Урок - подорож з математики 1 клас."Вправи для складання та застосування таблиць додавання та віднімання в межах 10."

Про матеріал

Цікавий урок з математики який удосконалить вміння учнів виконувати вправи та розв'язувати задачі на засвоєння і застосування таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10; сформує обчислювальні навички і вміння; розвиватимеме логічне мислення, обчислювальні вміння, самостійність, увагу, пам'ять; виховувати акуратність, старанність, працьовитість.

Перегляд файлу

Тема:  Вправи для складання  та застосування таблиць додавання та віднімання в межах 10. «Капітошкина подорож »

 

Мета: Удосконалювати вміння учнів виконувати вправи та розв’язувати  задачі  на  засвоєння  і  застосування  таблиць  додавання  і  віднімання  чисел  в  межах  10; формувати обчислювальні навички і вміння; розвивати логічне мислення,  обчислювальні  вміння,  самостійність,   увагу,  пам’ять;   виховувати  акуратність,  старанність,  працьовитість.

ОЧІКУВАНІ   РЕЗУЛЬТАТИ.

 Після цього уроку учні зможуть:

  • виконувати  вправи  і  розвязувати  задачі  на  засвоєння  і  застосування  таблиць  додавання  і  віднімання  чисел  в  межах  10;
  • розв'язувати  прості  задачі на  знаходження  різниці  та  суми,    збільшення  (зменшення)  числа  на  кілька  одиниць;
  • складати  задачу  за  малюнком  та  коротким  записом;
  • впевненіше розв'язувати приклади та  задачі.
  • краще  обчислювати  приклади,  що  містять  дві  дії.

Тип уроку:    підсумковий урок-подорож з використанням інтерактивних технологій.

Обладнання: презентація у програмі Power Point, предметні та сюжетні малюнки, олівці,  запис музичного супроводу для  руханки.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

– Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді.

То ж  давайте розпочнемо наш урок з побажання у дружньому крузі.

1.  Побажання  учнів.

Описание: Картинки по запросу картинка дзвоникДіти:           Ми вам раді, люди добрі,

                   І вітаєм щиро вас,

                   І запрошуєм ласкаво

                   На урок у перший клас.

 

Вчитель:   Всі  почули ви дзвінок

                    Він покликав на урок!

                    Кожен з вас приготувався,

                    На перерві постарався.

                    Зараз сядуть всі дівчатка,

                     А за ними і хлопятка.

Зараз ми усі розом покажемо з яким настроєм ми сьогодні прийшли на урок.

  • Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку, а  навпаки збільшився.

2.  Реклама.

       Ну, а тепер зробимо ще цікаву  рекламу

Ми будемо:

Урок має бути:

активними

продуктивним

працьовитими

цікавим

творчими

добрим

уважними

творчим

дисциплінованими

трохи казковим

Зібраними

відповідальними

Навчальним

артистичними

 

3.  Проведення  автотренінгу.

- Давайте згадаємо наш автотренінг

Я - учень,

Описание: Похожее изображениеЯ ходжу до школи.

Мене навчають вчитись,

Я все розумію, я хочу все знати.

Слово вчителя.

Щось відоме і нове

Зустрічає скрізь тебе.

Все уважно розглядай,

Точну відповідь шукай.

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння –

І тоді прийде уміння,

І про тебе насамкінець

Люди скажуть «молодець».

 4.  Читання  девізу  напамять.

Девіз  уроку:

Наш девіз - усе узнати,

Вміти добре рахувати. Виростаймо ж - і у путь.

Хай знання із нами йдуть!

Отже,   якщо   ви   будете   такими,   як   ви   говорили,   ми   разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.

II. Хвилинка каліграфії .

  • Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти — з хвилинки каліграфії. Гарно і акуратно у зошитах­ напишемо рядок цифр відгадавши слова.

У назвах казок, які я читатиму, знайдіть числа і позначте їх у зошиті відповідними цифрами:

  • Описание: Похожее изображение«Один палець»,
  •  «Дві кізочки»,
  • «Троє поросят»,
  • «Чотири рясні дощі»,     
  •     «П’ять бажань»,
  •  «Про змія, у якого шість голів»,
  •  «Сім козаків, і восьмий, який був отаманом»,
  • «Дев’ять братів і десята сестра Галя».
  • Перевіримо які числа ви записали.

(1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)

  • У якому порядку (зростання чи спадання) записані цифри математичного диктанту?
  • Назвіть цей ряд чисел у порядку спадання від 10 до 1.
  • Діти, а навіщо нам цифри?

Відповіді дітей:

  • Наука математика не може існувати без цифр
  • Ми можемо додавати і віднімати за допомогою цифр,а також розв’язувати  приклади і задачі.

ІІІ. Знайомство з казковим героєм .

Математичний диктант.

— Діти, сьогодні на наш незвичайний, веселий, казковий урок завітав незвичайна, весела казкова героїня. Її  братики та сестрички живуть всюди: в річках і в ставках, у морях і океанах, на хмаринках і в криничках. Щоб дізнатися ім’я нашої гості, ми напишемо невеличкий математичний диктант.

Ви повинні будете записати усі цифри, які почуєте у характеристиці нашої героїні. Будьте уважними, записуйте тільки цифри.

Я — одна (1) із багатьох крапельок великого світового океану, який об’єднує у собі чотири (4) океани, три (3) десятки морів. Всього сім (7) десятків відсотків поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є два (2) моря: Чорне і Азовське. Тіло людини складають вісім (8) десятків відсотків із води. Близько шести (6) літрів води за один (1) день може випити сім’я із чотирьох (4) чоловік.

— Перевіримо наш «цифровий струмочок», звіривши його із цифрами, Підставте під цифри відповідні літери— і ви дізнаєтесь ім’я нашого гостя.

 

1

2

3

4

6

7

Описание: Похожее изображение8

К

Т

П

А

Ш

І

О

 

1

4

3

7

2

8

6

1

4

К

А

П

І

Т

О

Ш

К

А

 

— Отже, нашу героїню звуть Капітошка

IV. Повідомлення теми та мети уроку

Ознайомлення з  темою, метою і планом уроку

Визначення мети уроку дітьми .

Описание: Похожее изображениеНаша Капітошка народилася із чистого джерельця і за допомогою цифр потрапила у цифровий струмочок, де дізналася, що їй надійшов лист із дуже важливим повідомленням. Але вітер­ жартівник відніс конверт далеко-далеко до Підсумкового океану. Ми повинні допомогти Капітошці знайти лист. Будемо разом із нею закріплювати  табличне  додавання  і  віднімання  чисел  в  межах  10.  Крім  того,  ми  застосовуватимемо  вивчені  таблиці  під  час  обчислення  прикладів  і  розв’язуванні  задач, повторимо  вивчене.

Для цього ми перепливемо річку УСНУ,  через яку перебратися зуміємо

лише тоді, коли виконаємо вірно усні обчислювання.

Потім разом із Капітошкою піднімемося на хмаринки СУМИ І РІЗНИЦІ , з якої з групками друзів ­краплинок поросимо землю .

Далі перепочинемо, зробимо хвилинку відпочинку біля казкової кринички, після чого вирушимо у небезпечну подорож Задачним морем, де наловимо рибки .

А звідти будемо намагатися дістатися до Підсумкового океану, де на острові за деревинку ­цікавинку і зачепився лист для Капітошки.

Хто працюватиме старанно, отримуватиме від Капітошки краплинки. Чим більше таких краплинок ви отримаєте, тим краще.

Отож, до справи, рушаймо в путь!

  • Куди ж ми помандруємо?
  • У Країну чисел першого десятка, побуваємо у двох великих містах – Додавання та Віднімання.

1.Гра «Мікрофон»

 

– Як називаються числа при додаванні?

– Яку дію виконуємо, шукаючи суму?

– Як називаються числа при відніманні?

Описание: Картинки по запросу картинки з мультика капітошка– Яку дію виконуємо, визначаючи різницю?

II.  Актуалізація  знань  учнів.

1.  Усні  обчислення.

Загадка Зимою спить, а влітку біжить. (Річка)

Перепливемо усну річку

1)  Гра «МОЗГОВИЙ ШТУРМ»         

2)  Ланцюжкові  приклади.

10 – 6 + 4 – 2 + 3 – 5 =

3)  Гра  «Кругові  приклади».   

2 + 3                          6 + 2

3 + 7                          5 – 2

1 + 1                          10 – 4

7 – 6                          8 – 1

IV.  Розвиток  математичних  умінь.

1)  Скласти  приклади  на  додавання.( письмово в зошитах) 

6,3,1                        3,3,2                          5,4

  9                             10                              8

Скласти  приклади  на  віднімання  

7,2                     9,3 8,4

  4 5 6

Описание: Похожее изображение 

Загадка. Коли нема – чекають, коли прийду – тікають. (Дощ)

2.Складання прикладів з краплинок.( працюють біля дошки)

6-4 7+2

5-3 6+4

8-2 6+2

2.  Допоможи  компютеру  знайти  помилку.

5 + 4 + 1 = 9                      4 + 4 − 5 = 4

8 – 3 + 3 = 2                      6 – 3 – 2 = 0

3 − 2 + 6 = 7                      10 − 4 + 2 = 4

V.  Фізкультхвилинка.

Під пісеньку з мультфільму « Капітошка я малюк»

VI.  Робота над задачами     (Слайд  18)

1.  Склади  і  розвяжи  задачу  за  малюнком  і  коротким  записом.

  9 л

 

  ?,  на  6 л  менше

 

2. Гра-завдання  «Допоможи  Іванчику  пройти  до  Царівни-жаби».

10 – 6                                  9 – 1 

2 + 5                                    8 – 3

6 + 3                                    4 + 2

5 – 3                                    7 – 4   

VII.  Підсумок  уроку.

— Ось ми і дістались до Підсумкового океану. З яким настроєм ви завершуєте урок? (Учні «малюють» настрій, пояснюють свій вибір.)

— Отже, відкриймо лист. Що тут? А тут у конверті зашифровані слова. Прочитати ми їх зможемо, якщо відгадаємо загадки­ цікавинки, які підготували наші учні. (Учні читають вірші-загадки.)

1) Сидів хлопчик біля річки і піймав аж три плотвички.

    Кошенятко одну вкрало. Скільки рибки в хлопця стало?

   (2 — слово «без»)

 2) По дорозі зайчик біг, ніс п’ять яблук на пиріг.

Описание: Картинки по запросу картинка з математичними цифрами     Одне впало, покотилось. Скільки яблук залишилось?

      (4 — слово води) 

3) У садок до годівниці прилетіли три синиці, потім ще три птиці.

     Скільки птиць на годівниці?

      (6 — слово нема)

4) Каже мати-квочка: «В мене 3 синочка і чотири дочки».

Учитель  оцінює  роботу  груп  та  окремих  учнів.

Скільки діточок у квочки?

(7 — слово «життя») 

Утворення речення «Без води нема життя»

Бесіда вчителя .

Вода — одна із найголовніших речовин, потрібних для органічного життя. Рослини та тварини містять понад 60 % води за масою. На Землі водою покрито 70,9% поверхні. Вода здійснює у природі постійний кругообіг, випаровуючись з поверхні й повертаючись на неї у вигляді опадів. Вода має велике значення для економіки: сільського господарства й промисловості. Питна вода становить тільки 2,5% від загальної кількості. Нестача води може стати однією з найважчих проблем людства в найближчі десятиліття.

Описание: Картинки по запросу картинки з мультика капітошка 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Картинки по запросу картинки з мультика капітошка( Бесіда про збереження води) Діти наводять свої прислів’я про воду

Оберігайте, діти, воду, не засмічуйте її, бо вода – це наша сила, наше здоров’я, наш добробут.

Ось  і  уроку  кінець.

Хто  працював    молодець!

Описание: Картинки по запросу картинки подарунка2.  Гра  «Продовжте  речення».

На  уроці  я  навчився…

Мені  сподобалося…

Хотів  би  ще  навчитися…

Найскладніше  було…

Найлегше  було…

3.  Рефлексія.

      Покажіть  сигнальчиком,  з  яким  настроєм  ви  закінчили  урок.  Чому?

 

    Учитель  оцінює  роботу  груп  та  окремих  учнів.

Визначення учнів, які зібрали найбільше краплинок.

Вручення подарунка — від  Капітошки.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Абрамчук Алла Сільвестрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мініна Наталія Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Карпенко Валентина Анатоліївна
    Хороший і цікавий урок. Має пізнавальний і виховний характер.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 грудня 2017
Переглядів
16911
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку