"Адаптація 2024 р." Забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії в інклюзивному навчанні

Про матеріал
Забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії в інклюзивному навчанні Психолого-педагогічні адаптації Зміни, внесені в планування і реалізацію кожного компонента освітнього процесу: викладання, навчання, оцінювання, для ефективної мотивації дітей в освітньому процесі і для забезпечення прогресу їх розвитку • Стратегії, технології, методи, прийоми • Співвіднесення стилю викладання стилю навчання дитини • Врахування переважаючого профіля інтелекту дитини • Дидактичний матеріал • …
Перегляд файлу

image

image

Психолого-педагогічні адаптації

• Стратегії, технології,

imageЗміни, внесені в планування і методи, прийоми реалізацію кожного компонента • Співвіднесення стилю

imageосвітнього процесу: викладання, викладання стилю навчання дитини навчання, оцінювання, для

ефективної мотивації дітей в                     • Врахування 

переважаючого профіля освітньому процесі і для інтелекту дитини

забезпечення прогресу їх розвитку

        Дидактичний матеріал

       

Аспекти психолого-педагогічних  АДАПТАЦІЙ

        Час

        Подання навчального матеріалу

        imageЗавдання

        Матеріали

        Адаптації під час підсумкового оцінювання

        Самоорганізація

        Підтримка в налагодженні соціальної взаємодії

        Мотивація та підкріплення

Час:

        надання додаткового часу

        постійна зміна видів діяльності

        imageдодаткові перерви

        відмова від завдань, які передбачають списування в зошит за встановлений проміжок часу

        використання набору текстів і матеріалів для повторення і попереднього ознайомлення з темою вдома (метод «Праймінг»)

Подання навчального матеріалу:


        адаптація методики викладання до навчального стилю учня (наприклад, лінгвістичного, кінестетичного, логіко-математичного тощо)

        використання спеціалізованих програм і послуг

        використання аудіозаписів для повторного прослуховування пояснень учителя та обговорень

        надання конспекту

        демонстрація функціонального застосування академічних навичок

        застосування демонстраційних матеріалів (наприклад, моделей)

        використання маніпулятивного матеріалу

        виділення ключової інформації

        попереднє ознайомлення з новою лексикою

        пояснення чи надання матеріалів простою мовою; використання завдань, написаних простою мовою

        застосування комплексних засобів для розвитку комунікативних навичок (усної та жестової мови, сприйняття на слух, письмових та візуальних матеріалів)


Матеріали:

        увага до розташування матеріалу на сторінці

        збільшений шрифт

        застосування спеціально роздрукованих навчальних матеріалів, які готує вчитель

        imageзастосування аудіозаписів навчальних текстів та/або інших матеріалів, які використовуються під час уроку

        виділення тексту/надання методичних вказівок

        застосування додаткових матеріалів

        можливість скористатися допомогою для ведення конспекту (яку надає товариш чи ассистент учителя)

        застосування спеціального обладнання (наприклад, компютера, калькулятора, слухової апаратури, диктофона, програми голосового введення тексту, клавіатури тощо).


image


image

image

image

Завдання:

        зниження рівня складності

        зменшення обсягу завдання

        зменшення кількості письмових завдань

        використання додаткових памяток і підказок

        imageнадання покрокових вказівок стислими, чітко оформленими блоками (наприклад, у письмовій формі, усно, на картинці)

        супроводження усних вказівок письмовими матеріалами, які стисло відображають їх суть

        адаптація робочих аркушів, комплектів матеріалів для виконання завдань

        надання можливості надрукувати роботу на компютері, підготувати її в аудіо чи відеоформаті

        не знижувати оцінку за орфографічні помилки /поганий почерк

image

Адаптації під час тесту (підсумкового оцінювання):


        зменшення обсягу

        додатковий час

        усна перевірка

        запитання на коротку відповідь

        аудіозапис

        imageзавдання на вибір правильної відповіді з поданих варіантів

        картинки

        зачитування тесту для учня

        попереднє ознайомлення зі словами, що використовуються в запитаннях тесту

        модифікований формат

        проведення тесту іншим працівником (наприклад, тест проводить асистент тощо)


Підсумкове оцінювання

ОП ЗЗСО

 

МП

◆ Загальний тест (завдання)

◆ Специфічні процедури:

    місце, адаптація середовища

    час

    форма оцінювання

(письмово/усно/ з допомогою комп’ютера)

    Спеціальне обладнання

    Супровід асистента

◆ Індивидуальный тест (завдання) ◆ Специфичні процедури:

Самоорганізація:

         візуальний розклад на день

         календарі

         постійні перевірки матеріалу та його повторення

         imageпрохання до батьків закріплювати потрібні навички вдома

         учні повторюють вказівки вчителя

         розвиток навичок навчальної діяльності

         використання різноманітних схем і памяток для організації навчального матеріалу

         розробка/оформлення/застосування графіків для підготовки великих довготермінових завдань

         програвання «реальних» життєвих ситуацій для відпрацювання потрібних навичок

Підтримка в налагодженні соціальної взаємодії:

         заохочення учнів обстоювати свої інтереси й підтримувати одне одного

         впровадження практики взаємонавчання за принципом «рівний — рівному»

         imageструктурування діяльності з метою створення можливостей для соціальної взаємодії

         акцент на соціальних процесах, а не на кінцевому продукті

         структурування спільної діяльності учнів у школі та під час позашкільних заходів

         кооперативне навчання у групах об’єднання учнів у пари для спільного навчання та взаємопідтримки із періодичною зміною складу таких пар

         розвиток навичок для підтримання дружніх взаємин, наприклад, уміння обговорювати/домовлятися

         формування соціально-комунікативних навичок (наприклад, вітатися, ділитися, чергуватися)

Мотивація та підкріплення

         використання вербальних    позитивних    підкріплень

(наприклад: «Добре зроблено, Степанко!»)

         використання невербальних позитивних підкріплень

(наприклад, погладити по голові)

         використання позитивного підкріплення як винагорода за  позитивний результат

         використання символічного позитивного підкріплення (наприклад, жетони, фішки, монетки за хорошу поведінку)

         організація видів діяльності у певній послідовності для мотивації учня (наприклад: «Спочатку розв’яжи задачу з математики, а потім підеш на перерву»)

         підкріплення улюбленою діяльністю

         пропонування вибору

         акцент на сильних сторонах / інтересах


image


 

Практичне заняття

Наведіть приклад здійсненої вами адаптації і аргументуйте потребу сформульованої адаптації

(з вашої практики)

 

 

1.

Приклад психолого-педагогічної адаптації(Стратегії,

технології, методи, прийоми)

 

 

2.

Приклад адаптації в області оцінювання результатів

навчання (Індивидуальный тест (завдання)

Специфичні процедури:…   )

 

 

3.

Приклад адаптації середовища  (доступність)

 

 

4.

Приклад спеціального обладнання (Наказ МОН №414 від 23 квіт

ня

 

2018 року)


 

Посилання на електронні версії підручників: «Електронні версії підручників ІМЗО»

        https://imzo.gov.ua/pidruchniki/elektronni-versiyi-pidruchnikiv/

Посилання на електронні версії підручників:

        «Електронні версії підручників ІМЗО»

image

pdf
Додано
8 грудня
Переглядів
11
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку