На допомогу класному керівнику при підготовці до батьківських зборів, педради.
Анкета для батьків
Шановні батьки! У нашій школі буде проходити педагогічна рада на тему: «Проблема наступності при переході учнів з початкової школи до основної». Ця тема не нова. Ми її опрацьовуємо щорічно по-різному з урахуванням нових сучасних методик навчання, виховання та розвитку.
Головна мета педради – о6’єднати зусилля педагогічного колективу для підвищення ефективності роботи, обміну досвідом педагогів, психолога школи, вчителів початкової та основної шкіл, що дозволить зменшити труднощі п'ятикласників у складний період адаптації.
ПІП _____________________________________________________________
Просимо Вас відповісти на наші питання!
(Відповіді «так» позначати «+», «ні» позначати «-».)
1. Ваша дитина продовжила навчання у 5-му класі нашої школи тому, що:
• ви довіряєте рідній школі____;
• середня ланка продовжує традиції початкової школи ____;
• Ви не замислювалися над цим питанням _____.
2. Ваша дитина пройшла первинну адаптацію у 5-му класі.
• Процес адаптації пройшов успішно ___;
• при переході на новий етап навчання спостерігається зниження емоційного комфорту дитини____;
• спостерігаються ознаки дезадаптації до нових вимог і нових умов навчання___.
3. Ви помітили зниження загальної успішності Вашої дитини у 5-му класі.
Якщо «так», то в чому причина?
• Зниження інтересу до навчання ___;
• навчальні труднощі ___;
• велике навантаження ___;
• погіршення здоров'я дитини ___.
4. Ви помітили успіхи своєї дитини. У разі відповіді «ні» пропустіть це питання.
• Дитина із задоволенням йде до школи ___;
• з'явилися улюблені предмети, улюблені вчителі ___;
• дитина подорослішала, стала більш самостійною ___.
5. У Вас:
• налагоджено контакт з новим класним керівником ___;
• є складності у відносинах з учителями ___;
• виникла необхідність отримати допомогу психолога ___.
6. Ваші побажання:
• вчителеві початкових класів_____________________________________________________
_______________________________________________________________________________;
• новому класному керівникові___________________________________________________
_______________________________________________________________________________;
• адміністрації школи____________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Дякуємо за співпрацю і бажаємо успіхів Вам і Вашій дитині!
Анкета для учнів «Ставлення до школи»
1. Що найбільше приваблює тебе у старшій школі?
2. Які проблеми та труднощі виникли у тебе в цьому році?
3. Що допомагає і що заважає добре вчитися?
4. Який предмет найцікавіший? Чому?
5. Який предмет тобі вважається найбільш важким? Чому?
6. Яким би ти хотів бачити свій клас?
7. Кого з однокласників ти міг би назвати лідером?
8. Як ти ставишся до хлопців (дівчат) свого класу?
9. Як ти ставишся до себе?
10. Що доброго ти міг би сказати про себе?
11. Що поганого ти міг би сказати про себе?
12. Тобі більше подобається бути самому чи з друзями?
13. Який настрій у тебе буває частіше?
14. Що тебе тривожить?
15. Чим ти займаєшся у вільний час?
16. Найголовніша проблема для мене зараз це …
17. Якщо мої батьки мною незадоволені,то …
18. У своєму таткові я більш за все ціную...
19. У своїй мамі я більш за все ціную...
20. Найголовніше в сім'ї — це...
21. В людях я більш за все ціную...
Тест « Незакінчений твір»
Як написати п'ятикласнику лист - твір першій вчительці?
(Проводить класний керівник або вчитель-предметник.)
Вчитель звертається до дітей з пропозицією написати листа першій вчительці про 5-й клас.
— Діти! Зараз ви навчаєтесь у 5-му класі. Сьогодні у вас є можливість поділитися своїми враженнями, почуттями, переживаннями, проблемами з вашою першою вчителькою.
Ваш лист може розпочатися словами:
Дорога моя вчителько! Ось я вже учень (учениця) 5-го класу...
Листи-твори віддаються вчителеві початкових класів. Краще, якщо це буде класна робота. Тоді твори будуть дійсно відвертими. До педагогічної ради вчителі початкових класів разом з новими класними керівниками аналізують та обговорюють листи, роблять висновки, готують їх до педради.