У своїй виховній роботі основні виховні заходи я спрямовую на реалізацію таких проблем: формування навичок свідомої дисципліни, формування дружнього, організованого колективу через активізацію індивідуального впливу та колективної виховної роботи, розвиток інтересу до навчання, виховування культури поведінки, ощадливості, любові до природи.
Аналіз виховної роботи 5 класу за І семестр 2017 - 2018 навчального року
Протягом І семестру 2017 - 2018 навчального року виховна робота у 5 класі проводилась згідно затвердженого плану роботи. Основні виховні заходи спрямовано на реалізацію поставлених проблем: формування навичок свідомої дисципліни, формування дружнього, організованого колективу через активізацію індивідуального впливу та колективної виховної роботи, розвиток інтересу до навчання, виховування культури поведінки, ощадливості, любові до природи.
1) Організація учнівського самоврядування
На початку семестру в класі було організовано учнівське самоврядування. Шляхом таємного голосування, з врахуванням особистих інтересів між учнями було розподілено громадські доручення: організовано чергування у класній кімнаті, контроль за чергуванням. Обрано відповідального за облік відсутніх класу, відповідального за кімнатні рослини. Обрано старосту класу.
Варто відзначити, що всі ланки учнівського самоврядування працюють злагоджено, учні поважають старосту класу, виконують поставлені вимоги. Органи учнівського самоврядування залучаються до контролю за успішністю учнів, за станом відвідування занять учнями класу, до ведення документації класу (зошит поведінки, облік чергувань, облік відсутніх).
2) Громадянське, національно-патріотичне виховання
З метою національно-патріотичного виховання було заплановано та виконано наступні заходи:
- ознайомлення учнів із правилами поведінки у школи;
- проведено перший урок «Єдина Україна. Мандри Україною»;
- проведена година спілкування до дня Українського козацтва 14 жовтня;
- класна година, присвячена Дню гідності і свободи 21 листопада.
3) Художньо-естетичне сприяння творчому розвитку особистості
- Участь у виставці привітальних плакатів до Дня Учителя;
- Участь у заході «Свято врожаю»
- Осіння ярмарка
- Участь у виставці плакатів «Захистіть ялинку»
- Новорічні заходи
4) Родинно-сімейне виховання
- проведено заплановані батьківські збори (у вересні про план роботу на навчальний рік, у грудні – про підсумки роботи за 1 семестр);
- проведено індивідуальні бесіди з батьками з питань виховання, успішності, поведінки учнів та ін..;
- залучення батьків до забезпечення комфортних умов навчання учнів у школі (ремонтні роботи,озеленення класу, участь у заходах, освітлення та ін.)
5) Екологічне виховання
- протягом вересня-жовтня активна участь у прибиранні закріпленої території;
- робота по озелененню класної кімнати;
- проведення операцій «Чистий клас», "Посади дерево". "Чисті джерела", «Годівничка».
6) Формування здорового способу життя, безпека життєдіяльності
- Проведено класні години з питань правил безпеки дорожнього руху «Повторення правил безпечної поведінки дітей на дорозі, подвір’ї, у транспорті»,
- «Безпечна дорога до школи. Змагання «Кращий регулювальник»»,
- «Вихований пішохід. Перехід дороги. Брейн-ринг «Як перейти дорогу»»
- «Хвилинки безпеки. Дорожньо-транспортні пригоди»
Висновки: В цілому виховна робота за 1 семестр виконувалася на достатньому рівні. Але має певні недоліки. Так, слід звернути більшу увагу на роботу батьківського комітету, на рівень навчальних досягнень, вихованості учнів та на розвиток в учнів інтересу до навчання, виховувати навички свідомої дисципліни на уроці.