Аналіз виховної роботи за рік учнів 3 класу

Про матеріал

Аналіз виховної роботи за рік учнів 3 класу . З цікавими анкетами для вивчення стану та ефективності виховного процесу

Перегляд файлу

Аналіз  виховної роботи 3 класу  за   рік

 У класі навчаються 11 учнів: 5 – дівчаток, 6 – хлопчиків. З дітьми працюю з 1 класу ( 3 рік). За цей період склад колективу майже не змінювався. Тільки на початку року була зарахова Тарасенко Ірина, в кінці І семестру відрахований Нетецький І. На початку навчального року я визначила мету і завдання для дитячого колективу й для себе як класного керівника. Запланувала продовжити роботу зі зміцнення класного колективу, формуванню в учнів позитивного відношення до його цілей, завдань, діяльності й окремих членів колективу. Також продовжила роботу з виховання в школярів пізнавальних інтересів, активності, самостійності й творчого відношення до навчання й підвищення на цій основі успішності.

Одними з важливих  пріоритетів звісно ж, є підготовка до різноманітного шкільного життя, позакласних заходів чи конкурсів, змагань  Напротязі року учні класу взяли велику активність у шкільних заходах. Це були : вікторини, цікаві квести, шкільні конкурси. Діти мали можливість показати свої таланти, лідерські якості, творчі здібності. Такі учні, як Кукуруза Є., Тарасенко І., Пономарьов Н. та Челомбитько Д. в цьому навчальному році відкрилися з іншої сторони. Вони стали активними учасниками у шкільному житті класу, долучалися до роботи самоврядування, відповідально виконували доручення. Босюкова К. відвідує позашкільний гурток з настільного тенісу в якому показала дуже добрі результати. Дівчинка отримує стипендію.

Проте абсолютно всі учні класу не втратили інтересу до навчання.  Прийняли участь у міжнародних конкурсах: «Колосок», «Кенгуру», «Соняшник», «Бобер», «Кришталева Сова».  З деяких конкурсів діти мають добрий рівень, дипломи ІІ та ІІІ рівнів.

Виховна робота в класі велася в декількох напрямках, але більше уваги я приділяла формуванню соціального інтелекту, розвитку духовності, моральності учнів. Для рішення поставлених завдань було проведено багато заходів: це й класні години  на різноманітну тематику, бесіди із класом,  випуск плакатів, години спілкування. Говорячи загалом про рівень вихованості учнів класу, безумовно можна сказати, що вони всі добре виховані,немає хамів і грубіянів. Однак є дітки (Босюкова К., Петров Н.), які не завжди находять спільну мову, не поважають думки інших, самовпевнені. В ставленні до людей мають такі відсотки – Кіра 78%, Нікіта 65%.  Тому на наступний рік планую більше індивідуальних бесід з даної критерії : «Стався до людей так, як би ви хотіли щоб ставились до Вас» , анкета «Чи поважаєш ти однолітків», «Що для людини - кликуха?»  Провести бесіду з батьками «Чи знаєте ви свою дитину?»

Велике значення у формуванні в учнів їхніх морально-естетичних поглядів, громадянської освіти і національного та патріотичного виховання мають шкільні заходи,  участь у спортивних змаганнях, екскурсії на природу, до шкільних музеїв  та ін. Велику роль зіграло у вихованні створення «Барвінкової країни» зі своїми законами, правилами та обов'язками. Загін третьокласників «Світлячки» розпочав свою подорож стежками шкільної Барвінкової країни під гаслом «Дружно й весело живем, світло ми усім несем»- командир Пономарьов Нікіта.

У класі біль­шість дітей виховується в сім'ях, де панує взаєморозуміння та злагода. В цілому діти чуйні один до одного і за складних обставин кожен знаходив підтримку в однокласників. У спілкуванні з учителями учні про­являють вихованість і тактовність ,за винятком Петрова Н., Босюкової К. та Прийдуна Д. – для яких , запланую індивідуальні бесіди на наступний навчальний рік.

На вивчення стану та ефективності виховного процесу в класі були проведені анкетування:

І СЕМЕСТР

Анкета «Твоє ставлення до суспільства та держави»

Метою анкети було з’ясувати сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу; розвивати  почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, шанування державних символів, любові до культури свого народу, його традицій;формування елементарних  знань про культуру свого народу і прагнення дотримуватися традицій.

.

ПИТАННЯ

ВОЛОДІЮТЬ ДАНИМ ПИТАННЯМ %

НЕ ВОЛОДІЮТЬ ДАНИМ ПИТАННЯМ%

1.Як називається наша країна?.

100%

-

2.Назва «Україна » походить?

50%

50%

3.Столиця України – це місто?

85%

15%

4.Державний символ України – це?

100%

-

5. Національні народні рослини-символи У країни?

100%

-

6. Дитина має право на ?

85%

15%

7.Українці – народ?

100%

-

8. В Україні проживає?

78%

22%

9. Національний одяг жінок – українок складається з?

90%

10%

10. Національний одяг чоловіка – українця складається?

85%

15%

11. Закон про охорону дитинства України прийнятий?

90%

10%

12. Головний обов’язок школяра – це?

100%

-

 

Висновок:  Як показало анкетування діти добре володіють усіма даними питаннями. Однак на запитання №2.Назва «Україна » походить?50 % учнів не змогли дата відповідь. Тому на ІІ семестр запланую виховні години присвячені історії та традиціям нашої країни.

Анкета   «Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей»

Мета:  довести учням, що гарне виховання та навчання, ставлення один до одного з повагою,  є найбільшим багатством, головною запорукою життєвих успіхів дитини, людини взагалі.

 

Як, показало дане анкетування  78% учнів мають правильну відповідь на питання

22% учнів затруднялися дати відповідь на деякі питання:

  •                  Право це? (не знають свої права)
  •                  Людина, яка знає правила спілкування, дотримується їх, ніколи:

а)не завдасть болю гострим словом чи байдужістю іншій людині;

б)не буде доброю, милосердною, толерантною

15 % вибрали варіант б)

 Висновок: у ІІ семестрі більше уваги звернути на спілкування учнів між собою, однолітками та старшими за них ; провести індивідуальні бесіди з Прийдуном Д., Босюковою К. та Петровим Н.; запланувати виховну годину «Чи знаєш ти свої права та обов’язки?»

 

Анкета «Ціннісне ставлення до праці»

Метою анкети було  розширити знання учнів про професії людей, трудові дії , поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни примножується працею, викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати., виховувати бережливе ставлення до дітей.

Як, показало дане анкетування  на  80% учні володіють даними відповіді на задані питання 22% учнів затруднялися дати відповідь на деякі питання:

Запитання в яких відчули труднощі:

  •             Ремеслами України в давні часи були?

а) 20% учнів відповіли правильно – гончарство, ткацтво, обробка металу, скотарство;

б)80% дітей  не знають відповідь , тому вибрали: мистецтво, музика.

  •             «Хвору» книгу необхідно?

а) здати на макулатуру -  60% учнів вибрали цей варіант;

б) полікувати – 40% вибрали цей варіант.

 

Висновок:  за даним анкетуванням на ІІ семестр планую такі виховні години «Книга вчить , як на світі жить »  та екскурсію до бібліотеки, «Цікаві факти з історії України» (про те чим займалися наші предки) та екскурсію до світлиці.

 

Анкета  «Чи поважаєш ти себе сам?»

Метою анкети було вчити дітей сприймати себе як цілісну особистість із притаманними  їй рисами характеру;формувати здоровий спосіб життя;  виховувати прагнення бути здоровими.

ПИТАННЯ

Варіант а

(к-сть учнів)

Варіант б

(к-сть чнів)

1.  Дитина повинна бути до себе:

а)  байдужою;    б)  вимогливою, самокритичною.

1

10

2.  Навички раціонального харчування — це:

а)  дотримання режиму харчування, уміння ви­значати і зберігати якість харчових продуктів;

б)  харчування багато разів на день.

11

0

3.  Навички рухової активності — це:

а)  нерегулярні заняття фізичною культурою;

б)  виконання ранкової зарядки, регулярні за­няття спортом, руховими іграми, фізичною культурою і працею.

1

10

4.  Навички самоконтролю — це:

а)  неконтрольовані прояви гніву, тривоги;   б)  уміння правильно виражати свої почуття, емоції, переживати невдачі.

0

11

5.  Щоб перемогти хвороби треба:

а)  дотримуватись правил гігієни, харчування, займатись спортом, загартовуватись;

б)  переохолоджуватись, мочити ноги, палити.

10

1

6.  Основою життя людини, її успіху є:

а)  дотримання норм і правил поведінки;       б)  порушення правил поведінки, неповага до символів.

9

2

7.  Бути вихованим — означає:

а)  не звертати увагу на інших, не допомага­ти їм;

б)  бути уважним до іншого, делікатним, тактов­ним, скромним, ввічливим, поступливим, не дріб'язковим.

1

10

8.  У школі учневі треба:

а)  вітатись з усіма працівниками школи;        б)  вітатись тільки зі своєю вчителькою.

9

2

9.  Якщо учень зайшов до класу, то:

а)  повинен мовчки сісти за парту;       б)  повинен обов'язково привітатись з усіма, хто вже прийшов.

0

11

10. На Різдво ви:

а)  фарбуєте писанки, крашанки;         б)  щедруєте, колядуєте.

3

8

11. Щоб запобігти пожежі в домі:

а)  не грайся з сірниками, не запалюй легкозай­мисті речовини;

б)  вмикай електроприлади при відсутності до­рослих, лий у вогонь гас.

11

0

12. ВІЛ — це:

а)  вірус, який ослаблює організм;      б)  хвороба, яка швидко виліковується.

8

3

13. Усе, що працює за допомогою електричного струму:

а)  можна вмикати самому;            б)  має бути справним.

0

11

14. Людина почувається здоровою, якщо:

а)  не хочеться їсти;      б)  у неї нічого не болить і гарний настрій.

2

9

15. Кращий відпочинок — це:

а)  ігри на свіжому повітрі;            б)  комп'ютерні ігри, перегляд телепередач.

10

1

16. Якщо учень запізнився на урок, він:

а)  швидко сідає на своє місце;      б)  вибачається, просить дозволу зайти до класу.

2

9

17. Пішоходи повинні ходити:

а)  краєм проїжджої частини справа;       б)  тротуарами, тримаючись їх правої сторони.

1

10

Висновок: за результатами анкетування діти вміло володіють навичками самоконтролю, знають правила поводження в класі, правила загартування, розуміють який відпочинок для них найкращий і якою повинна бути вихована людина. Але з деяких питань у них виникає ускладнення відповісти – не усвідомлюють що таке «ВІЛ», що є основою життя людини, її успіху, як ставитися до себе.

ІІ СЕМЕСТР (анкети)

Анкета чи любите ви природу

Формуючи  екологічну культуру школярів, ціннісне ставлення до природи, була проведена дана анкета. В наш час це питання для кожного актуальне, тому кожну дитину вчимо  любити й берегти навколишній світ .

Дітям була запропонована анкета де із представлених відповідей до запитання могли вибрати те що в їхньому розумінні правильно.

Запитання

Відповідь у %

1

Чи любите природу?

100% відповіли так

2

Що таке природа?

Відповіді різноманітні

75% - це рослини, тварини ,дерева, хмари

35% - це краса України

3

Чи існують екологічні проблеми в Україні

100% - А (так)

4

Що буде з тим куточком природи, де повністю вирубують ліс?

50%- вибрали варіант  Г

35% - Б

15%- А

5

Чому не можна в річці мити автомобіль?

95% - Б

5%-А

6

Чи хвилює вас доля природи?

100% - А (так)

7

Чи всі люди знають правила поведінки на природі?

90% - А

5% - Б

8

Як слід учинити з людьми котрі забруднюють довкілля?

50% - Б

50% - Г

9

Що ви робите для того щоб покращити стан довкілля?

Всі відповіли – садимо дерева та квіти

 

Тест «Чи поважаєш ти вчителя ?»

Дитині пропонувалася підтвердити («так») або спростувати («ні») наведені нижче фрази.

1. На уроці я іноді порушую дисципліну й заважаю вчителю.

2. Підкласти на стілець учителю канцелярську кнопку — це прикольно!

3. Мені іноді ставлять незаслужено 2 бали, і тоді я злюся на вчителя.

4. Перед уроком я часто допомагаю вчителеві, наприклад повісити мапу.

 5. Якщо вчитель захворів, я радію. 6.

Учитель хоче добра своїм учням.

7. Після дзвоника я одразу біжу на перерву.

 8. Я говорю (позаочі) на адресу вчителя погані слова.

9. Якщо вчитель попросить залишитися після уроків і допомогти йому, я з радістю погоджуся.

10. Мене багато що дратує в учителі (його одяг, зачіска, манера говорити тощо).

 

За даними тесту виявила що 95 % учнів ставляться до вчителів з повагою, поважають учителя і намагаються в усьому його слухатися та допомагати йому.

І тільки 5 % учнів іноді дозволяють собі говорити про вчителя, але, вони все рівно хвилюються за нього.

 

 

 

 

Тест «Чи вмієш ти спілкуватися?»

У 60%  учнів  з комунікабельністю все в нормі. Дякуючі допитливості вони вислуховують кожного нового співрозмовника. До їхніх достоїнств потрібно віднести і те, що вони заперечують не гарячкуючи, не силуючи інших, а прагнуть переконати. Нові контакти даються їм легко і просто. Якщо щось  дратує то це багатослівність, суєтливість. Хоча вміють стримуватися

20% учнів - Не дуже  говіркі, у всякому разі самі розмову навряд чи розпочнуть. Приятелів у них  небагато, хоча один друг є. Нові знайомства їх лякають. Втім, буває, що захопившись справою,вони забувають про свою відлюдкуватість і стають комунікабельною людиною.

20% учнів - Назвати їх комунікабельним неможливо. Вони явно надають перевагу усамітненню. Всі колективні справи їх дратують, і при кожному зручному випадку  намагаються від них ухилитися. Ясно, що це не сприяє контактам з оточуючими, які поступово віддаляються від них.

 

 Анкета «Ти – читач?»

 

Виходячи з результатів анкети, маю так висновки:

  • Всім дітям подобається відвідувати шкільну бібліотеку
  • У кожного в будинку є хоч і невеличка, але все ж таки бібліотека
  • За сучасним жанром діти полюбляють читати комікси
  • На питання «Як ти ставишся до читання?» 4 учні відповіли – люблять читати,  5 учнів – вважають що їх потрібно іноді примушувати читати , 2 учні - байдужі до читання.
  • Більшість дітей полюбляють читати батькам, подобається коли їх слухають
  • Всі б хотіли писати про добрих героїв, деякі повчальні книги. А хтось би написав енциклопедію

 

На кінець першого семестру був проведений також моніторинг рівня вихованості учнів, сюди входили  і аналіз анкет , власне спостереження поведінки учнів.

 

Із    діаграм   видно рівень вихованості учнів по всім критеріям І та ІІ семестри – 79%. А саме:

  •                    Ціннісне ставлення до суспільства і держави-72%  - 78%
  •                    Ціннісне ставлення до людей-81,5%     - 83%
  •                    Ціннісне ставлення до праці-74,5%     -76%
  •                    Ціннісне ставлення до природи-76%   - 77%
  •                    Ціннісне ставлення до себе-82%     -76%
  •                    Ціннісне ставлення до мистецтва-81%   -82%

За порівнянням з І семестром  показники за рівнями вихованості піднялися в гору, лише «Ціннісне ставлення до себе  впало на 4 %»

     Висновок: Виходячи з аналізу виховної роботи за попередній період, слід відзначити, що, незважаючи на ряд позитивних зрушень у житті класного колективу, успішність учнів класу поки що не поставлена на належний рівень. Також слід більш широко використати досвід та уміння членів класного колективу в громадському житті школи. Оскільки діти мають значний інтелектуальний та творчий потенціал, який за оптимальних умов може розкритися, необхідно сприяти всебічному гармонійному розвитку учнівської спільноти загалом та кожної особистості зокрема.

Саме тому в наступному навчальному році виховна робота в класі має бути спрямована на розкриття та реалізацію учнівської творчості в контексті формування відповідального ставлення до своїх обов’язків, продовження роботи щодо виховання активної життєвої позиції та лідерських якостей через  учнівське самоврядування в класі, сприяння тому, щоб зміст і форми колективної творчої діяльності допомагали кожному знайти себе, самовизначитися, виховувати повагу перш за все до себе , як особистості  .    А особливу увагу звернути на відношення між собою, ставлення до однолітків та людей старших за віком.  

 

 

За даними анкетування та моніторингом рівня вихованості ставлю на наступний навчальний рік такі завдання:

  •          Продовжити працювати над створенням згуртованого і працездатного колективу.
  •          Розширити знання учнів про професії людей , трудової дії (показник 76 %).
  •          Поглибити усвідомлення того, що добробут нашої країни примножується працею.
  •          Вчити дітей сприймати себе, як цілісну особистість.
  •          Формувати здоровий спосіб життя.

 

На кінець аналізу хочу зазначити, що взаємовідносини класного керівника і учнів класу задовільні. В цілому клас характеризується як дружний, організований, із налагодженою системою самоврядування та хорошим психологічним кліматом.

 

docx
Додано
8 листопада 2021
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку