Мотиваційний тренінг для учнів 7 класу "Тін-лідер"

Про матеріал

Сценарій для роботи з лідерами.

Перегляд файлу

 

ПЕДАГОГІЧНА  МАЙСТЕРНЯ класного керівника Малахівської О. В. 

 

Ольга Вікторівна МАЛАХІВСЬКА, 

Ставрівський навчально-виховного комплекс  «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний  навчальний заклад» Окнянського району Одеської області  

 

Мотиваційний тренінг «Тін-лідер» 

(для учнів 7-го класу)

 

Хто боїться невдач,  той обмежує свою діяльність.

Генрі Форд

 

«Успішні лідери будують свої організації з людей, які бажають піднятися на саму вершину» – писав Джеф О’Лірі, і з цим не посперечаєшся! Для виконання будь-якої роботи величезну роль відіграє мотивація та віра в себе, а також дієве розподілення ролей та обов’язків у групі. Про це можна прочитати в підручниках чи в Інтернеті, пройти тест, або відвідати тренінг, під час якого учасники: вдосконалять свої лідерські якості та креативність, отримають надзвичайні емоції від роботи в команді та розв’язання складних задач, отримають величезну дозу адреналіну.

Тренінг відрізняється від сотні інших своєю унікальною методикою – learning by experience, learning by doing. Це методика, яка дозволяє працювати на рівні несвідомої компетентності (коли наші навики функціонують на рівні підсвідомості). Суть полягає в тому, що учасники пізнають себе в особливих процесах, які нагадують гру. Під час таких процесів, задіяні одночасно як розум, так і тіло, відкриваючи доступ до підсвідомого. Учасники після кожного завдання зможуть провести паралелі між діями у грі та реальним повсякденним життям.

 

Мета тренінгу: сприяння формуванню в учнів лідерського світогляду та відповідальності; сприяння розвитку лідерських якостей та отримання ними досвіду лідерської поведінки; розвивати позитивне самосприйняття; сприяння формуванню в учнів вмінь визначення рівня прояву власних лідерських якостей.

Завдання:

-    ознайомлення учасників з поняттями «лідер», «лідерство, основними стилями лідерської поведінки;

-    удосконалювати лідерські навики та майстерність планування;

-    сприяння розвитку навичок правильно використовувати власний потенціал;

-    поліпшити мотивацію та віру в себе.

 

Обладнання та матеріали: фломастери, картки для гри, анкети, вислови, портрети, фото, малюнки, роздатковий матеріал.

 

Методи тренінгу: активні командні вправи, обговорення, дискусії, інтерактивні міні-лекції, рухливі розминки, виконання завдань в мінігрупах, розгляд реальних ситуацій.

 

Структура тренінгу: 

І. Блок привітання учасників групи та створення психологічного комфорту для роботи в групі.

ІІ. Блок інформаційного повідомлення про лідерів та стилі лідерства.

ІІІ. Блок обговорення отриманого досвіду.

ІV. Блок ознайомлення з вправами на приборкування гніву. V. Блок підведення підсумків. Тривалість: 1 год. 

 

ХІД ТРЕНІНГУ

 

І.   Блок привітання учасників групи та створення психологічного комфорту для роботи в групі

 

Хочеш змінити світ – почни з себе.

Махатма Ганді

 

1.1. Вправа «Репортер» 

Мета: сформувати в учасників установку на самоосмислення, розвиток лідерських якостей.

Хід вправи:

Під час виконання вправи по черзі передається м’яка іграшка.

Ведучий пропонує сказати кілька слів про себе за формулою: 

-     Привіт! Я – людина, яка                           

Результат: завдяки цій вправі ми намагалися сформувати враження учасників один від одного. 

 

1.2. Розігрів-повідомлення 

Ведучий: Хто такий лідер? Який перший образ народжується в уяві? Це – людина, яка не знає, куди йти? Ні! Це – герой, попереду,               в самому центрі групи людей. Він здається вищим, сильнішим, розумнішим, кращим від усіх.

-     Прагнете стати лідером? 

-     А знаєте, що для цього потрібно? 

В реальному житті далеко не всі мають шанс стати повноцінним лідером. Відкриття і розвиток в собі лідерських якостей дозволяють зрозуміти себе, змінити себе і підвищити впевненість в собі.

Сьогодні поговоримо про лідерські якості – невід'ємні атрибути лідера. Міняти себе по-справжньому складно, довго і важко. Внутрішній голос говорить, що «це неможливо та й взагалі не варто вплутуватися». Але ми розуміємо, що дуже навіть варто. Є багато якостей, які вважаються лідерськими. Якщо їх у Вас немає, їх потрібно виробляти незалежно від того, де або в чому Ви хочете бути лідером. Як? Розглянемо психологічні вправи, які можуть розвинути необхідні лідеру якості або намітять шлях до їх розвитку. 

Тема сьогоднішнього тренінгу – «Тін - лідер» (від англ. teen – підліток)

Тінейджерам (підліток, юнак або дівчина у віці від 13 до 19 років) дуже важко адекватно оцінити свою поведінку, своє місце в суспільстві, відношення інших, бачити свої позитивні та негативні риси характеру. Спробуємо на цьому тренінгу навчитися правильно оцінювати себе і визначати своє місце в колективі. 

 

1.3. Вправа «Правила співпраці»  

Мета: прийняття правил співтовариства для продуктивної роботи групи.

Хід вправи:

Ведучий пояснює: для того, щоб кожному в групі було зручно співпрацювати, потрібно дотримуватись певних правил. Далі учасникам пропонується назвати правила, які, на їхню думку, потрібні для ефективної роботи на тренінгу.

Усі пропозиції записуються на ватмані, потім кожне правило обговорюється з групою – що воно означає, для чого потрібне. Тільки після того, як уся група прийме правило, тренер записує його на плакаті «Правила роботи групи».  

 

Орієнтовними правила можуть бути такі:

       8    Дотримуватися регламенту.

       8    Слухати і чути (один говорить – усі слухають).

       8   Бути позитивним.

       8    Бути активним.

       8    Говорити тільки за темою і від свого імені.

       8    Не критикувати: кожен має право на власну думку.

       8    Говорити коротко по черзі. 

 

1.4. Вправа «Очікування»  

Мета: допомогти учасникам усвідомити власні очікування від тренінгу. 

Хід вправи:

Ведучий нагадує учасникам, що вони працюють у форматі тренінгу і потрібно сформулювати власні очікування: які знання, навички ви хотіли б отримати.

Кожному учаснику пропонується назвати свої очікування від тренінгу, починаючи словами: 

-    Я очікую поглибити свої знання про лідерів на        відсотків. 

Кожен «відсоток» учні прикріплюють на плакаті «Наші очікування».  

 

 

ІІ.  Блок інформаційного повідомлення  про лідерів та стилі лідерства.

 

Людина росте разом з величчю своїх завдань.

К. Юнг

 

2.1. Мозковий штурм «Хто такий лідер?»

Ведучий: Зараз я пропоную вам дати своє визначення поняття «лідер». Воно має бути стислим і глибоким. 

Після обговорення визначення записуються на дошці: 

         «Лідер – це                                    ».

Запитання після обговорення:

-    Отже, чи можна дати одне визначення поняття «лідер»? 

-    Які риси характеру об’єднують лідерів?

Відповіді учнів. 

Сьогодні ми спробуємо разом розібратися в цьому понятті.

 

2.2. Інформаційне повідомлення

Мета: Ознайомити учасників з поняттям «лідер».

Хід вправи:

Ведучий: Лідерство є соціальним феноменом. Але для того, щоб бути лідером для інших, для початку необхідно стати лідером по відношенню до самого себе. 

Чи можуть бути лідерами люди, які самі нікуди не рухаються? 

У кожній людині закладений величезний потенціал, але знайти і реалізувати його може лише вона сама. З самого дитинства ми намагаємося бути кимось. Дитина наслідує дорослих, для того щоб навчитися тому, що вміють вони. Дорослі планують і організують життя дитини, тому що вона ще не вміє це робити самостійно. Вирісши, вона знаходить індивідуальність, починає усвідомлювати своє справжнє «Я», бере на себе відповідальність за власне життя і починає управляти ним. Як відзначає Френк Карделл, «життя без нашого управління подібно кораблю без штурвалу чи блукання у величезному лісі без компаса і карти». Та й ні до чого вони людині, яка сама не знає, куди вона іде. 

Існує близько 130 визначень поняття «лідер». У найбільшому тлумаченні «лідер» – це людина, яка бере на себе функції управління, домінування, посідає провідне місце в групі та здатна впливати на цю групу більше, ніж будь-хто інший. Тобто, лідер – це авторитарна особистість, яка реально відіграє домінуючу роль в організації спільної діяльності та регулюванні взаємин у групі.

Ейдер Джон казав: «Лідерство – це вміння ефективно спілкуватися й організовувати людей».  

 

Існують різноманітні типи лідерства:  

8 Авторитарний. Цей стиль звертає максимальну увагу на завдання й мінімальну - на взаємини. Лідер, що використовує цей стиль, знає точно, чого він хоче й як отримати це, не заподіюючи обурення. (Фідель Кастро, спортивна фірма Nike – Мета: відчути емоції змагання, радість перемоги над суперником).

8 Демократичний. Цей стиль приділяє максимальну увагу стосункам мінімальну завданням. Лідер, що використовує цей стиль, має повну довіру до людей і головним чином зацікавлений розвитком їх як індівідуальностей. (Генрі Форд, Ігор Кондратюк, Тарас Шевченко, Mary Kay Cosmetics – Мета: надати жінкам можливість покращити свою зовнішність, компанія Walt Disney – Мета: зробити дітей щасливими). 

8 Виконавець. Цей стиль приділяє величезну увагу завданню й взаєминам. Лідер, що використовує цей стиль, - хороший чинник мотивації, встановлює високі стандарти, визнає індивідуальні відмінності й використовує колективне управління. (Леонід Кравчук, Джордж Буш, Girls Scouts of America – допомагає дівчаткам повністю розкрити свій потенціал, Sony – Допомагає відчути радість прогресу і застосування технології на благо суспільства, Second Hand – можливість дати малозабезпеченим людям купити такий же одяг, як купляє більшість).

8 Ліберальний. Цей стиль звертає мінімальну увагу і на завдання, і на стосунки. Лідер, що використовує цей стиль, цікавиться головним чином правилами, хоче управляти ситуацією за допомогою правил і вважається добросовісним. (Євген Комаровський, Євген Кошовий, Павло Прилучний, компанія «Ліптон»).

 

 

 

ІІІ.  Блок обговорення отриманого досвіду 

3.1.  Гра «Паровозики» Мета: розвиток лідерських якостей.

Хід гри: Робота в міні-групах.

Ведучий: Зараз ми зіграємо у відому гру «Паровозики». Кожен з вас по черзі зможе побувати «локомотивом» і «вагончиком». Домовтеся і розподіліть в командах, хто буде першим локомотивом, хто другим і т.д. Одночасно будуть рухатися кілька паровозиків. Того, хто стане локомотивом, важливо дуже акуратно, без зіткнень, провезти за собою вагончики, так як в учасників будуть закриті очі. 

Завдання для кожного учасника: запам’ятовувати свої відчуття в ролі «вагончика» і в ролі «локомотива».

Обговорення:

-    Ваші відчуття, коли ви були локомотивом, вагончиком? 

-    Що було складно? 

-    У якій ролі більше сподобалося, чому?

 

3.2.    Вправа «Я можу бути лідером, тому що...»  

Мета: розвиток лідерських якостей, навички знаходити свої сильні сторони, усвідомлювати власні ресурси.

Учасники по колу продовжують речення «Я можу бути лідером, тому що у мене є така якість, як ...».

 

 

Учасники можуть використати шаблони відповідей: 

 

ü     Готовність ризикувати.

ü     Працьовитість.

ü     Завзятість.

ü     Уміння ставити цілі.

ü     Віра в себе.

ü     Бажання досягти успіху. ü Уміння знайомитися, спілкуватися з потрібними людьми.

ü     Доброзичливість.

ü    Впевненість.

ü    Мужність.

ü    Вміння виконувати обіцянки.

ü    Чесність і відкритість. ü Зосередженість. ü Ініціативність та відповідальність.

ü    Турботливість та милосердя. ü Уміння поважати чужі досягнення. 

 

 

3.3.    Гра «Вибори царя звірів»  

Мета: розвиток лідерських якостей, розвиток уміння працювати в команді; формування позитивного ставлення до лідерів з різними особистісними особливостями і стилями роботи в групі. Введення в ігрову ситуацію.

Хід гри:

Ведучий: Зараз ми з вами зіграємо в казкову гру, але з реальною життєвою ситуацією. Називається вона «Вибори царя звірів». Якось раз на лісовій галявині Зібралися всі лісові звірятка... Стали вони обговорювати, Хто буде лева заміняти? Хто ж з інших звірів Гідний честі цього?

Кожному з кандидатів потрібно буде обґрунтувати, чим він відрізняється від інших звірів і які особисті якості важливіше всіх інших (при яких умовах і ситуаціях).

Отже, нам знадобляться п’ять бажаючих на роль царя звірів.

 

1-й етап гри.  Розподіл ролей   Вийшли учасники, витягують картки лідерів-претендентів:

1)  Лисиця – хитра, дипломатична, метка.

2)  Заєць – скромний, сором'язливий, поступливий.

3)  Вовк – хоробрий, спокійний, стриманий. 

4)  Мураха – працьовитий, розумний, уміє працювати в команді.

5)  Сова – мудра, врівноважена, некваплива.

2-й етап гриФормування групи підтримки 

Лідери по черзі набирають собі команду з решти лісових мешканців.

 

3-й етап гри.  «PR – компанія» 

Кожному лідеру і його групі підтримки необхідно виконати наступне:

-           написати на листочку позитивні риси свого лідера у відповідності з роллю (якщо раптом група вважає, що у їхнього кандидата тільки негативні якості, важливо переконати їх подивитися на ці риси з іншого боку і знайти в мінусах щось позитивне).

-           продумати рекламний ролик свого кандидата (не більше 3-5 хв.). Ролик може бути зроблений в будь-якому форматі: інтерв'ю, що представляє героя; інсценування, подання особистих якостей кандидата; малюнок, шарж з подальшою театралізацією і коментарями; вірш, пісня.

Важлива умова: кожен член групи повинен приймати участь в обговоренні і презентації.

 

4-й етап гриПрезентація рекламного ролика  

Кожна команда презентує рекламний ролик. Презентація для однієї команди займає 3-5 хвилин. 

 

5-й етап гри.  Дебати між кандидатами   Кандидати сідають в центр кола.

Зараз у вас буде остання можливість перед виборами показати, що ви – найкращий претендент на посаду. 

Ваше завдання – протягом п’яти хвилин показати себе в кращому світлі перед лісовими мешканцями. 

Всі учасники групи підтримки, сідайте, будь ласка, у зовнішній круг, ви тепер стаєте спостерігачами.

 

6-й етап гри.  Вибори   

Отже, передвиборча кампанія завершилася. Настав день виборів. Кожна команда, швидше за все, хотіла б проголосувати за свого кандидата, вважаючи його кращим. Але у нас вибори будуть організовані трохи інакше: команди повинні обговорити і вибрати будь-якого лідера, крім свого, з коротким поясненням причин.

 

7-й етап гри.  Підведення підсумків Оголошення переможців. Обговорення питань:

-    Що допомогло виграти вибори? (Питання переможцю і групі підтримки).

-    Що було найскладніше у передвиборчій боротьбі? Чому? 

-    Допомагали чи заважали вам задані ролі? 

 

3.4. Вправа «Якості лідера»

Мета: формування уявлень учасників про лідерські якості. Матеріали: аркуші А-4, ручки. 

Процедура проведення: Вправа складається з трьох етапів. 

©         На        першому           етапі    кожному           учасникові        пропонується індивідуально скласти список з семи найбільш важливих якостей, якими, на його думку, необхідно володіти людині, щоб стати лідером. Час виконання – 5 хв. Потім кожен учасник зачитує свій список групі.

©         На другому етапі групі пропонується колегіально, керуючись принципом         досягнення       згоди,           проаналізувати всі        якості, що прозвучали, і визначити п'ять найбільш значущих якостей для лідера учнівської групи. Остаточний список якостей зачитується ведучому і обґрунтовується учасниками.

© На третьому етапі кожному учасникові пропонується за п’ятибальною шкалою оцінити ступінь розвиненості виділених групою лідерських якостей особисто у нього. 

Результати зачитуються групі.

 

3.5. Тестування «Оцінка на лідерство»  

а) Тест.

Учасники отримують тест. Кожну відповідь «так» оцінюють               в 3 бала, «ні» – в 1 бал.

-    Чи багато в тебе друзів? 

-    Чи завжди можеш підтримати бесіду в товаристві друзів?

-    Чи можеш подолати замкнутість, незручність у спілкуванні                 з іншими людьми?

-    Чи буває тобі нудно на одинці?

-    Чи завжди ти можеш знайти тему для розмови під час зустрічі?

-    Чи можеш приховувати своє роздратування під час зустрічі                 з неприємною тобі людиною?

-    Чи можеш робити перший крок для примирення після сварки? Чи вмієш ти приховувати поганий настрій, не зриваючи злості на інших?

-    Чи здатен піти на компроміс у спілкуванні?

-    Чи утримуєшся ти від осуду знайомих за їхньої відсутності?

 

б) Аналіз тесту

Від 21 до 30 балів. Ти людина товариська, що відчуває велике задоволення від контакту з знайомими. Ти цікавий у спілкуванні, найчастіше ти «душа компанії», друзі цінують тебе за вміння вислухати, зрозуміти, дати пораду. Але не переоцінюй себе, іноді ти буваєш надто балакучим.

Від 12 до 20 балів. Ти в міру товариська людина, але спілкуватися тобі іноді складно. Друзів у тебе мало. В розмові іноді можеш бути нестриманим і неврівноваженим. Варто бути щирим, уважним, доброзичливим до свого співрозмовника.

Менше 12 балів. Ти людина сором’язлива, замкнута, віддаєш перевагу самотності. Але це не означає, що в тебе немає друзів. Ймовірно вони тебе цінують за вміння вислухати, зрозуміти, пробачити. Крім того, можливо, ти надто критично до себе ставишся, до своїх навичок, вмінь, здібностей.

 

в) Обговорення:

-    Чи згодні ви з результатами тестування? 

-    Якщо ні, то чому? 

-    Як ви думаєте, люди з якої групи мають лідерські якості? 

                             3.6.  Тренінгова вправа «Капітан»

Мета: придбання учасниками досвіду керування іншими.

Хід проведення вправи:

Учасники тренінгу розподіляються на дві команди, в кожній команді 6-7 пар. Гра буде проходити у два етапи.

Ведучий ознайомлює з правилами гри:

Гра полягає у тому, що «корабель» керується за допомогою команд свого «господаря», що він каже, так і діє команда. 

Зараз ми проведемо конкурс на кращого капітана корабля, тобто, на кращого керівника і виконавця. 

Завдання капітану – чітко давати команди своїй «машині», дбайливо відноситись до неї, намагатися, щоб з нею нічого поганого не трапилось, тобто, не попала ні в яку аварію, ні з ким і не з чим не зіткнулась. Бо за кожне таке зіткнення пара отримує штрафний жетон.

У класній кімнаті розставляються стільці, що відіграють роль різних перепон на шляху корабля. Учасники, що в парах стають навпроти один одного на визначеній відстані, той хто в ролі «корабля» надягає на очі пов’язку, він повинен почути голос свого

«капітана» і, чітко виконуючи його команди, «доїхати» до нього.               6-7 пар виконують завдання одночасно, потім пари міняються ролями. 

Роль журі при кожній парі виконують учасники другої команди (вони дають штрафні жетони за «аварії»).

Другий етап: Команди міняються місцями.  Запитання для обговорення:

-    Що легше дається: керування іншими, чи виконання настановкоманд?

-    Хто ж виявився кращим керівником, а хто – виконавцем?

-    Які якості допомогли справитися з завданням керувати і виконувати накази?

-    Який висновок кожен зробив для себе?

 

3.7. Гра з казковими персонажами (за методом «Фанфік»)

Мета: Розвивати творчі здібності, логічне мислення, емоції, використовуючи ситуації подиву, радості, зацікавлення. Розвиток абстрактного мислення. Виховання вміння висловлювати свої думки. Хід гри:

Учням пропонується показати, що б вони робили і говорили на місці казкових персонажів у різних ситуаціях. Ролі розподіляються за жеребом. Гравцям дається час на підготовку. Після чого всі показують те, що роблять, на його думку, персонажі. Приклади ситуацій. Ситуація 1. 

От прибігає зайчик, коли чує – хтось є в хатці. Зайчик і питається:

      А хто, хто в моїй хатці?

А коза сидить на печі та й каже:

      Я, коза-дереза, За три копи куплена, Півбока луплена!

Тут тобі й смерть.

От зайчик …

 

Ситуація 2. 

      Ну й пісня ж гарна! – каже лисичка. – От тільки я недочуваю трохи. Заспівай-бо ще раз та сідай до мене на язик, щоб чутніше було. Колобок… Ситуація 3. 

Пан Коцький злякався кабана, скочив на дерево та й подерся туди, де ведмідь сидів. Ведмідь як побачив, що кіт лізе до нього, почав вище лізти по дереву, та до такого доліз…

 

Ситуація 4. 

А мороз надворі такий, що аж шкварчить! Лисичка ж бігає по березі та все:

Мерзни, мерзни, вовчий хвіст! Мерзни, мерзни, вовчий хвіст!

А вовк…

 

3.8.  Вправа на відновлення сил «Ліс» Мета: Розслаблення, відновлення сил.

Процедура проведення: 

Ведучий: Заплющіть очі. Зручно сядьте, покладіть руки на коліна долонями догори. Уявіть собі ліс. Я люблю бувати в ньому. 

Свіже повітря, лісова прохолода завжди приваблювали мене.

Дорога не стомлює мене, а, навпаки, надає впевненості та сили. 

Ось він, мій улюблений ліс! Усі стежинки в ньому знайомі. Ось ця веде до березового гаю. Я направляюся туди. Дихається легко, рівно, глибоко... 

Легкий      вітерець            хитає    верхівки           дерев,   вони,    вітаючись, кланяються мені. Навкруги тиша, тільки десь стукає дятел, а пташки співають свої невигадливі пісні, радіючі кожній новій миті дня. Дихається легко, рівно, глибоко... 

Я заходжу до березового гаю й уявляю собі, що я не людина, а рослина у цьому гаю: 

ü  Я – трава, 

ü  Я – ромашка, 

ü  Я – білий гриб, 

ü  Я – шишка на гілці, 

ü  Я – берізка,  ü Я – кульбаба,  ü Я – велика сосна. 

Свіже повітря пронизує все навкруги. Дихається легко, рівно, глибоко. Натішившись лісовою прохолодою і тишею, я повертаюся додому.

 

3.9. Вправа «Крапельки дощу»

Мета: більше дізнатися один про одного.

Хід вправи:

Зі словами «Крапельки дощу потрапили на …» ведучий починає гру. Учасники, яких стосується таке висловлювання, підіймають символічні парасольки.

Запитання: Крапельки дощу потрапили … 

… на тих, хто любить котів;

… на тих, в імені кого є літера А; … на тих, хто любить посміхатися; … на тих, хто по гороскопу козеріг; … на тих, хто любить дощ.

 

 

ІV.  Блок ознайомлення з вправами  на приборкування гніву

 

4.1. Меседж «Приборкуй свій гнів»

Ведучий: Багато хто знає, що стримувати і придушувати свій гнів шкідливо для здоров’я. Він подібний до вогню всередині організму. Чим більше зовнішніх проявів гніву пригнічується, тим сильніше обпікає вогонь усередині. Він руйнівний. Його неможливо убити, ховаючи в себе. Тим, хто постійно надмірно пригнічує гнів, деякі лікарі, психологи загрожують цілим букетом захворювань. Саме тому хочу познайомити вас з вправами на приборкування гніву. 

 

4.2. Вправи для приборкування гніву

Завдання: знайомство з вправами на приборкування гніву.

-     Голосно проспівати улюблену пісеньку.

-     Пострибати на скакалці.

-     Використовуючи «склянку для криків», висловити всі свої негативні емоції.

-     Побігати біля школи.

-     Полити квіти в кабінеті.

-     Швидкими рухами витерти написане на дошці.

-     Віджатися від полу максимальну кількість разів.

-     Постукати олівцем по парті. 

Деякі вправи можна продемонструвати.

 

 

V.  Блок підведення підсумків

5.1. Рефлексія  Зворотній зв‘язок. 

Ведучий: Сподіваюсь, що тепер, коли ви вже зрозуміли кого називають лідером, які якості він має, які бувають лідери, оцінювали себе на лідерство, спробуйте, будь-ласка, оцінити власні очікування від тренінгу і свої знання про лідерів та власні лідерські якості. 

На плакаті «Наші очікування» кожен із вас прикріпив «відсотки» очікувань про поглиблення своїх знань про лідерів. 

Сформулюйте, будь-ласка, власні отримані знання, навички, які ви отримати сьогодні, працюючи у форматі тренінгу. 

      Тож на скільки відсотків ви поглибили свої знання про лідерів? 

      Можливо ви хочете змінити відсотки отриманих знань про лідерів на плакаті вище або нижче? 

Поясніть свій вчинок (за бажанням). 

-    Чи справдились ваші очікування? 

-    Які знання ви отримали? 

-    Де ці знання можна використати у подальшому житті? 

Обмін думками і почуттями про проведене заняття. 

На плакаті «Наші очікування» учні змінюють положення свого «відсотка».  

 

5.2. Підсумок тренінгу 

Притча «Якщо не я, то хто?» Мета: мотивувати учасників на подальшу активну діяльність.

Одного разу людям довелося розбивати величезні завали каміння, що закрили дорогу до цілющого джерела води. Каміння було важким                і гострим, воно до крові кололо і дряпало руки, тому люди намагалися вхопити малі і округлі камінчики, щоб легше було носити. І лише один чоловік щоразу обирав найважче каміння. Ніс його, напружуючи всі свої сили, навіть інколи здавалося, що він от-от упаде. Але після тривалого відпочинку, він знову й знову робив так само. Товариші запитали його: «Для чого ти працюєш так важко? Можна ж брати                 і маленьке каміннячко?». Здивовано поглянувши на них, чоловік відповів: «Але ж каміння все одно треба переносити все, бо інакше ми не доберемося до води! І чим швидше ми зберемо велике каміння, тим легше ми зробимо собі. Отже, хтось все одно має взяти на себе                    і важку роботу, тож нехай це буду Я!!! 

Ведучий: Висновок: Кожна людина сама обирає стиль своєї поведінки, коло свого спілкування. 

Бути лідером – означає керувати собою. 

Поставте перед собою мету, досягніть її – і ви відразу ж станете лідером для інших. Живіть власним життям. Не рівняйтеся на інших. Живіть за власним планом. 

 

5.3. Ритуал «Побажання» на завершення

Мета: емоційне завершення тренінгу. 

Всі стають у тісне коло, складають праві руки одна на одну в центрі, лівою рукою обіймають за плечі сусіда. 

Ведучий: Наостанок прошу кожного по колу закінчити фразу: 

         «Я бажаю вам                        ».

 

 

 

                

 

ВІДОМОСТІ  ПРО  АВТОРА 

 

МАЛАХІВСЬКА Ольга Вікторівна, вчитель англійської мови Ставрівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Окнянського району Одеської області, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії, автор виховної системи класу «Від «Вулика ідей» до життєвої компетентності особистості» у Школі духовності» (впроваджується з 2010 року), лауреат обласного туру Всеукраїнського конкурсу

«Класний керівник року» (2012), переможець щорічної Премії

Одеської обласної ради талановитій молоді за особисті досягнення                у різних сферах суспільного життя в номінації «За педагогічні досягнення» у 2014 році, член обласної творчої групи класних керівників при Одеському обласному інституті удосконалення вчителів, керівник обласного майстер-класу (2017).  

 

Адреса передового досвіду: Ставрівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний заклад» Окнянського району Одеської області. 

Адреса: 67940, вул. Шевченка, 17, село Ставрово, Окнянський район, Одеська область, Україна.  

Телефон:  (04861) 42 140  

E-mail:   stavrovoschool1904@gmail.com  

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.6
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Юрченко Крістіна Юріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Понурок Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Сайчишин Любов
    Дуже добре, супер!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Бойко Марина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pdf
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
13886
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку