Цікавий урок з математики який удосконалить вміння учнів виконувати вправи та розв'язувати задачі на засвоєння і застосування таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10; сформує обчислювальні навички і вміння; розвиватимеме логічне мислення, обчислювальні вміння, самостійність, увагу, пам'ять; виховувати акуратність, старанність, працьовитість.
Тема: Вправи для складання та застосування таблиць додавання та віднімання в межах 10. «Капітошкина подорож »
Мета: Удосконалювати вміння учнів виконувати вправи та розв’язувати задачі на засвоєння і застосування таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10; формувати обчислювальні навички і вміння; розвивати логічне мислення, обчислювальні вміння, самостійність, увагу, пам’ять; виховувати акуратність, старанність, працьовитість.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ.
Після цього уроку учні зможуть:
Тип уроку: підсумковий урок-подорож з використанням інтерактивних технологій.
Обладнання: презентація у програмі Power Point, предметні та сюжетні малюнки, олівці, запис музичного супроводу для руханки.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
– Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді.
То ж давайте розпочнемо наш урок з побажання у дружньому крузі.
1. Побажання учнів.
Діти: Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
Вчитель: Всі почули ви дзвінок
Він покликав на урок!
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
Зараз ми усі розом покажемо з яким настроєм ми сьогодні прийшли на урок.
2. Реклама.
– Ну, а тепер зробимо ще цікаву рекламу
Ми будемо: |
Урок має бути: |
активними |
продуктивним |
працьовитими |
цікавим |
творчими |
добрим |
уважними |
творчим |
дисциплінованими |
трохи казковим |
Зібраними відповідальними |
Навчальним артистичними |
3. Проведення автотренінгу.
- Давайте згадаємо наш автотренінг
Я - учень,
Я ходжу до школи.
Мене навчають вчитись,
Я все розумію, я хочу все знати.
Слово вчителя.
Щось відоме і нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точну відповідь шукай.
Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння –
І тоді прийде уміння,
І про тебе насамкінець
Люди скажуть «молодець».
4. Читання девізу напам’ять.
Девіз уроку:
Наш девіз - усе узнати,
Вміти добре рахувати. Виростаймо ж - і у путь.
Хай знання із нами йдуть!
Отже, якщо ви будете такими, як ви говорили, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.
II. Хвилинка каліграфії .
У назвах казок, які я читатиму, знайдіть числа і позначте їх у зошиті відповідними цифрами:
(1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)
Відповіді дітей:
ІІІ. Знайомство з казковим героєм .
Математичний диктант.
— Діти, сьогодні на наш незвичайний, веселий, казковий урок завітав незвичайна, весела казкова героїня. Її братики та сестрички живуть всюди: в річках і в ставках, у морях і океанах, на хмаринках і в криничках. Щоб дізнатися ім’я нашої гості, ми напишемо невеличкий математичний диктант.
Ви повинні будете записати усі цифри, які почуєте у характеристиці нашої героїні. Будьте уважними, записуйте тільки цифри.
Я — одна (1) із багатьох крапельок великого світового океану, який об’єднує у собі чотири (4) океани, три (3) десятки морів. Всього сім (7) десятків відсотків поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є два (2) моря: Чорне і Азовське. Тіло людини складають вісім (8) десятків відсотків із води. Близько шести (6) літрів води за один (1) день може випити сім’я із чотирьох (4) чоловік.
— Перевіримо наш «цифровий струмочок», звіривши його із цифрами, Підставте під цифри відповідні літери— і ви дізнаєтесь ім’я нашого гостя.
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
7 |
8 |
К |
Т |
П |
А |
Ш |
І |
О |
1 |
4 |
3 |
7 |
2 |
8 |
6 |
1 |
4 |
К |
А |
П |
І |
Т |
О |
Ш |
К |
А |
— Отже, нашу героїню звуть Капітошка
IV. Повідомлення теми та мети уроку
Ознайомлення з темою, метою і планом уроку
Визначення мети уроку дітьми .
Наша Капітошка народилася із чистого джерельця і за допомогою цифр потрапила у цифровий струмочок, де дізналася, що їй надійшов лист із дуже важливим повідомленням. Але вітер жартівник відніс конверт далеко-далеко до Підсумкового океану. Ми повинні допомогти Капітошці знайти лист. Будемо разом із нею закріплювати табличне додавання і віднімання чисел в межах 10. Крім того, ми застосовуватимемо вивчені таблиці під час обчислення прикладів і розв’язуванні задач, повторимо вивчене.
Для цього ми перепливемо річку УСНУ, через яку перебратися зуміємо
лише тоді, коли виконаємо вірно усні обчислювання.
Потім разом із Капітошкою піднімемося на хмаринки СУМИ І РІЗНИЦІ , з якої з групками друзів краплинок поросимо землю .
Далі перепочинемо, зробимо хвилинку відпочинку біля казкової кринички, після чого вирушимо у небезпечну подорож Задачним морем, де наловимо рибки .
А звідти будемо намагатися дістатися до Підсумкового океану, де на острові за деревинку цікавинку і зачепився лист для Капітошки.
Хто працюватиме старанно, отримуватиме від Капітошки краплинки. Чим більше таких краплинок ви отримаєте, тим краще.
Отож, до справи, рушаймо в путь!
1.Гра «Мікрофон»
– Як називаються числа при додаванні?
– Яку дію виконуємо, шукаючи суму?
– Як називаються числа при відніманні?
– Яку дію виконуємо, визначаючи різницю?
II. Актуалізація знань учнів.
1. Усні обчислення.
Загадка Зимою спить, а влітку біжить. (Річка)
Перепливемо усну річку
1) Гра «МОЗГОВИЙ ШТУРМ»
2) Ланцюжкові приклади.
10 – 6 + 4 – 2 + 3 – 5 =
3) Гра «Кругові приклади».
2 + 3 6 + 2
3 + 7 5 – 2
1 + 1 10 – 4
7 – 6 8 – 1
IV. Розвиток математичних умінь.
1) Скласти приклади на додавання.( письмово в зошитах)
6,3,1 3,3,2 5,4
9 10 8
Скласти приклади на віднімання
7,2 9,3 8,4
4 5 6
Загадка. Коли нема – чекають, коли прийду – тікають. (Дощ)
2.Складання прикладів з краплинок.( працюють біля дошки)
6-4 7+2
5-3 6+4
8-2 6+2
2. Допоможи комп’ютеру знайти помилку.
5 + 4 + 1 = 9 4 + 4 − 5 = 4
8 – 3 + 3 = 2 6 – 3 – 2 = 0
3 − 2 + 6 = 7 10 − 4 + 2 = 4
V. Фізкультхвилинка.
Під пісеньку з мультфільму « Капітошка я малюк»
VI. Робота над задачами (Слайд 18)
1. Склади і розв’яжи задачу за малюнком і коротким записом.
− 9 л
− ?, на 6 л менше
2. Гра-завдання «Допоможи Іванчику пройти до Царівни-жаби».
10 – 6 9 – 1
2 + 5 8 – 3
6 + 3 4 + 2
5 – 3 7 – 4
VII. Підсумок уроку.
— Ось ми і дістались до Підсумкового океану. З яким настроєм ви завершуєте урок? (Учні «малюють» настрій, пояснюють свій вибір.)
— Отже, відкриймо лист. Що тут? А тут у конверті зашифровані слова. Прочитати ми їх зможемо, якщо відгадаємо загадки цікавинки, які підготували наші учні. (Учні читають вірші-загадки.)
1) Сидів хлопчик біля річки і піймав аж три плотвички.
Кошенятко одну вкрало. Скільки рибки в хлопця стало?
(2 — слово «без»)
2) По дорозі зайчик біг, ніс п’ять яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось. Скільки яблук залишилось?
(4 — слово води)
3) У садок до годівниці прилетіли три синиці, потім ще три птиці.
Скільки птиць на годівниці?
(6 — слово нема)
4) Каже мати-квочка: «В мене 3 синочка і чотири дочки».
Учитель оцінює роботу груп та окремих учнів.
Скільки діточок у квочки?
(7 — слово «життя»)
Утворення речення «Без води нема життя»
Бесіда вчителя .
Вода — одна із найголовніших речовин, потрібних для органічного життя. Рослини та тварини містять понад 60 % води за масою. На Землі водою покрито 70,9% поверхні. Вода здійснює у природі постійний кругообіг, випаровуючись з поверхні й повертаючись на неї у вигляді опадів. Вода має велике значення для економіки: сільського господарства й промисловості. Питна вода становить тільки 2,5% від загальної кількості. Нестача води може стати однією з найважчих проблем людства в найближчі десятиліття.
( Бесіда про збереження води) Діти наводять свої прислів’я про воду
Оберігайте, діти, воду, не засмічуйте її, бо вода – це наша сила, наше здоров’я, наш добробут.
Ось і уроку кінець.
Хто працював – молодець!
2. Гра «Продовжте речення».
На уроці я навчився…
Мені сподобалося…
Хотів би ще навчитися…
Найскладніше було…
Найлегше було…
3. Рефлексія.
– Покажіть сигнальчиком, з яким настроєм ви закінчили урок. Чому?
Учитель оцінює роботу груп та окремих учнів.
Визначення учнів, які зібрали найбільше краплинок.
Вручення подарунка — від Капітошки.
1