Етапи виконання проєкту. 5 клас

Про матеріал
Презентація "Етапи виконання проєкту" за підручником Й.Ривкінд, 2022р. містить визначення проєкту, етапи роботи над проєктом, приклади, інтерактивні вправи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРАКТИКУМ З ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙЕтапи виконання проекту

Номер слайду 2

Під час роботи над темою ви поглибите та розширите свої знання й вдосконалите навички з таких тем: етапи виконання проєкту; визначення ролей учасників проєкту; складання плану виконання проєкту; визначення завдань проєкту; пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту; подання результатів виконання проєкту.

Номер слайду 3

Дайте відповіді на питання. Що таке проєкт? Які проєкти ви виконували в п’ятому класі? Чи використовували ви під час виконання проєкту знання з інших навчальних предметів? Що потрібно зробити, щоб проєкт досяг успіху?

Номер слайду 4

Що таке проєкт Слово «проєкт» в українській мові має кілька значень. Для інженерів проєкт – це сукупність документів, у яких описується послідовність виготовлення якогось, як пра вило нового, виробу. У науці, яка розробляє рекомендації для успішної реалізації проєктів, проєкт – це сукупність процесів, направлена на досягнення певних цілей і завдань для створення нового продукту або послуги. Літератори під проєктом розуміють попередній текст якогось твору, дизайнери – ескіз задуму щодо створення певного виробу тощо.

Номер слайду 5

Що таке проєкт. Навчальний проєкт – це форма та результат діяльності, спрямованої на досягнення певної навчальної мети, розв’язування деякої проблемної задачі. Працюють над виконанням проєктів доволі часто групами, розподіливши між собою завдання (ролі).

Номер слайду 6

Що таке проєкт. Проєкти, які реалізуються у школах, – це зазвичай навчальні проєкти. Їх особливістю є поєднання змісту різних навчальних предметів. Під час їх виконання учні/учениці навчаються пізнавати нове, самостійно досліджувати невідомі явища та предмети. Проєктні технології також передбачають розвиток умінь планувати свою діяльність, визначати можливі шляхи й засоби реалізації мети проєкту.

Номер слайду 7

Етапи проєктної діяльності

Номер слайду 8

Етапи проєктної діяльності1. Визначення мети проєкту. У меті зазначається, що повинно бути отримано в результаті виконання проєкту (наприклад, створення виставки малюнків, виготовлення деякого виробу, виготовлення пристроїв або обладнання до уроків тощо).

Номер слайду 9

Етапи проєктної діяльності2. Складання плану проєкту, розподіл ролей у групах. Зазначається послідовність дій для досягнення мети, відображаються терміни та виконавці на кожному з етапів проєкту, за потреби зазначаються матеріальні та інформаційні ресурси, які потрібні для здійснення завдань. Форма подання такого плану: усний план, записи в зошиті або комп’ютерний текстовий документ, щоденник робіт, презентація з планом, схема реалізації проєкту та інші.

Номер слайду 10

Етапи проєктної діяльності2. Складання плану проєкту, розподіл ролей у групах. Дуже важливим є правильно розподілити обов’язки між членами групи проєкту. В учнівських проєктах обов’язковим елементом є здобуття нових знань і навичок усіма членами групи, а не тільки окремими її учасниками. У правильному розподілі ролей у групі може допомогти так звана TORI-модель побудови стосунків між учасниками проєкту.

Номер слайду 11

Етапи проєктної діяльності 2. Складання плану проєкту, розподіл ролей у групах. TORI-модель: T - Trust (англ. – віра, довіра): довіра до кожного учасника/учасниці проєкту, віра у його можливості;O - Openness (англ. – відкритість, прямота): вільний обмін думками, ідеями, планами, увага до думок інших учасників проєкту;R – Realization (англ. – розуміння, виконання): вільний вибір ролей у команді, способів досягнення цілей, що дає змогу збільшити зацікавленість у реалізації проєкту;I - Interdependence (англ. – взаємозалежність): взаємна відповідальність за результати проєкту, уміння в певний час брати на себе лідерство або роль виконавця.

Номер слайду 12

Етапи проєктної діяльності3. Пошук відомостей і добір матеріалів, потрібних для виконання завдань проєкту. Джерелами відомостей можуть бути книжки, журнали, газети, повідомлення з Інтернету або телебачення. Збирати відомості також можна шляхом опитування свідків подій, науковців, спостереження за об’єктом, вимірювання параметрів об’єктів, фотографування об’єктів тощо. Можуть також використовуватись різноманітні «розумні» інструменти смартфонів і планшетних комп’ютерів. Під час пошуку потрібних матеріалів слід критично оцінювати знайдені відомості та дотримуватися Закону про авторські права.

Номер слайду 13

Етапи проєктної діяльності 4. Опрацювання знайдених відомостей, виконання завдань, передбачених у плані проєкту. На цьому етапі кожен учасник має виконати поставлене перед ним завдання та отримати запланований результат. Для опрацювання знайдених відомостей, як правило, використовують засоби різноманітних інформаційних технологій:графічні та відеоредактори, текстові процесори,редактори презентацій, калькулятори тощо. Добір засобів опрацювання залежить від цілей проєкту та вмінь учасників проєкту працювати з певними комп’ютерними програмами.

Номер слайду 14

Етапи проєктної діяльності5. Оформлення результатів діяльності. Результати, отримані в ході виконання проєкту, необхідно підсумувати та подати у формі, зручній для презентування результатів або використання. Форма подання: презентація, вебсайт, текстовий документ, графічне зображення та інше

Номер слайду 15

Етапи проєктної діяльності5. Оформлення результатів діяльності.

Номер слайду 16

Етапи проєктної діяльності6. Представлення результатів проєкту. На цьому етапі презентуються результати виконання проєкту зацікавленим особам, наприклад однокласникам/ однокласницям, учням/ученицям інших класів, батькам/рідним, здійснюється оцінювання роботи над проєктом кожного учня/учениці, підбиваються підсумки. Бажано, щоб результат проєкту був цікавим і потрібним.

Номер слайду 17

Етапи проєктної діяльностіВажливим є не тільки вміст представлення, але й чітке, послідовне та зрозуміле подання відомостей про проєкт і його результати: назва та мета проєкту, склад групи проєкту та ролі в ній; засоби, методи й шляхи, що були вибрані для реалізації проєкту;які складнощі та проблеми трапилися учасникам та учасницям проєкту на шляху до його реалізації;результати виконання проєкту, досягнення його цілей;висновки, зроблені за результатами виконання проєкту, або демонстрація створеного об’єкта.

Номер слайду 18

Приклад навчального проєкту. Тема: «Симетрія у візерунках та орнаментах народів різних країн»У проєкті потрібно використати знання та уміння з математики, мистецтва, курсу «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти» та інформатики. Мета проєкту: Дослідити традиційні візерунки та орнаменти різних країн світу та визначити, у яких орнаментах використано симетрію, які види симетрії використовуються в орнаментах. Створити комп’ютерну бібліотеку малюнків орнаментів різних країн світу, у яких використано симетрію.

Номер слайду 19

Приклад навчального проєкту. Складання плану проєкту, розподіл ролей у групах. План проєкту подано у вигляді схеми, у якій описано дії учасників проєкту та терміни, відведені на кожний з етапів проєкту. Таку схему можна створити у графічному редакторі або текстовому процесорі. Під час розподілу обов’язків варто дотримуватись описаних вище принципів TORI-моделі.

Номер слайду 20

Приклад навчального проєкту Складання плану проєкту, розподіл ролей у групах. Наприклад:добір учасників/учасниць групи здійснювати, враховуючи бажання учнів/учениць брати участь у цьому проєкті;керівника групи варто обирати після формування групи, враховуючи думки більшості учасників/учасниць;вибір країни (регіону) дослідження також повинен здійснюватися учнями/ученицями за бажанням. На приклад, перелік об’єктів дослідження може містити більше країн (регіонів), ніж учасників/учасниць групи;

Номер слайду 21

Приклад навчального проєкту. Складання плану проєкту, розподіл ролей у групах.основні дії по добору потрібних відомостей, обґрунтування визначення типу симетрії в орнаментах, створення орнаментів, включення малюнків орнаментів і підписів до них до презентації, виступ з представленням своїх результатів роботи здійснюють усі учасники/учасниці проєкту;попередні й кінцеві результати здійснення проєкту, способи їх подання обговорюються всіма учасниками проєкту.

Номер слайду 22

Приклад навчального проєкту. Опис інших етапів проєкту подано в плані проєкту

Номер слайду 23

Приклад навчального проєкту. Опис інших етапів проєкту подано в плані проєкту

Номер слайду 24

Працюємо за комп’ютером. Виконайте вправиhttps://learningapps.org/watch?v=phoj8n9n521 https://learningapps.org/12413837

Номер слайду 25

Дайте відповіді на запитання1. Що таке проєкт?2. Які етапи реалізації проєктів ви знаєте?3. Яка мета складання плану проєкту?4. У яких формах може бути подано план проєкту?5. Які вимоги до представлення результатів здійснення проєкту?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Senkiv-Fertadi Oxana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Козачок Максим Леонідович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
5527
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку