Аналіз виховної роботи за 2021 - 2022 навчальний рік класного керівника 8 класу загальноосвітньої школи

Про матеріал

Аналіз виховної роботи за 2021 - 2022 навчальний рік класного керівника 8 класу загальноосвітньої школи

Перегляд файлу

Аналіз виховної роботи за 2021-2022 навчальний рік

Проблема, над якою працюю в системі виховної роботи класного колективу: «Формування сприятливого виховного середовища для духовного збагачення учнів та формування життєвої компетентності майбутнього громадянина України».

Творче кредо класного керівника :

«Головний вихователь – життя, основний вихователь – сім’я, мені залишається з’єднати перше з другим і що - небудь додати від себе».

У кожної людини є свій неосяжний життєвий простір, де його люблять і чекають, розуміють і приймають таким, який він є. Одного чудового сонячного вересневого ранку на порозі нашої школи ми вперше побачилися , щоб розпочати нову велику справу - ми з учнями почали прокладати свій шлях до зірок. Цей шлях ми подолаємо за п’ять років – і це наше щасливе, веселе, дружнє шкільне життя. Ми прокладемо шлях із унікального будівельного матеріалу з особливими властивостями: доброти, гумору, взаємодопомоги, мудрості і захоплень. Кожний з нас знайде на цьому шляху свою неповторну зірочку, яка засяє над дитиною майбутнього особливим сяйвом впевненості у собі, комунікабельності, самостійності, вимогливості, співчуття, патріотизму, працьовитості, навченості. За цей час ми встигнемо  подружитися, звикнути і зрозуміти один одного.

Ми - це наш клас, в якому 28 літер  «Я». Кожен з нас - це унікальна, неповторна особистість, одна єдина у цілому світі. Тому ми намагаємося дбайливо, з любов’ю і повагою ставитися  до себе і до оточуючих, приймати себе і інших такими, які ми є.

Діти допитливі,

з гострим розумом,

у разі правильного виховання

стають великими людьми.

Я.А. Коменськ

Класний колектив - це складна соціально-педагогічна система, що виконує замовлення суспільства - формувати інтелектуальну, творчу особистість, здатну жити і творити в умовах, що постійно видозмінюються й розвиваються, забезпечуючи прогрес культурного розвитку країни.

Плануючи виховну роботу, яка розроблена відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про загальну середню освіту», Програми виховання дітей та учнівської молоді в Україні, врахувала інтереси учнів та їх батьків, можливості, традиції міста, соціальне оточення.

Свою роботу  з колективом розпочала з вирішення виховних задач::

1. Виховувати повагу до людей, культурно - національних, духовних, історичних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього середовища

2. Постійно утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, патріотизму, доброти, стриманості, працелюбності та інші

3. Формувати свідоме ставлення до навчання та відвідування школи, усвідомлення важливості освіти у житті людини

4. Допомагати у подальшому ставленні органів класного самоврядування, сприяти розвитку їхньої самостійності

5. Формувати навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій

6. Запобігати вживанню алкоголю, наркотиків та інших шкідливих звичок. Пропагувати здоровий спосіб життя

Як класний керівник, досягаю поставленої мети через заохочування учнів до процесу самовиховання, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ класу, багато часу приділяю екологічному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культури поведінки, тому загальний рівень вихованості та культури класного колективу - достатній.

Форми та методи виховної роботи планувались на діагностичній основі і були різноманітними.

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

  • Перший урок - гра "Люби свій рідний край"
  • Засідання за круглим столом: «Символи України – міфи і реальність»
  • Історичний репортаж на тему: «ООН та Україна»
  • Квест «Збережемо наш скарб – рідну мову!»(до Дня української писемності та мови)
  • Свято мужності до Дня Збройних сил України
  • Розважальна година «Новорічні традиції»
  • Історичний квест до Дня  Соборності України «Ми – українці, наш дім – Україна!»
  • Класна година до Міжнародного дня пам'яті жертв Голокосту: «Голокост: невідомі віхи історії»
  • Урок- мужності «Небесна Сотня білих журавлів…»
  • Виховна година «Українська мово - моя ти рідна, калинова!»
  • Філософський стіл «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття»
  • Усний журнал «Енергозбереження – що і як ми можемо зробити?»
  • Урок пам’яті «Дзвони Чорнобиля»
  • День пам’яті та примирення. Конкурс презентацій «Учасники Великої Вітчизняної війни у моїй родині»
  • Година духовності «Що таке любов?»(християнське виховання)

 

Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей

  • Класні учнівські збори
  • Інформаційно – пізнавальна година: «Час, події, люди!»
  • Свято вчителя. Вітання вчителів школи.
  • Правова хвилинка«2 жовтня — Міжнародний день боротьби проти насилля»
  • Вітання хлопчиків з Днем захисника України
  • Година - пам’яті до Дня Гідності та Свободи «Україна в наших серцях»
  • Класна година «Мій улюблений світ без насильства»
  • Участь у благодійній акції «5 картоплин»
  • Дослідницько-пошуковий проєкт»"Звичаї нашого народу. 19 січня – Водохреща"
  • Бесіда «Сімейні цінності – гендерна рівність»
  • Виховний захід «Видатні жінки України ХХ століття»
  • Інформаційна хвилинка «Знаменні та пам’ятні дати місяця»
  • Година спілкування «Життя без конфліктів»
  • Урок пам’яті «Дзвони Чорнобиля»
  • Тренінг «Чесність – основа добрих стосунків»
  • Круглий стіл «Секрети дружби»
  • Диспут«Кібербулінг: 8 класичних типів»
  • Година спілкування «Чесність починається з тебе»

 

Ціннісне ставлення до природи

  • Вікторина «Квіти – посмішка природи»
  • Інформаційна хвилинка «4 жовтня – Всесвітній день захисту тварин»
  • Еко-хвилинка «Ліс – легені нашої планети»
  • Екологічні хвилинки: «Підготовка природи до зими» ,  «Підготовка природи до весни»
  • Екологічний десант «Станьмо друзями птахам»
  • Прогулянка – милування природою «Секрети зимової краси»
  • Пізнавальна хвилинка «Сортуй сміття – збережи довкілля»
  • Бесіда з учнями про бережливе ставлення до квітів у приміщеннях школи та вдома, поради щодо догляду за квітами
  • Усні журнали: «Прикмети зимової погоди»,  «Птахи-символи європейських країн»,   «Прикмети літніх місяців»
  • «Нагодуй птахів» - трудовий десант
  • Міні лекція «Рослини - символи країн Європи»
  • Класна година «Вода-основа життя»
  • День довкілля «Чисте довкілля – запорука добробуту»
  • Операція «Годівничка»
  • Екологічний турнір «Природа – наш дім, бережімо його!»
  • Інформаційна хвилина спілкування «Вмійте природу любити»

 

Ціннісне ставлення до  мистецтва

  • «Вихідний кінозал». Похід у кінотеатр до Дня українського кіно
  • Екскурсія в Гетьманську столицю – Батурин
  • «Мій тато – найкращий у світі» - виставка листівок до дня батька
  • Бібліотечний урок «30 вересня – Всеукраїнський день бібліотек»
  • Інформаційно-пізнавальна хвилинка«14 жовтня — День художника»
  • Виставка творчих малюнків учнів «Дари осені»
  • Інтерактивна гра «Що? Де? Коли?»
  • Конкурс на кращу Новорічну композицію
  • Діалог  «Кіно чи театр?»
  • Інформаційна година «Незвичайні пам'ятники України»
  • Виготовлення святкових листівок до 8 Березня
  • Репортаж «П’ять хвилин з мистецтвом»
  • Виховна година «Книга – це дивний світ» до Міжнародного дня дитячої книги
  • Заочна подорож «Україна від козацьких часів і до сьогодення»
  • Віртуальний тур Музеїв України просто неба

 

Ціннісне ставлення до праці

  • Організація чергування учнів по класу
  • Залучення до роботи гуртків «Кожен учень має знати, де свої таланти показати»
  • Бесіди: «Правила поведінки в їдальні», «Немає прав без обов’язків», «Як вести шкільний щоденник?», «Бережне відношення до свого і шкільного майна, підручників»
  • Диспут «Умій учитись, щоб уміти трудитись»
  • Хвилинка – трудівниця «Вологе прибирання робочого місця в класі»
  • Засідання активу класу «Виконання доручень окремими учнями класу»
  • Діалог «У колективі немає чужої роботи»
  • Приведення в порядок кімнатних рослин «Класна кімната – моя кімната»
  • Конкурс на кращу листівку присвячену Дню святого Валентина
  • Рейд-перевірка «Ми господарі класу»
  • Акція «Покорми птахів»
  • Трудовий десант «Чистота у класі – запорука нашого здоров’я», «Школа - твій дім, будь господарем у нім!»
  • Рейд комітету класу «Живи книго»
  • Виготовлення родинних дерев «Моє коріння»
  • Генеральне прибирання класної кімнати

 

Ціннісне ставлення до себе

  • Інтерактивна гра-тест «Правда чи фейк про коронавірус»
  • «Грамотність – запорука успіху людини!» - виховна година до Міжнародного дня грамотності
  • Інформаційна хвилинка «День фізичної культури і спорту»
  • Рейд - перевірка «Щоденник - моє обличчя»
  • Бесіди: «Правила ми знаємо»(пожежна безпека), «Спілкування у безпечному інтернеті», «Провітрювання класної кімнати – запорука здорової дитини», «Правила поведінки на залізниці», «Батьки і діти: чому виникають конфлікти?», «Турбота про здоров’я – обов’язок кожного», «Сонце, небо і вода – найкращі друзі, але і вороги», «Шкідливий вплив тютюну на здоров’я підлітка», «Провітрювання класної кімнати – запорука здорової дитини», «Слизька дорога», «Безпечне поводження на кризі», «Гроза. Правила безпеки під час грози», «Культура поведінки школяра»
  • Дискусія «Мистецтво сказати – «Ні!»
  • «Вибір за тобою» -година відкритих думок про шкідливі та корисні звички
  • Виховний захід до Всесвітнього Дня дитини «У центрі Всесвіту – Дитина!»
  • Рейд - перевірка «Щоденник - моє обличчя»
  • Вікторина про дорогу та дорожні знаки «Хто такий? Що таке?»
  • Інформаційна хвилинка «Всесвітній день спасибі - 11 січня»
  • Операція «Естетика зовнішнього вигляду»
  • Бесіда про дотримання учнями режиму дня
  • Тренінги: «Здоров’я – джерело життя» «Чому треба позбуватися шкідливих звичок»
  • Хвилинки здоров’я: «Побудуємо більш справедливий, більш здоровий світ», «Обережно: грип!»
  • Правова хвилинка «Знай свої права дитино!»
  • Диспут «Чи вважаєш ти себе культурною людиною?»
  • Година спілкування «Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира», «Правила дорожнього руху»
  • Усний журнал «Безпечний відпочинок»(правила поведінки на воді)
  • Гра «Безпека на дорозі»
  • Година спілкування «Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира»
  • Хвилинка здоров’я «Обережно: грип!»
  • Виховна  хвилинка «В нікотиновому полоні»
  • Інформаційно - пізнавальна хвилина «1 грудня -Всесвітній День боротьби зі СНІДом»

 

Працюючи з педагогом-організатором та практичним психологом школи виявили рівень розвитку психічних процесів учнів. Шляхом спостереження визначили тип темпераменту дітей. За допомогою анкетування, індивідуальних бесід з учнями, визначили їхні психофізіологічні показники, вивчили особливості характеру і поведінки, дослідили інтереси школярів, їхні нахили до певного виду діяльності, склали карту спрямованості інтересів учнів, визначили статус кожного учня в дитячому колективі, визначили роль дитини в суспільному житті класу (ініціатор, виконавець, організатор), виявили  у дітей позитивні якості, які слід розвивати, і негативні якості, від яких, по можливості, слід позбавитися.

Звичайно, важливою умовою у створенні та забезпеченні системи виховної роботи в школі є організація сімейного виховання, співпраця з батьками.

Зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу - це важлива й відповідальна задача вчителя. Рішення даної задачі є можливим, якщо у плані роботи знайшли  відображення такі напрями діяльності класного керівника з батьками:

  • вивчення родин учнів;
  • педагогічна освіта батьків;
  • забезпечення участі батьків у підготовці та проведенні  колективних справ у класі;
  • педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу;
  • індивідуальна робота з батьками;
  • інформування батьків про хід і результати навчання,
  • виховання й розвитку учнів.

Робота в кожному з перерахованих напрямів складається з певної сукупності форм і способів діяльності.

Свою співпрацю з батьками розпочала у п’ятому класі з вивчення родин учнів, що дозволило краще довідатись про дітей та їхніх батьків, зрозуміти стиль життя родин, ознайомитися з домашніми умовами розвитку особистості дитини.

Забезпечення участі батьків у життєдіяльності класного колективу здійснюється за допомогою включення їх у такі види взаємодії, як спільне планування виховної роботи у класі; підтримки у проведенні свята мужності до Дня Збройних сил України, операції «Годівничка», конкурсу презентацій «Учасники Великої Вітчизняної війни у моїй родині», прогулянці – милуванні природою «Секрети зимової краси», поході у кінотеатр, екскурсії в Гетьманську столицю – Батурин, благодійній акції «5 картоплин», акції «Допоможи врятувати життя», виготовленні родинних дерев «Моє коріння», допомоги в ремонтних роботах й естетичному оформленні класної кімнати та інших.

Педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу відбувається у таких формах роботи, як вибори батьківського комітету класу, допомога у плануванні й організації її діяльності, установлення зв'язків із оточуючим соціумом, громадськістю.

Індивідуальна робота з батьками дозволяє встановити безпосередній контакт із кожним членом родини учня, домогтись більшого взаєморозуміння в пошуку шляхів розвивального впливу на особистість дитини. Практикую у своїй діяльності спільне визначення перспектив і засобів розвитку учня, педагогічні консультації, індивідуальні доручення. Головне правило співпраці – «Ви зможете!»

Інформування батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку учнів здійснюється за допомогою батьківських зборів; індивідуальних консультацій; індивідуальних бесід, порад; перевірки щоденників учнів і запису в них зауважень, звернень, подяк, привітань. Для ознайомлення батьків з поточними та тематичними оцінками робиться виписка за певний проміжок часу. Програма моніторингу розвитку учнів, що працює у школі, допоможе  відслідковувати якісні зрушення  у навчальних досягненнях учнів щороку.

 

Висновки

 Виходячи з аналізу виховної роботи за 2021-2022 навчальний рік, слід відзначити, що незважаючи на ряд позитивних зрушень в житті класного колективу, поки що не вдалося поставити рівень успішності класу на належний рівень, більш широко використати досвід та уміння членів класного колективу у громадському житті школи. Однак діти мають значний інтелектуальний та творчий потенціал, який за оптимальних умов може розкритися і сприяти всебічному гармонійному розвитку учнівської спільноти загалом та кожної особистості окремо. Саме тому в 2021-2022 навчальному році виховна робота у класі спрямована на розкриття та реалізацію учнівської творчості в контексті формування відповідального ставлення до своїх обов’язків, продовжує роботу щодо виховання активної життєвої позиції та лідерських якостей через  учнівське самоврядування в класі, сприяє тому, щоб зміст та форми колективної творчої діяльності допомагали кожному знайти себе, самовизначитися.

Результат виховної роботи буде видно тільки тоді, коли проводитиметься моніторинг, чітке планування, методична робота, впровадження нових форм у практику роботи школи. Так у нашій школі і склалася система виховної роботи, в якій враховано загальні цілі та завдання виховної роботи, вплив мікро – макросередовища, складові організації виховного процесу. Але на цьому наш пошук не закінчується, можливо, уже в наступному році ми змінимо структуру, форми, методи, якщо зміняться інтереси учнів. Усе залежить від них, а ми працюємо для них.

Як і кожен класний керівник, знаходжуся у постійному пошуку інноваційних концептуальних підходів до здійснення взаємодії з учнями з метою виховання свідомого громадянина своєї держави.

Сьогодні, як ніколи стають актуальними фундаментальні педагогічні знахідки вітчизняних і зарубіжних  педагогів А. Макаренка, Я. Коменського, К. Ушинського. Тому кожного дня я слідую словам В.О. Сухомлинського: «Через казку, фантазію, гру, через неповторну дитячу творчість - вірна дорога до серця дитини». Адже мені так хочеться, щоб  всі учні мого класу стали людьми з Великої літери.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Рибалка Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сороколіт Клавдія Іванівна
    Чудовий аналіз, відчувається системна робота класного керівника. Натхнення в подальшій роботі і всього найкращого в творчому пошуку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ірина Чирва Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 червня 2022
Переглядів
11039
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку