Аналіз виховної роботи класного керівника

Про матеріал

Матеріал допоможе класному керівникові підсумувати всю зроблену ним роботу з учнями, адже основною метою виховної діяльності є створення в колективі оптимального позитивного мікроклімату як на уроках, так і в позаурочний час, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку кожного учня.

Перегляд файлу

Аналіз виховної роботи

класного керівника 1 класу

за 2017 -2018 н.р.

      У І семестрі я працювала класним керівником 1 класу. У класі навчається 11 учнів: 7 хлопчиків і 4 дівчат.

      На початку навчального року я визначила мету і завдання для дитячого колективу й для себе як класного керівника. Запланувала  роботу зі зміцнення класного колективу, формуванню в учнів позитивного відношення до його цілей, завдань, діяльності й окремих членів колективу. Також продовжила роботу з виховання в школярів пізнавальних інтересів, активності, самостійності й творчого відношення до навчання й підвищення на цій основі успішності.

      Стосунки у класі загалом дружні й доброзичливі, присутнє порозуміння у стосунках між хлопчиками і дівчатками. Колектив класу діяльний, учні долучаються до організації класних справ, активно виконують доручення вчителя, приймають участь в шкільних та позашкільних конкурсах. Клас із задоволенням бере участь у позакласних заходах, хоча й не всі учні бажають прикладати зусиль для їх організації.

      Діти у класі з повних сімей, де панує взаєморозуміння і злагода.

      У даному семестрі у виховній роботі з класом ставилися наступні завдання:

  • визначити рівень соціально – психологічної адаптації до навчання в першому класі;
  • продовжувати роботу над формуванням цілісного, дружнього колективу;
  • формувати навички ведення здорового способу життя;
  • працювати над розвитком моральних якостей дитини;
  • продовжувати роботу над формуванням навичок самообслуговування;
  • розвивати естетичні та художні смаки;
  • продовжити роботу над формуванням почуттів поваги та любові до рідного краю, народу, мови;
  • створити умови для повноцінної адаптації до класного колективу до нових умов навчання.

     Основною метою виховної діяльності є створення в колективі оптимального позитивного мікроклімату як на уроках, так і в позаурочний час, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку кожного учня. Протягом семестру велася виховна робота, яка поєднувала як традиційні форми роботи (бесіди, години спілкування, виховні години), так і нетрадиційні (тестування, інтерактивні ігри, робота над проектами).

      Формування ціннісного ставлення до себе відбувалося через пропагування здорового способу життя, застосування здоров’язберігаючих технологій (проведення динамічних пауз на уроках, використання оздоровчих вправ, пальчикової гімнастики, музикотерапія, психологічні розминки), через проведення бесід з техніки безпеки з метою профілактики дитячого травматизму, проведення тематичної  виховної  години «Поведінка на дорогах і вулицях у зимовий період ». Також проводились урок добросердя «Твори добро на радість людям» та уявна подорож « Ми діти козацького роду». Для повного становлення дитини у колективі проводилась гра – тренінг «Я та мій клас» та інтелектуальна хвилинка «Хочу все знати».

      Формуванню ціннісного ставлення до праці сприяли організація класного чергування і навчання цьому першокласників.  Діти активно взяли участь у проекті «Трудовий десант», в рамках якого прикрашали та утеплювали класну кімнату.

      З метою формування ціннісного ставлення до природи з учнями класу проводилися екскурсії на природу з метою спостереження за сезонними змінами у природі, виставка квітів «Барви осені», екологічна вікторина «Ми твої діти, природо!», милування природою «Зимовий пейзаж»,  а також екологічна операція «Встанови годівничку».  А ще учні брали участь в акції «Озеленення класу».

     Формування ціннісного ставлення до культури до мистецтва (естетичне виховання) у цьому семестрі  відбувалося через проведення свят «День знань», «Козацькі розваги», «Чарівні україночки»,  «Мужні захисники»,  «Новорічний ранок». Цікавість та зацікавлення викликало проведення конкурсу малюнків «Цей кольоровий світ», до організації і проведення якого  активно залучалися і батьки наших учнів. Важливим завершенням навчального року були класні збори , в ході яких усі учні класу могли висловити власну думку стосовно роботи товаришів та прийняти участь у визначенні найдостойніших учнів класу. Така сумісна діяльність учнів, вчителя та батьків сприяє зміцненню колективу та встановленню більш тісних та довірливих стосунків.

      Хочеться відмітити активну участь учнів класу при створенні виставки – ярмарку між початковими класами. Позитивний вплив на становлення культурної особистості молодшого школяра був при відвідуванні бібліотечних та музичних уроків, цирку,  лялькових вистав.

     Крім цього, учні брали активну участь у шкільних заходах, конкурсах, вікторинах.

    Одним із напрямків виховної роботи з класом було превентивне виховання, проведення роботи щодо попередження скоєння правопорушень. В рамках тижня правових знань були проведені дні правових знань та виховні години «Право на освіту», «Знай свої права, дитино», «Що я знаю про права на ліки» та «Обов’язки школяра». Протягом року постійно здійснювався контроль за станом відвідування учнями школи. У класі учнів схильних до правопорушень чи таких що пропускають школу без поважних причин немає. Але є багато пропусків по хворобі, і діти хворіють досить часто. Тому і для дітей, і для батьків проводяться постійні бесіди про охорону здоров’я.

     З метою формування ціннісного ставлення до суспільства, до держави (національно - патріотичного виховання) відповідно до всесвітніх історичних дат, пам’ятних подій нашої держави і міста проводились різноманітні заходи, серед яких: Перший урок «Щоб у серці жила  Батьківщина», конкурс «Голуб миру».  Проводилась вікторина «Що я знаю про своє село» та групова справа «Вітаємось один з одним», яка була присвячена Дню толерантності, а також уроки – мужності «День збройних сил України» та бесіда за круглим столом «Ніхто не забутий, ніщо не забуте».

      Протягом року здійснювалась підготовка учнів до самоврядування. Було розподілено обов’язки в класі до виконання яких діти підходили відповідально.

Значне місце у діяльності класовода займає робота з батьками. Проводилися батьківські збори, за яким обговорювалися актуальні питання виховання дітей, моделювалися певні ситуації, які могли б допомогти батькам у вирішенні тих чи інших питань спілкування дітей з батьками. Мають місце також індивідуальні консультації для батьків. Батьківський комітет класу активно бере участь у житті класу, в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює зі шкільним комітетом. Найбільш цінною є допомога батьківського комітету в поповненні матеріально – технічної бази класу та школи в цілому.

      Таким чином, аналіз виховної роботи у відповідності з метою та завданнями показує, що проведена робота сприяла згуртуванню учнівського колективу, інтелектуальному, моральному та фізичному становленню особистості, створенню умов для розвитку творчих здібностей, покращенню рівня мотиваційної сфери дітей, вдалій адаптації учнів в класному колективі, вдалому процесу формування навичок аналізу власних дій та роботи товаришів.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кривенко Людмила Борисівна
    Дуже корисний матеріал!Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
13902
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку