Адаптація дитини до навчання в школі

Про матеріал

Початок навчання у школі – один з найважливіших періодів у житті дитини. Це пов'язано не тільки зі зміною соціальної ситуації розвитку дитини, її статусу й зайняттям нової, “внутрішньої позиції школяра", але й з сукупністю різноманітних аспектів психічного розвитку й формування дитини як особистості.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Адаптація дитини до навчання в школіПідготувала: Сауляк А. Ю.

Номер слайду 2

Початок навчання у школі – один з найважливіших періодів у житті дитини. Це пов'язано не тільки зі зміною соціальної ситуації розвитку дитини, її статусу й зайняттям нової, “внутрішньої позиції школяра”, але й з сукупністю різноманітних аспектів психічного розвитку й формування дитини як особистості.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Створення сприятливої психологічної атмосфери для дитини з боку всіх членів родини. Формування інтересу до школи, прожитого шкільного дня. Обов'язкове знайомство з учнями інших класів і можливість їх спілкування після школи. Неприпустимість фізичних заходів впливу, залякування, критики на адресу дитини, особливо у присутності інших людей (бабусь, дідусів, однолітків тощо). Психологічні умови адаптації дитини в школі

Номер слайду 5

Урахування темпераменту дитини в період адаптації до шкільного навчання. Надання дитині самостійності в навчальній роботі. Заохочення дитини. Моральне стимулювання досягнень дитини. Розвиток самоконтролю та самооцінки, самодостатності дитини. Елементи системи взаємин з дитиною в родині.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Враховуючи критерії ступеня адекватності між цілями і результатами діяльності особистості, А. Фурман зазначає, що є підстави чітко розмежувати три різновиди адаптаційних процесів:а) адаптованість як справжня чи відносна гармонійність між суб’єктивними цілями і кінцевими результатами, що супроводжується позитивним ставленням-оцінкою, розумінням, прийняттям особистості до навколишнього світу і самої себе;б) неадаптованість як більшою чи меншою мірою усвідомлена невідповідність між цілями і результатами діяльності, що породжує амбівалентні почуття й оцінки, але яка не справляє психотравмуючого впливу на особистість;

Номер слайду 8

в) дезадаптованість як певна дисгармонія між цілями і результатами, що є джерелом психічної напруги (стрес, психічний зрив,паніка та ін.), внутрішнього дискомфорту і нестабільності перебігу психічних процесів (страх, депресія, фрустрація тощо).

Номер слайду 9

Серед основних причин шкільної дезадаптації вчені В. Каган, І. Крук, О. Осадько виділяють: Неправильні методи виховання в сім'ї Порушення відносин у системі “учень – вчитель”, “учень – учні” Індивідуальні особливості психічного розвитку дитини.

Номер слайду 10

Отже, шкільна дезадаптація, яка може виникати у дитини на етапі початкового навчання, пов’язана із впливом як зовнішніх, соціальних чинників, так і індивідуально-психологічних чинників. Виявлення основних причин та чинників дасть змогу прогнозувати виникнення шкільної дезадаптації, а здійснення цілеспрямованої психопрофілактичної і психокорекційної роботи сприятиме зниженню кількості дезадаптованих дітей, збереженню фізичного та психічного здоров’я дитини. Висновок

pptx
Додано
22 березня 2018
Переглядів
913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку