Аналіз виховної роботи за 2021-2022 н.р.

Про матеріал
Матеріал для використання класним керівником та складання аналізу виховної роботи за піврячча або рік.
Перегляд файлу

Аналіз виховної роботи  групи КХ-20-1/9

за  2021-2022 н.р.

        Керуючись Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Основними орієнтирами виховання здобувачів освіти  ДЦПО та враховуючи сучасні вимоги до виховного процесу та моніторинговими дослідженнями у 2021-2022 навчальному році пріоритетними було забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації. У зв'язку з цим виховна діяльність центру протягом навчального року була спрямована згідно напрямків: превентивне, морально-етичне, художньо-естетичне, громадянсько-патріотичне, трудове,  екологічне, фізичне виховання та пропаганда здорового способу життя.

      Для їх реалізації   був розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання та включають в себе календарні, традиційні  свята, заходи, конкурси.

           Виховна робота   була підпорядкована проблемній темі  «Соціалізація особистості на засадах створення сприятливого освітнього середовища в  умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризма». Метою виховної роботи було формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал, передача молодому поколінню багатства духовної культури нашого народу, своєрідності його світогляду, героїчної історії, формування у дітей розуміння особистої значущості праці як джерела саморозвитку і самовдосконалення.

            У зв’язку з оголошенням карантину в Україні з 12 березня центр  працював з використанням форм дистанційного навчання. Каналом для співпраці залишився Фейсбук,  сайт ДЦПО, а також набрали обертів раніше створені Google Glassroom. В групі було створено групи у Viber. Батьки, діти, учителі та громадськість тісно спілкувалися, підтримуючи один одного, надаючи допомогу та поради, проводились онлайн-консультації з різних тем навчального та виховного характеру.

        Виховна робота під час карантину проходила у формі челенджів, відеоуроків, віртуальних екскурсій, цікавих постів, інтернет-конкурсів. Онлайн-рекомендації надавали , практичний психолог,викладачі та класний керівник.

 

 

Реалізація направлень виховної роботи.

     Протягом 2020-2021 н.р. постійно велась робота з попередження дитячого травматизму серед здобувачів освіти. Проведено планові бесіди, інструктажі, лекції з питань електробезпеки, правил поведінки на водоймищах, порядку дій населення при виявленні вибухонебезпечних предметів, пожежі, надання долікарської допомоги, Тижні безпеки дорожнього руху.

      

Превентивне виховання.

     В навчальному закладі протягом 2021 – 2022 н. р. здійснювалась просвітницька робота щодо правового виховання.

     У рамках Тижня правового  виховання пройшли інформаційні хвилинки, присвячені «Конвенції прав дитини», на яких здобувачі освіти  ознайомились із основними Положеннями Конвенції прав дитини, правилами освіти нашого закладу. Протягом навчального року та згідно виховного плану в центрі проводились заходи інформаційного, виховного та профілактичного  характеру:  година спілкування «Розум проти залежності», бесіда «Алкоголізм та наркоманія – біда цілого суспільства», лекція «Наркоманія – дорога до СНІДу, дорога в нікуди», тренінг «Життя яскраве без тютюну, алкоголю та наркотиків», гра -дослідження «Я обираю життя», години спілкування – діалог «Негативний вплив психоактивних речовин на організм людини», «Твоє здоров’я і наркотики».

      Ведуться систематично бесіди роз’яснювального характеру з метою підвищення педагогічної культури батьків та сумлінного виконання ними своїх  обов’язків. В закладі  проводяться заходи щодо профілактики правопорушень серед учнівської молоді у вигляді годин спілкування на теми: «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», «Ти і закон», «Знай свої права, виконуй свої обов’язки», «Країна Законія» .

       Щомісячно проводяться класні години, бесіди щодо профілактики булінгу. Ведеться  індивідуальна робота з дітьми, що перебувають  та належать до «групи ризику»: щоденники спостережень, індивідуальні карти,  закріплено за цими учнями наставників.           

        Щомісячно проводяться засідання РПП, на яких розглядаються проблемні питання в даній сфері, заслуховуються звіти вчителів, класних керівників, викликаються слухачі, що мають прояви девіантної поведінки. Також виносяться спільні рішення щодо заходів профілактичної роботи, превенції шкідливих звичок, делінквентної поведінки.

     З метою попередження та профілактики  адміністративних  та кримінальних правопорушень серед дітей, усунення причин, умов та обставин, що впливають на формування антигромадської установки особистості неповнолітніх в центрі,  ураховуючи епідеологічну ситуацію в країні, продовжуються здійснюватися наступні заходи реагування:

1.         Посилення контролю за проведенням відповідної профілактичної та роз’яснювальної роботи серед учасників освітнього процесу та батьків (онлайн - консультації, дистанційні батьківські збори).

2.         Проведення індивідуально-профілактичної  та роз’яснювальної роботи серед батьків (опікунів) дітей девіантної поведінки.

3.         Наладжена співпраця закладу з органами виконавчої влади та підрозділами превенції територіальних відділів з метою проведення спільних заходів з профілактики правопорушень підлітками.

4.         Забезпечено прийняття участі представників школи для відвідування  дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, за місцем їх проживання разом із службою у справах дітей для з'ясування умов проживання.

         В ДЦПО з 15 по 19 лютого пройшов тиждень Безпечного Інтернету. Відповідно до затвердженого плану заходів  в освітніх цілях щодо посиленого  використання  глобальної мережі було проведено виховні години «Безпечний інтернет», «Мережа як стиль життя», «Можливості Інтернету», «Інтимне селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик?».   Особливу увагу приділено профілактиці булінгу і кібербулінгу серед молоді. Випадків булінгу  не зафіксовано.

         

Ціннісне ставлення до праці

      Ціннісне ставлення до праці є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв'язання, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості.

           

Розвиток учнівського самоврядування.

         Метою самоврядування є формування  в здобувачах освіти  почуття господаря  класу, активної життєвої позиції, вміння співпрацювати на принципах партнерства. Залучати до громадської діяльності, стимулювати їх творчу ініціативу, розвивати організаторські здібності. Це спільна колективна творча справа, яка об’єднує навколо себе максимальну кількість учасників, дає можливість кожному спробувати свої сили, розкрити здібності, можливості та талант.  

          Структура учнівського самоврядування в групі була обрана на першому курсі навчання.  Голова учнівської організації організовує і координує роботу цілої структури.  Робота учнівського самоврядування організована так, що кожна дитина має доручення (постійні й тимчасові), які допомагають їй почуватися активним членом учнівського колективу, до думки якого прислухаються й від узгодженої роботи якого багато що залежить. Кожний  центр має свої обов’язки і завдання.

         В виховній роботі в своїй групі використовую інтерактивне виховання , а саме діалогове навчання, яке веде до взаєморозуміння, взаємодії, взаємного вирішення загальних завдань між здобувачами освіти та між майстром в/н та здобувачами освіти.

         З початку дистанційного навчання використовую інформаційно- комунікаційні технології виховання(матеріал виховних занять викладаю на платформі Google Glassroom ) які допомагають  удосконалювати навички самостійної роботи слухачів в мережі Інтернет, зробити процес виховання цікавішим і змістовнішим, підвищити пізнавальну активність слухачів за рахунок відео -  та аудіо інформації.

          Загалом навчальний рік закінчили  вдало, незважаючи на воєнний стан в країні, досить багато слухачів з групи підвищили свій середній бал порівнюючи з попереднім роком.

 

docx
Додав(-ла)
Іскра Вікторія
Додано
3 березня 2023
Переглядів
292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку