АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЯК ЗАПОРУКА УСПІХУ

Про матеріал
Стаття присвячена питанню забезпечення академічної доброчесності в освітньому середовищі. Автор аналізує положення законодавства, що регулює сферу освіти. Автор зосереджує увагу на поняттях"академічна доброчесність" та "академічна недоброчесність". Автор наголошує на своїх поглядах щодо підвищення якості освітнього процесу та необхідності дотримання закладами вищої освіти базових принципів доброчесності як запоруки майбутнього успіху своїх студентів.
Перегляд файлу

 

 

АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЯК ЗАПОРУКА УСПІХУ

 

Анотація. Стаття присвячена питанню забезпечення академічної доброчесності в освітньому середовищі. Автор аналізує положення законодавства, що регулює сферу освіти. Автор зосереджує увагу на поняттях"академічна доброчесність" та "академічна недоброчесність". Автор наголошує на своїх поглядах щодо підвищення якості освітнього процесу та необхідності дотримання закладами вищої освіти базових принципів доброчесності як запоруки майбутнього успіху своїх студентів.

Ключові слова: освітнє середовище, академічна доброчесність, академічна не доброчесність, принципи,  методи, успіх.

 

 

          У ХХІ столітті ми звикли до того, що нас оточують успішні люди, і тому, кожен з нас прагне бути успішним. Але не всі можуть зробити це чесним шляхом, більшість обирає простий, але шахрайський шлях. Приклад доречний. Уявімо стандартну ситуацію: чесний студент навчається самостійно, не вдається до академічного плагіату, не бере хабарів і прагне потрапити на вершину. На противагу йому постає нечесний учень, для якого не існує моральних принципів і правил на шляху до перемоги. Плагіат, плагіат і хабарництво були для нього нормою. У цій ситуації є лише два виходи: по-перше, чесний студент досягає успіху, а несумлінного студента виключають із навчального закладу, який він відвідує за порушення норм академічної доброчесності, по-друге, несумлінний студент скоро досягне успіху, а чесний студент буде старанно працювати для своєї мети. Аналізуючи ситуацію, можна дійти висновку, що від академічної доброчесності повністю залежить формування системи освіти в навчальних закладах, за допомогою якої можна досягти успіху власною працею. Якщо ж в закладах освіти учасники освітнього процесу порушують принципи академічної доброчесності, то відбувається зворотній процес й утворюється система, в якій неможливо досягти успіху.

          Питанням забезпечення академічної свободи та дотримання принципів академічної доброчесності присвячені праці А. Доусона, К. Рассела,                          Я. Кузьмінова, І. Нікітіної, Ю. Верланова та ін. Проте розробка методів попередження та протидії академічним проступкам, виявлення та усунення причин, що створюють сприятливі умови для його поширеності в академічному середовищі, залишається актуальною.

         Метою даної роботи є аналіз деяких положень національного законодавства, що регулює сферу освіти, щодо основних принципів академічної доброчесності.

          По-перше, необхідно з’ясувати сутність поняття «академічна доброчесність». Отже, відповідно до Закону України «Про освіту»[1], ст. 42 п. 1 Закону «Про вищу освіту України» [2] зазначаємо, що під академічною доброчесністю слід розуміти встановлену законом сукупність моральних принципів і правил, яких учасники освітнього процесу повинні дотримуватися під час навчання, навчання та провадження наукової (творчої) діяльності, метою якої є забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

         Враховуючи вищевикладене, визначаємо поняття «академічна недобросовісність» як порушення закріплених у законодавстві комплексу етичних принципів і правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової діяльності. або творча діяльність для забезпечення довіри до результатів досліджень і наукових чи творчих досягнень

          Згідно з ст. 42 ЗУ «Про освіту», під академічною НЕдоброчесністю варто розуміти: академічний плагіат (оприлюднення творчих результатів без зазначення авторства); самоплагіат; фабрикацію (вигадування даних чи фактів); фальсифікацію; списування; обман (надання завідома неправдивої інформації); хабарництво; необ’єктивне оцінювання (свідоме завищення/занижування оцінки) [1].

          Отже, можна виділити такі основні напрямки порушення академічної доброчесності: порушення авторських прав, введення в оману, корупція та необ’єктивність.

           У законодавстві України передбачена відповідальність за порушення академічної доброчесності учасниками освітнього процесу, зокрема можна виділити такі її види: повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо); повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми; відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту); позбавлення академічної стипендії; позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання [1].

         Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управління закладу освіти з урахуванням вимог Закону України «Про освіту».

Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:

- ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;

- особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень;

- брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;

- знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;

- оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції або до суду [1].

          Можна додати, що дотримання стандартів академічної доброчесності залежить від усіх учасників освітнього процесу, наслідки порушень є катастрофічними як для викладачів, так і для студентів.

          Для прикладу, у вищих учбових закладах існує відділ з питань запобігання та виявлення корупції, а щоб максимально зменшити контакт викладача та студента при здачі екзаменів або модульних контролів використовується навчальна платформа Moodlе, яка є інструментом, що сприяє об’єктивному оцінюванні в університеті для здобувачів вищої освіти. Контроль самостійної роботи здобувача вищої освіти є ще одним із засобів об’єктивного оцінювання якості знань, умінь та навиків, набутих під час вивчення тої чи іншої навчальної дисципліни. Ця інформація є підставою для того, щоб стверджувати, що створена ефективна система для досягнення успіху студентом, який того бажає, чесним шляхом. Окрім цього, дотримання академічної доброчесності регулюють:

1) Положення про запобігання плагіату випускних кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти зі змінами та доповненнями, у якому зазначається про те, як організований навчальний процес. Зокрема цей документ визначає: зміст, організацію та умови запровадження навчального процесу; форми організації освітнього процесу і навчання, види навчальних занять; облік навчального часу; відрахування, переривання навчання, поновлення, переведення, надання академічної відпустки; освіту впродовж життя; додаткові платні послуги; міжнародну та зовнішньоекономічну діяльність .

2) Кодекс честі студентів. Це перелік настанов та цінностей, дотримання яких представниками студентської спільноти є необхідним як на території університетського кампусу, так і поза ним. Ним визначено моральні принципи, етичні норми та політика академічної чесності, якими мають керуватися студенти. Згідно з Кодексом честі студентів академічна чесність – дотримання певних моральних та правових норм, правил етичної поведінки в університеті студентами при здійсненні навчальної та науково-дослідницької діяльності.

3) Кодекс честі наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників

4) Положення про виявлення та запобігання академічного плагіату, що визначає основні терміни, які стосуються академічного плагіату, покарання за нього та способи подання апеляції. Положення є складовою системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти .

       Академічна недоброчесність несе за собою тяжкі наслідки, в тому числі формування в закладах освіти системи, яка перешкоджає досягненню успіху. Неможливо досягнути вершин в умовах тиску на особу, намагання схилити її до шахрайства, у більшості випадків студент чи викладач ламаються й починають діяти злочинно, це погіршує якість знань, які отримує здобувач. При відсутності профільних знань у студентів та уміння доносити інформацію у викладачів, наша система освіти не може виховати спеціалістів, це є наслідком академічної недоброчесності, ось чому вона створює систему, в якій неможливо досягти успіху. Мої слова підкріплюються покараннями, які передбачені за порушення академічної доброчесності (відрахування з закладу, відмова у присудженні наукового ступеня і так далі).

   Зрештою, все залежить від групи студентів і керівництва закладу, вони разом створюють усе необхідне для створення умов, за яких або неможливо досягти успіху, або це можливо тільки чесним шляхом. Все залежить від вас, пам'ятайте про це, ви можете все змінити, варто лише захотіти. Якщо всі учасники освітнього процесу будуть дотримуватися принципів академічної доброчесності, то якість отримуваних знань та якість спеціалістів буде значно покращена.

 

Список використаних джерел

 

1. Про освіту : Закон України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 12.03.2020).

2. Про вищу освіту : Закон України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення: 12.03.2020). 3. Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті водного господарства та природокористування. URL: http://ep3.nuwm.edu.ua/4088/ (дата звернення: 14.03.2020).

 

 

Vinichenko O.A.

ACADEMIC HONESTY IN LIGHTING SERVICE AS A GUARANTEE OF SUCCESS

Abstract. The article is dedicated to the nutrition of academic integrity in the liturgical environment. The author analyzes the provisions of the legislation that regulates the sphere of education. The author maintains respect for the understanding of "academic goodness" and "academic dishonesty". The author is naked in his sights about promoting the lightness of the process of enlightenment and the need to complete the study of the basic principles of goodness as a pledge of the future success of his students.

Key words: enlightenment of the middle, academic goodness, academic non-virtue, principles, methods, success.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
4 травня 2023
Переглядів
682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку