УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
7 КЛАС
(70 год, 2 год на тиждень)
За модельною навчальною програмою «Українська література. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т. О., Пахаренко В. І., Слижук О. А., Тригуб І. А.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 №883)
За підручником «Українська література 7 клас» (автори: Авраменко О. Українська література: підруч. для 7 кл. закл. загальн.середн. освіти / Олександр Авраменко.—Київ: Грамота, 2024.—240 с.)
№ з/п |
К-сть годин |
Тема уроку |
Дата/Клас |
Примітки |
|
|
|
|
|||
1 |
1 |
Вступ. Художній твір як явище мистецтва. Функції мистецтва. Текстуально вивчені в 6 класі та самостійно прочитані учнями/ученицями художні твори. |
|
|
|
Пісенна лірика |
|||||
Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає соціально-побутові пісні та навчальну інформацію про їх різновиди; [9 МОВ 1.1.1]; формулює уточнювальні запитання для розуміння навчальної теми; [9 МОВ 1.1.2-4] визначає мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1] читає виразно народнопісенну лірику; [9 МОВ 2.1.1-1] сприймає тексти соціально-побутових пісень відповідно до особливостей національної культури; [9 МОВ 2.1.3] інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу соціально- побутових пісень; [9 МОВ 2.2.7-1] коментує власні почуття під час читання різновидів соціально-побутових пісень, аналізує вплив художніх виражальних засобів на емоційно- естетичне сприйняття народнопісенної лірики; [9 МОВ 2.3.2-1] пояснює естетичну та мистецьку цінність прочитаних творів у культурно- історичному контексті; [9 МОВ 2.3.3] відповідає на запитання за змістом навчального матеріалу; [9 МОВ 1.1.2-1] використовує для виконання завдань текстові/медіатекстові джерела, інформацію з яких вважає достовірною та надійною, аргументує вибір таких джерел; [9 МОВ 2.5.1-1] створює на основі вивченого навчального матеріалу власний або колективний медійний продукт; [9 МОВ 2.7.2-1] виконує різні ролі у груповій онлайн- комунікації, обирає потрібні стратегії співпраці в різних ситуаціях спілкування; [9 МОВ 3.2.2-1] аналізує особливості мови народнопісенної лірики; [9 МОВ 4.1.21] удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела. [9 МОВ 4.2.4] |
|||||
2 |
1 |
Народнопісенна лірика. Суспільно-побутові пісні. |
|
|
|
3 |
1 |
Козацькі пісні. «Ой на горі та й женці жнуть», «Ой у лузі та ще й при березі». Відображення в народних піснях життя й побуту козаків, їхньої героїчної вдачі. Поєднання громадянських і родинних мотивів, емоційна наснаженість, художня образність фольклорних творів. |
|
|
Напам’ять «Ой на горі та женці жнуть» |
4 |
1 |
Народні чумацькі, наймитські, солдатські й інші пісні. «Ой ішов чумак з Дону», «Ой горе тій чайці». Походження та самобутність пісень, зв’язок із українською історією. Драматизм у зображенні ситуацій мандрівного способу життя чумаків. Глибинний зміст символічного образу чайки-України. |
|
|
|
5 |
1 |
ПТ. «Ой матінко-вишня», «В суботу пізненько», «Ой хмариться, туманиться». Відображення соціальних явищ життя в Україні в різні історичні періоди. Поетичні узагальнення в пісенній ліриці, її образний світ. |
|
|
ПТ |
6 |
1 |
Патріотичні пісні літературного походження. Богдан Лепкий «Журавлі», Автобіографічна основа пісні. Її жанрові особливості. Поетичний символ долі українських емігрантів. Популярність пісні серед січових стрільців. Степан Чарнецький «Ой у лузі червона калина…». Стисло про письменника. Історія створення пісні -уславлення січових стрільців, її народнопісенна основа. Символічність образу калини, патріотичний пафос пісні. |
|
|
|
7 |
1 |
ПВ. Олесь Бабій «Зродились ми великої години». Актуальність пісні в часи збройної боротьби українців за свою незалежність. |
|
|
ПВ (есе) |
8 |
1 |
ВЧ. Виразне читання пісенних творів про боротьбу УПА за незалежність |
|
|
ВЧ. Напам’ять «Зродились ми великої години» |
9 |
1 |
Святослав Вакарчук «Квіти мінних зон». Звитяжні будні українських воїнів-захисників у творі. Уславлення в пісні їхньої мужності й героїзму у протистоянні з ворогом. |
|
|
|
10 |
1 |
УВ. РМ (усно). Дослідження пісень – переможниць конкурсу «Євробачення» |
|
|
УВ РМ (усно) |
11 |
1 |
ДМ. Підсумкова робота №1. Пісенна лірика (тестові завдання). |
|
|
ДМ |
Історичне минуле України |
|||||
Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає навчальну інформацію про художні твори історичної тематики та про їх авторів/авторку; [9 МОВ 1.1.1] відповідає на запитання за змістом почутого, акцентуючи увагу на важливих деталях; [9 МОВ 1.1.2-1] обговорює актуальність, жанрово-родову належність художніх творів, зв’язок із творчістю митця; [9 МОВ 1.1.2-2] формулює уточнювальні запитання для розуміння навчального матеріалу та художніх текстів; [9 МОВ 1.1.2-4] переказує художній твір докладно, стисло, вибірково, творчо, акцентуючи увагу на змісті в цілому або фрагментах; [9 МОВ 1.2.1-1] самостійно створює конспект до навчальної теми, дає характеристику персонажів літературних творів, доцільно використовуючи цитати; [9 МОВ 1.2.2-1] самостійно передає за допомогою різних способів і засобів візуалізації власне розуміння художніх творів, структуруючи інформацію; [9 МОВ 1.2.3-1] визначає тему, основну ідею, мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1] аналізує мовні особливості художнього твору; [9 МОВ 1.4.3-1] обґрунтовує зв’язок художніх творів із власним і суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач — текст — автор») для оптимізації власної діяльності, зокрема в нових обставинах, прийняття рішень у різних ситуаціях; [9 МОВ 1.4.5-1] доречно використовує цитати з художніх творів для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань; [9 МОВ 1.6.1-3] застосовує різні види критичного читання художніх творів; [9 МОВ 2.1.11] ефективно використовує складники друкованого чи цифрового текстового джерела інформації для досягнення мети читання; [9 МОВ 2.1.2] співвідносить зміст художнього твору з історичним контекстом, світоглядною позицією автора; [9 МОВ 2.1.3-1] інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу художніх творів; [9 МОВ 2.2.7-1] |
|||||
12 |
1 |
Історична пам’ять у вірші Тараса Шевченка «Розрита могила». |
|
|
|
13 |
1 |
ПТ. Метафоричний образ незнищенності українського народу у творі «Розрита могила» |
|
|
ПТ |
14 |
1 |
Героїко-романтична повість Івана Франка «Захар Беркут». Розповідь про прозову творчість письменника, її багатогранність і тематичну розмаїтість. |
|
|
|
15 |
1 |
Історична основа повісті «Захар Беркут». |
|
|
|
16 |
1 |
Композиції твору «Захар Беркут». Основні сюжетні лінії. Ідейний зміст твору «Захар Беркут», його втілення в художніх образах. |
|
|
|
17 |
1 |
ПТ. Характеристика персонажів твору Івана Франка «Захар Беркут» Особливості мови. |
|
|
ПТ |
18 |
1 |
Героїко-романтична повість Андрія Чайковського «За сестрою». Коротка довідка про письменника. Тема козацтва в його історичній прозі. |
|
|
|
19 |
1 |
Історія козацької родини в повісті «За сестрою». |
|
|
|
20 |
1 |
Пригоди головного героя як основа її композиції. Характеристика персонажів твору «За сестрою». Проблема морального вибору особистості |
|
|
|
21 |
1 |
ПВ. РМ (письмово). Написання власних сценаріїв лицарських турнірів та театральна інтерпретація. |
|
|
ПВ, РМ(письмово) |
22 |
1 |
ДМ. Підсумкова робота №2. Історичне минуле України (тестові завдання). |
|
|
ДМ |
23 |
1 |
ПЧ. Андріан Кащенко «З Дніпра на Дунай». |
|
|
ПЧ |
Ми-українці! |
|||||
Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає патріотичну лірику, сучасну поезію про війну та навчальну інформацію про життєпис і творчість поетів/поетес; [9 МОВ 1.1.1] обговорює актуальність патріотичної лірики та поезії про війну, зв’язок творів із творчістю митця/мисткині; [9 МОВ 1.1.2-2] формулює уточнювальні запитання до почутого для його розуміння; [9 МОВ 1.1.2-4] визначає мотив, порушені в художніх творах проблеми; [9 МОВ 1.4.1] аналізує жанри лірики; [9 МОВ 1.4.3-1] обґрунтовує зв’язок художніх творів із власним і суспільно-історичним досвідом (підтримує діалог «читач - текст - автор») для оптимізації власної діяльності, зокрема в нових обставинах, прийняття рішень у різних ситуаціях; [9 МОВ 1.4.5-1] логічно і послідовно презентує в доцільній жанровій формі власні погляди, ідеї, переконання, підкріплюючи їх аргументами та наводячи доречні приклади із власного або суспільно-історичного досвіду; [9 МОВ 1.6.1-1] доречно використовує цитати з художніх творів для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань; [9 МОВ 1.6.1-3] застосовує різні види критичного читання поезії; [9 МОВ 2.1.1-1] інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу поетичних творів; [9 МОВ 2.2.7-1] коментує власні почуття і враження від прочитаної поезії, аналізує вплив виражальних засобів на її емоційно- естетичне сприйняття; [9 МОВ 2.3.2-1] використовує для виконання завдань текстові/медіатекстові джерела, інформацію з яких вважає достовірною та надійною, аргументує вибір таких джерел; [9 МОВ 2.5.1-1] використовує різні ресурси, зокрема цифрові, для розширення кола читацьких інтересів, демонструючи навички критичного мислення; [9 МОВ 2.5.3-1] |
|||||
24 |
1 |
Патріотичні почуття в ліриці Василя Симоненка «Лебеді материнства». Нарис життя і творчості поета. Патріотичні почуття ліричного героя в основі поезії. Звернення до наступних поколінь українців. Засоби творення художнього образу в ліричному творі. |
|
|
|
25 |
1 |
УВ. Сучасна українська поезія про війну. Олександр Ірванець «…З міста, що ракетами розтрощене…». |
|
|
УВ |
26 |
1 |
Наталія Мельниченко «Каміння». |
|
|
|
27 |
1 |
ПТ. ВЧ. ПЧ. Читання віршів про війну. Найцікавіше з літературних новинок |
|
|
ПТ ВЧ. ПЧ. |
28 |
1 |
ДМ, ПВ. Підсумкова робота №3. Ми – українці! Твір на тему «Мій перший день перемоги» |
|
|
ДМ, ПВ |
29 |
1 |
ЛРК. Художні твори літератури рідного краю. |
|
|
ЛРК |
Література рідного краю. Очікувані результати. Учень (учениця): Свідомо слухає твори літератури рідного краю; інформацію про життя та творчість їх авторів/авторок; [9 МОВ 1.1.1-1] обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх текстів, їх ідейно-тематичні, естетичні особливості з творчістю митця; [9 МОВ 1.1.2-2] фіксує почуту навчальну інформацію для оптимізації запам’ятовування, розуміння та подальшого використання; [9 МОВ 1.2.2] визначає тему, ідею, проблеми, порушені у художніх творах; [9 МОВ 1.4.1] інтегрує почуте із власним і суспільно- історичним досвідом; [9 МОВ 1.4.5] виявляє і передбачає емоційні реакції в різних ситуаціях спілкування; [9 МОВ 1.8.1-1] застосовує різні види критичного читання художніх творів літератури рідного краю; [9 МОВ 2.1.1-1] інтегрує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо), у межах одного або кількох текстів у цифровому середовищі; [9 МОВ 2.2.5] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації прочитаних художніх творів літератури рідного краю; [9 МОВ 2.2.7-1] характеризує поведінку та причини виникнення емоційного стану літературних персонажів, коментує їх вчинки та висловлювання; [9 МОВ 2.3.1-1] коментує власні враження від прочитаного, аналізує вплив виражальних засобів на емоційно- естетичне сприйняття тексту; [9 МОВ 2.3.2-1] |
|||||
30 |
1 |
Текстуально вивчені та самостійно прочитані художні твори. Узагальнення і систематизація вивченого за І семестр |
|
|
|
Узагальнення і систематизація вивченого за І семестр. Очікувані результати. Учень (учениця): Відповідає на запитання щодо вивченого навчального матеріалу та змісту художніх творів, акцентуючи увагу на важливих деталях; [9 МОВ 1.1.2-1] обговорює актуальність, жанрово- родову належність художніх творів, зв’язок тексту з творчістю митців; [9 МОВ 1.1.2-2] самостійно передає за допомогою різних способів і засобів візуалізації власне розуміння вивченого, структуруючи інформацію; [9 МОВ 1.2.3-1] формулює логічні та послідовні висновки на основі аналізу та інтерпретації прочитаних художніх текстів; [9 МОВ 2.2.7-1] інформації; [9 МОВ 2.5.3] передає зміст вивченого узагальнюючи, доповнюючи словесно інформацію; [9 МОВ 2.6.1-1] створює самостійно тексти, використовує різні форми їх презентації для досягнення відповідної комунікативної мети; [9 МОВ 3.1.5-1] бере участь в онлайн-взаємодії, виконуючи різні ролі в невеликих групах і використовуючи типові стратегії співпраці в різних ситуаціях; [9 МОВ 3.2.2] удосконалює власний стиль мовлення, використовуючи різні джерела. [9 МОВ 4.2.4] керує власною читацькою діяльністю, орієнтується у відповідних джерелах |
Перевірено. Заступник директора з НВР _________________________ /_______/