Алгоритми та способи їх подання

Про матеріал
Презентація до уроку інформатики у 4 класі на тему "Алгоритми та способи їх подання" за підручником інформатики автори Марина Корнієнко, Світлана Крамаровська, Ірина Зарецька.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

АЛГОРИТМИ ТА СПОСОБИ ЇХ ПОДАННЯОльга Дмитрів

Номер слайду 2

Сьогодні ви:згадаєте про команди, алгоритми та виконавців;з’ясуєте, які є способи подання алгоритмів;дізнаєтеся, як розв’язувати задачі за допомогою комп’ютера.

Номер слайду 3

Люди спілкуються за допомогою природної мови. Деякі речення спонукають нас до дії, а деякі — ні. Наприклад, вказівки на виконання певних дій містять такі речення: «Відкрийте зошити. Запишіть умову задачі».

Номер слайду 4

Такі вказівки виконати певні дії називають командами, а тих, хто розуміє та може виконати ці команди, — виконавцями. Виконавцями команд можуть бути не лише люди, а й тварини, комп’ютер, різні пристрої тощо.

Номер слайду 5

Кожний виконавець може виконувати лише певні команди. Набір усіх таких команд називають системою команд виконавця, а середовище, у якому виконавець може їх виконувати, — середовищем виконавця.

Номер слайду 6

Послідовність команд для виконавця, що визначає, які діїі в якому порядку слід виконати для розв’язання певногозавдання, називають алгоритмом.

Номер слайду 7

Розглянь зображення. Визнач виконавців та їхні середовища. Які команди може виконувати кожний із виконавців? Склади алгоритм дій для будь-якого виконавця.

Номер слайду 8

Ти вже знаєш, що алгоритмиможна подавати різними способами. Словесний спосіб подання алгоритмів є найпоширенішим у повсякденному житті. У такому вигляді подаються, наприклад, рецепти приготування їжі, описи виготовленнярізноманітних виробів.

Номер слайду 9

В інструкціях до побутових пристроїв, іграшок тощо алгоритми збирання або користування можуть подаватися за допомогою малюнків. Це графічний спосіб подання алгоритмів.

Номер слайду 10

Також алгоритми можна подавати за допомогою блок-схем, у яких команди розміщують в окремих блоках, а стрілками зазначають послідовність їх виконання. Алгоритм, поданий мовою програмування і призначений для виконання комп’ютером, називають програмою.

Номер слайду 11

Розглянь різні способи подання алгоритмів. Хто є виконавцем таких алгоритмів?

Номер слайду 12

Цікавинка. Українська програмістка Катерина Логвинівна Ющенко — авторка мови програмування для першого вітчизняного комп’ютера МЕСМ.

Номер слайду 13

РОЗВ’ЯЗУЄМО ЗАДАЧІ ЗА ДОПОМОГОЮ КОМП’ЮТЕРАПерш ніж створювати програми, згадаємо, як розв’язуютьзадачі за допомогою комп’ютера. Етапи розв’язування задачі за допомогою комп’ютера  Аналіз тексту задачі: що дано, який результат очікується. Створення інформаційної моделі. Вибір виконавця: визначення системи його команд і середовища. Складання алгоритму. Створення програми за алгоритмом у середовищі програмування. Перевірка роботи програми.

Номер слайду 14

Для створення програм існують спеціальні середовища програмування, наприклад Скретч. У середовищі Скретч виконавця називають спрайтом, програму для виконавця — скриптом, а набір скриптів для розв’язання певної задачі — проєктом.

Номер слайду 15

Вікно середовища Скретч

Номер слайду 16

На сайті scratch.mit.edu можна розмістити власний проєкт, а такожзнайти додаток Скретч для завантаження на комп’ютер.

Номер слайду 17

ЗАКРІПЛЮЄМО ВИВЧЕНЕЗапитання для самоперевірки Що таке команда, виконавець, алгоритм? Які способи подання алгоритмів ти знаєш? Для чого призначені середовища програмування?

Номер слайду 18

ВИКОНУЄМО ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯЗавдання: створити в середовищі Скретч програму для виконавця, який має обійти прямокутну сцену вздовж краю та сказати «Привіт!» перед кожним поворотом.

Номер слайду 19

Порядок виконання Проаналізуй умову задачі (яке початкове положення виконавця, який результат очікується). Розглянь інформаційну модель. Склади блок-схему алгоритму. Завантаж середовище Скретч. Склади скрипт для виконавця, перевір його роботу. Заверши роботу з програмою. Зроби висновок: як розв’язати задачу за допомогою комп’ютера.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Презентації
НУШ
Додано
11 січня
Переглядів
581
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку