Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин

Про матеріал
Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. Конспект уроку та презентація
Зміст архіву
Перегляд файлу

 

                                                                            План-конспект

уроку інформатики у 8 класі

 

Тема:  Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.

Мета:

      формування міжпредметних компетентностей: вміння застосовувати алгоритми з розгалуженням для вирішення практичних життєвих завдань, таких як сортування, обробка даних тощо

      формування предметних компетентностей:

  • логічна: сприяти розвитку аналітичних навичок учнів, розвитку логічного мислення та здатність аналізувати поставлені задачі

      формування ключових компетентностей:

o       інформаційно-цифрова компетентність: уміння опрацьовувати цифрові дані та створювати на основі цифрових даних математичні моделі та програми для опрацювання величин в залежності від виконання умови;

o       уміння вчитися: будувати власний освітній простір для вирішення різних практичних задач в середовищах програмування та самостійності під час роботи з комп’ютером

 

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: комп'ютери, програмне забезпечення Python online

ХІД УРОКУ

 

I.   Організаційний етап (2 хв.)

           (Перевірка готовності учнів до уроку. Оголошення теми і формулювання мети уроку)

 

II. Актуалізація опорних знань. (5 -10 хв.)

 

Повторити.

Алгоритм розгалуження - це послідовність команд, які програма виконує на основі умови, що може бути істинною або хибною.

Загальна структура алгоритму розгалуження:

 

Розширення розгалуження:     if... elif... else

У Python немає жорсткої максимальної кількості elif у конструкції if-elif-else. Ви можете додавати стільки elif, скільки вам потрібно для вашої логіки програми. Проте, варто пам'ятати: якщо ви використовуєте багато elif, це може свідчити про необхідність перегляду вашого алгоритму або його перепроектування.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)

 

Ми продовжуємо вивчення алгоритмів і програм з розгалуженням. Алгоритми розгалуження можуть бути використані для фільтрації або обробки даних в залежності від умови, є важливим інструментом в програмуванні, який допомагає системам приймати рішення і керувати потоком виконання програми в залежності від умов.

Наприклад, в залежності від умови, програма може вибирати, які частини коду виконувати.

Розглянемо практичні завдання, де застосовується розгалуження.

                        

IV. Застосування знань  (15 хв.)

(Пояснення учителя, демонстрація, самостійна робота учнів)

 

  1. Приклади застосування.

Відео https://www.youtube.com/watch?v=m2Ux2PnJe6E&t=95s

До речі: перед вами Білл Гейтс – засновник компанії Microsoft, автор операційної системи Windows та один з найбагатших людей світу!

 

https://studio.code.org Курс 3 Етап 8 Лабіринт – умови (8- рівні)

 

  1. Створення проекту.

      Декілька етапів.

  1. Визначення умови.
  2. Якщо умова істинна (TRUE), команди 1.
  3. Якщо умова хибна (FALSE), команди 2.

Вивчення Python online Python – просто!

VI. Формування умінь та навичок (15 хв.)

Виконання практичного завдання (робота з комп’ютером)

Інструктаж з техніки безпеки!

Python online

  1. Виконання практичного завдання (спільна робота) (9 балів)

Скласти програму для перевірки агрегатного стану води, маючи її температуру у градусах Цельсія.

 

t=float(input("введіть t у градусах Цельсія:"))

if  t<0 or t==0:           t<=0

        print( "твердий")

elif  t>0 and t<100:

     print( "рідкий")

else:

     print( "газоподібний"

t=float(input("введіть t у Цельсія:"))

if t<0 or t==0:

        print( "твердий")

if t>0 and t<100:

     print( "рідкий")

if t==100 or t>100:               t>=0

     print( "газоподібний")

ТЕСТ 1

Вхідні дані: – 2

Вихідні дані: твердий

 

ТЕСТ 2

Вхідні дані: 56

Вихідні дані: рідкий

 

 

 

 

  1. Самостійна робота учнів (10-12 балів)

            Картки із завданнями.

 

  1. Скласти програму для перевірки агрегатного стану води, маючи її температуру t у градусах Цельсія.

 

  1. Скласти програму, яка за показниками вологості повітря визначить, чи потрібно вмикати зволожувач або осушувач. Якщо вологість 79% і вище – осушувач, якщо нижче 30% - зволожувач, в іншому випадку – не потрібно.

 

  1. Скласти програму, яка за показниками температури повітря t у градусах Цельсія.

 визначить, чи вмикнеться обігрівач. Якщо температура нижче 180 – вмикнеться, в іншому випадку – ні.

 

Вправи для знаття зорової та м’язової втоми.

VII. Пiдсумок уроку (1 - 2 хв.)

Оцiнювання роботи.

Самооцінювання

Я вмію використовувати розгалуження

-          Так

-          Ні

VIIІ. Домашнє завдання (1 хв)

Підручник. повт. с. 214-216

Виконати (1-7 рівнів)  https://little-dot.toxicode.fr/  - Історія маленької крапки... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗГАЛУЖЕННЯ

 

  1. Скласти програму для перевірки агрегатного стану води, маючи її температуру у градусах Цельсія.

 

t=float(input("введіть t у градусах Цельсія:"))

if  t<0 or t==0:

        print( "твердий")

elif  t>0 and t<100:

     print( "рідкий")

else:

     print( "газоподібний"

t=float(input("введіть t у Цельсія:"))

if t<0 or t==0:

        print( "твердий")

if t>0 and t<100:

     print( "рідкий")

if t==100 or t>100:

     print( "газоподібний")

ТЕСТ 1

Вхідні дані: – 2

Вихідні дані: твердий

 

ТЕСТ 2

Вхідні дані: 56

Вихідні дані: рідкий

 

 

 

  1. Скласти  програму для визначення за номером у (у>0) деякого року  номера його сторіччя с. 

З клавіатури вводиться ціле число – номер року; виводиться ціле число – номер століття.

Зверни увагу! Необхідно врахувати, що, наприклад, початком ХХ сторіччя був 1901, а не 1900 рік.

 

y = int(input('Введіть рік: '))

if y%100==0:

            c=y//100

else:

            c=y//100+1

print(c)

ТЕСТ 1

Вхідні дані: – 2024

Вихідні дані: 21

ТЕСТ 2

Вхідні дані: 1800

Вихідні дані: рідкий

 

  1. За введеними координатами з’ясувати, до якої координатної чверті належить точка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗГАЛУЖЕННЯ

 

  1. Скласти програму для перевірки агрегатного стану води, маючи її температуру t у градусах Цельсія.

 

  1. Скласти програму, яка за показниками вологості повітря визначить, чи потрібно вмикати зволожувач або осушувач. Якщо вологість 79% і вище – осушувач, якщо нижче 30% - зволожувач, в іншому випадку – не потрібно.

 

  1. Скласти програму, яка за показниками температури повітря t у градусах Цельсія.

 визначить, чи вмикнеться обігрівач. Якщо температура нижче 180 – вмикнеться, в іншому випадку – ні.

 

 

 

 

 

РОЗГАЛУЖЕННЯ

 

  1. Скласти програму для перевірки агрегатного стану води, маючи її температуру t у градусах Цельсія.

 

  1. Скласти програму, яка за показниками вологості повітря визначить, чи потрібно вмикати зволожувач або осушувач. Якщо вологість 79% і вище – осушувач, якщо нижче 30% - зволожувач, в іншому випадку – не потрібно.

 

  1. Скласти програму, яка за показниками температури повітря t у градусах Цельсія.

 визначить, чи вмикнеться обігрівач. Якщо температура нижче 180 – вмикнеться, в іншому випадку – ні.

 

 

 

 

 

РОЗГАЛУЖЕННЯ

 

  1. Скласти програму для перевірки агрегатного стану води, маючи її температуру t у градусах Цельсія.

 

  1. Скласти програму, яка за показниками вологості повітря визначить, чи потрібно вмикати зволожувач або осушувач. Якщо вологість 79% і вище – осушувач, якщо нижче 30% - зволожувач, в іншому випадку – не потрібно.

 

  1. Скласти програму, яка за показниками температури повітря t у градусах Цельсія.

 визначить, чи вмикнеться обігрівач. Якщо температура нижче 180 – вмикнеться, в іншому випадку – ні.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин

Номер слайду 2

https://www.youtube.com/watch?v=m2 Ux2 Pn. Je6 E&t=95s studio.code.org  Курс 3  Етап 8 Лабіринт–умови (8 -12 рівні) Застосування

Номер слайду 3

Працюємо з комп’ютером!

Номер слайду 4

Пригадаймо!

Номер слайду 5

If ... elif ... else. Розширення розгалуження

Номер слайду 6

x = -33if x > 0: print(1)else: print(0)Результат?a = 4if a > 50: print(‘this is wrong’)elif a<8: print(‘this is right’)else: print(‘I do not know’)

Номер слайду 7

Визначення умови. Якщо умова істинна (TRUE), команди 1 Якщо умова хибна (FALSE), команди 2 Створення проекту

Номер слайду 8

Python – просто!Вивчення Python online

Номер слайду 9

Завдання1. Скласти програму для перевірки агрегатного стану води, маючи її температуру у градусах Цельсія.{F60 E25 E0-E051-41 EA-9 EAF-0 A94 A742 BBFD}ТЕСТ 1 Вхідні дані: – 2 Вихідні дані: твердий. ТЕСТ 2 Вхідні дані: 56 Вихідні дані: рідкий

Номер слайду 10

1. Скласти програму для перевірки агрегатного стану води, маючи її температуру t у градусах Цельсія. 2. Скласти програму, яка за показниками вологості повітря визначить, чи потрібно вмикати зволожувач або осушувач. Якщо вологість 79% і вище – осушувач, якщо нижче 30% - зволожувач, в іншому випадку – не потрібно. 3. Скласти програму, яка за показниками температури повітря t у градусах Цельсія. визначить, чи вмикнеться обігрівач. Якщо температура нижче 180 – вмикнеться, в іншому випадку – ні. Завдання

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Підручник повт. с. 214 - 216 Виконати (1-7 рівні) https://little-dot.toxicode.fr/ - Історія маленької крапки...

zip
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
24 березня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку