МАЙСТЕР-КЛАС «Застосування комп’ютерних технологій як засобу розвитку логічного мислення молодших школярів»

Про матеріал

Даний майстер-клас допоможе розкрити можливості комп'ютера у формуванні логічного мислення молодшого школяра, обґрунтувати використання інформаційних технологій в початковій школі та визначення практичної корисності комп'ютера у навчанні та вихованні.

Перегляд файлу

МАЙСТЕР-КЛАС

«Застосування комп’ютерних технологій як засобу розвитку

логічного мислення молодших школярів»

 

Мета: розкрити можливості комп’ютера у формуванні логічного мислення молодшого школяра, обґрунтувати використання інформаційних технологій в початковій школі та визначення практичної корисності комп’ютера у навчанні та вихованні.

 

Отож запрошую до роботи.

Упродовж майстер-класу нам необхідно буде спілкуватися, працювати. Я б дуже хотіла, щоб наша робота була злагоджена. Тому давайте налаштуємося на співпрацю, взаємодопомогу, взаєморозуміння, взаємну підтримку.  

 

 Вправа «Ми – одна родина» - психоемоційне налаштування – учитель заспівує, «учні»  виконують дії і підтримують вчителя:


У цій залі друзі всі

Раз, два, три.

Я, і ви, і ви, і ви.

Привітай сусіда справа,

А тепер сусіда зліва –

Ми одна родина!

 

У цій залі друзі всі

Раз, два, три.

Я, і ви, і ви, і ви.

Посміхнись сусіду справа,

А тепер сусіду зліва –

Ми одна родина!

У цій залі друзі всі

Раз, два, три.

Я, і ви, і ви, і ви.

Руку дай сусіду справа,

А тепер сусіду зліва –

Ми одна родина!


 

Технологія розглядає алгоритмічне, логічне  та критичне мислення. Я зупинюсь на особливостях розвитку логічного мислення,  основними етапами якого є:

 

І так, логічне мислення – це засіб успішного навчання і виховання. Розвиток в учнів логічного мислення — одне з важливих питань, що стоять перед учителем.

Логічне мислення лежить в основі здібностей людини, є умовою навчання, набуття знань, формування вмінь і навичок. Без мислення неможливе нормальне життя ні особистості, ні суспільства.

 

Гра «Буває – не буває» - 2хв.

 

Вправа «Зайчик» - 2хв.

 

 Вправа «Збери слово» - 2хв.

 

Вправа «Групування слів» - 2 хв.

 

Вправа «Головні істотні ознаки» - 2хв.

 

Тренажер «Веселі ромашки» – 3хв.

 

Вправа «Логічні задачі»  - 7хв.

 

 

Гра «Буває – не буває» - 2хв.

http://zavantag.com/tw_files2/urls_37/552/d-551686/img18.jpg

 

http://zavantag.com/tw_files2/urls_37/552/d-551686/img18.jpg 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Зайчик» - 2хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Збери слово» - 2хв.

 

Учитель пропонує дітям прочитати слова кожного рядка, взяти з першого слова першу літеру, з другого – другу, з третього – третю і т.д. й одержати нове слово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Групування слів» - 2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Головні істотні ознаки» - 2хв.

Формування уміння виділяти істотні ознаки для збереження логічного ходу думок при вирішенні довгого ряду однотипних завдань.

Ця вправа дозволяє цілеспрямовано направити учнів на пошук рішення, активізувати мислення, створити певний рівень абстрагування.

 

Завдання: З даних слів ви повинні будете вибрати лише два, що позначають головні ознаки основного слова, тобто те, без чого цей предмет не існує.

Інші слова теж мають відношення до основного слова, але вони не головні. Вам потрібно знайти найголовніші слова.

Кожне з передбачуваних слів детально розбирається. Головне, щоб діти зрозуміли, чому саме те або інше слово є основною, істотною ознакою даного поняття.

 

 

Робота по формуванню у дітей уміння виділяти істотні ознаки понять, встановлювати різні відносини, готує сприятливий ґрунт для розвитку здібностей, які необхідні для утворення думок вищого рівня в розвитку абстрактно-логічного мислення.

 

 

 

Тренажер «Веселі ромашки» – 3хв.

Цілеспрямованість думок, рівень їх глибини залежить від уміння дитини оперувати змістом, розуміти переносний зміст. Для цієї роботи можна використовувати різний літературний матеріал, прислів'я, приказки, що містять в собі можливості вербалізації і трансформації тексту, математичні логічні вправи і т.д..

Вправа «Логічні задачі»  - 7хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Прислів’я» - Індивідуальна робота

Вона формує здатність оперувати змістом.

На екрані табло з цифрами. Ви обираєте ту цифру, яка у вас на столі. Прочитайте  прислів'я і спробуєте підібрати до нього відповідну фразу, що відображає спільний зміст із прислів'ям. Обґрунтуйте свій вибір.


1. Краще менше, та краще


а) Одну хорошу книгу прочитати корисніше, ніж сім поганих.

б) Один смачний пиріг вартий десяти несмачних.

в) Важлива не кількість, а якість.

 

2. Поспішиш - людей насмішиш


а) Клоун смішить людей.

б) Щоб зробити роботу краще, треба про неї добре подумати.

в) Поспіх може призвести до безглуздих результатів.

 

3. Нічого на дзеркало нарікати, коли пика крива


а) Не варто причину невдач звалювати на обставини, якщо справа в тобі самому.

б) Хороша якість дзеркала залежить не від рами, а від самого скла.

в) Дзеркало висить криво.


4. Не красна хата кутами, а красна пирогами


а) Не можна харчуватися одними пирогами, треба вживати і житній хліб.

6) Про справу судять по результатах.

в) Один смачний пиріг вартий десяти несмачних|.

 

5. Зробив справу - гуляй сміло


а) Якщо виконав роботу добре, можеш відпочити.

б) Хлопчик вийшов на прогулянку.

 

6. Вмілі руки не знають нудьги


а) Петро Іванович ніколи не нудьгує

б) Майстер своєї справи любить і уміє працювати.

 

7. Не все золото, що блищить

 

а) Мідний браслет блищав, як золотий.

б) Не завжди зовнішній блиск поєднується з хорошою якістю.

в) Не завжди те, що здається нам хорошим, дійсно добре.

 

8. Сім разів відмір, а один раз відріж

 

а) Якщо сам відрізав неправильно, то не слід звинувачувати ножниці;

б) Перш ніж зробити, треба добре подумати;

в) Продавець відміряв 7 метрів тканини і відрізав;

 

Вправа «Вікторина»

Практичне значення використання комп’ютера:

 

Ефективність таких уроків полягає в високій активності дітей, їх працездатності протягом всього уроку. Це забезпечується постійною зміною видів навчальної діяльності. Працюючи з комп'ютером діти легко виконують велику кількість тренувальних вправ. Протягом уроку діти працюють самостійно, удосконалюючи навички усного рахунку, розв'язування задач, а в кінці уроку діти самі оцінюють результативність своєї роботи на уроці.

Урок з використанням комп’ютерів не є полегшеним для вчителя, скоріше навпаки, але надзвичайно важливо, що ефективність такого уроку значно перевищує звичайний.

Комп’ютер

  • Дозволяє представити навчальний матеріал яскравіше, доступніше, сприйняття стає більш емоційним і тому більш ефективним;
  • Сприяє реалізації розвивального навчання;
  • Дозволяє здійснити диференційований підхід у навчанні;
  • Враховує психолого-педагогічні особливості молодшого шкільного віку, зокрема перевагу наочно-образного мислення над абстрактним;
  • Підвищує мотивацію до навчання.
  • Спонукає вчителя до самовдосконалення.

 

1

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулык Анастасия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Інші матеріали
НУШ
Інкл
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
368
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку