6 клас
(70 год.)
Календарно-тематичне планування
інтегрованого курсу «Пізнаємо природу»
(2023-2024 н. р.)
модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти
(авт. Коршевнюк Т.В.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)// (Веб-сайт МОН України http://mon.gov.ua/)
Коршевнюк Т. В., Ярошенко О. Г. Пізнаємо природу: підручник інтегрованого курсу для 6 кл. закладів загальної середньої освіти /Т. В. Коршевнюк, О. Г. Ярошенко. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2023. —256 с. : іл.
Річна кількість годин |
Кількість годин на тиждень |
Кількість годин на І/ІІ семестр |
Кількість тематичних (колонок оцінок, що підсумовують тему) |
70 |
2 |
30/- |
4 |
Тема уроку (зміст) Міні - проекти |
Примітка |
|||
І СЕМЕСТР |
||||
Тема 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ |
||||
1.1 |
06.09 |
|
Навіщо та як люди пізнають природу |
§1 |
2.2 |
06.09 |
|
Практичні завдання. Як проводити дослідження об’єктів та явищ природи |
§1 |
3.3 |
13.09 |
|
Яка роль природничих наук у житті людини |
§2 |
4.4 |
13.09 |
|
Дослідницький спосіб розв’язання проблем |
§3 |
5.5 |
20.09 |
|
Як роблять відкриття та створюють винаходи |
§4 |
6.6 |
20.09 |
|
Практичні завдання. Спостереження тіл та явищ природи (за вибором учнів). Вимірювання фізичних характеристик тіла різними способами. |
§4 |
7.7 |
27.09 |
|
Використання експерименту для отримання знань про природу. Самооцінювання навчальних результатів з теми 1. |
§4 |
8.8 |
27.09 |
|
Узагальнення теми 1 |
|
ТЕМАТИЧНА 1 |
||||
Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА |
||||
9.1 |
04.10 |
|
З чого складаються та як використовуються речовини. Молекули, атоми. Різноманітність речовин. |
§5 |
10.2 |
04.10 |
|
Різноманітність явищ: хімічні. |
§6 |
11.3 |
11.10 |
|
Практичні завдання. Спостереження ознак хімічних явищ. |
§6 |
12.4 |
11.10 |
|
Розчини: склад і виготовлення. Розчини у природі і побуті. |
§7 |
13.5 |
18.10 |
|
Практичні завдання. Дослідження розчинності речовин у воді. Виготовлення водного розчину з різним вмістом розчиненої речовини. |
§7 |
14.6 |
18.10 |
|
Використання речовин і знань про їхні властивості. |
§8 |
15.7 |
01.11 |
|
Механічні явища. Реактивний рух у природі і техніці. Cила пружності. |
§9 |
16.8 |
01.11 |
|
Практичні завдання. Моделювання іграшок, які рухаються під дією реактивної сили. |
§9 |
ТЕМАТИЧНА 2 |
||||
17.9 |
08.11 |
|
Виштовхувальна сила (тіло в рідині). Плавання тіл. Переміщення тіл у воді й повітрі. |
§10 |
18.10 |
08.11 |
|
Електричні явища. Електризація тіл. Статична електрика. |
§11 |
19.11 |
15.11 |
|
Практичні завдання. Спостереження статичної електрики, практикування способів захисту від цього явища. |
§11 |
20.12 |
15.11 |
|
Електричний струм. Електропровідність. Електричний ланцюг. Безпечне користування побутовими електроприладами. |
§12 |
21.13 |
22.11 |
|
Практичні завдання. Складання простих електричних схем. Спостереження перетворення електричної енергії у світлову, теплову, механічну, звукову. |
§12 |
22.14 |
22.11 |
|
Навчальний проєкт (орієнтовна тематика) Світ без електрики: переваги і недоліки. |
§12 |
23.15 |
29.11 |
|
Магнітні явища. Властивості й використання магнітів. |
§13 |
24.16 |
29.11 |
|
Практичні завдання. Дослідження властивостей магнітів. |
§13 |
25.17 |
06.12 |
|
Самооцінювання навчальних результатів з теми 2 Узагальнення теми 2 |
|
ТЕМАТИЧНА 3 |
||||
Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ |
||||
26.1 |
06.12 |
|
Природні ресурси. |
§14 |
27.2 |
13.12 |
|
Енергія вітру, Сонця, води. Корисні копалини, їх різноманітність, поширення, використання. Охорона природних ресурсів. |
§14 |
28.3 |
13.12 |
|
Ґрунти – цінний природний ресурс нашої країни. |
§15 |
29.4 |
20.12 |
|
Склад і властивості ґрунту, роль у природі і використання людиною. |
§15 |
30.5 |
20.12 |
|
Підсумковий урок за І семестр |
|
ТЕМАТИЧНА 4 |
||||
ІІ СЕМЕСТР |