Семінарсько-практичне заняття 13,14. Спостереження та аналіз уроків інформатики
Урок інформатики
для 2 класу
Тема: Поняття про інформацію.
Сприйняття людиною інформації
Автор: Груша Марина Олексіївна
Алгоритм спостереження (Реалізація вчителем методів та прийомів навчання на уроці) №1
За джерелами передачі й характером сприйняття інформації: словесні та практичні. Вони повністю відповідали задачам уроку.
В цьому уроці використали пояснювально-ілюстративні та репродуктивний, характери пізнавальної діяльності які забезпечували реалізовані під час уроку методи та прийоми.
Репродуктивний та частково-пошуковий методи та прийоми сприяли активізації навчальної діяльності учнів.
Коли повторювали правила роботи за комп’ютером дітям потрібно підіймати та опускати руки коли треба відповідати. Також підсумках уроку дітям треба було самостійно закінчити речення.
Вчитель пояснював матеріал, та діти грали в різні ігри використовуючи знання які вивчили на цьому уроці. На мою думку методи та прийоми навчання були ефективно використані під час уроку.
Алгоритм спостереження (Визначення структури уроку та особливостей організації навчальної діяльності учнів на уроці. Вивчення процесу оцінювання вчителем досягнутих учнями навчальних результатів) №2
Цей урок був комбінований, бо діти і вивчали новий матеріал його використовували для рішення задач. Цей урок продовжує загальну тему «Інформатика» та починає тему «Поняття про інформацію».
Спочатку вчителька задала питання про інформатику що це таке. І цим вона актуалізувала опорні знання.
Цей урок має етапи: Організаційний етап, Актуалізація опорних знань, Мотивація навчальної діяльності, Сприйняття нового матеріалу, Фізкультхвилинка, Формування вмінь та навичок, Підсумки уроку. Вони мають стрктуровано логічний зв’язок в своїй послідовності.
На кожному етапі уроку вчитель пояснював матеріал, потім по ньому були завдання та різні інтерактивні ігри для учнів.
В цьому уроці вчитель поєднав методи пояснювально-ілюстративний та репродуктивний. Що сприяло гарному розкриттю навчального матеріалу.
Цей урок поєднує лекцію та практичне заняття.
Учні в кінці уроку самостійно виконували завдання по вивченому матеріалу це і забезпечувало цілісність та логічну завершеність уроку.
Спочатку була колективна форма, учні всім класом виконували поставленні задачі, потім була індивідуальна форма коли учні працювали самостійно в зошитах.
Вчитель пояснював матеріал, та потім учні всім класом виконували поставлені задачі. На цьому уроці не потрібен диференційований підхід до учнів.
В основу диференціації покладено те що кожен учень може розкрити всі свої потенціальні навчальні можливості. На мою думку диференціація не потрібна на цьому уроці.
Завдання були зроблені в ігровій формі, учні формували вміння та навички.
Контроль за діяльністю учнів був мінімальний. Ці завдання не оцінювалися, бо в основному це були інтерактивні ігри.
Вчитель давав необхідні знання і потім учні використовували набутті вміння для рішення задач.
Між етапами підсумків не було але в кінці уроку вчитель підбивав підсумки уроку шляхом завдання яке перевіряло вивчення матеріалу.
Оцінка знань учнів не є обґрунтованою.
Позитивне ставлення учнів до навчання стимулювалося інтерактивними цікавими іграми.