вправи) (Слайд 12)

 V.Завдання від знавців логіки та інформатики(Слайд 13)

Завдання 1 (Підручник “Логіка 4 клас” Впр.1 ст.30).

Виправте помилки в алгоритмі

  • Які дії має виконати Вадим, щоб з'їсти морозиво?

1.Купити морозиво.

2. Покласти морозиво в шафу.

3.Розгорнути морозиво.

4.З`їсти морозиво.

5.Покласти обгортку в холодильник.

 Завдання2(Слайд 14)

Завдання 3 (Слайд 15)

Робота  за комп*ютерами ( програма “Сходинки до інформатики ” )

ВПРАВА “ДОПОМОЖИ САДІВНИКУ ПОСАДИТИ ДЕРЕВО”

(скласти алгоритм)

VII.Підсумок уроку.

  1. Вправа «Інтерв’ю»
  • Ваші враження від гри?
  • Що допомогло вам виконати завдання учнів «Школи ввічливості»?
  1. Гра «Так - ні»  (В «колі друзів»)

Вчитель називає якість характеру , якщо подобається – плескати в долоні, якщо ні –  хитати головою.

Сміливий, злий, щедрий, активний, уважний, грубий, правдивий, добрий, веселий, дружелюбний…

  • Я бажаю вам розвивати у собі ці найкращі риси, бо саме вони допоможуть вам досягти успіху, вдало адаптуватись в оточуючому середовищі.

І ,як завжди, отримайте пораду від мудрого Володимира Мономаха

( Діти читають запис хором на слайді №17)

  • Дякую за роботу. (Слайд 18)

3.В зошитах «Письмо для себе»  занотувати думку «Що я можу зробити для своїх однокласників?»

docx
Додано
9 січня 2018
Переглядів
5884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку