7 квітня - Всесвітній день здоров'я

Про матеріал

Здоров'я – це безцінний дар. Його треба шанувати, не витрачати, а примножувати. Здавна люди берегли здоров'я. І щоб про нього дбали інші, відвели окремий день 7 квітня – Всесвітній день здоров'я. Отож вашій увазі пропонується зразок проведення заходу до цього свята.

Перегляд файлу

Тема. 7 квітня – Всесвітній день здоровя

Мета: ознайомити учнів з датою 7 квітня – Всесвітній день здоровя, учити свідомо ставитися до свого здоров’я.  Дати дітям корисні          поради  щодо збереження й зміцнення здоров’я. Вчити дітей  дотримуватися  здорового способу життя: режиму дня, раціонального харчування, правил гігієни. Розвивати зацікавленість дітей до проведення фізкультурних вправ і загартувальних процедур.  Розвивати мовлення, вміння висловлювати думку. Виховувати у  дітей бажання перетворити  набуті  знання у внутрішню потребу. Формувати вміння працювати  в групі, прислухатися до думки інших.

Обладнання: :  малюнки, що ілюструють приклади здорового способу життя; прислів’я та приказки, вислови про здоров’я; чисті листки ватману для  записів; листки для заміток з клейкою основою;  малюнки, завдання для  кожної групи; додатки, що містять теоретичний  матеріал для  кожної  групи; листки для виготовлення листівки-картки, набір продуктів для виконання завдання в групі; м’ячик для гри.

Хід заняття

І Вступна частина

1.Бесіда вчителя

Здоров’я – це  безцінний дар.  Його  треба  шанувати, не  витрачати, а  примножувати. 

Здавна люди  берегли здоровя. І щоб про нього дбали інші,  відвели окремий день 7 квітня – Всесвітній день здоровя.

Людина,  яка  не  хворіє, почувається  впевнено, бо  вона   усвідомлює,  що керує своїм  здоров’ям, є  його господарем. Саме тому з  раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.

2. Робота над прислівями.

    -  Вашим завданням до уроку було підготувати прислів’я  про здоров’я.  

Тож   вам,  діти, слово.

Прислів’я. 

  1.               Здоров’я – всьому голова.
  2.               Як про здоров’я дбаєш, так і маєш.
  3.               В здоровому тілі – здоровий дух.
  4.               Здоров’я не купиш ні за які гроші.
  5.               Здоровий не знає, який він багатий.
  6.               Бережи одяг, поки новий, а здоров’я – поки молодий.
  7.               Без здоров’я нема щастя.
  8.               Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.
  9.               Було б здоров’я – все інше наживеш.
  10.          Найбільше багатство – здоров’я.
  11.          Хто добрих порад не слухає, той потім і на пальці дмухає, та пізно!
  12.          Шкіра – дзеркало здоров’я.
  13.          Чиста вода – для хвороби біда.
  14.            Хвороба з брудом у дружбі.
  15.          Брудні руки бруднять і обличчя.
  16.          Чисте повітря – ворог хвороб.
  17.          Ходи більше – проживеш довше.
  18.          Краще дихати свіжим повітрям, ніж пити ліки.

- Молодці, діти. Та важливо не тільки знати народну мудрість, а й слідувати цим порадам все життя.

ІІ Основна частина

  1. Гра «Додай слово» (з м’ячиком ).

- Для чого людині здоров’я? Що воно дає? На що впливає? (Відповіді дітей).

- Пропоную вам погратися в гру «Додай слово» (з м’ячиком ).

   Я починаю гру словами: «Якщо людина здорова, то вона...», і той, кому я кину м’ячик, повинен продовжити речення одним словом. Будьте уважні, можливо, я скажу по-іншому: «Якщо людина хвора, то вона...».

Учитель.

  • Яке обличчя у здорової людини?
  • А у хворої? (Біля записаних слів малюється  малюнок:  обличчя здорової та хворої людини).
  • Яка людина, на вашу думку, приємніша для спілкування?
  • Якими хотіли б бути ви?
  • Від чого залежить здоров’я людини?
  • Що потрібно робити, щоб людина виросла сильною і мала міцне здоров’я?

     (Відповіді дітей)

Висновок:Слід пам’ятати, що, в першу чергу, людина сама відповідає за своє здоров’я і тільки сама може його зберегти.

2.   Складові частини здорового способу життя 

 Складові частини здорового способу життя  це:

          - Дотримання режиму дня.

          - Раціональне харчування.

          - Заняття фізкультурою і спортом.

          - Загартування.

          - Дотримання правил особистої гігієни.

(В різних місцях   класної кімнати розвішені малюнки)

- Подивіться на малюнки, подумайте і виберіть те, що найнеобхідніше (на ва-шу думку) для здорового способу життя.

3. Робота в групах

(Кожній групі, що утворилася, пропонуємо сісти на підготовлені місця і виконати завдання.)

 1 група.

- Скласти і продемонструвати комплекс вправ ранкової гімнастики.

- Назвати види спорту, якими можуть займатися  діти  вашого віку. (Варіант: показати пантоміми на різні види спорту, щоб діти класу відгадали і назвали ці види спорту).

 2 група.

- Скласти режим дня для школяра вашого віку.

 ( Варіант:показати режим дня школяра в рухах, інсценізаціях).

3 група.

-До кожного продукту прикріпити бірку з назвою вітаміну, що містить цей продукт. (Продукти: морква, картопля, помідори, яблука, виноград, житній хліб, яйця, молоко, сир, масло тощо.).

- Скласти правила споживання їжі.

- Розділити таблички з назвами (малюнками) різних продуктів на дві групи: «корисно» та «шкідливо».

4 група.

- Складіть і запишіть правила догляду за шкірою, зубами, волоссям.

5 група.

- Намалювати малюнки про те, як можна загартовуватись.

Час на підготовку проектів – до 10 хвилин. (В цей період можна включити музику, вчитель виступає координатором роботи в групах.)

Після підготовки проводиться презентація проектів кожної групи.

 4. Асоціативна гра «Коло»

Учитель. Учасники кожної групи, вийдіть на середину класу і візьміться за руки. Що ми утворили? (Маленькі групки)

   А тепер всі об’єднаємось і утворимо велике коло. Давайте  порівняємо наше коло з людиною. Якщо вона виконує всі вимоги щодо здорового способу життя,  вона здорова і міцна, як наше коло. А якщо якогось правила  не дотримується,  наприклад,  режиму  дня (опустіть, діти, однієї  групи  руки), то  коло розривається. Людина слабшає, а, значить хворіє.

    Отже, щоб бути здоровим, потрібно самостійно дбати про себе: кожного дня робити зарядку, вмиватися, стежити за чистотою свого тіла, одягу, помешкання, слід правильно харчуватися, займатися спортом, загартовуватись, більше бувати на свіжому повітрі. А головне - завжди пам’ятати золоті слова :  « Найбільше багатство людини – це здоров’я».

5. Декламування віршів

Учень 1.

    Бути здоровим, друже, зможеш,

    Бо кожному це до снаги.

    Хвороби всі ти переможеш,

    Здоров’я мусиш берегти.

Учениця 2.

    Лиш перші промені в віконце зазирнули –

    Вставай і швидше сон ти проганяй.

    Для настрою, бадьорості та сили

    Ранкову фіззарядку починай.

Учень 3.

    Ти кожен день живи за розпорядком:

    Вставай, вмивайся, ліжко застеляй,

    Сніданок з’їж і, дякуючи мамі,

    У рідну школу, друже, поспішай.

    Учися гарно, старанно, охайно,

    Здолати лінощам себе не дозволяй.

    У школі рухайся, спілкуйся, розвивайся,

    Науки різні добре ти вивчай.

    Зі школи ти додому повертайся,

    Там пообідай, відпочинь, поспи.

    Та про уроки ти не забувайся.

    Завдання вчителя як слід зроби.

    А далі – час весь твій:

    Як хочеш – грайся,

    Чи вдома, чи із друзями в дворі,

    Побігай, пострибай чи позмагайся,

    Хай розімнуться м’язи всі твої.

    Ти можеш помогти своїй матусі,

    Із татком щось цікаве змайструвать...

    Все ти виконуй, що велять дорослі,

    І вчасно ввечері вкладайся спать.

    Здоровий сон тобі вкрай необхідний.

    Здоровий будеш – то не будеш бідний!

Учениця 4.

   Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,

   Вживати поживне і тільки корисне.

   Не їсти надміру, не шкодити тілу

   І пам’ятати про вітаміни.

Учень 5.

   Повітря, сонце і вода –

   Для всіх хвороб просто біда.

   Тож гартуватись, друже, слід,

   Щоб врятуватися від бід.

   На сонце личко підставляй,

   Водою тіло обливай,

   Морозу, холоду не  бійся,

     А для сміливості ти смійся.

Учениця 6.

   Займатись фізкультурою і спортом –

   Для організму нашого важливий елемент.

   Хай не підкоряться висоти і рекорди,

   Не вийде з тебе справжній супермен,

   Та сила, витривалість і здоров’я –

   Це самий дорогий для всіх презент.

ІІІ Заключна частина

1. Вправа „Користь здорового способу життя”

Дітям пропонується методом „мозкового штурму” заповнити таблицю:

Користь здорового способу життя

для людини

для сімї

для держави

 

Висновок: Коли буде здорова кожна людина, кожна родина, тоді  буде багата й процвітаюча наша держава.

2. Учитель.      

Пам’ятайте про своє здоров’я, про особливий день 7 квітня – Всесвітній день здоровя, піклуйтеся про нього і тоді житимемо щасливо!

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гачкало Світлана Яківна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пефті Сергій Георгійович
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
14229
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку