Здоров'я – це безцінний дар. Його треба шанувати, не витрачати, а примножувати. Здавна люди берегли здоров'я. І щоб про нього дбали інші, відвели окремий день 7 квітня – Всесвітній день здоров'я. Отож вашій увазі пропонується зразок проведення заходу до цього свята.
Тема. 7 квітня – Всесвітній день здоров’я
Мета: ознайомити учнів з датою 7 квітня – Всесвітній день здоров’я, учити свідомо ставитися до свого здоров’я. Дати дітям корисні поради щодо збереження й зміцнення здоров’я. Вчити дітей дотримуватися здорового способу життя: режиму дня, раціонального харчування, правил гігієни. Розвивати зацікавленість дітей до проведення фізкультурних вправ і загартувальних процедур. Розвивати мовлення, вміння висловлювати думку. Виховувати у дітей бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу. Формувати вміння працювати в групі, прислухатися до думки інших.
Обладнання: : малюнки, що ілюструють приклади здорового способу життя; прислів’я та приказки, вислови про здоров’я; чисті листки ватману для записів; листки для заміток з клейкою основою; малюнки, завдання для кожної групи; додатки, що містять теоретичний матеріал для кожної групи; листки для виготовлення листівки-картки, набір продуктів для виконання завдання в групі; м’ячик для гри.
Хід заняття
І Вступна частина
1.Бесіда вчителя
Здоров’я – це безцінний дар. Його треба шанувати, не витрачати, а примножувати.
Здавна люди берегли здоров’я. І щоб про нього дбали інші, відвели окремий день 7 квітня – Всесвітній день здоров’я.
Людина, яка не хворіє, почувається впевнено, бо вона усвідомлює, що керує своїм здоров’ям, є його господарем. Саме тому з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.
2. Робота над прислів’ями.
- Вашим завданням до уроку було підготувати прислів’я про здоров’я.
Тож вам, діти, слово.
Прислів’я.
- Молодці, діти. Та важливо не тільки знати народну мудрість, а й слідувати цим порадам все життя.
ІІ Основна частина
- Для чого людині здоров’я? Що воно дає? На що впливає? (Відповіді дітей).
- Пропоную вам погратися в гру «Додай слово» (з м’ячиком ).
Я починаю гру словами: «Якщо людина здорова, то вона...», і той, кому я кину м’ячик, повинен продовжити речення одним словом. Будьте уважні, можливо, я скажу по-іншому: «Якщо людина хвора, то вона...».
Учитель.
(Відповіді дітей)
Висновок:Слід пам’ятати, що, в першу чергу, людина сама відповідає за своє здоров’я і тільки сама може його зберегти.
2. Складові частини здорового способу життя
Складові частини здорового способу життя це:
- Дотримання режиму дня.
- Раціональне харчування.
- Заняття фізкультурою і спортом.
- Загартування.
- Дотримання правил особистої гігієни.
(В різних місцях класної кімнати розвішені малюнки)
- Подивіться на малюнки, подумайте і виберіть те, що найнеобхідніше (на ва-шу думку) для здорового способу життя.
3. Робота в групах
(Кожній групі, що утворилася, пропонуємо сісти на підготовлені місця і виконати завдання.)
1 група.
- Скласти і продемонструвати комплекс вправ ранкової гімнастики.
- Назвати види спорту, якими можуть займатися діти вашого віку. (Варіант: показати пантоміми на різні види спорту, щоб діти класу відгадали і назвали ці види спорту).
2 група.
- Скласти режим дня для школяра вашого віку.
( Варіант:показати режим дня школяра в рухах, інсценізаціях).
3 група.
-До кожного продукту прикріпити бірку з назвою вітаміну, що містить цей продукт. (Продукти: морква, картопля, помідори, яблука, виноград, житній хліб, яйця, молоко, сир, масло тощо.).
- Скласти правила споживання їжі.
- Розділити таблички з назвами (малюнками) різних продуктів на дві групи: «корисно» та «шкідливо».
4 група.
- Складіть і запишіть правила догляду за шкірою, зубами, волоссям.
5 група.
- Намалювати малюнки про те, як можна загартовуватись.
Час на підготовку проектів – до 10 хвилин. (В цей період можна включити музику, вчитель виступає координатором роботи в групах.)
Після підготовки проводиться презентація проектів кожної групи.
4. Асоціативна гра «Коло»
Учитель. Учасники кожної групи, вийдіть на середину класу і візьміться за руки. Що ми утворили? (Маленькі групки)
А тепер всі об’єднаємось і утворимо велике коло. Давайте порівняємо наше коло з людиною. Якщо вона виконує всі вимоги щодо здорового способу життя, вона здорова і міцна, як наше коло. А якщо якогось правила не дотримується, наприклад, режиму дня (опустіть, діти, однієї групи руки), то коло розривається. Людина слабшає, а, значить хворіє.
Отже, щоб бути здоровим, потрібно самостійно дбати про себе: кожного дня робити зарядку, вмиватися, стежити за чистотою свого тіла, одягу, помешкання, слід правильно харчуватися, займатися спортом, загартовуватись, більше бувати на свіжому повітрі. А головне - завжди пам’ятати золоті слова : « Найбільше багатство людини – це здоров’я».
5. Декламування віршів
Учень 1.
Бути здоровим, друже, зможеш,
Бо кожному це до снаги.
Хвороби всі ти переможеш,
Здоров’я мусиш берегти.
Учениця 2.
Лиш перші промені в віконце зазирнули –
Вставай і швидше сон ти проганяй.
Для настрою, бадьорості та сили
Ранкову фіззарядку починай.
Учень 3.
Ти кожен день живи за розпорядком:
Вставай, вмивайся, ліжко застеляй,
Сніданок з’їж і, дякуючи мамі,
У рідну школу, друже, поспішай.
Учися гарно, старанно, охайно,
Здолати лінощам себе не дозволяй.
У школі рухайся, спілкуйся, розвивайся,
Науки різні добре ти вивчай.
Зі школи ти додому повертайся,
Там пообідай, відпочинь, поспи.
Та про уроки ти не забувайся.
Завдання вчителя як слід зроби.
А далі – час весь твій:
Як хочеш – грайся,
Чи вдома, чи із друзями в дворі,
Побігай, пострибай чи позмагайся,
Хай розімнуться м’язи всі твої.
Ти можеш помогти своїй матусі,
Із татком щось цікаве змайструвать...
Все ти виконуй, що велять дорослі,
І вчасно ввечері вкладайся спать.
Здоровий сон тобі вкрай необхідний.
Здоровий будеш – то не будеш бідний!
Учениця 4.
Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам’ятати про вітаміни.
Учень 5.
Повітря, сонце і вода –
Для всіх хвороб просто біда.
Тож гартуватись, друже, слід,
Щоб врятуватися від бід.
На сонце личко підставляй,
Водою тіло обливай,
Морозу, холоду не бійся,
А для сміливості ти смійся.
Учениця 6.
Займатись фізкультурою і спортом –
Для організму нашого важливий елемент.
Хай не підкоряться висоти і рекорди,
Не вийде з тебе справжній супермен,
Та сила, витривалість і здоров’я –
Це самий дорогий для всіх презент.
ІІІ Заключна частина
1. Вправа „Користь здорового способу життя”
Дітям пропонується методом „мозкового штурму” заповнити таблицю:
Користь здорового способу життя |
||
для людини |
для сім’ї |
для держави |
Висновок: Коли буде здорова кожна людина, кожна родина, тоді буде багата й процвітаюча наша держава.
2. Учитель.
Пам’ятайте про своє здоров’я, про особливий день 7 квітня – Всесвітній день здоров’я, піклуйтеся про нього і тоді житимемо щасливо!
1