Аналіз методичної роботи вихователя ГПД
Робота групи продовженого дня проводиться згідно з графіком роботи і за планом заходів.
З початку роботи у групі всі учні були ознайомлені з правилами поведінки в ГПД, з режимом дня та з технікою безпеки, з поведінкою під час повітряної тривоги, з поведінкою в бомбосховищі.
Основною метою виховної діяльності було створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би учням легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволила їм вступити в реальні відносини з оточуючим світом.
Виховна робота спрямована на розвиток всебічно-розвиненої та вихованої особистості. Це реалізовується за напрямами:
ціннісне ставлення до суспільства і держави;
ціннісне ставлення до людей;
ціннісне ставлення до природи;
ціннісне ставлення до праці;
ціннісне ставлення до мистецтва;
ціннісне ставлення до себе.
У виховній роботі використовуються різноманітні форми роботи.
Велике значення має формування в учнів громадянської свідомості, національного та патріотичного виховання; любові до рідного краю, народу; поваги до українських та родинних законів, звичаїв, обрядів і традицій.
За допомогою напрямку ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей, в учнів виховується вміння співпрацювати з іншими людьми, працювати в групі та колективі, вміння прощати і пробачати. Проводились такі виховні заходи: урок моралі «Відкриваємо скриньку добрих справ», літературний аукціон «Про дружбу», моделювання ситуацій «Правила поведінки у громадських місцях», щоденник «Мій день. Мої вчинки», школа гарних манер «Вчимося толерантності».
Значна увага приділяється формуванню в учнів особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: це чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість. З цією метою були проведені: аукціон ідей «Як зберегти здоров’я?», усний журнал «Ти – пішохід», круглий стіл «Сам вдома: безпечні ігри», урок здоров’я «Бережіть зір», урок безпеки «Коробка сірників мала, та наробити може зла».
Гармонійний розвиток особистості неможливий без ролі природи у житті учня. Тому, кожна дитина усвідомлює себе як невід’ємну частину природи, взаємозалежність людини і природи та бережливого ставлення до її багатств. Це реалізовується за допомогою таких заходів: усний журнал «Подорож лісовою стежкою», інформаційний квест «Ліс – наше багатство», круглий стіл «екологічні проблеми людства», колаж «Первоцвіти просять захисту», вікторина «Лісова аптека».
Сформованість естетичної культури та культури почуттів формується за допомогою ціннісного ставлення до культури і мистецтва, де учні оволодівали системою елементарних знань, понять, термінів та вміння сприймати художні твори різних видів мистецтва. Проводились такі заходи: подорож до кінозали «Чарівна казка», колективна гра «Музичні захоплення», фото вернісаж «Краса природи в довкіллі», презентація «Народні звичаї».
Для виховання працелюбної, цілеспрямованої, наполегливої, кмітливої, працьовитої, відповідальної людини організовувались трудові десанти, круглі столи, прес-конференції. Ціннісне ставлення до праці впроваджувалося через низку заходів: усний журнал «Твій режим дня», акція «Книжкова лікарня», ярмарок професій «Професії моїх батьків», майстер-клас «Іграшка своїми руками», щира розмова «Цінуймо працю інших».
Збереження власного здоров’я – один з основних обов’язків людини. Тому було проведено ряд спортивно-оздоровчих заходів, змагань, естафет та виховання звички до постійних занять фізкультурою, з метою щоденного оздоровлення організму.
Постійно ведеться індивідуальна робота з учнями, яка направлена на вироблення свідомого відношення учнів до навчання, відповідальності за власні вчинки, культуру спілкування з однолітками; проводяться бесіди про поведінку у школі та громадських місцях, про виконання доручень.
У становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Робота з ними включає в себе індивідуальні бесіди, консультації, анкетування, консультаційні пункти. Постійно відбувається співпраця з родинами, адже з допомогою батьків діти займаються пошуковою роботою, виконують творчі завдання.
Таким чином, мотиваційно-особистісна сфера розвивається відповідно до гармонійного розвитку особистості. І на даному етапі співробітництва в результаті виконання загальновиховної, індивідуальної та роботи більшість учнів підвищили рівень сформованості моральних, громадянських, естетичних та інших якостей особистості.
Робота групи продовженого дня в школі має позитивний вплив на процес виховання, на правильну організацію дозвілля учнів, створює сприятливе середовище для здорового морально-психологічного клімату для всіх учнів.
В результаті виконання основних завдань виховання загальноосвітньої школи більшість вихованців підвищили рівень сформованості моральних, громадських, естетичних та інших якостей особистості.
Планую активно впроваджувати у свою практику особисто – зорiєнтований пiдхiд, що передбачає вплив на всiх дiтей та на кожного зокрема. Основною метою є виховання всебiчного та гармонiйного розвитку особистостi вiдповiдно до цiльових орiєнтирiв виховної дiяльностi.
Вихователь