Аудіювання та тест до тесту " Аудіювання з української літератури 7 клас НУШ"

Про матеріал
Матеріал містить уривок із повісті В. Нестайка "Тореадори з Васюківки" та тестові питання до цього уривку. Серед питань є й питання з відкритою формою відповіді, учні можуть висловити у ньому свої враження від почутого.
Перегляд файлу

                         Українська література 7 клас НУШ

Сприймання усної інформації на слух/ Аудіювання(тестування , відкриті завдання)

Всеволод Нестайко – Тореадори з Васюківки: Частина 3 РОЗДІЛ XXII. “Давай руку!” Я знову з ним. Що було за іконою (уривки)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Нарешті ми пересміялися, і Павлуша сказав:

— А ти молодець усе-таки. Я не знаю, чи наважився б отак пірнути у вікно. Це ж загинути — дев’яносто шансів із ста. І чи варто було? Що вона там за іконою могла ховати? Ну, гроші… Ну, облігації трипроцентні… Та хай вони горять синім полум’ям, щоб через них головою накладати. Правда? Дідько з ними!

Ух ти! А я ж зовсім забув про отой довгастий пакуночок. Я рвучко мацнув себе за кишеню. Є! Коли я ото держався за лампочку, я сунув отой пакуночок у задню кишеню штанів, ще й на ґудзика застебнув — щоб не вислизнуло. Не міг же я його кинути, раз я по нього сюди поліз. А в руці він мені заважав.

Ой-йой! Як там облігації або гроші, то, може, з них уже каша у воді розкисла. Ану треба глянути! Розстебнувши ґудзика і відстовбурчивши кишеню, я обережно витяг пакуночок.

— Та ти що — таки дістав? — здивовано вигукнув Павлуша. То ж він був певен, що я не дістав, і заспокоював мене: “Дідько з ним! Хай горить синім полум’ям!” А воно, бач… Мені було страшенно приємне його здивування. Навіть кров у голову вдарила. Вже тільки заради цього варю було пірнути й зазнати всіх отих прикрощів. Кращої похвали, ніж це Павлушине здивування, для мене не було.

Але скромність не дозволила показати, що мені приємно. І я сказав: “Та!” — і махнув рукою, — мовляв, що ж тут такого?

— Ану, присвіти ліхтариком, — попросив я Павлушу і почав обережно розгортати пакуночок — газету, у яку було щось загорнуто. Мокра стара газета не стільки розгорталася, скільки відпадала м’якими, невагомими клаптями. Нарешті газета чи то розгорнулась, чи то розпалася, і ми побачили скручені трубкою якісь папери, пописані олівцем. Я схилився нижче і прочитав на згині:

“…знову в бій. Бережи донечок наших і себе. Цілую. Михайло…”

Я підвів очі на Павлушу. Павлуша теж уже встиг прочитати і хитнув головою.

То були листи. Фронтові солдатські трикутники. То були листи з фронту чоловіка баби Мокрини, що загинув, визволяючи Прагу, в останній день війни... Скільки минуло відтоді, а в селі й досі часто згадували про цю незвичайну, таку, як казав мій дід, нефортунну загибель дядька Михайла Деркача. Розповідали, що то був дуже веселий, дотепний, дуже хороший чоловік. І завзятущий садівник. То він насадив цей багатий сад перед війною, так і не скуштувавши його плодів. А тепер деякі дерева вже й повсихали…

І те, що я мало не втопився, саме рятуючи фронтові листи дядька Михайла, який загинув в останній день війни, і те, що зараз отам, попід хатою саме солдати рятували людей, худобу і майно — все це набуло для мене якогось особливого змісту. Я відчув себе так, наче я теж належу до армії, наче я беру участь у справжній військовій операції і зараз зробив щось таке, що, може, робили на фронті, щось гідне бійця. І гордість з цього радісно залоскотала під серцем.

І я вже ні крапельки не шкодував, що пірнув по ті листи. Тільки подумав: “Бережи донечок наших…”, а вони, бач: “Не гавкайте, мамо”. І стало мені ще дужче жаль ту стару нещасну бабу Мокрину, яка сиділа зараз верхи на стрісі і плакала, думаючи, що листи її чоловіка загинули, і може, згадуючи його і картаючи себе за те, що забула про них…

Добре, що дядько Михайло олівцем листи писав. Якби чорнилом, розповзлося б, а так висохне — і все.

— Ходімо зразу їй оддамо, — сказав я. Ми підвелися.

І ми полізли.

Я перший.

Він за мною, присвічуючи ліхтариком.

Я так несподівано, мабуть, вигулькнув перед бабою Мокриною з тої дірки у стрісі, що баба злякано відсахнулась і швидко швидко захрестилася, примовляючи: “Свят! Свят! Свят!”. Їй, певно, здалося, що то якась нечиста сила.

— То я, бабусю, не бійтеся, — проказав я і простягнув їй листи. — Нате ось!

Вона не одразу роздивилася, що я їй даю, і не одразу взяла. Тільки мацнувши рукою, видно, зрозуміла, що то, і, схопивши, піднесла до очей.

— О господи! О господи! — промовила розпачливо і знову заплакала. — Ой синку, ой як же це ти? О господи!..

І так жалібно, так тужно вона це промовила, що в мене в самого защеміло в горлі. І я не міг нічого сказати…..

 

 

 

Перегляд файлу

Тестові запитання до аудіювання тексту з української літератури для 7 класу НУШ ( уривок з повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки»)

  1. Який геройський вчинок здійснив Ява?

А Врятував потопельника з води

Б Витягнув забутий пакунок із затопленої хати

В Допоміг людям, які потерпали від повені,  видряпатися на дах хати

Г Загнав корову на дах хати.

  1. Як звали стару жінку, якій допоміг Ява?

А Ірина

Б Марія

В Мокрина

Г Уляна.

  1. Що у цієї жінки було заховано за іконою в затопленій хаті?

А Гроші

Б Трипроцентні облігації

В Золоті ювелірні прикраси

Г Листи від загиблого на фронті чоловіка.

  1. Найкращою винагородою за свій вчинок Ява вважав:

А Павлушине здивування

Б Вдячність господарки хати

В Батьківську похвалу

Г Медаль «За порятунок потопаючих».

  1. Як звали чоловіка баби Деркачихи?

А Михайло

Б Микола

В Іван

Г Степан.

  1. Де і коли загинув цей чоловік?

А У лікарні кілька років тому

Б На фронті в останній день війни

В На роботі минулого року

Г Під час ДТП цьогоріч.

  1. Що по собі залишив цей чоловік?

А Хату та гроші

Б Вдову та борги

В Добру пам'ять, дочок та сад

Г Його ніхто ніяк не згадував.

  1. Під час роздратування дорослі доньки баби Деркачихи намагалися своїй матері прикрити рота, вживаючи вираз: «Не гавкайте, мамо!» Як називається вид лексики, застосований у цій фразі?

А Активна лексика

Б Діалектна лексика

В Професійна лексика

Г Емоційно-експресивна лексика.

  1. За кого спочатку сприйняла баба Деркачиха Яву, що раптом виліз перед нею із дірки у стрісі?

А Нечисту силу

Б Героя

В Якусь тварину

Г Якогось святого.

  1. Якою була реакція старої жінки, коли вона впізнала пакунок, що його їй віддав Ява?

А Заплакала від горя

Б Заплакала від радості

В Кинула його у воду

Г Почала перечитувати папери з пакунку.

  1. Що відчував Ява після свого вчинку?

А Сором'язливість

Б Вищість над усіма

В Гордість

Г Зазнайство.

  1. Опишіть свої думки з приводу почутого. Чи справді Яву можна вважати героєм? Як би ви вчинили на його місці? (5-8 речень).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нєгуріца Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
13 липня
Переглядів
4028
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку