Алгоритми повторення та розгалуження

Про матеріал
дізнаєтеся про графічні можливості середовища програмування Скретч; ознайомитеся з графічним редактором середовища Скретч; навчитеся створювати графічні зображення, керуючи виконавцем програм
Перегляд файлу

Тема:Створення алгоритмів  малювання та руху об’єктів на площині, розгалуження та повторення.

Мета: продовжити ознайомлювати з  структурою розгалуження і повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з повторенням, у визначеному навчальному середовищі; розвивати логічне та алгоритмічне мислення; пам’ять, творчу уяву; виховувати позитивне ставлення до занять інформатики.

 Тип уроку:урок подорож

Обладнання:презентація, графічний редактор «Scratch», роздатковий матеріал.

Хід роботи

  1. Організаційний момент
  1.                 Привітання
    Добрий день пятикласники!

Щоб в інформатику зробити новий крок

Ви прийшли на цей урок.

Сьогодні на уроці вашими помічниками будуть

(Слайд 1)

2.Актуалізація опорних знань.

А з яким настроєм ви прийшли на урок я  дізнаюся  із вправи  «Загадкова інструкція».

Я приготувала для вас « Загадкову інстукцію»

http://subject.com.ua/textbook/informatics/4klas/4klas.files/image354.jpg

 

                               http://subject.com.ua/textbook/informatics/4klas/4klas.files/image356.jpg                  

Покажіть свій результат.

Щоб виконати це завдання ви виконували послідовно команди , як називаються ці команди ( алгоритм на розгалуження)

(Слайд Картка)

- Що таке алгоритми? (це послідовність команд для виконавця, які слід виконати для розв'язання певної задачі.) 

- Які ви знаєте алгоритми? (лінійні алгоритми; алгоритми з розгалуженнями;  алгоритми з циклами.)

- Що таке цикл?(одна або кілька команд алгоритму, які можуть виконуватися більше одного разу )

- Що таке розгалуження? (алгоритмічна структура що дає змогу вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання )

 

- Оголошення теми    ( Слайд )

Тема.   Створення алгоритмів  малювання та руху об’єктів на площині, розгалуження та повторення.

Повідомлення теми та мети уроку.

Слайд ( На уроці ми дізнаємося)

Ми здійснимо подорож до міста Програмування

Щоб потрапити до нього  сідаємо у потяг.

Нашим завданням є : (Слайд)

Вивчення та закріплення нового матеріалу

http://subject.com.ua/textbook/informatics/4klas/4klas.files/image408.jpg1 зупинка «Лісова галявина» 

Робота в зошиті.

 

  •    На галявині ростуть гриби. Робот-лісовичок хоче їх зібрати в кошик. Допоможемо Роботу-лісовичку скласти алгоритм збору грибів, щоб він зміг зібрати всі гриби з галявини.
  • Які команди необхідно виконати Роботу-лісовичку?

Цикл складається з трьох команд.

  •  (1.Підійти до гриба,
  • 2. зірвати гриб,
  • 3. покласти гриб у кошик).

 Цикл складається з 3-х команд він для одного гриба.

Скільки у нас грибів (5)  Тому ми будемо виконувати 5 циклів по 3 команди в кожному.

Підсумок.

Робот буде повторювати 3 команди 5 разів.

Ми виконали завдання 1 зупинки Лісова галявина і можемо рушити далі

  •  2  зупинка. Порт Прислів’їв.

 Їдемо вздовж берега моря і прибуваємо до Порту Прислів’їв, де наш потяг знову зупиняється.

  • Прочитайте прислів’я на слайді. («Сім раз відмір – один раз відріж).

 

Слова для вставлення:

відмір,

повтори 7 разів,

відріж

 

 

  • Складемо алгоритм виконання прислів’я, використовуючи підказки, і заповнимо фрагмент блок-схеми.
  • Як називається спосіб подання алгоритму, якщо його зображено у вигляді блок-схеми? (графічний).
  • Висновок.   Який виконали алгоритм …  на повторення.

 3. зупинка Митниця  

  • Ми виконали завдання, і наш потяг може їхати далі. Ось  ми і наближаємось до кордону міста Програмування. На в’їзді до міста нас зупиняють на митниці. Через митницю можуть проїхати лише ті учні, які знають правила роботи в комп’ютерному класі.
  • Проаналізуйте ситуацію та сформулюйте правильне правило безпеки в комп’ютерному класі.
  1.                    Маринка сьогодні чергова. Вона взяла ганчірку і протерла монітори й системні блоки комп’ютерів. (Не можна терти мокрою ганчіркою монітор)
  2.                    Миколка і Руслан змагалися, хто швидше набере текст на комп’ютері. Бажаючи перемогти товариша, Максим поклав клавіатуру на коліна. ( Не можна класти клавіатуру на коліна)
  3.                    Подруга подарувала Олі диск із комп’ютерними іграми. Ігри так захопили Олю, що вона навіть пропустила обід. (Не можна довго сидіти за комп’ютером)
  • Ви всі знаєте правила безпеки тому ж ми вирушаємо до нашої країни.

 

  1. Закріплення і усвідомлення знань, умінь і навичок на практиці

                                 4.зупинка Місто Програмування

  1.                    Самостійна робота учнів
  • Зараз ми з вами будемо створювати проект за зразком
  • У когось є питання? Якщо ні, то тоді сідайте за коп’ютери та починайте роботу.
  • Кому потрібно буде допомога підіймайте руку я підійду та допоможу. Тільки будь ласка зберігайте тишу та не заважайте один одному. На цю роботу у вас 10 хв.
  1.                    Вправа для очей

https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM

  1.                    Узагальнення практичної роботи

 

Підведення підсумків

- І щоб підвести підсумок, я пропоную вам продовжити речення.

1) Сьогодні ми працювали у місті Програмування з програмою… (Скретч)

2) Для створення проектів ми використовували алгоритми … (з розгалуженням та циклам)

3) Найбільше мені сподобалось на уроці…

4) Найбільші труднощі у мене викликало…

- Я вам дякую за урок. Ви молодці! На цьому наш урок закінчився, до побачення.

 

  1.                    (Слайд  Рефлексія картки)
  • Кому було легко виконувати практичну роботу?
  • А у кого виникали труднощі?

- Ось і закінчилась наша подорож.

- Скільки зупинок у нас було на шляху, хто пам’ятає? (   4 )

- Чи досягли ми з вами мети подорожі? (так, ми дісталися міста програмування)

Слайд  завдання

Домашнє завдання.

Виконайте тест « Алгоритми повторення та розгалуження»


 

doc
Додано
4 грудня
Переглядів
2
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку