7 квітня - Всесвітній день здоров'я

Про матеріал

Здоров'я – це безцінний дар. Його треба шанувати, не витрачати, а примножувати. Здавна люди берегли здоров'я. І щоб про нього дбали інші, відвели окремий день 7 квітня – Всесвітній день здоров'я. Отож вашій увазі пропонується зразок проведення заходу до цього свята.

Перегляд файлу

Тема. 7 квітня – Всесвітній день здоровя

Мета: ознайомити учнів з датою 7 квітня – Всесвітній день здоровя, учити свідомо ставитися до свого здоров’я.  Дати дітям корисні          поради  щодо збереження й зміцнення здоров’я. Вчити дітей  дотримуватися  здорового способу життя: режиму дня, раціонального харчування, правил гігієни. Розвивати зацікавленість дітей до проведення фізкультурних вправ і загартувальних процедур.  Розвивати мовлення, вміння висловлювати думку. Виховувати у  дітей бажання перетворити  набуті  знання у внутрішню потребу. Формувати вміння працювати  в групі, прислухатися до думки інших.

Обладнання: :  малюнки, що ілюструють приклади здорового способу життя; прислів’я та приказки, вислови про здоров’я; чисті листки ватману для  записів; листки для заміток з клейкою основою;  малюнки, завдання для  кожної групи; додатки, що містять теоретичний  матеріал для  кожної  групи; листки для виготовлення листівки-картки, набір продуктів для виконання завдання в групі; м’ячик для гри.

Хід заняття

І Вступна частина

1.Бесіда вчителя

Здоров’я – це  безцінний дар.  Його  треба  шанувати, не  витрачати, а  примножувати. 

Здавна люди  берегли здоровя. І щоб про нього дбали інші,  відвели окремий день 7 квітня – Всесвітній день здоровя.

Людина,  яка  не  хворіє, почувається  впевнено, бо  вона   усвідомлює,  що керує своїм  здоров’ям, є  його господарем. Саме тому з  раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.

2. Робота над прислівями.

    -  Вашим завданням до уроку було підготувати прислів’я  про здоров’я.  

Тож   вам,  діти, слово.

Прислів’я. 

  1.               Здоров’я – всьому голова.
  2.               Як про здоров’я дбаєш, так і маєш.
  3.               В здоровому тілі – здоровий дух.
  4.               Здоров’я не купиш ні за які гроші.
  5.               Здоровий не знає, який він багатий.
  6.               Бережи одяг, поки новий, а здоров’я – поки молодий.
  7.               Без здоров’я нема щастя.
  8.               Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.
  9.               Було б здоров’я – все інше наживеш.
  10.          Найбільше багатство – здоров’я.
  11.          Хто добрих порад не слухає, той потім і на пальці дмухає, та пізно!
  12.          Шкіра – дзеркало здоров’я.
  13.          Чиста вода – для хвороби біда.
  14.            Хвороба з брудом у дружбі.
  15.          Брудні руки бруднять і обличчя.
  16.          Чисте повітря – ворог хвороб.
  17.          Ходи більше – проживеш довше.
  18.          Краще дихати свіжим повітрям, ніж пити ліки.

- Молодці, діти. Та важливо не тільки знати народну мудрість, а й слідувати цим порадам все життя.

ІІ Основна частина

  1. Гра «Додай слово» (з м’ячиком ).

- Для чого людині здоров’я? Що воно дає? На що впливає? (Відповіді дітей).

- Пропоную вам погратися в гру «Додай слово» (з м’ячиком ).

   Я починаю гру словами: «Якщо людина здорова, то вона...», і той, кому я кину м’ячик, повинен продовжити речення одним словом. Будьте уважні, можливо, я скажу по-іншому: «Якщо людина хвора, то вона...».

Учитель.

  • Яке обличчя у здорової людини?
  • А у хворої? (Біля записаних слів малюється  малюнок:  обличчя здорової та хворої людини).
  • Яка людина, на вашу думку, приємніша для спілкування?
  • Якими хотіли б бути ви?
  • Від чого залежить здоров’я людини?
  • Що потрібно робити, щоб людина виросла сильною і мала міцне здоров’я?

     (Відповіді дітей)

Висновок:Слід пам’ятати, що, в першу чергу, людина сама відповідає за своє здоров’я і тільки сама може його зберегти.

2.   Складові частини здорового способу життя 

 Складові частини здорового способу життя  це:

          - Дотримання режиму дня.

          - Раціональне харчування.

          - Заняття фізкультурою і спортом.

          - Загартування.

          - Дотримання правил особистої гігієни.

(В різних місцях   класної кімнати розвішені малюнки)

- Подивіться на малюнки, подумайте і виберіть те, що найнеобхідніше (на ва-шу думку) для здорового способу життя.

3. Робота в групах

(Кожній групі, що утворилася, пропонуємо сісти на підготовлені місця і виконати завдання.)

 1 група.

- Скласти і продемонструвати комплекс вправ ранкової гімнастики.

- Назвати види спорту, якими можуть займатися  діти  вашого віку. (Варіант: показати пантоміми на різні види спорту, щоб діти класу відгадали і назвали ці види спорту).

 2 група.

- Скласти режим дня для школяра вашого віку.

 ( Варіант:показати режим дня школяра в рухах, інсценізаціях).

3 група.

-До кожного продукту прикріпити бірку з назвою вітаміну, що містить цей продукт. (Продукти: морква, картопля, помідори, яблука, виноград, житній хліб, яйця, молоко, сир, масло тощо.).

- Скласти правила споживання їжі.

- Розділити таблички з назвами (малюнками) різних продуктів на дві групи: «корисно» та «шкідливо».

4 група.

- Складіть і запишіть правила догляду за шкірою, зубами, волоссям.

5 група.

- Намалювати малюнки про те, як можна загартовуватись.

Час на підготовку проектів – до 10 хвилин. (В цей період можна включити музику, вчитель виступає координатором роботи в групах.)

Після підготовки проводиться презентація проектів кожної групи.

 4. Асоціативна гра «Коло»

Учитель. Учасники кожної групи, вийдіть на середину класу і візьміться за руки. Що ми утворили? (Маленькі групки)

   А тепер всі об’єднаємось і утворимо велике коло. Давайте  порівняємо наше коло з людиною. Якщо вона виконує всі вимоги щодо здорового способу життя,  вона здорова і міцна, як наше коло. А якщо якогось правила  не дотримується,  наприклад,  режиму  дня (опустіть, діти, однієї  групи  руки), то  коло розривається. Людина слабшає, а, значить хворіє.

    Отже, щоб бути здоровим, потрібно самостійно дбати про себе: кожного дня робити зарядку, вмиватися, стежити за чистотою свого тіла, одягу, помешкання, слід правильно харчуватися, займатися спортом, загартовуватись, більше бувати на свіжому повітрі. А головне - завжди пам’ятати золоті слова :  « Найбільше багатство людини – це здоров’я».

5. Декламування віршів

Учень 1.

    Бути здоровим, друже, зможеш,

    Бо кожному це до снаги.

    Хвороби всі ти переможеш,

    Здоров’я мусиш берегти.

Учениця 2.

    Лиш перші промені в віконце зазирнули –

    Вставай і швидше сон ти проганяй.

    Для настрою, бадьорості та сили

    Ранкову фіззарядку починай.

Учень 3.

    Ти кожен день живи за розпорядком:

    Вставай, вмивайся, ліжко застеляй,

    Сніданок з’їж і, дякуючи мамі,

    У рідну школу, друже, поспішай.

    Учися гарно, старанно, охайно,

    Здолати лінощам себе не дозволяй.

    У школі рухайся, спілкуйся, розвивайся,

    Науки різні добре ти вивчай.

    Зі школи ти додому повертайся,

    Там пообідай, відпочинь, поспи.

    Та про уроки ти не забувайся.

    Завдання вчителя як слід зроби.

    А далі – час весь твій:

    Як хочеш – грайся,

    Чи вдома, чи із друзями в дворі,

    Побігай, пострибай чи позмагайся,

    Хай розімнуться м’язи всі твої.

    Ти можеш помогти своїй матусі,

    Із татком щось цікаве змайструвать...

    Все ти виконуй, що велять дорослі,

    І вчасно ввечері вкладайся спать.

    Здоровий сон тобі вкрай необхідний.

    Здоровий будеш – то не будеш бідний!

Учениця 4.

   Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,

   Вживати поживне і тільки корисне.

   Не їсти надміру, не шкодити тілу

   І пам’ятати про вітаміни.

Учень 5.

   Повітря, сонце і вода –

   Для всіх хвороб просто біда.

   Тож гартуватись, друже, слід,

   Щоб врятуватися від бід.

   На сонце личко підставляй,

   Водою тіло обливай,

   Морозу, холоду не  бійся,

     А для сміливості ти смійся.

Учениця 6.

   Займатись фізкультурою і спортом –

   Для організму нашого важливий елемент.

   Хай не підкоряться висоти і рекорди,

   Не вийде з тебе справжній супермен,

   Та сила, витривалість і здоров’я –

   Це самий дорогий для всіх презент.

ІІІ Заключна частина

1. Вправа „Користь здорового способу життя”

Дітям пропонується методом „мозкового штурму” заповнити таблицю:

Користь здорового способу життя

для людини

для сімї

для держави

 

Висновок: Коли буде здорова кожна людина, кожна родина, тоді  буде багата й процвітаюча наша держава.

2. Учитель.      

Пам’ятайте про своє здоров’я, про особливий день 7 квітня – Всесвітній день здоровя, піклуйтеся про нього і тоді житимемо щасливо!

 

1

 

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку