Аудіювання. В. Сухомлинський "Усмішка". 4 клас

Про матеріал

Діагностувальна робота з літературного читання для 4 класу "Аудіювання" з комбінованими завданнями на основі твору Василя Сухомлинського "Усмішка".

Перегляд файлу

Діагностувальна робота

Аудіювання (4 клас)

Василь Сухомлинський «Усмішка»

І. Прослухай уважно оповідання

    Був сонячний травневий ранок. На зелених луках, що починалися одразу ж за селом, розквітнули жовті кульбабки, дзвеніли бджоли й джмелі, в блакитному небі грав на срібних струнах жайворонок.

    Цієї тихої ранкової хвилини з хати вийшла маленька дівчинка. У неї були блакитні очі, біле, мов спіла пшениця, волосся. Вона почимчикувала зеленими луками. Побачила барвистого метелика й усміхнулась, їй стало так радісно, що захотілося, аби цілий світ бачив її усмішку.

    Усміхалася дівчинка й тупала за метеликом. Він летів повагом, не поспішаючи.
    Коли це дівчинка побачила діда. Він ішов їй назустріч. Погляд його був похмурий, брови насуплені, в очах — злість. Дівчинка несла назустріч дідові усмішку. Вона сподівалася: ось зараз і він усміхнеться.

   Невже в такий радісний день можна бути похмурим і непривітним? Уже в глибині її душі піднялася маленька хвиля страху, але вона усміхалась, вона несла назустріч дідові свою усмішку й закликала його: «Усміхніться й ви, дідусю!»
   Та дід не усміхнувся. Погляд його залишався похмурим, брови — насупленими, очі — злими.

   Страх оволодів серцем дівчинки. Усмішка погасла на її лиці. І тої ж хвилини їй здалося, що затьмарився, спохмурнів цілий світ. Зелений луг посірів. Жовті сонечка кульбабок перетворилися на фіолетові плями, блакитне небо стало блідим, а срібна пісня жайворонка тремтіла, мов той струмок, що ось-ось помре.

    Дівчинка заплакала. За хвилину дід уже був далеко. Вона бачила тепер його спину, але й спина здавалася їй злою і непривітною.

    Дівчинка йшла собі луками далі. Її серце затремтіло, коли вона побачила — знову назустріч хтось іде. Придивляється — аж то бабуся, з ціпком старенька дибає.

    Дівчинка насторожилась і запитливо глянула в її очі. Бабуся усміхнулась. І такою доброю та щирою була усмішка, що цілий світ навколо дівчинки знову ожив, заграв, заспівав, переливаючись різними барвами. Мов маленькі сонця, знову заясніли кульбабки, задзвеніли бджоли й джмелі, заграв на срібних струнах жайворонок.

 

 

 

 ІІ. Виконай завдання

  1. В яку пору року відбувалася подія?

А  Весною

Б  Взимку

В  Влітку

  1.  Хто головний герой оповідання?

А  Дід

       Б  Дівчинка

 В  Бабуся

  1. Якою була дівчинка?

А  Блакитноока, усміхнена

Б  Груба, насуплена

В  Чорноволоса, мовчазна

  1.  Що допомогло дівчинці повернути гарний настрій?

А  Барвисті квіти

Б  Щира усмішка

В  Срібний жайворонок

  1. Продовж речення.

Цієї тихої ранкової хвилини з хати ………………………………………….

…………………………………………………………………………………………..  .

  1.  Придумай свій заголовок до тексту.

…………………………………………………………………………………………….

  1. Віднови порядок подій у тексті.

  Коли це дівчинка побачила дідуся.

  Дівчинка усміхнулася, перед її очима  знову затріпотіли барвисті       крильця метелика.

  Був травневий сонячний ранок.

  Бабуся усміхнулась.

  Усміхалася дівчинка й тупала за метеликом.

  1.  Чому нас вчить прочитаний твір? Вирази свою думку.

……………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………….

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
1194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку