Бажаючи розвивати духовність дитини. вчитель має допомагти їй зорієнтуватися у світі мистецтва, вибрати справді високохудожні твори, що сприятимуть розвитку і збагаченню культури почуттів учнів та естетичного смаку, а також ознайомити , допомогти розуміти твори мистецтва , висловлювати свої думки і ділитися почуттями.
Пам’ятка
(аналіз картини)
1.Вид образотворчого мистецтва.(Живопис, графіка, скульптура, архітектура, ДПМ, дизайн)
2.Жанр образотворчого мистецтва. (пейзаж, натюрморт, портрет, анімалістичний, батальний, побутовий, історичний)
3.Глибина простору (передній план, середній, дальній)
4.Лінія горизонту (низька лінія горизонту, висока , прихована)
5.Передача простору (віддалені світлі предмети злегка притемнені, а темні – освітлені, ближчі предмети зображуються об’ємними, яскраво забарвленими, а віддалені – пласкими, блідими)
6.Колорит- гармонійне сполучення різних кольорів (теплий і холодний, ніжний і яскравий, радісний і сумний, спокійний і тривожний)
7.Контраст ,нюанс, локальний колір.
Малюючи пейзаж, художники створюють ілюзію глибини простору. На передньому плані небо темнішає ніж на задньому, що створює ефект віддаленості. Людські фігури на передньому плані чітко виділяються теплими тонами і яскравим одягом. Деталі на передньому плані виписані дуже чітко. Посилено контраст переднього плану: темні місця майже чорні, світлі – майже білі.
Щоб підкреслити значущість архітектурних споруд використовують низьку лінію горизонту, роблячи акцент на зображення краєвиду використовують високу лінію горизонту
Схема аналізу репродукції картини