Загальношкільна година обережності «Правила безпечної поведінки в лісі» -це сценарій години спілкування, який допоможе краще зрозуміти дітям, яку користь приносить людям ліс, і який водночас він може бути небезпечний.
Година безпеки. Правила безпечної поведінки в лісі.
Мета: закріпити знання учнів про важливість лісу в нашому житті; повторити та закріпити правила безпечної поведінки в лісі; розвивати пам’ять, мислення, уяву; сприяти естетичному вихованню дітей через картини відомих художників; виховувати любов до природи, зокрема, до лісу.
Обладнання: зображення лісу в різні пори року, картини лісу відомих художників, відеоролик «Ліс у нашому житті», відеоролик «Загадки про ліс», мільтфільм «Уроки обережності з тітонькою Совою», відеофізкультхвилинка «Дружба», зображення до правил безпечної поведінки в лісі (приготовлені другим классом), прислів’я, приказки, загадки та вірші про ліс, пам’ятка «Правила безпечної поведінки в лісі», фішки для гри «Так чи ні?».
План заходу
І.Вступна чатина
1. Вступна бесіда вчителем
2. Вірш «Ліс»
3. Картини відомих художників лісу у різні пори року.
4. Відгадування загадок про ліс (за допомогою відеоролика)
ІІ. Основна частина
1.Робота в малих групах. Складання та пояснення прислів’їв і приказок.
2.Перегдяд відеоролику «Ліс у нашому житті»
3. Складання пам’ятки «Чому потрібен ліс»
4. Відеофізкультхвилинка «Дружба»
5. Вивчення правил безпечної поведінки у лісі (2 клас розповідають правила та презентують зображення до них)
6.Перегляд мультфільму «Уроки обережності з тітонькою Совою»
ІІІ. Заключна частина
1. Гра «Так чи ні?»
2. Робота з пам’яткою «Правила безпечної поведінки в лісі»
3. Заключна бесіда вчителя.
Хід заняття:
І Вступна частина
1. Вступна бесіда вчителем
- Діти, погляньте, будь ласка, що це перед вами? Так, глобус, модель Землі, планети на якій ми живемо. А як ми називаємо те місце, де живемо? (Відповіді дітей).
Це – наша хата, наш будинок. Земля – це теж наш дім і ми маємо піклуватися про нього, берегти його, підтримувати в ньому чистоту і порядок. Інакше Земля занедужає, і люди не зможуть на ній жити. Завдання оберігати нашу планету – почесне і складне. Адже треба багато знати про рослин і тварин, вміти слухати й розуміти голос природи. (Звучить фонограма шелесту листя на деревах.)
Так, це шелест листя на деревах у лісі. Воно запрошує нас відвідати цей дивний куточок нашої землі.
2. Вірш «Ліс» (Дитина читає вірш Н.Благінної)
Здрастуй, лісе нетряний,
Ліс казковий, чарівний.
В ніч грозову, що шепочеш?
Листям, що сказати хочеш?
Що за звір, яка це птиця
У гущавині таїться?
Все відкрий і не приховуй,
Адже ми удвох з тобою.
Учитель. Заплющимо очі й послухаймо лісову казку. Вона ніжна і лагідна, здається ось-ось полинуть звуки музики. (Звучить фонограма п’єси Е.Гріга «У лісі»).
3. Картини відомих художників лісу у різні пори року.
(Перегляд картин відомих художників)
4. Відгадування загадок про ліс (за допомогою відеоролика)
ІІ. Основна частина
1.Робота в малих групах. Складання та пояснення прислів’їв і приказок.
Ліс – сам себе чистить.
Де один грибок – там цілий вінок.
Не вибереш дубинки без кривинки.
Що в лісі родиться, то в дворі згодиться.
Не привик ліс до наших коліс.
Слухай діброво, що ліс говорить.
Не зігнешся до землі, то й гриба не знайдеш.
2.Перегдяд відеоролику «Ліс у нашому житті»
3. Складання пам’ятки «Чому потрібен ліс» (за допомогою гри «Коло ідей»)
Ліс – це…
4. Відеофізкультхвилинка «Дружба»
5. Вивчення правил безпечної поведінки у лісі (2 клас розповідають правила та презентують зображення до них)
Учитель. Отже, ліс у нашому житті відівграє величезну роль. Він приносить людям не тільки багато радості і користі, але й, якщо не знати правил поведінки в лісі, багато біди. Отож, щоб з нами не сталося ніякої біди у лісі, потрібно добре вивчити правила безпечної поведінки у лісі.
6.Перегляд мультфільму «Уроки обережності з тітонькою Совою»
ІІІ. Заключна частина
1. Гра «Так чи ні?»
2. Робота з пам’яткою «Правила безпечної поведінки в лісі»
1) Кожен зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослини!
2) Найкраща квітка — та, що квітує там, де зросла. Не губи її!
3) Гриби, які для людини є отруйними, для лісових мешканців —ліки і харч. Чим більше в лісі різних грибів, тим він затишніший, у ньому краще й швидше ростуть дерева. Не знищуй неїстівних грибів!
4) Не галасуй у весняному лісі, не вмикай надто голосно музику.
Ти злякаєш пташку, вона злетить із гнізда. Яєчка, які вона насиджувала, захолонуть, і з них ніколи не виведуться пташенята. Не галасуй, краще послухай, як шумить ліс!
5) Якщо ти знайшов гніздечко — не зачіпай його, бо пташка може залишити його, навіть, якщо там відкладено кілька яєць. Поспостерігай за гніздом потайки, і ти помітиш багато цікавого.
6) Не лови барвистих метеликів, які літають над квітами. Вони схожі на казкові «літаючі квіти» і нікому не завдають шкоди.
7.) Немає чистішої та смачнішої води, ніж джерельна. Подивися, як схиляються над джерелом трави і квіти, кущі й дерева. Вони оберігають його від посухи, захищають від пилових бур. Не скаламуть же і ти джерела! Охороняй його чистоту! Чиста вода — велике багатство.
8) Ти хочеш принести додому лісові квіти? Зривай їх перед тим, як ітимеш додому, і пам’ятай: скромний, невеличкий букет — ознака гарного смаку й свідомості людини, бережливості, доброти. А про що свідчить оберемок лісових квітів?
9) Для того, щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а виростити — роки. Не ламай черемхи, не каліч інших дерев, кущів!
10) Рана на рослині — рана на живому. Якщо ти назбираєш букет лісових суниць, знай: скільки гілочок у букеті, на стількох рослинах залишилися рани, і всі вони тривалий час хворітимуть, багато з них загине.
11) Ніщо так згубно не впливає на все живе, як вогонь. Байдужість, що призвела до пожежі, — злочин і перед природою, і перед людьми. Простеж, щоб у лісі не залишилося навіть іскри від багаття.
12) Залишена консервна банка, скло можуть поранити лісового звіра і призвести до його загибелі. Нагріте сонцем скло може спричинити пожежу.
13) Не залишайте після себе сміття у лісі! Нехай твоє місце відпочинку буде чистим. Рештки їжі залиш для пташок на сухих сучках, для звірів — на пеньку, для комах — на землі.
14) Природа щедра до нас. Усе, що ми маємо, — від неї. Тож відплати їй своєю добротою, увагою, і вона стане ще щедрішою.
3. Заключна бесіда вчителя.
Тож не забувайте, діти, що лiс - це життя самої планети і він вабить до себе в будь-яку пору року. Бережіть природу і себе!
1