«Алгоритм проведення, матеріали, картки контролю, картки самооцінювання тощо для «Щоденні 3» на уроках математики, 1 клас»
Виконала:
Кохан Ніна Віталіївна,
учитель початкових класів
Життя в XXI ст. дуже динамічне та мінливе. Наука змінюється швидкими темпами і відповідно змінюються технології. Прийшов час інформаційного суспільства і суспільства високих технологій, яке вимагає від освіти формування компетентної особистості.
Ці зміни стосуються вітчизняної системи освіти, зокрема - початкової освіти. Бо саме школі відводиться важлива роль – формування особистості, яка творчо та критично мислитиме, вмітиме самостійно розв’язувати проблеми, буде пристосованою до життя в сучасному суспільстві.
Отже, для цього треба вчити наших дітей працювати самостійно, вирішувати проблеми як самостійно, так і в команді.
Технологія « Щоденні 3» використовується на уроках математики. Мета цієї технології: зацікавити дітей цим предметом, навчити самостійності, наполегливості, витривалості. Приділяти більше часу для самостійної роботи.
Мета моєї роботи: вивчити основні методичні прийоми технології « Щоденні 3»; з’ясувати місце і час їх проведення, розробити математичні картки контролю, картки самооцінювання на період квітень-травень.
Основними компонентами ротаційної моделі « Щоденні 3» є такі:
Математика самостійно
Цей вид діяльності я можу застосовувати не тільки на уроці, а й на протязі дня. При цьому самостійно визначаю час, коли доречно провести цю діяльність. Учень сам обирає математичні активності, з якими він хоче працювати в даний час. Це робота з геометричними фігурами, настільні ігри, танграми, логічні завдання.
Перш ніж починати працювати над завданнями, учні називають правила, яких мають дотримуватися під час даного виду діяльності.
Правила:
Пропоную такі види вправ:
Пройди лабіринт
Математичне лото
Розмалюй малюнок
Танграм
Математика письмово
Цей вид діяльності розрахований на відпрацювання математичних навичок. Учні розв’язують задачі, обчислюють приклади, виконують нерівності, перетворення. Такі завдання опрацьовують під час уроку. Саме цей компонент розвиває в учнів вміння самостійно працювати, зосереджуватися, при цьому не забуваючи про відведений проміжок часу.
Правила:
Пропоную такі види вправ:
Картка 1
Картка 2
Картка 3
Картка 4
Математика разом з другом
Цей компонент ми вводимо тоді, коли учні успішно працюють з іншими видами діяльності. Під час опрацювання завдань діти навчаються працювати у парі, прислухаються один до одного. Головним етапом у даній діяльності є вибір партнера, з яким потрібно буде певний проміжок часу співпрацювати. Вчитель слідкує, щоб партнери у парі постійно змінювалися. Якщо у когось з учнів виникає проблема вибору товариша, то вчитель допомагає у виборі.
Правила:
1. Обирають матеріал швидко і тихо.
2. Під час роботи залишаються на одному місці.
3. Працюють увесь відведений час.
4. Складають матеріал у відведене місце.
5. Дотримуються правил поведінки.
6. Слідкують за математичною витривалістю.
Пропоную такі види вправ:
Картка 1. Обчисліть приклади і розфарбуйте.
Настільні ігри.
Картка 2. Обчисліть вирази.
Картка 3.
Картка 4.
Картка 5.
Працюючи самостійно чи в групах з ротаційною моделлю « Щоденні 3», учні вчаться робити вибір, самостійно працювати, а також розвивають такі риси характеру як витривалість, відповідальність, наполегливість.
Учитель має час на індивідуальну роботу з учнями, коли всі інші працюють самостійно, в парах чи групах.
Правильно продумана робота за ротаційними моделями сприяє вихованню відповідальної класної спільноти, коли кожний відповідає за себе і за інших, на відміну від тотального контролю вчителя.
Діти мають право вибору для певної діяльності і навчаються робити правильний вибір.
Список використаних джерел:
1