Аналітичний звіт асистента вчителя в роботі з учнем з ООП 5 класу. В звіті представлено цілі, які були поставлені на початку навчального року і цілі, яких було досягнуто на кінець року, а також засоби якими досягалися зміни. Враховано також зміни, які відбулися в учня завдяки корекційним заняттям зі спеціалістами.
Аналітичний звіт
за 2022/2023 н.р.
асистента вчителя __________
про моніторингове дослідження учня 5 класу
з особливими освітніми потребами ____ПІП_____
з інклюзивною формою навчання
На 2022/2023 навчальний рік командою психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП були поставлені такі короткочасні завдання: здобувач освіти матиме стійке позитивне ставлення до навчання; проявлятиме активність, наполегливість, самостійність та навички самоконтролю під час навчальних занять та підготовки до них. На уроках відповідатиме на поставлені вчителем запитання чітко, повними реченнями, намагаючись будувати власне висловлювання в логічній послідовності; висловлюватиме власну думку щодо різних подій, явищ чи фактів, що розглядатимуться на заняттях; списуватиме та читатиме рукописні та друковані тексти, писатиме під диктовку, виконуватиме письмові та усні завдання з різних предметів; усвідомлено читатиме твори (або уривки з них); виконуватиме математичні дії з натуральними числами та дробами, розв’язуватиме математичні задачі та вправи; виконуватиме практичні роботи; вмітиме переказувати прослуханий текст, формулювати власну думку; підвищить самооцінку, інтерес до діяльності, сформує наполегливість; вмітиме контролювати себе та свої емоції; братиме участь у проектній діяльності згідно з індивідуальною навчальною програмою, а також у класних та загальношкільних виховних заходах.
Майже на всіх уроках мало активний, робота залежить від настрою. Протягом дня здатен підтримувати фізичну активність, проте коли втомлюється, діяльність стає менш продуктивною. Часто ображається при бажанні вчителя виправити допущені ним помилки; в цих випадках у нього різко змінюється настрій, стає примхливим, вередує, може відмовлятися від роботи. В’ячеслав має дружні стосунки з однокласниками. Іноді виникають конфлікти з однолітками.
Намагається стежити за власними речами, самостійно готувати необхідне шкільне приладдя до уроків. Володіє навичками самообслуговування.
Протягом ІІ семестру у дитини з ООП спостерігалось стійке позитивне ставлення до навчання та нестабільна навчальна мотивація. Учень не завжди був активним на уроках. У нього простежується позитивна динаміка фізичної, комунікативної, емоційно-вольової, мовленнєвої та когнітивної сфер розвитку.
Здобувач освіти будує невеличке усне та письмове (в основному з допомогою дорослого) висловлювання на задану тему. Висловлюється в основному простими реченнями. Вчить уривки з віршів напам'ять, але декламує невиразно, швидко забуває вивчене. Читання учня несвідоме. Читає переважно поскладово або цілими словами, якщо слово невелике. Учень охоче бере участь у різноманітних практичних роботах з різних навчальних предметів, виховних заходах.
Темп письма під диктовку та списування здобувача освіти усе ще значно відстає від загального темпу класу, але є покращення письма під диктовку (допускається менше помилок). Власні помилки учень знаходить та виправляє переважно з допомогою дорослого, вже може самостійно прочитати написане власноруч. Дитина нерідко припускається помилок під час письма через вади мовлення: пропускає чи переставляє букви, замінює одні голосні на інші.
У формуванні словесно-логічного мислення учня з ООП помітний незначний прогрес. Через те, що у В’ячеслава існують певні труднощі під час виконання операцій порівняння, узагальнення, зіставлення, навчальний матеріал сприймається та відтворюється ним неточно, вибірково, фрагментарно. (Хоча з допомогою дорослого, а часом і цілком самостійно, він може робити висновки, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.) Через це засвоєння матеріалу з різних навчальних предметів викликає у дитини з ООП неабиякі труднощі.
Учень став трохи краще сприймати та запам’ятовувати вербальний матеріал. У нього спостерігається невеликий прогрес у розвитку зорової пам’яті. В пригадуванні та відтворенні навчального матеріалу дитиною досі є труднощі, але разом з тим помітний поступовий перехід від механічного до смислового запам’ятовування. Увага учня стала більш стійкою, хоча він усе ще часто відволікається на уроках на зовнішні подразники. Простежується незначна позитивна динаміка у розвитку в дитини з ООП довільної уваги.
Учневі найбільше подобаються уроки фізичної культури, інформатики, музичного мистецтва, трудового навчання. Під час цих уроків він проявляє більше активності, наполегливості та старанності, ніж на інших.
Учень важко засвоює навчальний матеріал, особливо з математики, української мови та англійської мови. Деякі теми з різних предметів узагалі не може опанувати. Відповіді В’ячеслава на уроках – неточні та неповні. Майже всі завдання він виконує з допомогою асистента. Самостійність дитини на заняттях переважно низька. На уроках інформатики намагається проявити свою самостійність, відмовляється від допомоги дорослого.
Більшість тем з математики учень засвоює. З допомогою вчителя та асистента читає та записує числа в межах 10 000 з помилками, самостійно виконує приклади на додавання та віднімання, множення та ділення в стовпчик (користуючись таблицею множення, калькулятором та лінійкою); встановлює послідовність дій у виразах з дужками та без дужок з допомогою; може виконувати дії з простими дробами; будує прямі, гострі, тупі та кути з допомогою; має труднощі під час розв’язання простих рівнянь. Самостійно виконати завдання за зразком чи аналогією не може. Розв’язує лиш прості задачі на дві дії з допомогою. З контрольними роботами з математики самостійно не справляється. У засвоєнні математичних знань та формуванні обчислювальних навичок у дитини з ООП частковий прогрес. Здобувач освіти потребує постійної допомоги вчителя та асистента. Рівень засвоєння ним математичних знань – середній.
На уроках англійської мови – пасивний, читає прості слова, знає окремі літери. Письмові завдання виконує за вказівками вчителя, списує з дошки. Значення слів запам’ятати не вдається. Знає лише як сказати англійською мовою членів родини, кольори, собака, кіт та інші.
Потребує додаткової мотивації та заохочення, зосередження уваги на завданні.