7 клас. НУШ. КТП з української літератури на І семестр 2024-2025н.р.

Про матеріал
За модельною навчальною програмою «Українська література. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т. О., Пахаренко В. І., Слижук О. А., Тригуб І. А.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 №883) https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2023/Model.navch.prohr.5-9.klas/Movno-literat.osv.hal/Ukrayinska.literatura.7-9-kl.Yatsenko.ta.in.26.07.2023-1.pdf За підручником «Українська література 7 клас» (автори: Авраменко О. Українська література: підруч. для 7 кл. закл. загальн.середн. освіти / Олександр Авраменко.—Київ: Грамота, 2024.—240 с.)
Перегляд файлу

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

7 КЛАС

(70 год, 2 год на тиждень)

За модельною навчальною програмою «Українська література. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т. О., Пахаренко В. І., Слижук О. А., Тригуб І. А.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 №883) 

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2023/Model.navch.prohr.5-9.klas/Movno-literat.osv.hal/Ukrayinska.literatura.7-9-kl.Yatsenko.ta.in.26.07.2023-1.pdf

За підручником «Українська література 7 клас» (автори: Авраменко О. Українська література: підруч. для 7 кл. закл. загальн.середн. освіти / Олександр Авраменко.—Київ: Грамота, 2024.—240 с.)

№ з/п

К-сть годин

Тема уроку

Дата/Клас

Примітки

 

 

 

1

1

Вступ. Художній твір як явище мистецтва. Функції мистецтва. Текстуально вивчені в 6 класі та самостійно прочитані учнями/ученицями художні твори.

 

 

 

Пісенна лірика

Очікувані результати. Учень (учениця):

Свідомо слухає соціально-побутові пісні та навчальну інформацію про їх різновиди; [9 МОВ 1.1.1];

формулює уточнювальні запитання для розуміння навчальної теми; [9 МОВ 1.1.2-4]

визначає мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1]

читає виразно народнопісенну лірику; [9 МОВ 2.1.1-1]

сприймає тексти соціально-побутових пісень відповідно до особливостей національної культури; [9 МОВ 2.1.3]

інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5]

формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу соціально- побутових пісень; [9 МОВ 2.2.7-1]

коментує власні почуття під час читання різновидів соціально-побутових пісень, аналізує вплив художніх виражальних засобів на емоційно- естетичне сприйняття народнопісенної лірики; [9 МОВ 2.3.2-1]

пояснює естетичну та мистецьку цінність прочитаних творів у культурно- історичному контексті; [9 МОВ 2.3.3]

відповідає на запитання за змістом навчального матеріалу; [9 МОВ 1.1.2-1]

використовує для виконання завдань текстові/медіатекстові джерела,

інформацію з яких вважає достовірною та надійною, аргументує вибір таких джерел; [9 МОВ 2.5.1-1]

створює на основі вивченого навчального матеріалу власний або колективний медійний продукт; [9 МОВ 2.7.2-1]

виконує різні ролі у груповій онлайн- комунікації, обирає потрібні стратегії співпраці в різних ситуаціях

спілкування; [9 МОВ 3.2.2-1]

аналізує особливості мови народнопісенної лірики; [9 МОВ 4.1.2­1]

удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела. [9 МОВ 4.2.4]

2

1

Народнопісенна лірика. Суспільно-побутові пісні.

 

 

 

3

1

Козацькі пісні. «Ой на горі та й женці жнуть», «Ой у лузі та ще й при березі». Відображення в народних піснях життя й побуту козаків, їхньої героїчної вдачі. Поєднання громадянських і родинних мотивів, емоційна наснаженість, художня образність фольклорних творів.

 

 

Напам’ять «Ой на горі та женці жнуть»

4

1

Народні чумацькі, наймитські, солдатські й інші пісні. «Ой ішов чумак з Дону», «Ой горе тій чайці». Походження та самобутність пісень, зв’язок із українською історією. Драматизм у зображенні ситуацій мандрівного способу життя чумаків. Глибинний зміст символічного образу чайки-України.

 

 

 

5

1

ПТ. «Ой матінко-вишня», «В суботу пізненько», «Ой хмариться, туманиться». Відображення соціальних явищ життя в Україні в різні історичні періоди. Поетичні узагальнення в пісенній ліриці, її образний світ.

 

 

ПТ

6

1

Патріотичні пісні літературного походження. Богдан Лепкий «Журавлі», Автобіографічна основа пісні. Її жанрові особливості. Поетичний символ долі українських емігрантів. Популярність пісні серед січових стрільців. Степан Чарнецький «Ой у лузі червона калина…». Стисло про письменника. Історія створення пісні -уславлення січових стрільців, її народнопісенна основа. Символічність образу калини, патріотичний пафос пісні.

 

 

 

7

1

ПВ. Олесь Бабій «Зродились ми великої години». Актуальність пісні в часи збройної боротьби українців за свою незалежність.

 

 

ПВ (есе)

8

1

ВЧ. Виразне читання пісенних творів про боротьбу УПА за незалежність

 

 

ВЧ. Напам’ять «Зродились ми великої години»

9

1

Святослав Вакарчук «Квіти мінних зон». Звитяжні будні українських воїнів-захисників у творі. Уславлення в пісні їхньої мужності й героїзму у протистоянні з ворогом.

 

 

 

10

1

УВ. РМ (усно). Дослідження пісень – переможниць конкурсу «Євробачення»

 

 

УВ

РМ (усно)

11

1

ДМ. Підсумкова робота №1. Пісенна лірика  (тестові завдання).

 

 

ДМ

Історичне минуле України

Очікувані результати. Учень (учениця):

Свідомо слухає навчальну інформацію про художні твори історичної тематики та про їх авторів/авторку; [9 МОВ 1.1.1]

відповідає на запитання за змістом почутого, акцентуючи увагу на важливих деталях; [9 МОВ 1.1.2-1]

обговорює актуальність, жанрово-родову належність художніх творів, зв’язок із творчістю митця; [9 МОВ 1.1.2-2]

формулює уточнювальні запитання для розуміння навчального матеріалу та художніх текстів; [9 МОВ 1.1.2-4]

переказує художній твір докладно, стисло, вибірково, творчо, акцентуючи увагу на змісті в цілому або фрагментах; [9 МОВ 1.2.1-1]

самостійно створює конспект до навчальної теми, дає характеристику персонажів літературних творів, доцільно використовуючи цитати; [9 МОВ 1.2.2-1]

самостійно передає за допомогою різних способів і засобів візуалізації власне розуміння художніх творів, структуруючи інформацію; [9 МОВ 1.2.3-1]

визначає тему, основну ідею, мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1]

аналізує мовні особливості художнього твору; [9 МОВ 1.4.3-1]

обґрунтовує зв’язок художніх творів із власним і суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач — текст — автор») для оптимізації власної діяльності, зокрема в нових обставинах, прийняття рішень у різних ситуаціях;

[9 МОВ 1.4.5-1]

доречно використовує цитати з художніх творів для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань; [9 МОВ 1.6.1-3]

застосовує різні види критичного читання художніх творів; [9 МОВ 2.1.1­1]

ефективно

використовує складники друкованого чи цифрового текстового джерела інформації для досягнення мети читання; [9 МОВ 2.1.2]

співвідносить зміст художнього твору з історичним контекстом, світоглядною позицією автора; [9 МОВ 2.1.3-1]

інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5]

формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу художніх творів; [9 МОВ 2.2.7-1]

12

1

Історична пам’ять у вірші Тараса Шевченка «Розрита могила».

 

 

 

13

1

ПТ. Метафоричний образ незнищенності українського народу у творі «Розрита могила»

 

 

ПТ

14

1

Героїко-романтична повість Івана Франка «Захар Беркут». Розповідь про прозову творчість письменника, її багатогранність і тематичну розмаїтість.

 

 

 

15

1

Історична основа повісті «Захар Беркут».

 

 

 

16

1

Композиції твору «Захар Беркут». Основні сюжетні лінії. Ідейний зміст твору «Захар Беркут», його втілення в художніх образах.

 

 

 

17

1

ПТ. Характеристика персонажів твору Івана Франка «Захар Беркут» Особливості мови.

 

 

ПТ

18

1

Героїко-романтична повість Андрія Чайковського «За сестрою». Коротка довідка про письменника. Тема козацтва в його історичній прозі.

 

 

 

19

1

Історія козацької родини в повісті «За сестрою».

 

 

 

20

1

Пригоди головного героя як основа її композиції. Характеристика персонажів твору «За сестрою». Проблема морального вибору особистості

 

 

 

21

1

ПВ. РМ (письмово). Написання власних сценаріїв лицарських турнірів та театральна інтерпретація.

 

 

ПВ,

РМ(письмово)

22

1

ДМ. Підсумкова робота №2. Історичне минуле України (тестові завдання).

 

 

ДМ

23

1

ПЧ. Андріан Кащенко «З Дніпра на Дунай».

 

 

ПЧ

Ми-українці!

Очікувані результати. Учень (учениця):

Свідомо слухає патріотичну лірику, сучасну поезію про війну та навчальну інформацію про життєпис і творчість поетів/поетес; [9 МОВ 1.1.1]

обговорює актуальність патріотичної лірики та поезії про війну, зв’язок творів із творчістю митця/мисткині; [9 МОВ 1.1.2-2]

формулює уточнювальні запитання до почутого для його розуміння; [9 МОВ 1.1.2-4]

визначає мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1]

аналізує жанри лірики; [9 МОВ 1.4.3-1]

обґрунтовує зв’язок художніх творів із власним і суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач - текст - автор») для оптимізації власної діяльності, зокрема в нових обставинах, прийняття рішень у різних ситуаціях; [9 МОВ 1.4.5-1]

логічно і послідовно презентує в доцільній жанровій формі власні погляди, ідеї, переконання, підкріплюючи їх аргументами та наводячи доречні приклади із власного або суспільно-історичного досвіду; [9 МОВ 1.6.1-1]

доречно використовує цитати з художніх творів для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань; [9 МОВ 1.6.1-3] застосовує різні види критичного читання поезії; [9 МОВ 2.1.1-1]

інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5]

формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу поетичних творів; [9 МОВ 2.2.7-1]

коментує власні почуття і враження від прочитаної поезії, аналізує вплив виражальних засобів на її емоційно- естетичне сприйняття; [9 МОВ 2.3.2-1]

використовує для виконання завдань текстові/медіатекстові джерела, інформацію з яких вважає достовірною та надійною, аргументує вибір таких джерел; [9 МОВ 2.5.1-1]

використовує різні ресурси, зокрема цифрові, для розширення кола читацьких інтересів, демонструючи навички критичного мислення; [9 МОВ 2.5.3-1]

24

1

Патріотичні почуття в ліриці Василя Симоненка «Лебеді материнства». Нарис життя і творчості поета. Патріотичні почуття ліричного героя в основі поезії. Звернення до наступних поколінь українців. Засоби творення художнього образу в ліричному творі.

 

 

 

25

1

УВ. Сучасна українська поезія про війну. Олександр Ірванець «…З міста, що ракетами розтрощене…».

 

 

УВ

26

1

Наталія Мельниченко «Каміння».

 

 

 

27

1

ПТ. ВЧ. ПЧ. Читання віршів про війну. Найцікавіше з літературних новинок

 

 

ПТ

ВЧ. ПЧ.

28

1

ДМ, ПВ. Підсумкова робота №3. Ми – українці! Твір на тему «Мій перший день перемоги»

 

 

ДМ, ПВ

29

1

ЛРК. Художні твори літератури рідного краю.

 

 

ЛРК

Література рідного краю.

Очікувані результати. Учень (учениця):

Свідомо слухає твори літератури рідного краю; інформацію про життя та творчість їх авторів/авторок; [9 МОВ 1.1.1-1]

обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх текстів, їх ідейно-тематичні, естетичні особливості з творчістю митця; [9 МОВ 1.1.2-2]

фіксує почуту навчальну інформацію для оптимізації запам’ятовування, розуміння та подальшого використання; [9 МОВ 1.2.2]

визначає тему, ідею, проблеми, порушені у художніх творах; [9 МОВ 1.4.1]

інтегрує почуте із власним і суспільно- історичним досвідом; [9 МОВ 1.4.5]

виявляє і передбачає емоційні реакції в різних ситуаціях спілкування; [9 МОВ 1.8.1-1]

застосовує різні види критичного читання художніх творів літератури рідного краю; [9 МОВ 2.1.1-1]

інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5]

формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації прочитаних художніх творів літератури рідного краю; [9 МОВ 2.2.7-1]

характеризує поведінку та причини виникнення емоційного стану

літературних персонажів, коментує їх вчинки та висловлювання; [9 МОВ 2.3.1-1]

коментує власні враження від прочитаного, аналізує вплив

виражальних засобів на емоційно- естетичне сприйняття тексту; [9 МОВ 2.3.2-1]

30

1

Текстуально вивчені та самостійно прочитані художні твори. Узагальнення і систематизація вивченого за І семестр

 

 

 

Узагальнення і систематизація вивченого за І семестр.

Очікувані результати. Учень (учениця):

Відповідає на запитання щодо вивченого навчального матеріалу та змісту художніх творів, акцентуючи увагу на важливих деталях; [9 МОВ 1.1.2-1]

обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх творів, зв’язок тексту з творчістю митців; [9 МОВ 1.1.2-2]

самостійно передає за допомогою різних способів і засобів візуалізації власне розуміння вивченого,

структуруючи інформацію; [9 МОВ 1.2.3-1]

формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації прочитаних художніх текстів; [9 МОВ 2.2.7-1] інформації; [9 МОВ 2.5.3]

передає зміст вивченого  узагальнюючи, доповнюючи словесно інформацію; [9 МОВ 2.6.1-1]

створює самостійно тексти,  використовує різні форми їх презентації для досягнення відповідної  комунікативної мети; [9 МОВ 3.1.5-1]

бере участь в онлайн-взаємодії, виконуючи різні ролі в невеликих групах і використовуючи типові стратегії співпраці в різних ситуаціях;  [9 МОВ 3.2.2]

удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела. [9 МОВ 4.2.4]

керує власною читацькою діяльністю, орієнтується у відповідних джерелах

 

 

Перевірено. Заступник директора з НВР    _________________________ /_______/

 

docx
Додано
31 грудня 2024
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку