АРТ-ГОДИНА У МИСТЕЦЬКІЙ КАВ’ЯРНІ «МУЗА»

Про матеріал
Ідея створення мистецької кав’ярні, де кожен зміг би демонструвати один одному свої надбання, творчі досягнення, чути критику та думку, робити висновки та розвиватися.Пропонуємо сценарій однієї з зустрічей у мистецькій кав’ярні «Муза»
Перегляд файлу

 

Бачурська Т.А.

заступник директора

комунальний заклад «Дніпрорудненська гімназія «Софія» -

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1»

м.Дніпрорудне, Василівський район, Запорізька область, Україна

 

АРТ-ГОДИНА У МИСТЕЦЬКІЙ КАВЯРНІ «МУЗА»

 

Навчитися чомусь новому та покращити свої знання, спілкуватися із людьми, близькими по духу та роду діяльності, і врешті-решт, просто весело провести час та відпочити у колі друзів та однодумців – саме цього нам так не вистачає у сучасному стрімкому світі. Цю проблему ми спробували вирішити разом з учнями та їх батьками, яких дуже зацікавила тема творчого саморозвитку майбутньої мистецької еліти країни. Переглянувши масу пропозицій, обговоривши всі «за» та «проти», народилась ідея створення мистецької кав’ярні, де кожен зміг би демонструвати один одному свої надбання, творчі досягнення, чути критику та думку, робити висновки та розвиватися. До кав’ярні можуть завітати всі, хто фотографує, знімає відео, малює, захоплюється музикою, вокалом, танцює, пише прозу та вірші, володіє акторським даром. Тут є ексклюзивна можливість виступити перед  творчою публікою, показати себе, побороти страх та знайти впевненість у собі.

І, звісно, це не все. Проведення окремих виставок кращих авторів, проведення тематичних вечорів із запрошенням тих, хто вже досяг більшого, і, неодмінно, проведення майстер-класів та лекцій на теми творчості стало зацікавлювати більшу аудиторію учасників освітнього процесу.

Під час роботи у багатьох з нас виникло справедливе питання: а чи можуть завітати до такої кав’ярні люди, котрі не мають хисту до мистецтва? Рішення було однозначним – звісно, можуть, зацікавленість до творчих досягнень людей, які тебе оточують, перебування у творчій атмосфері мотивує на створення прекрасного.

Зустрічі у мистецькій кав’ярні проходять раз у семестр. Всі бажаючі представити свої творчі наробки заздалегідь повідомляють про участь. Творча група займається запрошенням на зустріч людей, які мають значні досягнення у мистецькій діяльності та розробляє сценарій зустрічі.

Головним атрибутом є доповнення всіма гостями кав’ярні малюнку вражень та побажань.

Аналізуючи доцільність та результативність такої форми роботи можна стверджувати, що підвищилась мистецька культура учнів, покращилась співпраця з закладами культури, налагоджена партнерська діяльність з майстрами народного мистецтва, відомими поетами та прозаїками міста. І, що найголовніше – учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними та зацікавленими однодумцями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.

Сценарій однієї з зустрічей у мистецькій кав’ярні «Муза»

(Форма заходу побудована на кшталт кав’ярні, де в меню замість страв подаються різновиди мистецтва).

Поділ учасників на групи відбувається попередньо. Групи формуються за кольором, який визначається в процесі індивідуального вибору афоризму, що найповніше відбиває кредо кожного гостя кав’ярні. (Гості обирають  свій афоризм  та сідають за столики за кольорами. Столи застелені скатертинами відповідних кольорів)

Синій колір – «Крапля довбає камінь не силою, а частотою», «Дайте дитинству дозріти в дитинстві», «Розуміння – початок згоди».

Жовтий колір – «Що більше у мене роботи, то більше я вчуся», «Краще вивчити зайве, ніж нічого»,  «Роби свою справу і пізнай самого себе».

Зелений колір – «Один алмаз полірує інший», «Йти до мети через досвід і вчитися на помилках»,  «Година роботи навчить більшому, ніж день пояснень».

Фіолетовий колір – «Не думкам потрібно учити, а мисленню», «Даруй світло, темрява зникне сама»,  «Наша особистість – це сад, а наша воля – його садівник».

Ведуча: Шановні колеги, батьки, учні, гості запрошуємо Вас до мистецької кав’ярні «Муза». Наша кав’ярня не зовсім звичайна. У ній готують дуже смачні, а головне – корисні страви, які насичують не шлунок, а мозок та душу. І чим більше страв ви сьогодні скуштуєте, тим більше творчих калорій отримаєте.

Я дуже хочу, щоб сьогодні у всіх вас був гарний настрій, бажання проявити власну творчість, бажання розвиватися, сприймати нову інформацію. А для того, щоб всі ми отримали заряд енергії на весь час нашої зустрічі пропоную подарувати один одному посмішку – посміхніться мені, гостям, сусідам праворуч та ліворуч.

Часто можна чути критичні вислови щодо занять та вподобань нашої молоді, більшість з яких, треба визнати, досить-таки справедливі. Ми зацікавлені у пропаганді інтелектуального та творчого саморозвитку майбутньої мистецької еліти країни, тому у нашій кав’ярні ви можете зустріти митців  різного віку, різних жанрів, з різних класів закладу освіти та навіть інших установ міста, тих, хто не уявляє свого життя без творчості.

А зараз  просимо ознайомитися з нашим меню (Слайд).

Меню: 1. Сік «Творчість».  2. Тістечко з родзинками. 3.  Десерт «Враження»

Перша страва: Сік «Творчість» (інтерактивна вправа) (Слайд).

Ведуча: Існує в світі відомий, але неосяжний термін «мистецтво». Усе, до чого ми звертаємось, невід’ємно стосується лише його. Нехай щось незрозуміло, але можна впевнено сказати – це Мистецтво. Нещодавно я знайшла таку цитату «Любіть Мистецтво, бо це земна краса нашого творіння!». Цю земну красу створюють талановиті, творчо обдаровані люди. Що ж таке творчість? Щоб глибше уявити суть поняття «творчість», пропонуємо кожній групі підібрати до кожної літери цього терміну по одному слову, яке асоціюється із цією діяльністю, а через 2 хвилинки презентувати склад вашого «соку».

(Робота у групах, звучить тиха, спокійна музика).

Ведуча: Прошу  презентувати склад вашого «соку». (Виступи груп).

Ведуча:  Чудово! Порівняймо із складом «соку», що є у нашому меню (Слайд).

Т – талант, В – волевиявлення,  О – обдарованість, Р – раціоналізаторство

Ч – чарівність, І – інтелект, С – самореалізація, Т – терпіння, Ь – м’якість.

Дякую. Я вірю в те, що всім присутнім притаманні вищезазначені риси.

Ведуча: Шановні, на кожному столику є кольорові сердечка. Ви зможете написати побажання кожному, хто сьогодні буде презентувати свій талант. А офіціанти їх передадуть. Тож, наступна страва «Тістечко з родзинками» і, повірте, родзинок у нас дуже багато. Ксенія Айткулова, Трибакова Софія, Єлизавета Шевченко, Сніжана Патрушева,  Кобиляцька Ілонаці дівчата неодноразові переможниці та призерки конкурсів малюнків районного, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів.

  • Чим ви нас вразите сьогодні? (Дівчата виходять до авансцени).

(До речі, кожний хто буде презентувати свій талант готує свою промову особисто або у групі,  у сценарії наведено примірні тексти учасників)

Шевченко: Насправді, кожна людина наділена різноманітними талантами: хтось має гарний голос і співає, хтось пише чудову музику, а хтось її виконує; хтось, маючи хист до слова, розповідає про красу цього світу, а хтось, володіючи пензлем і фарбами, відтворює цю красу у своїх картинах.

Патрушева: Хтось має талант лікаря, вчителя, архітектора. Хтось вміє смачно готувати, хтось робити чудові зачіски, а хтось, можливо, де б не опинився, вміє дарувати радість оточуючим. Разом, слугуючи своїм талантам, люди слугують один одному, допомагають робити цей  світ кращим і добрішим. 

Кобиляцька: Всі ми знаємо, що серед нас живуть люди, які з різних причин – в результаті нещасних випадків, хвороби або від народження мають певні вади, це люди з обмеженими можливостями.  Вони є повноцінними членами нашого суспільства, і так, як і інші,  радіють, навчаються, займаються спортом, працюють.

Трибакова:   І в них теж є таланти, вони люблять і вміють творити, вони серцем відчувають красу і надзвичайно цінують величезний Божий дар – життя! Тому, мабуть, більше ніж інші намагаються як найповніше розкрити усі свої здібності. Сьогодні ми  хотіли б представити не тільки свої роботи,  а й роботи дівчинки, яка прикута до інвалідного візка, але створює неймовірні малюнки. Це Юлія Мартиященко (презентація малюнків на слайдах).

Ведуча: Будь ласка, ваші запитання та побажання для Юлії Мартиященко. (заповнення сердечок).

Ведуча: Вітаємо наступні родзинки – Гілязова Лілія разом з мамою та Шпонько Катерина з мамою. Ліліє, Катерино, який вид мистецтва вас найбільше приваблює?

Лілія: Вітаю всіх. Ми з мамою цікавимось багато чим, але найулюбленіше наше заняття ви маєте відгадати. У мистецтві він наче принц, він може бути і стародавнім, і сучасним, і веселим, і сумним. У нього є вірна подруга. Коли вони разом від нього не відірвати очей (відповіді гостей).

Катерина: Так ми захоплюємось танцем. Я одна з  учасниць танцювального колективу «Асорті», в репертуарі нашого колективу є різножанрові танці. Сьогодні ми хочемо всіх вас запросити до танцю, який виконували зазвичай на Пасху. Він супроводжується піснею. Тому нам допоможуть наші подруги. Запрошую всіх стати в коло і повторювати за нами.

(Всі стають у коло та виконують український народний танець «Кривий танець». Танок супроводжується піснею у виконанні Таї Зіміної, Марії Борисенко, Олександри Черенкової, Довгаль Вікторії).

Ведуча: (по закінченню танцю). Дякуємо, сподіваємось, що ви запам’ятаєте ці нескладні рухи. Прошу вас, озвучити питання та заповнити сердечка для Лілії та Катерини (заповнення сердечок).

Ведуча: Ми продовжуємо знайомити вас з родзинками. Наступні учасниці переможниці багатьох фестивалів різних рівнів в номінації «Вокал». Вони багато часу приділяють заняттям та щодня покращують свою виконавську майстерність. Тож вітайте наші родзинки – Олександра Черенкова, Таїсія Зіміна, Марія Борисенко, Вікторія Довгаль.

Тая: Дякуємо. Пісня займає в моєму житті помітне місце. Мені здається, що я співаю ще з колиски.

Марія: А я обов’язково прислухаюся до мудрості, яка міститься в українських піснях. Так мене вчила мама і наш керівник Маргарита Селіванова. 

Ведуча: Пісня допомагає відволіктися від постійної напруги, як то кажуть, «перекинути думки» в інше русло. Дівчата, ми сподіваємось, що своїм співом ви подаруєте нам незабутні хвилини.

Олександра: Ви вже чули як ми співаємо. Тому пропонуємо заспівати разом з нами віночок українських пісень.

Вікторія: Ми підготували для вас тексти-підказки. Вони на ваших столиках. Тож співайте й отримуйте задоволення від власного виконання.

(Дівчата разом з усіма присутніми виконують віночок українських пісень).

Ведуча: Давайте поаплодуємо талановитим вокалістам і собі. Дівчата залюбки дадуть відповіді на ваші питання. (заповнення сердечок).

Ведуча: Що ж, настав час для третьої страви – Десерт «Враження»

У вас на столиках є конверти з малюнками, на яких зображена дівчинка з парасолькою. Візьміть кожний по одному аркушику та домалюйте на долоньці дівчинки свої враження. На це у вас є 2 хвилини (всі малюють свої враження).

Ведуча: Будемо вдячні за коментарі. Просимо висловитися (хвилина рефлексії).

Ведуча: Ми ще раз впевнились в тому, що кожній людині під силу внести в світ щось надзвичайне, цікаве, те, що наповнить життя інших людей позитивним емоціями,  розмалює яскравими фарбами. Тож творіть, вдосконалюйтесь, мрійте, знаходьте незвичайне в звичайному і звичайне в фантастичному. Хай з поряд завжди буде ваша МУЗА. І  завдяки  вам  поширюється  добра  слава  про  нашу  країну. (Лунає пісня «Нехай квітує Україна»» у виконанні вокального колективу «Карамель», в цей час до зали вносять рушник, який увійшов у Книгу рекордів України, вишитий майстринями міста Дніпрорудне).

Використані джерела:

  1. http://art-imxo.com.ua/projects-konkurs/proekt-19-mistecka-kavyarnya-%D2%91udzik.html
  2. http://lib.iitta.gov.ua/6191/1/12-41.pdf
  3. https://www.google.com.ua/search?rlz=1C1GIGM_enUA767UA768&ei=v-u0WrzABY7dwALE3KxY&q=
docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку