Аналіз виховної роботи за 2020 - 2021 навчальний рік класного керівника 7 класу загальноосвітньої школи

Про матеріал
Аналіз виховної роботи за 2020 - 2021 навчальний рік класного керівника 7 класу загальноосвітньої школи
Перегляд файлу

Аналіз виховної роботи за 2020-2021 навчальний рік

Проблема, над якою працюю в системі  виховної  роботи  класного колективу:   «Формування сприятливого виховного середовища для духовного збагачення учнів та формування життєвої компетентності майбутнього громадянина України»

Творче кредо класного керівника :

Головний вихователь – життя, основний вихователь – сім’я, мені залишається з’єднати перше з другим і що - небудь додати від себе”.

У кожної людини є свій неосяжний життєвий простір, де його люблять і чекають, розуміють і приймають таким, який він є. Одного чудового сонячного вересневого ранку на порозі нашої школи ми вперше побачилися , щоб розпочати  нову велику справу - ми з учнями почали прокладати свій шлях до зірок. Цей шлях ми подолаємо за п’ять років – і це наше щасливе, веселе, дружнє шкільне життя. Ми прокладемо шлях із унікального будівельного матеріалу з особливими властивостями: доброти, гумору, взаємодопомоги, мудрості і захоплень. Кожний з нас знайде на цьому шляху свою неповторну зірочку, яка засяє над дитиною майбутнього особливим сяйвом впевненості у собі, комунікабельності, самостійності, вимогливості, співчуття, патріотизму, працьовитості, навченості. За цей час ми встигнемо  подружитися, звикнути і зрозуміти один  одного.

Ми - це наш клас, в якому 26 літер  «Я». Кожен з нас - це унікальна, неповторна особистість, одна єдина у цілому світі. Тому ми намагаємося дбайливо, з любов’ю і повагою ставитися  до себе і до оточуючих, приймати себе і інших такими, які ми є.              

Діти допитливі,

 з гострим розумом,

у разі правильного виховання

 стають великими людьми.

Я.А. Коменський

Класний колектив - це складна соціально-педагогічна система, що виконує замовлення суспільства - формувати інтелектуальну, творчу особистість, здатну жити і творити в умовах, що постійно видозмінюються й розвиваються, забезпечуючи прогрес культурного розвитку країни.

Плануючи виховну роботу, яка розроблена відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про загальну середню освіту», Програми виховання дітей та учнівської молоді в Україні, врахувала інтереси учнів та їх батьків, можливості, традиції міста, соціальне оточення.

Свою роботу  з колективом розпочала з вирішення виховних задач:

1. Виховувати повагу до людей, культурно - національних, духовних, історичних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього середовища

2. Постійно утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, патріотизму, доброти, стриманості, працелюбності та інші

3. Формувати свідоме ставлення до навчання та відвідування школи, усвідомлення важливості освіти у житті людини

4. Допомагати у подальшому ставленні органів класного самоврядування, сприяти розвитку їхньої самостійності

5. Формувати навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій

6. Запобігати вживанню алкоголю, наркотиків та інших шкідливих звичок. Пропагувати здоровий спосіб життя

Як класний керівник, досягаю поставленої мети через заохочування учнів до процесу самовиховання, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ класу, багато часу приділяю екологічному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культури поведінки, тому загальний рівень вихованості та культури класного колективу - достатній.

Форми та методи виховної роботи планувались на діагностичній основі і були різноманітними.

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

  • Перший урок «Скарби країни Всезнайленд» (усний журнал)
  • Виховні години: «Вулицями рідного міста», «9 травня - День Перемоги», «Вишиванка – твій генетичний код»
  • Квест «Ніжин – минулий, Ніжин – сучасний»
  • Свято «Журавлині ключі Покрови» (до Дня Захисника України)
  • Інформаційна хвилинка «9 листопада - День української писемності і мови»
  • Урок доброти «Терпимість, толерантність, милосердя»
  • Година пам’яті і скорботи «Трагічні сторінки історії»
  • Історичний репортаж «Чорнобиль в серці України, а тінь його по всій Землі»
  • Новорічне свято «У святковому карнавалі»
  • «Славетна мить, що об’єднала Україну» (літературно-музична композиція історичного характеру до Дня Соборності України)
  • Урок пам'яті «Крути – і сум, і біль, і вічна слава України»
  • Урок- реквієм "Пам’ять про друзів полеглих жива"
  • Усний журнал "Завжди сучасний Шевченко"
  • Дослідницько-пошуковий проєкт «Великдень»

 

Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей

  • Класні учнівські збори
  • Круглий стіл «Безпечна школа. Маски булінгу»
  • Участь у благодійній акції «5 картоплин»
  • Вітання хлопчиків з Днем захисника України
  • Інформаційна хвилинка «Знаменні та пам’ятні дати місяця»
  • Бесіда «Хто вони герої Небесної сотні?»
  • Спортивно-розважальний конкурс до Дня збройних сил України
  • Родинна вітальня «Зимові традиції нашої родини»
  • Святкова пошта до Дня святого Валентина
  • Конкурс презентацій «Мама – символ добра»
  • «Співчуття – перший крок до людяності» (година розв’язування проблемних ситуацій класу
  • Урок пам’яті "Дзвони Чорнобиля"

 

Ціннісне ставлення до природи

  • Зелений патруль «Озеленення класного приміщення та школи»
  • Виховна година на тему: «Екологічна безпека серед нас»
  • Інформаційні хвилинки: «Прикмети жовтня»,
  • Діалог «Бережіть і творіть красу земну»
  • Екологічні хвилинки «Підготовка природи до зими», «Галерея кімнатних рослин»
  • Екологічний десант «Станьмо друзями птахам»
  • Квест «Зимуючі  птахи»
  • Фронтальна бесіда «Свій голос віддаю на захист природи»
  • Бесіда з учнями про бережливе ставлення до квітів у приміщеннях школи та вдома, поради щодо догляду за квітами
  • Усний журнал «Прикмети зимової погоди»
  • «Ой, як весело зимою…» - бесіда – спостереження
  • «Нагодуй птахів» - трудовий десант
  • Операція «Годівничка»
  • Урок-екскурсія "Бережи природу для людського роду»
  • Усний журнал «Прикмети літніх місяців»

 

Ціннісне ставлення до  мистецтва

  • Інформаційні хвилинки «9 вересня - День краси», «1 жовтня - Міжнародний день музики»
  • Віртуальна подорож до музею просто неба «Мамаєва слобода», присвячена Міжнародному дню архітектора
  • Виховна хвилинка «Поспішайте робити добро»
  • Виставка творчих малюнків учнів «Дари осені»
  • конкурс на кращу Новорічну композицію
  • Хвилинка духовності «Свято Водохреща»
  • Відверта розмова «Які фільми мені подобаються?»
  • Заочна подорож «16 місць України, які неодмінно варто відвідати»
  • «У царині мистецтва» - виховна година
  • Виготовлення святкових листівок до 8 Березня
  • Репортаж  «П’ять хвилин з мистецтвом»
  • «Мистецькі шедеври» – інформаційно-пізнавальна хвилинка
  • Екскурсія до Меморіального музею М.К.Заньковецької с. Заньки

 

Ціннісне ставлення до праці

  • Участь у акції по благоустрою території школи «Чисте повітря - чиста школа»
  • Бесіди: «Правила поведінки в їдальні», «Бережне відношення до свого і шкільного майна, підручників», «Немає прав без обов’язків», «Як ми готуємося до уроків»
  • Екскурсія на фабрику м’якої іграшки «Копиця»
  • Трудовий десант «Чистота у класі – запорука нашого здоров’я», «Школа - твій дім, будь господарем у нім!»
  • Година спілкування з елементами тренінгу "Праця людини - окраса і слава
  • Хвилинка – трудівниця «Вологе прибирання робочого місця в класі»
  • Засідання активу класу «Виконання доручень окремими учнями класу»
  • Діалог «У колективі немає чужої роботи»
  • Диспут “Моя майбутня професія: шлях до успіху»
  • Гра «Мандрівка професіями»
  • Конкурс на кращу листівку присвячену Дню святого Валентина
  • Рейд-перевірка «Ми господарі класу»
  • Акція «Покорми птахів»
  • Рейд комітету класу «Живи книго»
  • Розважально-пізнавальна програма « Світ професій»
  • Догляд за квітами в класній кімнаті 
  • Рейд - перевірка стану шкільних підручників 
  • Генеральне прибирання класної кімнати

 

Ціннісне ставлення до себе

  • Інформаційні хвилинки «День фізичної культури і спорту», «15 жовтня - Всесвітній день миття рук»
  • Бесіди: «Правила поведінки учнів на перервах», «Здоровий спосіб життя», «Мій діловий стиль в одязі», «Як вести шкільний щоденник?», «Безпека дитини в інтернеті», «Пунктуальність і відповідальність», «Турбота про здоров’я – обов’язок кожного»
  • Рейд - перевірка «Щоденник - моє обличчя»
  • Дискусія «Суд над лихослів’ям»
  • Виховна година «Декларація прав дитини. Конвенція ООН «Про права дитини»
  • Правова хвилинка «10 грудня - День прав людини»
  • Операція «Естетика зовнішнього вигляду»
  • Репортаж «Сучасна стоматологія»
  • Диспут «Життя не ті дні, що минули, а ті, що запам’яталися», «Чи вважаєш ти себе культурною людиною?»
  • Години спілкування: «Мої захоплення, мої уподобання», «Хочеш бути здоровим? Будь!», «Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира»
  • Круглий стіл «Активний відпочинок та його види»

 

Працюючи з педагогом-організатором Жуковою В.Л. та практичним психологом школи Судак Т.Ю. виявили рівень розвитку психічних процесів учнів. Шляхом спостереження визначили тип темпераменту дітей. За допомогою анкетування, індивідуальних бесід з учнями, визначили їхні психофізіологічні показники, вивчили особливості характеру і поведінки, дослідили інтереси школярів, їхні нахили до певного виду діяльності, склали карту спрямованості інтересів учнів, визначили статус кожного учня в дитячому колективі, визначили роль дитини в суспільному житті класу (ініціатор, виконавець, організатор), виявили  у дітей позитивні якості, які слід розвивати, і негативні якості, від яких, по можливості, слід позбавитися.

Звичайно, важливою умовою у створенні та забезпеченні системи виховної роботи в школі є організація сімейного виховання, співпраця з батьками.

Зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу - це важлива й відповідальна задача вчителя. Рішення даної задачі є можливим, якщо у плані роботи знайшли  відображення такі напрями діяльності класного керівника з батьками:

  • вивчення родин учнів;
  • педагогічна освіта батьків;
  • забезпечення участі батьків у підготовці та проведенні  колективних справ у класі;
  • педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу;
  • індивідуальна робота з батьками;
  • інформування батьків про хід і результати навчання,
  • виховання й розвитку учнів.

Робота в кожному з перерахованих напрямів складається з певної сукупності форм і способів діяльності.

Свою співпрацю з батьками розпочала у п’ятому класі з вивчення родин учнів, що дозволило краще довідатись про дітей та їхніх батьків, зрозуміти стиль життя родин, ознайомитися з домашніми умовами розвитку особистості дитини.

Забезпечення участі батьків у життєдіяльності класного колективу здійснюється за допомогою включення їх у такі види взаємодії, як спільне планування виховної роботи у класі; підтримки у проведенні свят «Журавлині ключі Покрови», «У святковому карнавалі», операції «Годівничка», екскурсій до Меморіального музею М.К.Заньковецької с. Заньки, до фабрики м’якої іграшки «Копиця», вітанні хлопчиків з Днем захисника України, дівчаток – зі святом 8 Березня, благодійній акції «5 картоплин», акції «Допоможи врятувати життя», допомога в ремонтних роботах й естетичному оформленні класної кімнати та інших.

Педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу відбувається у таких формах роботи, як вибори батьківського комітету класу, допомога у плануванні й організації її діяльності, установлення зв'язків із оточуючим соціумом, громадськістю.

Індивідуальна робота з батьками дозволяє встановити безпосередній контакт із кожним членом родини учня, домогтись більшого взаєморозуміння в пошуку шляхів розвивального впливу на особистість дитини. Практикую у своїй діяльності спільне визначення перспектив і засобів розвитку учня, педагогічні консультації, індивідуальні доручення. Головне правило співпраці – «Ви зможете!»

Інформування батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку учнів здійснюється за допомогою батьківських зборів; індивідуальних консультацій; індивідуальних бесід, порад; перевірки щоденників учнів і запису в них зауважень, звернень, подяк, привітань. Для ознайомлення батьків з поточними та тематичними оцінками робиться виписка за певний проміжок часу. Програма моніторингу розвитку учнів, що працює у школі, допоможе  відслідковувати якісні зрушення  у навчальних досягненнях учнів щороку.

 

Висновки

 Виходячи з аналізу виховної роботи за 2020-2021 навчальний рік, слід відзначити, що незважаючи на ряд позитивних зрушень в житті класного колективу, поки що не вдалося поставити рівень успішності класу на належний рівень, більш широко використати досвід та уміння членів класного колективу у громадському житті школи. Однак діти мають значний інтелектуальний та творчий потенціал, який за оптимальних умов може розкритися і сприяти всебічному гармонійному розвитку учнівської спільноти загалом та кожної особистості окремо. Саме тому в 2020-2021 навчальному році виховна робота у класі спрямована на розкриття та реалізацію учнівської творчості в контексті формування відповідального ставлення до своїх обов’язків, продовжує роботу щодо виховання активної життєвої позиції та лідерських якостей через  учнівське самоврядування в класі, сприяє тому, щоб зміст та форми колективної творчої діяльності допомагали кожному знайти себе, самовизначитися.

Результат виховної роботи буде видно тільки тоді, коли проводитиметься моніторинг, чітке планування, методична робота, впровадження нових форм у практику роботи школи. Так у  нашій школі і склалася система виховної роботи, в якій враховано загальні цілі та завдання виховної роботи, вплив мікро – макросередовища, складові організації виховного процесу. Але на цьому наш пошук не закінчується, можливо, уже в наступному році ми змінимо структуру, форми, методи, якщо зміняться інтереси учнів. Усе залежить від них, а ми працюємо для них.

Як і кожен класний керівник, знаходжуся у постійному пошуку інноваційних концептуальних підходів до здійснення взаємодії з учнями з метою виховання свідомого громадянина своєї держави.

Сьогодні, як ніколи стають актуальними фундаментальні педагогічні знахідки вітчизняних і зарубіжних  педагогів А. Макаренка, Я. Коменського, К. Ушинського. Тому кожного дня я слідую словам В.О. Сухомлинського: «Через казку, фантазію, гру, через неповторну дитячу творчість - вірна дорога до серця дитини». Адже мені так хочеться, щоб  всі учні мого класу стали людьми з Великої літери.

 

docx
Додано
22 липня 2021
Переглядів
10114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку