Анкета «Ти і твій клас»
1. Чи подобається тобі твій клас? Підкресли одну із запропоно-
ваних відповідей:
а) так;
б) частіше так, інколи ні;
в) важко сказати (і так, і ні);
г) частіше ні, інколи так;
д) ні.
2.Що тобі подобається в класі найбільше?
3.Що тобі не подобається в твоєму класі?
4. Якби ти став класним керівником, то які зміни вніс би в життя класу?
5. Оціни, будь ласка, відносини між учнями у твоєму класі.
З цією метою підкресли одну із запропонованих відповідей:
а) наш клас дружний і згуртований; .
б) наш клас дружний;
в) учні не сваряться, але кожен існує сам по собі;
г) учні інколи сваряться, але в цілому клас не конфліктний;
д) клас недружний, часто виникають сварки;.
е) наш клас дуже недружний, важко навчатися в такому
класі.
Анкета «Хто твій друг»
Поміркуй над питанням: хто твої друзі. Ними можуть бути батько, мати, брат, сестра, бабуся, дідусь, інші родичі, сусіди, знайо-і мий хлопець, дівчина, однокласник, однокласниця, товариш по гуртку, секції, клубу, приятель із твоєї компанії, класний керівник, інший учитель, керівник гуртка, секції. А тепер поміркуй і дай відповіді на питання.
1. Хто вміє правильно оцінити твої вчинки?
2. Хто може вказати на твої недоліки і до чиєї думки ти прислухаєшся?
3. З ким ти порадишся, перш ніж прийняти яке-небудь важливе для тебе рішення?
4. Як ти вважаєш, хто з твоїх друзів може легко подружитися з твоїми однокласниками?
5. На кого тобі хочеться бути схожим?
6. Твоє захоплення у вільний від навчання час?
7. Дай характеристику своїм стосункам із друзями:
а) дуже гарні;
б) гарні;
в) залежать від обставин;
г) погані;
д) дуже погані.
8. Як ти визначиш свій статус серед друзів:
а) людина, яку розуміють і поважають;
б) людина, яку постійно чекають;
в) людина, яка вимушена підкоритися;
г) людина, яку ніхто не розуміє і не любить;
д) людина, яка тиранить усіх навкруги;
е) людина, яка допомагає вирішенню проблем.
9. Чи вважаєш ти, що твої друзі до кінця відверті з тобою?
а) так;
б) ні;
в) важко сказати.
10. Назви три свої найбільші бажання. Обробка результатів.
Одержані дані дають змогу з'ясувати уявлення учнів про друзів, коло інтересів і захоплень. Аналіз відповідей на питання № 4, 5 допомагає визначити, хто з оточення впливає на формування особистості учнів
Малювальний тест «Портрет учня»
У п'ятому-шостому класах учень має відчути й усвідомити себе особистістю, людиною, яка живе у соціумі і має рівні з усіма права, обов'язки і свободи.
Кожні два місяці учні створюють свій плакат у такій послідовності:
1)Мене звати...
2)Мені... років.
3)Мій улюблений колір ...
4)Такий я маю вигляд, коли щасливий (малюнок).
5)Ось моя родина (малюнок).
Якби одне з моїх бажань обов'язково мало здійснитися, я б загадав, щоб... (малюнок)
На підставі цих даних можна скласти портрет учня і виявити його особливості.
Малювальний тест «Мій клас і яв ньому»
Намалюй учнів свого класу, використовуючи чорний', коричневий, синій та червоний олівці. Чорним та коричневим малюй.тих, до кого ставишся не дуже гарно, синім та червоним — до кого прихильно. Намалюй також себе, колір і розмір малюнка обери самостійно.