Алгебра НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 7 КЛАСУ

Про матеріал
Алгебра НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 7 КЛАСУ Розроблена на основі модельної програми «Алгебра 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О.С.)
Перегляд файлу

Зноб- Новгородський  ліцей

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення trial ради від «__» ___08__ 202__ р.

 

TRIAL

 

 

 

 

Алгебра

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 7 КЛАСУ

 

Розроблена на основі  модельної програми 

TRIAL

«Алгебра 7-9 класи» для закладів загальної  середньої освіти 

(автор Істер О.С.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024р.

 

Пояснювальна записка

Навчальну програму створено на основі Державного стандарту базової середньої освіти.

TRIAL

Метою базової середньої освіти є розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формування компетентностей, необхідних для їхньої соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу.

Реалізація мети базової середньої освіти ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах, як:

-                     повага до особистості учня та визнання пріоритету його інтересів, досвіду, власного вибору, прагнень, ставлення

у визначенні мети та організації освітнього процесу, підтримка пізнавального інтересу та наполегливості;

-                     створення освітнього середовища, у якому забезпечено атмосферу довіри та рівного доступу кожного учня до освіти без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу та проявів насильства (булінгу);

-                     дотримання принципів академічної доброчесності у взаємодії учасників освітнього процесу та організації всіх видів навчальної діяльності; - становлення вільної особистості учня, підтримка його самостійності, підприємливості та ініціативності, розвиток критичного мислення та впевненості в собі;

TRIAL

-                     формування культури здорового способу життя учня, створення умов для забезпечення його гармонійного фізичного та психічного розвитку, добробуту; - утвердження людської гідності, чесності, милосердя, доброти, справедливості, співпереживання, взаємоповаги і взаємодопомоги, поваги до прав і свобод людини, здатності до конструктивної взаємодії учнів між собою та з дорослими;

-                     формування в учнів trial громадянської позиції, патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій, державної мови;

-                     плекання в trial любові до рідного краю, відповідального ставлення до довкілля.

Trial математичної освітньої галузі є розвиток особистості учня через формування математичної компетентності у взаємозв’язку з іншими ключовими компетентностями для успішної освітньої та подальшої професійної діяльності впродовж життя, що передбачає засвоєння системи знань, удосконалення вміння розв’язувати математичні та практичні задачі; розвиток логічного мислення та психічних властивостей особистості; розуміння можливостей застосування математики в особистому та суспільному житті.

 В таблиці подано компетентнісний потенціал математичної освітньої галузі.

 

                №

Ключові компетентності

Уміння та ставлення

1

Вільне володіння державною мовою

Уміння: чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми, формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, вести критичний та конструктивний діалог, поповнювати свій словниковий запас Ставлення: визнання важливості чітких і лаконічних формулювань та повага до державної мови

2

Здатність

спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами

Уміння: розуміти і перетворювати тексти математичного змісту рідною мовою, зіставляти математичні терміни та поняття рідною та державною мовами,

правильно та trial вживати математичну термінологію, грамотно висловлюватися Ставлення: розуміння цінності мовного різноманіття та повага до рідної мови

 

 Здатність спілкуватися іноземними мовами

Уміння: поповнювати trial запас математичними термінами іншомовного походження,зіставляти математичний термін або його буквене означення з відповідником іноземною мовою для пошуку інформації в іншомовних джерелах Ставлення: усвідомлення важливості правильного використання математичних термінів та позначення їх у різних мовах у навчанні та повсякденному житті

3

Математична компетентність

Уміння: оперувати текстовою і числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі, встановлювати кількісні та просторові відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо),

обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати, здійснювати прогнози в контексті навчальних і практичних задач,

доводити правильність тверджень,

TRIAL

застосовувати логічні способи мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач, пов’язаних з реальними об’єктами, використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях Ставлення: готовність шукати пояснення та оцінювання правильності аргументів,

усвідомлення trial математики як мови науки, техніки

 

TRIALTRIALTRIALTRIAL

 

 

та технологій

4

Компетентності в галузі

природничих наук, техніки і технологій

Уміння: будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів, робити висновки на основі міркувань та свідчень, обґрунтовувати рішення Ставлення:

критичне оцінювання досягнень науково-технічного прогресу,усвідомлення важливості математики для опису та

пізнання навколишнього світу

5

Інноваційність

Уміння:

генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації,

аналізувати та планувати trial втілення Ставлення: відкритість до інновацій, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших осіб

6

Екологічна компетентність

Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики,

оцінювати, прогнозувати вплив людської діяльності на довкілля через побудову та дослідження математичних моделей природних процесів і явищ Ставлення: зацікавленість у дотриманні умов екологічної безпеки та сталому розвитку суспільства,

визнання ролі математики в розв’язанні проблем довкілля

7

Інформаційнокомунікаційна компетентність

Уміння:структурувати дані,діяти за алгоритмом та складати алгоритм,визначати статність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи,оцінювати достовірність інформації, доводити істинність тверджень  Ставлення:

TRIAL

критичне осмислення інформації та джерел її отримання, усвідомлення важливості інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного розв’язання математичних задач

8

Навчання

впродовж життя

Уміння:  

організовувати та планувати свою навчальну діяльність, моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності, доводити правильність чи помилковість суджень Ставлення:

усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і умінь,зацікавленість у пізнанні світу та розуміння важливості навчання впродовж життя, прагнення вдосконалювати результати людської діяльності

9

Громадянські та соціальні компетентності

Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів,аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події у державі на основі статистичних даних,

враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції Ставлення: налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків

Соціальні компетентності

Уміння:співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію, приймати аргументовані рішення на основі аналізу всіх даних та формування причинно-наслідкових

зв’язків проблемної ситуації Ставлення:

відповідальність та ініціативність, упевненість у собі, рівне ставлення до інших осіб та відповідальність за спільну справу

10

Культурна компетентність

Уміння:бачити математику у творах мистецтвабудувати фігури, графіки, схеми, діаграми тощо, унаочнювати математичні моделі,

здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспектив, створення об’ємнопросторових композицій Ставлення: усвідомлення взаємозв’язків математики та культури на прикладах із живопису, музики, архітектури тощо, розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру

 

Базові знання математичної освітньої галузі для 7–9 класів за курс алгебри, передбачені Державним стандартом, що реалізуються цією програмою, є такими.

Методологія математики: математична термінологія і символіка; математичні твердження; аксіоми і теореми;методи доведення тверджень; індуктивні та дедуктивні міркування; формулювання, доведення та спростування гіпотез; метод математичного моделювання.

Числа і вирази: числові множини; натуральні, цілі, раціональні та ірраціональні числа, дії з ними та їх порівняння; десяткові дроби; відношення і відносні величини, відсотки, пропорції; вирази та їхнє перетворення.

Рівняння і нерівності: рівняння та системи рівнянь; нерівності та системи нерівностей.

Функції: функціональні залежності; елементарні функції та їх властивості; числові послідовності; арифметична та геометрична прогресії.

Дані, статистика та ймовірність: дані, їх види, trial та перетворення; статистичне дослідження та його основні етапи; числові характеристики вибірки; елементи комбінаторики; ймовірність випадкової події.

Характеристика навчального змісту й особливостей його реалізації

Курс алгебри в 7–9 класах закладів загальної середньої освіти логічно продовжує реалізацію завдань математичної освіти здобувачів освіти, розпочату в початковій школі та 5–6 класах середньої школи, розширюючи та доповнюючи ці завдання відповідно до вікових і пізнавальних можливостей здобувачів освіти.

Структура предмету Trial обсяг навчального навантаження  циклу базового предметного навчання базової середньої освіти, зі математики  7-8 класів для закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою. 

    

 

TRIALTRIAL

 

 

TRIAL

 Назва Освітньої галузі

 

Кількість годин на тиждень та рік

 

image

 

7 клас

8 клас

9 клас

image

image

image

image

image

image

image

image

image

 

на

5

4

6

5

4

7

5

4

7

Математична

 

 тиждень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

на рік

175

140

210

175

140

245

175

140

245

image

 

Алгебра – 3год., Геометрія – 2 год.

За рішенням педагогічної ради від    __20___року №___   затверджено на базовий період 175годин, що відповідає проміжку між мінімальним та максимальним навантаженням.

У курсі алгебри можна назвати такі основні змістові лінії: арифметика; алгебра; функції; дані, статистика та ймовірність.

Змістова лінія «Арифметика» є базою для подальшого вивчення учнями математики, сприяє розвитку їхнього логічного мислення, формуванню вміння користуватися алгоритмами, а також набуттю практичних навичок, потрібних у повсякденному житті. Розвиток поняття про число в основній школі пов’язаний з раціональними та ірраціональними числами, формуванням первинних уявлень про дійсне число.

Змістова лінія «Алгебра» сприяє формуванню в учнів математичного апарату для розв’язування завдань із розділів математики, суміжних предметів і реальності. Мова алгебри підкреслює значення математики як мови для побудови математичних моделей процесів та явищ навколишнього світу. Розвиток алгоритмічного мислення, потрібного,зокрема, для освоєння курсу інформатики та оволодіння навичками дедуктивних міркувань, також є завданнями вивчення алгебри.

Змістова лінія «Функції» спрямована на отримання школярами конкретних знань про функції як найважливіші математичні моделі для опису та дослідження різноманітних процесів. Вивчення цього матеріалу сприяє розвитку в учнів уміння використовувати різні мови математики (словесну, символічну, графічну, табличну), робить внесок у формування уявлень про роль математики в розвитку цивілізації та культури.

Змістова лінія «Дані, статистика та ймовірність» – компонент математичної освіти, що посилює його

прикладне та практичне значення. Цей матеріал потрібний передусім для формування в учнів уміння сприймати і критично аналізувати інформацію, подану в різних формах, розуміти ймовірнісний характер багатьох реальних залежностей та процесів, проводити найпростіші ймовірнісні розрахунки. Вивчення основ комбінаторики дасть змогу учневі здійснювати розгляд випадків, перебір і підрахунок числа варіантів, у тому числі в найпростіших прикладних завданнях.

Основними завданнями курсу алгебри є формування вмінь виконувати тотожні перетворення цілих і дробових виразів, розв’язувати рівняння і нерівності та їх системи, використовувати функціональні залежності між змінними величинами, достатніми для вільного їх використання у вивченні математики і суміжних предметів, а також для практичних застосувань. Важливе завдання полягає в залученні здобувачів освіти до використання рівнянь та їх систем, а також функцій як засобів математичного моделювання реальних процесів і явищ, розв’язування на цій основі прикладних та інших задач. У процесі вивчення курсу посилюється роль обґрунтувань математичних тверджень,

індуктивних і дедуктивних міркувань, формування різноманітних алгоритмів, що має сприяти розвитку логічного мислення та алгоритмічної культури здобувачів освіти.

На цьому етапі отримання базової математичної освіти її здобувачі починають ознайомлюватися з дійсними числами. Так, до числових множин, які знають учні, долучається множина ірраціональних чисел.

Основу курсу становлять перетворення раціональних та ірраціональних виразів. Важливо забезпечити формування вмінь здобувачів освіти виконувати основні види перетворень таких виразів, що є передумовою подальшого успішного засвоєння курсу та використання математичного апарату під час вивчення інших шкільних предметів. Розглядається поняття степеня із цілим показником та його властивості.

Істотного розвитку набуває змістова лінія рівнянь та нерівностей. Процес розв’язування рівняння трактується як послідовна заміна даного рівняння рівносильними йому рівняннями. На основі узагальнення відомостей про рівняння, здобутих у попередні роки, вводиться поняття лінійного рівняння з однією змінною. Курс передбачає вивчення лінійних рівнянь, квадратних рівнянь та рівнянь, які зводяться до лінійних або квадратних. Розглядаються системи лінійних рівнянь та рівнянь другого степеня з двома змінними. Щодо останніх, то увагу зосереджено на системах, де одне рівняння другого степеня, а друге – першого степеня. Передбачено розгляд лише найпростіших систем рівнянь, у яких обидва рівняння другого степеня.

Елементарні відомості про числові нерівності доповнено і розширено за рахунок вивчення властивостей числових нерівностей, розгляду лінійних нерівностей з однією змінною, квадратних нерівностей та їх розв’язування.

Розглядається розв’язування систем двох лінійних нерівностей з однією змінною.

Значне місце відводиться застосуванню рівнянь, нерівностей та їх систем до розв’язування різноманітних задач, у тому числі прикладного змісту. Ця робота пронизує всі теми курсу. Важливе значення надано формуванню вміння створювати математичну модель задачі у вигляді рівняння, нерівності або системи рівнянь чи нерівностей і надалі – застосовуванню відповідного алгоритму для розв’язування створеної математичної моделі та трактуванню отриманої відповіді.

У 7 класі вводиться trial з фундаментальних математичних понять – поняття функції. У цьому ж класі

розглядається лінійна функція та її графік. Інші види функцій розглядаються у зв’язку з вивченням відповідного матеріалу, що стосується решти змістових ліній курсу. Зокрема, у 8 класі в темі «Раціональні вирази» здобувачі освіти

ознайомлюються з функцією у=кimage та її властивостями, а в темі «Квадратні х

корені» – з trial у = x 2 та їх властивостями. У 9 класі trial квадратична функція. Вивчення властивостей зазначених функцій є, зокрема,підґрунтям для розв’язування відповідних рівнянь і нерівностей та їх систем, а також для графічного ілюстрування цього розв’язування.

Таким чином, функціональна лінія пронизує весь курс алгебри 7–9 класів і розвивається в тісному зв’язку з тотожними перетвореннями, рівняннями і нерівностями. Властивості функцій зазвичай встановлюються за їх графіками, тобто на основі наочних уявлень, і лише деякі властивості обґрунтовуються аналітично. У міру оволодіння здобувачами освіти теоретичним матеріалом кількість властивостей, що підлягають вивченню, поступово збільшується. Під час вивчення функцій чільне місце відводиться формуванню вмінь будувати й аналізувати графіки функцій, характеризувати за графіками функцій процеси, які вони описують, спроможності розуміти функцію як певну

математичну модель реального процесу. До змістової лінії «Функції» включено поняття послідовності, арифметичної та геометричної прогресій.

Прикладна спрямованість вивчення функцій, рівнянь, нерівностей доповнюється ознайомленням з елементами комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики.

Trial щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 

7 класу,

які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.

Заклади освіти мають право на свободу вибору форм, змісту та способів оцінювання за рішенням педагогічної ради. Формувальне (поточне формувальне) оцінювання, окрім рівневого або бального може здійснюватися у формі самооцінювання, взаємооцінювання учнів, оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учнів тощо). 

Основною ланкою в trial контролю у закладах загальної середньої освіти є поточний контроль, що проводиться систематично з метою встановлення рівнів опанування навчального матеріалу та здійснення корегування щодо застосовуваних технологій навчання. Основна функція поточного контролю – навчальна. Запитання, завдання, тести, тощо спрямовані на закріплення вивченого матеріалу й повторення пройденого, тому індивідуальні форми доцільно поєднувати із фронтальною роботою класу. Також звертаємо увагу на важливість урахування мотиваційно-стимулюючої функції поточного оцінювання. 

Тематичне оцінювання пропонується здійснювати на основі поточного оцінювання із урахуванням проведених діагностичних (контрольних) робіт, або без проведення подібних робіт залежно від специфіки навчального предмета. Під час виставлення тематичного бала результати перевірки робочих зошитів, як правило, не враховуються. Семестрове оцінювання може здійснюватися за результатами контролю груп загальних результатів відображених у Свідоцтві досягнень. 

Trial контроль проводиться з метою перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу в обсязі навчальних тем, розділів і підтвердження результатів поточних оцінок, отриманих учнями раніше. Завдання для проведення семестрового контролю складаються на основі програми, охоплюють найбільш актуальні розділи й теми вивченого матеріалу, розробляються вчителем з урахуванням рівня навченості учнів, що дає змогу реалізувати диференційований підхід до навчання. Звертаємо увагу, що Семестровий контроль може бути комплексним, проводитись у формі тестування тощо. Фіксація записів тематичного та семестрового оцінювання проводиться в окремій колонці без дати. Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів.

 Залежно від специфіки навчального предмета та кількості годин, передбачених навчальним планом на його вивчення (одногодинні курси) контроль групи результатів може проводитись упродовж навчального року. Вчитель може змістити акценти на результати опанування більш важливих тем, попередивши про це учнів на початку семестру. Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. 

Окремі види контрольних робіт, як правило, не проводяться. Запропоновані загальні критерії оцінювання результатів навчання  є орієнтовними і можуть бути застосовані в частині, що відповідає очікуваним результатам навчання, визначеним відповідною навчальною програмою. Критерії оцінювання за предметами або освітніми галузями розробляються відповідно до загальних критеріїв оцінювання з урахуванням характеристик груп загальних результатів відповідної галузі. (Додаток)

Орієнтовні критерії з кожного навчального предмета можуть міститися в навчальних програмах дисциплін і конкретизуються в освітній програмі закладу освіти. Оцінювання має бути зорієнтованим на очікувані групи результатів навчання, передбачені навчальною програмою з відповідного предмета або курсу. Якщо рівень результатів навчання учня (учениці) визначити неможливо з якихось причин, у класному журналі та свідоцтві досягнень, табелі навчальних досягнень роблять запис «не атестований(а) (н/а)». Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють відповідно до індивідуальної програми розвитку, що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру, де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання. Добір форм оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я. При оцінюванні рівня сформованості предметних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами вилучають ті складові (знання, вміння, види діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я.

 

 

 

 

 

 

 

 

Характеристика результатів trial діяльності

Навчальний предмет / інтегрований курс

Результати навчання

Рівень досягнення результатів навчання

І

семестр

ІІ

семестр

Рік

Математика

Опрацьовує проблемні ситуації та створює математичні моделі  

 

 

 

Розв'язує математичні задачі

 

 

 

Trial оцінює результати розв’язання проблемних ситуацій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7   клас

 

TRIAL TRIALTRIAL

Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

 

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ЗА КУРС МАТМАТИКИ 5-6 класів 

Урок 1. Натуральні числа. Арифметичні дії з натуральними числами . Подільність натуральних чисел

- виокремлює в конкретній проблемній ситуації її складові частини, що можуть бути розв’язані математичними методами

Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання.

Урок 2-3. Десятковий дріб. Арифметичні дії з десятковими дробами.

Звичайні дроби.

Арифметичні дії зі звичайними дробами

- приймає рішення щодо відбору даних, потрібних для розв’язання проблемної ситуації, які можуть мати деякі обмеження або потребують встановлення певних припущень

Самостійна робота з підручником та додатковою літературою. Пошук інформації в інтернеті.

Урок 4-

6.Відсотки.Відношення і пропорції

- виявляє ініціативу та пропонує ідеї щодо ходу розв’язання проблемної ситуації

Індивідуальна, колективна та trial робота й робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій.

Trial числа та дії з ними.

Самостійна робота.

- встановлює залежність між елементами проблемної ситуації

Дидактичні ігри

Тема 1. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ 

Урок 9-12. Загальні відомості про рівняння. Лінійне рівняння з однією змінною

- trial можливість існування альтернативного варіанта розв’язання проблемної ситуації з урахуванням можливих ризиків

Самостійна робота з підручником та додатковою літературою. Пошук інформації в інтернеті.

 

TRIALTRIALTRIAL

Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

 

 

 

Урок 13-

16. Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі.

- представляє і поширює інформацію математичного змісту з використанням різних засобів, зокрема цифрових, висловлює власні судження

Індивідуальна, колективна та групова робота й робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій.

Урок 17. Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання.

TRIAL

Самостійна робота.

- пропонує

альтернативні способи розв’язання проблемної ситуації

Дидактичні ігри. Пошукова діяльність.

Урок 18.Діагностична робота з теми: «ЛІНІЙНІ

РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ

ЗМІННОЮ»

- представляє результати розв’язання проблемної ситуації,

наводить аргументи, формулює контраргументи, керуючи при цьому власними емоціями

Trial знань та оцінювання результатів навчання.

Trial 2. ЦІЛІ ВИРАЗИ

Урок 19-22. Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу. Тотожні вирази. Тотожності.Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей

- встановлює аналогію між результатом запропонованої та результатом відомої проблемної ситуації

Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання.

Урок 23-27. Степінь з натуральним показником. Властивості степеня з натуральним показником. 

- виправляє помилки, робить висновки на основі отриманих результатів

Самостійна робота з підручником та додатковою літературою.

Дослідницька діяльність.

Урок 28-32. Одночлен. Стандартний вигляд одночлена.Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня.

- пов’язує різні математичні знання і вміння, узагальнює їх, робить висновки

Індивідуальна, колективна та групова робота й робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій.

 

TRIAL TRIAL

Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

 

 

 

Урок 33. Систематизація trial та підготовка до тематичного оцінювання.

- виконує операції з

математичними об’єктами і використовує різні форми представлення інформації

Trial ігри. Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово),

Урок 34. Діагностична робота з теми: «Тотожні перетворення виразів. Степінь з натуральним показником. Одночлен.»

читає та розуміє тексти математичного змісту використовує математичні поняття і факти, пояснює їх застосування, наводить аргументи

Контроль trial та оцінювання результатів навчання.

Урок 35-36. Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена

- читає та розуміє тексти математичного змісту, використовує математичні trial і факти, пояснює їх застосування, наводить аргументи

Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених

очікуваними результатами навчання,

Урок 37-39. Додавання і віднімання многочленів.

Самостійна робота.

- використовує попередньо набуті знання і вміння в інших контекстах

Пошук інформації в інтернеті. Пошукова діяльність.

Урок 40-41. Множення одночлена на многочлен

- доцільно добирає математичні поняття, факти та послідовність дій для розв’язання проблемних ситуацій і одержання результату

Індивідуальна робота й робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій.

Урок 42-47. Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки

- trial перехід від однієї дії до іншої в процесі розв’язання проблемної ситуації

Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання.

Урок 48. Trial робота Узагальнення та систематизація знань за перший семестр. 

- trial та правильно використовує математичну термінологію і символіку

Дидактичні ігри.Контроль знань та оцінювання результатів навчання.

 

TRIAL

Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

 

 

 

Урок 49-51. Множення многочлена на многочлен

- висловлюється змістовно, точно, лаконічно, структуруючи власне мовлення і дотримуючися плану повідомлення

Робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій.

Урок 52-53. Розкладання многочленів на множники способом групування.

- формулює задану проблемну ситуацію математичною мовою

Дослідницька діяльність.

Урок 54 Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

- використовує приладдя та інформаційнокомунікаційні технології для знаходження та представлення результату

Робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій.

Урок 55.Діагностична робота з теми: «Многочлен»

- вирізняє проблемні ситуації, які можуть бути розв’язані математичними методами

Контроль знань та оцінювання результатів навчання.

Урок 56-59. Квадрат суми

та квадрат trial .Розкладання

TRIAL

многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці

- вирізняє проблемні ситуації, які можуть бути розв’язані математичними методами

Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання.

Урок 60-62. Множення різниці двох виразів на їх суму .Самостійна робота 

- досліджує проблемну trial використовуючи різноманітні інформаційні джерела

Самостійна робота з підручником та додатковою

літературою.Дидактичні

ігри

Урок 63 -64. Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів

- виокремлює спільні ознаки проблемних ситуацій, для розв’язання яких можна застосувати подібні методи

Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання.

 

TRIAL

Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

 

 

 

Урок 65-66. Сума і різниця кубів

- розпізнає неповну інформацію, маніпулювання даними

Пошукова діяльність.

Урок 67-69. Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники.

- прогнозує межі, точність, наявність кількох варіантів розв’язання та можливі форми представлення результату

Групова робота й робота

в парах під час trial проблемних ситуацій.

Урок 70. Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

- знаходить і опрацьовує інформацію математичного змісту, визначає достатність

інформації і надійність джерел

Дидактичні ігри.

Самостійна робота

Урок 71 Діагностична робота з теми:"Квадрат суми та квадрат різниці.Розкладання многочленів на множники"

- здійснює перехід від абстрактного до конкретного і навпаки

Контроль знань та оцінювання результатів навчання.

Тема 3. ФУНКЦІЇ 

Урок 72-73. Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ.

- самостійно та в групі будує математичну модель проблемної ситуації, доречно добирає математичний апарат для побудови моделі

Самостійна робота з підручником та додатковою літературою. Пошук інформації в інтернеті.

Урок 74-75. Графік функції. Графічний спосіб задання функції

- визначає компоненти математичної моделі проблемної ситуації, взаємозв’язки між ними, їх достатність для запису проблемної

Індивідуальна робота й робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій.

 

TRIAL

Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

 

 

 

 

ситуації у

математичному

вигляді

 

Урок 76-79. Лінійна функція, її графік та властивості

- формулює результати розв’язання проблемної ситуації

Пошукова діяльність.

Урок 80. Trial знань та підготовка до тематичного оцінювання

- аналізує дані та невідомі елементи проблемної ситуації, визначає їх достатність чи надлишковість

Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання для діагностики.

Урок 81. Діагностична trial з теми:

«ФУНКЦІЯ»

- оцінює межі і точність

результату trial проблемної ситуації, інтерпретує його залежно від характеру і середовища проблемної ситуації

Контроль знань та оцінювання результатів навчання.

Тема 4. СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ РІВНЯНЬ З ДВОМА ЗМІННИМИ 

Урок 82 -83. Лінійне рівняння з двома змінними 

- приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання проблемної ситуації, виділяє і контролює проміжні результати розв’язання проблемної ситуації

Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання.

Урок 84- 85. Графік лінійного рівняння з двома змінними

- визначає, описує та

trial зв’язки між математичними об’єктами та об’єктами реального світу, а також між математичними об’єктами

Самостійна trial з підручником та додатковою літературою.

 

TRIALTRIALTRIALTRIALTRIAL

Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

 

 

 

Урок 86-87. Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок. Графічний спосіб розв’язування систем

- визначає недоліки у власних математичних знаннях і вміннях та намагається їх усунути

Дослідницька діяльність.

Урок 88-90Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки

- обґрунтовано пояснює хід своїх міркувань, аналізує і оцінює їх з огляду на доказовість

Індивідуальна, колективна робота  під час розв’язування проблемних ситуацій.

Урок 91-

92. Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання

- формулює припущення і досліджує їх істинність різними способами

Індивідуальна робота й робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій.

Урок 93-

95. Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними

- приймає trial щодо вибору раціонального способу розв’язання проблемної ситуації, виділяє і контролює проміжні результати розв’язання проблемної ситуації

Індивідуальна робота й робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій.

Trial 96.Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

- trial залежність між елементами проблемної ситуації

Виконання trial та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених очікуваними результатами навчання для діагностики.

Урок 97 Діагностична робота з теми:

«СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ

РІВНЯНЬ З ДВОМА

ЗМІННИМИ»

- оцінює межі і точність

результату розв’язання проблемної ситуації, інтерпретує його залежно від характеру і середовища проблемної ситуації

Trial знань та оцінювання результатів навчання.

Тема 5. TRIAL І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Пропонований зміст trial предмета / інтегрованого курсу

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

 

 

 

Урок 98-100.Лінійне рівняння з однією змінною.Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей

- визначає, trial та

аналізує зв’язки між математичними об’єктами та об’єктами реального світу, а також між математичними об’єктами

Виконання вправ та розв’язування задач (усно та письмово), передбачених

очікуваними результатами навчання

Урок 101 Лінійна функція. Побудова графіка лінійної функції

- пов’язує різні математичні знання і вміння, узагальнює їх, робить висновки

Самостійна робота з підручником та додатковою літературою. Пошук інформації в інтернеті.

Урок 102-

103 Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними різними способами (графічним, додавання, підстановки)

- доцільно trial математичні поняття, факти та послідовність дій для розв’язання проблемних ситуацій і одержання результату

Індивідуальна робота й робота в парах під час розв’язування проблемних ситуацій.

Урок 104-105 Trial контрольна робота. Підсумковий урок

- використовує попередньо набуті знання і вміння в інших контекстах

Контроль знань та оцінювання результатів навчання.

 

 

 

 

 

 

 

TRIAL

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________________

(найменування загальноосвітнього навчального закладу)

 

 

«ПОГОДЖЕНО»

Заступник директора з НВР

 

__________________________________

(ПІБ)

_____________________________________________ (підпис)

«______» __________________20____ р.

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

ДИРЕКТОР

 

__________________________________

(ПІБ)

_____________________________________________ (підпис)

«______» __________________20____ р.

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування  

з алгебри

для ________________ класу на  20___ / 20___  н.р.

 

TRIAL

_______________________________________________________

(ПІБ учителя)

 

Розглянуто на засіданні МО (кафедри) _________________________________________ ___________________________________________________________________________ Протокол № ________ від «_____»__________________20_____  р.

Голова  МО ____________________________________________________

                                                                                         (ПІБ, підпис)

TRIAL

 

TRIAL

 

Алгебра, 7 клас  

(3 години на тиждень, І семестр – 48 год,  ІІ семестр – 57 год)

TRIAL

уроку

Дата

провед ення

Теми уроку

Примітки

 

І семестр

 

TRIAL ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ЗА КУРС  МАТМАТИКИ 5-6 класів (8 год )

1.  

 

Натуральні trial Арифметичні дії з натуральними числами . Подільність натуральних чисел

 

2.  

 

Trial дріб. Арифметичні дії з десятковими дробами

 

3.  

 

Звичайні дроби. Арифметичні дії зі звичайними дробами

 

4.  

 

Арифметичні дії зі звичайними дробами. Відсотки

 

5.  

 

Відношення і пропорції

 

6.  

 

Відношення і пропорції .Раціональні числа та дії з ними.

 

7.  

 

Раціональні числа та дії з ними.

 

8.  

 

Раціональні числа та дії з ними. Самостійна trial № 1

 

 

Trial 1. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ (10 год )

9.  

 

Загальні відомості про рівняння. 

 

10.  

 

Загальні відомості про рівняння. Лінійне рівняння з однією змінною.

 

11.  

 

Лінійне рівняння з однією змінною.

 

12.  

 

Лінійне рівняння з однією змінною.

 

13.  

 

Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі

 

14.  

 

Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі

 

15.  

 

Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі

 

16.  

 

Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі. Самостійна робота № 2. 

 

17.  

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

 

18.  

 

Діагностична робота з теми: «ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ

ЗМІННОЮ»

 

 

Тема 2. ЦІЛІ ВИРАЗИ( 53 год )

 

TRIALTRIALTRIALTRIALTRIAL

19.  

 

Аналіз trial роботи.Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу

 

20.  

 

Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу. Тотожні вирази. Тотожності.

 

21.  

 

Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей

 

22.  

 

Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей

 

23.  

 

Степінь з натуральним показником 

 

24.  

 

Степінь з натуральним показником

 

25.  

 

Trial степеня з натуральним показником.  

 

26.  

 

Властивості степеня з натуральним показником.  

 

27.  

 

Властивості степеня з натуральним показником. Самостійна робота № 3

 

28.  

 

Одночлен. Стандартний вигляд одночлена                                     

 

29.  

 

Одночлен. Стандартний вигляд одночлена                                     

 

30.  

 

Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня

 

31.  

 

Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня

 

32.  

 

Trial одночленів. Піднесення одночленів до степеня. Trial робота № 4

 

33.  

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

 

34.  

 

Діагностична робота з теми: «Тотожні перетворення виразів. Степінь з натуральним показником. Одночлен.»

 

35.  

 

Аналіз діагностичної роботи.Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена

 

36.  

 

Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення.

 Степінь многочлена

 

37.  

 

Додавання і віднімання многочленів

 

38.  

 

Додавання і віднімання многочленів

 

39.  

 

Додавання і віднімання trial Самостійна робота № 5.

 

40.  

 

Множення одночлена на многочлен

 

41.  

 

Множення одночлена на многочлен

 

42.  

                

Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки

 

43.  

 

Trial многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки

 

44.  

 

Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки

 

45.  

 

Самостійна робота Узагальнення та систематизація знань за перший семестр.  

 

 

TRIALTRIALTRIALTRIALTRIALTRIALTRIALTRIAL

46.  

 

Узагальнення та систематизація знань за перший семестр

 

47.  

 

Підбиття підсумків першого семестру

 

48.  

 

Резервний урок

 

II СЕМЕСТР

49.  

 

Trial многочлена на многочлен

 

50.  

 

Множення многочлена на многочлен

 

51.  

 

Множення многочлена на многочлен

 

52.  

 

Розкладання многочленів на множники способом групування

 

53.  

                

Розкладання многочленів на множники способом  групування. 

Самостійна робота № 6

 

54.  

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

 

55.  

 

Діагностична робота з теми: «Многочлен»

 

56.  

 

Аналіз діагностичної роботи Квадрат суми та квадрат різниці

 

57.  

 

Квадрат суми та квадрат різниці

 

58.  

 

Квадрат суми та квадрат різниці .Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці

 

59.  

 

Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці

 

60.  

 

Множення різниці двох виразів на їх суму

 

61.  

 

Множення різниці двох виразів на їх суму

 

62.  

 

Множення різниці двох виразів на їх суму .

 Самостійна робота № 7

 

63.  

 

Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів

 

64.  

 

Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів

 

65.  

 

Сума і різниця кубів

 

66.  

 

Сума і різниця кубів  

 

67.  

 

Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники

 

68.  

 

Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники

 

69.  

 

Trial кількох способів розкладання многочленів на множники . Самостійна робота № 8

 

70.  

 

Trial знань та підготовка до тематичного оцінювання

 

71.  

 

Діагностична робота з теми:"Квадрат суми та квадрат різниці.Розкладання многочленів на множники"

 

Тема 3. ФУНКЦІЇ ( 10 год )

 

TRIALTRIALTRIALTRIALTRIALTRIALTRIALTRIALTRIAL

72.  

 

Аналіз діагностичної роботи .Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ 

 

73.  

 

Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ

 

74.  

 

Графік функції. Графічний спосіб задання функції

 

75.  

 

Графік функції. Графічний спосіб задання функції

 

76.  

 

Лінійна функція, її графік та властивості

 

77.  

 

Лінійна функція, її графік та властивості

 

78.  

 

Лінійна функція, її графік та властивості

 

79.  

 

Лінійна функція, її графік та властивості Самостійна робота № 9

 

80.  

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

 

81.  

 

Діагностична робота з теми: «ФУНКЦІЯ»

 

Тема 4. СИСТЕМИ TRIAL РІВНЯНЬ З ДВОМА  ЗМІННИМИ ( 16 год )

82.  

 

Аналіз діагностичної роботи Trial рівняння з двома змінними  

 

83.  

 

Лінійне рівняння з двома змінними

 

84.  

 

Графік trial рівняння з двома змінними

 

85.  

 

Графік лінійного рівняння з двома змінними

 

86.  

 

Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок.

Графічний спосіб trial систем

 

87.  

 

Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок.

Графічний trial розв’язування систем

 

88.  

 

Самостійна робота № 10. Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки.

 

89.  

 

Розв’язування trial лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки.

 

90.  

 

Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки.

 

91.  

 

Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання

 

92.  

 

Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання

 

93.  

 

Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними

 

94.  

 

Розв’язування задач за trial систем лінійних рівнянь з двома змінними

 

95.  

 

Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними. Самостійна робота № 11 

 

96.  

 

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

 

97.  

 

 

Діагностична робота з теми: «СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ РІВНЯНЬ З ДВОМА  ЗМІННИМИ»

 

 

Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 (8 год )

98.  

 

Аналіз діагностичної роботи .Лінійне рівняння з однією змінною.

 

99.  

 

Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей

 

100.      

 

Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей

 

101.      

 

Лінійна функція. Побудова графіка лінійної функції

 

102.      

 

Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними різними способами (графічним, додавання, підстановки)

 

103.      

 

Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними різними способами (графічним, додавання, підстановки)

 

104.      

 

Підсумкова контрольна робота за 7 клас 

 

105.      

 

Підсумковий урок

 

 

pdf
Додано
27 червня
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку