А. Малишко «Пісня про рушник»

Про матеріал
поглибити знання учнів робити ідейно-художній аналіз ліричних поезій; уміння складати паспорт твору; план; визначати художні засоби
Перегляд файлу

Урок №

Тема: А. Малишко «Пісня про рушник»

Мета: а) поглибити знання учнів робити ідейно-художній аналіз ліричних поезій; уміння складати паспорт твору; план; визначати художні засоби;

б) виробляти уміння виразного читання; правильно давати відповідь на питання; удосконалювати звязне мовлення;

в) виховувати повагу до творчості поета; любов і ніжне ставлення до матері.

Обладнання: компютер, твори поета, ілюстрації.

Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.

Хід уроку:

І. Актуалізація опорних знань

1) Фронтальна бесіда (мозкова атака)

а) де, у якій сім’ї народився поет?

б) до чого мав нахил з дитинства?

в) хто прищепив любов до пісні, до краси природи?

г) хто був за фахом?

д) у яких жанрах проявив свою творчість?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку

ІV. Робота над темою уроку

а) вступне слово вчителя; 

б) виразне читання поезії (І група- декламатори);

в) прослуховування пісні (ілюстрації, портрети авторів);

г) робота над твором:

1. ІІ група-літературні критики: паспорт твору, план твору

2. ІІІ група-літературознавці: визначення художніх засобів у поезії;

3. ІV група- художники: коментар ілюстрації до твору.

д) бесіда за твором:

- чому А. Малишко написав цю позію?

- які рядки найбільше сподобалися, чому? 

- кого уявили під час читання твору?

- якою уявили матір у поезії?

- чим схожа на вашу маму?

- як треба ставитись до матері?

- чи всі так ставитесь до матері?

е) робота з поезією (знайти у творі відповідні цитати)

- чи працьовитою була мати?

- чи займалась вихованням сина?

- що дала синові у далеку дорогу? 

- навіщо дала рушник?

- як син ставиться до подарунка матері, чому?

- що згадує, дивлячись на рушник?

є) творче завдання (асоціативний диктант: до прикметників дібрати іменники)

1) рідна

2) далека

3) вишиваний

4) росяниста

5) зелені

6) соловїні

7) незрадлива, материнська

8) засмучені, блакитні.

ж) V група- журналісти (прочитання міні-творів):

1) «Мене чарує Малишкове слово»

2) «Мама-це  ніжність, любов, життя»

з) Читання поезії про А. Малишка

 

 

Андрію Малишку

Поет-пісняр, талант могутній

Андрій Малишко незабутній,

Бо у віршах і у піснях

Увесь його життєвий шлях.

 

Рушник, що синові в дорогу

Матуся рідная дала,

Й одна стежина в ріднім краї,

Що йде до отчого гнізда,

 

І вчителька, що посивіла,

Навчаючи своїх дітей,

І Київ, і каштани білі-

Усе це радує дітей.

 

Писав Малишко просто, щиро

Про рідну землю і людину

Частину серця він поезіям віддав

І радість всім він дарував

 

Його поезії читають,

Пісні по всій землі лунають,

Живи в віках, митець чудовий,

Поет народний, лицар слова!

и) Синкан

- А. Малишко;

- Талановитий, працелюбний;

- Писав, співав, творив;

- Життя присвятив поезії і пісні;

- Поет-пісняр. 

і) Попурі пісень на слова Малишка.

V. Підсумки уроку 

- хто є автори твору?

- що найбільше запамяталося на уроці?

- чи актуальний твір сьогодні?

VІ. Домашнє завдання:

Вивчити вірш напамять «Пісня про рушник», написати листа матері.

docx
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку