Адаптована програма з фізики 7 клас

Про матеріал
Адаптована програма з фізики 7 клас для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу

Адаптована програма з фізики 7 клас

(70 годин, 2 години на тиждень)

 

К-сть год

Зміст навчального матеріалу

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

 

ВСТУП

1

Фізика як навчальний предмет у школі.

Фізичні прилади, фізичний експеримент і фізичні досліди. Правила безпеки під час роботи з  фізичним обладнанням та у фізичному кабінеті

Сенсомоторний розвиток

Учень/учениця:

вчиться орієнтуватися у фізичному кабінеті, користуватися підручником з фізики

Пізнавальна діяльність Учень/учениця:

- дотримується правил безпеки життєдіяльності у фізичному кабінеті  

Мовленнєвий розвиток

Учень/учениця:

- переказує та пояснює правила безпеки життєдіяльності у фізичному кабінеті

Розділ 1.ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ

7

 

 

 

 

 

 

 

Фізика як фундаменталь-на наука про природу.

Речовина і поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення. Початкові відомості про будову атома.

Фізичні тіла й фізичні явища.

Фізичні величини та їх вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин.

Лабораторні роботи№ 1. Ознайомлення звимірюваль-ними приладами.Визначе-ння ціни поділки шкали приладу.

№ 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів.

№ 3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами.

Демонстрації

  1. Приклади фізичних явищ: механічних, теплових, електричних, світлових тощо.
  2. Моделі молекул.
  3. Приклади застосування фізичних явищ у техніці.

Засоби вимірювання

Сенсомоторний розвиток

Учень/учениця:

- знаходить вимірювальні прилади і користується ними під час вимірювання фізичних величин (часу, довжини, об’єму).

- відтворює інформацію даної теми;

- орієнтується на сторінках підручника.

Пізнавальна діяльність

Учень/учениця:

- розрізняє і порівнює фізичні явища; групує фізичні явища, процеси, тіла та їх властивості; 

- ознайомлюється з творцями фізичної науки, досягненнями фізики й техніки;  

- орієнтується в межах теми; уважно слухає новий матеріал;

- називає фізичні властивості тіл у різних агрегатних станах;

- розрізняє молекулу і атом, дифузію і броунівський рух;

- використовує здобуті знання для розв’язування вправ і задач; пояснює й аналізує рух і взаємодію атомів і молекул, явище дифузії, броунівський рух;  - використовує вивчений матеріал у власному житті.

Мовленнєвий розвиток

Учень/учениця:

- переказує та пояснює прослуханий або прочитаний матеріал;

- супроводжує практичні дії відповідними поясненнями;

- записує на слух фізичні терміни і відтворює їх;

- називає одиниці часу, довжини, площі, об’єму;

- володіє фізичними термінами;

- описує фізичні поняття;

- використовує набуті знання у власному мовленні;

- відповідає на запитання вчителя

 

 

1

Захист навчальних проектів

Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи щодо прояву й впливу фізичних явищ на здоров’я й безпеку життєдіяльності, вирішення проблем довкілля, ощадного використання природних ресурсів тощо

Розділ 2.   МЕХАНІЧНИЙ РУХ

17

Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. Переміщення.

Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху. Графіки руху.

Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху.

Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання.

Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період і частота коливань. Маятники.

Лабораторні роботи

№ 4. Визначення періоду обертання тіла.

№ 5. Дослідження коливань нитяного маятника.

Демонстрації

Різні види механічного руху.

Відносність руху, форми  траєкторії,  швидкості

Сенсомоторний розвиток Учень/учениця:

зображає графічно прямолінійних рух тіла;

вимірює шлях та швидкість руху тіла;

користується нитяним і пружинним маятником; визначає характеристики звуку.

Пізнавальна діяльність

Учень/учениця:

запам’ятовує і відтворює новий матеріал;

виконує завдання з даної теми;

спостерігає різні механічні рухи і описувати їх;

розрізняє види механічного руху за формою траєкторії;

 володіє самоконтролем при виконанні завдань; виявляє інтерес до вивчення фізики.

Мовленнєвий розвиток

Учень/учениця:

використовує засвоєні фізичні терміни у власному мовленні;

описує фізичні поняття;

відповідає на запитання вчителя;

вміє робити висновки; читає і переказує прочитане;

пояснює формули пройденого шляху, швидкості рівномірного прямолінійного руху, середньої швидкості, періоду обертання, частоти коливань;

наводить приклади проявів механічного руху в природі

 

 

1

Захист навчальних проектів

Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи на аналіз механічного руху учасників дорожнього руху та його наслідки для власної безпеки; задачі з прикладами логістики пасажирських і вантажних перевезень в Україні й світі; уміння вибрати оптимальну траєкторію руху в конкретних життєвих ситуаціях

Розділ 3.ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА

26

Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла. Густина речовини.

Взаємодія тіл. Сила. Деформація. Сила пружності. Закон Гука. Динамометр.

  Додавання сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил.

  Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість.

  Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці.

  Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску.

  Тиск рідин і газів. Закон Паскаля. Сполучені посудини. Манометри.

     Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри.

   Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда.

            Лабораторні роботи

№ 6. Вимірювання маси тіл.

№ 7. Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин).

№ 8. Дослідження пружних властивостей тіл.

№ 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання.

№ 10. З’ясування умов плавання тіла.

              Демонстрації

1. Досліди, що ілюструють явища інерції та взаємодії тіл.

2. Деформація тіл.

3. Додавання сил, спрямованих уздовж однієї прямої.

4. Прояви та вимірювання сил тертя ковзання, кочення, спокою.

5. Способи зменшення й збільшення сили тертя.

6. Залежність тиску від значення сили та площі.

7. Передавання тиску рідинами й газами.

8. Тиск рідини на дно і стінки посудини.

9. Зміна тиску в рідині з глибиною.

10. Сполучені посудини.

11. Вимірювання атмосферного тиску.

13. Будова і дія манометра.

14. Дія архімедової сили в рідинах і газах.

15. Рівність архімедової сили вазі витісненої рідини в об’ємі зануреної частини тіла.

16. Плавання тіл

Сенсомоторний розвиток Учень/учениця:

- зображає та додає сили, прикладені до тіла у стані спокою та під час руху;

- вимірює масу тіла і густину речовини, сили динамометром, густину рідини - ареометром (денсиметром); 

- користується барометром, манометром і вимірює тиск.

Пізнавальна діяльність

Учень/учениця:

  • орієнтується в межах теми;
  • розв’язує якісні і розрахункові задачі;
  • виконує лабораторні роботи;
  • виявляє пізнавальний інтерес до виконання нових завдань;
  • розповідає про рух планет, освоєння космосу, гідравлічні машини, водопровід, шлюзи, водний транспорт, повітроплавання;
  • виявляє компоненти самоконтролю під час розв’язування фізичних задач і виконання лабораторних робіт;
  • використовує набуті знання в житті.

Мовленнєвий розвиток

Учень/учениця:

  • орієнтується в змісті розповіді;
  • пояснює терміни і вирази;
  • удосконалює та збагачує кількість знань про різні фізичні об’єкти (тіла, процеси, явища);
  • розвиває вміння виявляти спільне та відмінне між ними;
  • об’єднує об’єкти за спільними ознаками, називає їх певним узагальнюючим терміном;
  • володіє фізичними термінами;
  • описує фізичні поняття

 

1

Захист навчальних проектів

Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи і задачі на аналіз явища інерції, сил тертя і пружності, їх наслідки для власної безпеки; матеріали з досягнення українських конструкторів у суднобудуванні, повітроплаванні тощо

Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ

11

 

 

Механічна робота. Потужність. Механічна енергія та її види.

  Закон збереження енергії в механічних процесах та його практичне застосування.

     Прості механізми. Момент сили. Важіль. Умова  рівноваги важеля.

  Коефіцієнт корисної дії простих механізмів.

Лабораторні роботи

№ 11. Вивчення умови рівноваги важеля.

№ 12. Визначення ККД простого механізму.

Демонстрації

  1. Перетворення механічної енергії.
  2. Умови рівноваги тіл.
  3. Важіль.
  4. Рухомий і нерухомий блоки.
  5. Похила площина.

Використання простих механізмів

Сенсомоторний розвиток

Учень/учениця:  

- користується простими механізмами під час навчання і для власних потреб.

Пізнавальна діяльність

Учень/учениця:  

використовує знання про механічну роботу, потужність, кінетичну і потенціальну енергію, прості механізми, «золоте правило» механіки під час розв’язування вправ і задач;

- користується одиницями роботи, потужності і енергії.

Мовленнєвий розвиток

Учень/учениця:  

знає та відтворює одиниці потужності (ват), механічної енергії (джоуль);

користується засвоєним термінологічним словником у повсякденному житті та під час розв’язування фізичних задач;

описує фізичні поняття

1

Захист навчальних проектів

Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи й задачі на застосування закону збереження енергії, розрахунок параметрів простих механізмів, умов їх безпечного використання; інформаційні матеріали про досягнення українських конструкторів у машинобудуванні й будівництві

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лукичова Наталя Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Планування
Інкл
Додано
5 вересня 2020
Переглядів
5043
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку