АБЕТКА ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ
Усі сучасні школи крокують до енергозбереження. Для учнів Дігятрівського навчально-виховного комплексу я підготував просвітницьку абетку, де всі школярі, починаючи з першокласників і аж до випускників, можуть у доступній формі дізнатися, як заощаджувати енергію, зменшити кількість сміття та бережно ставитися до довкілля.
Цікаво, що багато дітей в згаданому навчальному закладі знають про такі альтернативні джерела енергії, як сонце вітер і вода, дещо менше усвідомлюють відновлювальний характер біомаси, як джерела енергії, і майже ніхто не чув про можливості використання теплової енергії землі – геотермальної енергії.
Звісно, інформацію про те, що таке енергія, які її види, відновні та невідновні джерела енергії, чи потрібно заощаджувати енергоресурси і для чого це робити, які прості дії може зробити кожна людина для того, щоб заощадити енергію та ресурси і зменшити кількість сміття, вирішення арифметичних задач з енергозбереження, виконання індивідуальних завдань та роботу в групах, а найголовніше – з спілкуванням з дітьми і обговоренням питань енергозбереження, бережливого поводження з ресурсами і навколишнім природним середовищем, можна отримати на уроках учителя географії Андрушко Наталії Іванівни. Можна переглянути мультфільми, відеоматеріали, соціальні ролики тощо з питань енергозбереження.
Попри те, що діти досить чутливі до проблем екології і збереження навколишнього середовища, більшість з них не усвідомлює масштабів проблеми, тому я вирішив розробити просвітницьку брошуру з питань енергозбереження для кожного учня в доступній формі.
! Закривай кран під час чищення зубів! Це суттєво зекономить витрати води.
! Збирай дощову воду у бочки! Це зекономить воду для поливу.
! Заміни звичайні лампочки на енергоефективні! Ти заощадиш не лише гроші, а й енергоресурси.
! Вимикай світло і прилади, якщо їх не використовуєш! Це збереже електроенергію.
! Розігрівай лише ту кількість їжі, яку з’їж, кип’яти лише ту кількість води, яку вип’єш! Це зекономить воду, газ чи електроенергію.
! Почни сортувати відходи! Це допоможе подолати проблему засмічення довкілля.
! Заміни пластикові пакети на полотняні сумки! Це мінімізує кількість побутових відходів.
! Збирай використані батарейки та здавай їх у призначені для цього місця! Це допоможе уникнути хімічного засмічення довкілля.
До речі, у районному супермаркеті є спеціально відведене місце для збору вживаних батарейок.
! Дай друге життя пластиковій пляшці! Це зменшить кількість побутових відходів.
! Спитай у батьків, чи теплоізольовані вікна, стіни, підлога та дах! Це допоможе теплозбереженню.
! Друкуй на папері з двох сторін! Це зекономить папір, а відтак і збереже частину дерев від вирубування.
! Посади деревце! Це не лише затінить Ваше подвір’я, а й підтримає всесвітній клімат.
На запитання «Чи потрібно ощадливо використовувати енергоресурси?», звичайно ж, усі діти відповіли «так», а основним аргументом на користь ощадливого або «розумного» використання енергії приблизно половина визначила економію грошей, а інша половина – збереження самого ресурсу для того, щоб мати його і завтра.
Проте ми не хочемо визнати, що шкодимо нашій землі, ми хочемо, щоб хтось за нас все зробив – перестав кидати сміття на вулиці і почав закривати кран, коли чистимо зуби. А насправді ми маємо зрозуміти, що все залежить від нас і почати краще ставитися до природи.
Основний висновок, на який я розраховую даною просвітницькою інформацією, це усвідомлення дітьми того, що майбутнє екологічної безпеки в масштабі всього світу саме в наших руках. Тож не будемо гаяти часу, і вперед до енергозбереження!
Здавалося, що буде так завжди –
Зелене листя і блакитне небо,
І чистота джерельної води –
Всього доволі, стільки, скільки треба.
Здавалось людям, що ось так весь час
Земля ділитись щедро буде з ними
Всім тим, що відкладала про запас –
Скарбами невичерпнимисвоїми.
Та час минає, все ясніш стає:
Робити треба висновки належні.
Земля свої багатства віддає,
Вони ж, хоч і великі, не безмежні.
І треба вірні нам шляхи знайти,
Щоб те, що є у людства, зберегти.
с. Дігтярівка
2018 рік