Алгоритми з повторенням.

Про матеріал
Навчити розрізняти структури повторення в алгоритмах із життя та навчальної діяльності, навчити учнів записувати алгоритм з повторенням у вигляді послідовності команд виконавця у середовищі Скретч;
Перегляд файлу

Тема. Алгоритми з повторенням.

Мета:

навчальна: навчити розрізняти структури  повторення в алгоритмах із  життя та навчальної діяльності, навчити учнів записувати алгоритм з повторенням у вигляді послідовності команд   виконавця у середовищі Скретч;

виховна: виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу;

розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем  виконання алгоритмів Скретч; алгоритмічне мислення, пам'ять, уважність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: ПК із встановленими ОС і середовищем Scratch, проектор з інтерактивною дошкою.

 

Хід уроку

  1. Організація класу.

Сядьте, діти, всі рівненько.

Посміхнімося гарненько,

Налаштуймось на роботу,

Щоб не було нам турботи.

 

  1.  Актуалізація опорних знань.

Гра «Незакінчене речення»

Алгоритм, кожна команди якого виконуються одна за одною, називається … (лінійним)

Виконавець алгоритму в середовищі Скретч називається … (спрайтом)

Окрема вказівка для виконавця це - … (команда)

Команди, що об’єднані в групу в середовищі Скретч, називаються … (скриптом)

Алгоритм, призначений для виконання компֻ’ютером, називається … (програма)

  1.  Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні ми познайомимось з алгоритмічною структурою повторення та навчимося застосовувати її на практиці.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Посади дерево»

Складіть алгоритм для садіння кількох дерев.

Чи є в алгоритмі однакові дії?

Як досягти їх виконання?

Чи повторення дій є важливим при виконанні завдання?

Наведіть інші приклади повторення.

Отже, сьогодні ми будемо вчитися використовувати повторення дій при створенні команд для виконавця.

  1. Сприйняття і усвідомлення нового навчального матеріалу.

Робота з підручником с.107 вправа 2

Що є спільного при малюванні даних фігур?

Чи можна використати меншу кількість  команд щоб намалювати дані малюнки?

Отже, алгоритм, в якому передбачається багаторазове виконання одного і того самого набору команд, називають циклічним.

Циклічні алгоритми бувають з визначеною кількістю повторень:

Також циклічні алгоритми бувають з невизначеною кількістю повторень:

Якщо кількість повторень заздалегідь не відома, то для припинення циклу задається певна умова, яка забезпечує скінченність команд, що повторюються:

  1. Формування практичних навичок роботи за комп’ютером

 Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Завдання 1: дано певний алгоритм. За допомогою команди повторення скоротіть його.

                                 

Розминка для очей

Вправа «Шторки»: Швидко і легко моргайте 2 хвилини. Сприяє покращенню кровообігу.

Завдання 2: «Рибка в акваріумі»

  1. Завантажте спрайт «Рибка»
  2. Оберіть сцену «Аваріум»
  3. Складіть скрипт, в якому рибка пливає в акваріумі
  4. Коли доходить до границі, то відштовхується
  5. Перевірте скрипт

7. Закріплення знань, умінь і навичок

Вправа «Знайди пару»

 

  1.                                    А)  Команди повторюються 10 разів

 

 

 

  1.                          Б)  Команди повторюються завжди

 

 

  1.                            В)   Команди повторюються, поки не

                                                                           виконається умова

8  Узагальнення, підсумок уроку

Вправа «Кросворд»

Учні складають самостійно кросворд за вивченими термінами.

Щоб розгадати його – обмінюються зошитами.

9. Домашнє завдання:

Скласти алгоритм на повторення.

 

 

 

docx
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку